Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 596 97 98 99 100311 312 313 314 315
hollmi-5
11.08.2012 13:19:08
jazzmies: Yamaha Jimmy Chamberlin Signature Snare 5,5"x14". Runko terästä, valuvanteet. Upea soitin. 5/5!

Mulla on yksi ylimääräinen Acro. 70-lukulainen ;)
Soundit, piuhat ja kajarit.
DKDrumm3r
11.08.2012 16:25:23 (muokattu 11.08.2012 16:25:51)
Dw Performance Series vai Pearl Reference vai Tama Starclassic? Tiedän että se on myös mielipide kysymys mutta ajattelin silti kysyistä muitten mielipidettä. Nykyinen setti on pearlin export series, joten jonkun asteen muutos soundissa tulee varmasti tapahtumaan :)
Eikö niin?
Weetoz
11.08.2012 18:24:32 (muokattu 11.08.2012 18:26:30)
DKDrumm3r: Dw Performance Series vai Pearl Reference vai Tama Starclassic? Tiedän että se on myös mielipide kysymys mutta ajattelin silti kysyistä muitten mielipidettä. Nykyinen setti on pearlin export series, joten jonkun asteen muutos soundissa tulee varmasti tapahtumaan :)

No heitänpä oman mielipiteeni tähän kun kerta kysytään:

Tama Starclassic: Yhden keikan olen Starclassic Mapleilla soittanut, ja ne oli ehdottomasti hyvät, mutta ehkä jotenkin vähän tylsät myös. Eivät siis sytyttäneet jostain syystä meikäläistä, mutta ei mitään varsinaista valittamista silti, hyvin soivat ja kaikki toimii. Taman ständejä löytyy iteltäni paljonkin, ja ne on vähän turhan painavia mutta muuten erinomaisia.

Pearl Reference: Kerran soitin sellasen n. 3h treenisession tämmösellä setillä, ja siitä jäi yllättävän huonot fiilikset. Kyseessä oli 22x18-10x8-12x9-16x16 -kokoonpano. Tuntui minusta jotenkin siltä kuin se Referencen perusidea ei oikein toimisi, vaikka paperilla voi kuulostaakin järkevältä. 16" lattiatomi oli soundiltaan ja tuntumaltaan ihan eri perhettä kuin pienemmät tomit, ja se myös tuntui muutenkin soivan vähän omituisesti. Botnea oli kyllä reilusti ja atakkia myös, mutta siitä välistä middlealueelta puuttui jotain tosi oleellista. Myös bassarin soundissa oli vähän samanlaista ongelmaa havaittavissa, mutta ei ihan niin pahasti. Se myönnettäköön, että tollanen yksi treenisessio nyt ei varmastikaan kerro koko totuutta mistään setistä, mutta rummut olivat kuitenkin hyvässä vireessä ja hyvässä tilassa jne. En sitten tiiä olisko tomit toimineet kokonaisuutena paremmin jos siinä välissä olisi ollut vielä 14" pönttö, mutta tuon kokemuksen perusteella ainakaan en tätä settiä ottaisi.

DW Performance: Iteltä löytyy DW:n Collectorssit, ja lyhyesti olen kerran testaillut myös noita Performanceja. Sen perusteella sanoisin, että niissä oli yllättävän paljon samaa meininkiä kuin Collectorsseissakin, vaikka ovatkin halvemmat. Tomit soivat munakkaasti, lämpimästi ja terveesti(!), bassarissa on potkua ja soittotuntuma on erinomainen. Joskus olen kuullut DW:n hardwarea haukuttavan, mutta itelläni on pelkästään positiivisia kokemuksia. Kaikki toimii niinkuin pitääkin, ja monessa paikassa on sellasia pieniä näppäriä ominaisuuksia mitä muilta valmistajilta ei välttämättä löydy. Tulee aidosti sellanen fiilis, että rumpalit ovat olleet suunnittelemassa näitä kamoja.

Ite kallistuisin siis DW:n puoleen, ja Pearlit kiertäisin hyvin kaukaa, mutta kuten itsekin sanoit, makuasioista on kyse. Suosittelen vahvasti testaamaan ennen ostamista, koska noissa seteissä on oikeasti aika paljonkin eroja.
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
jazzmies
11.08.2012 18:45:50
DKDrumm3r: Dw Performance Series vai Pearl Reference vai Tama Starclassic? Tiedän että se on myös mielipide kysymys mutta ajattelin silti kysyistä muitten mielipidettä. Nykyinen setti on pearlin export series, joten jonkun asteen muutos soundissa tulee varmasti tapahtumaan :)

Mitä silmäni näkevätkään, mitä silmäni näkevätkään. Et ole ottanut vertailuun mitään Yamahan rumpuja tässä kohtaa! Jos tuolle linjalle lähdetään, niin Yamaha Maple Custom Absolute tai Club Custom kannattaa oikeasti ottaa huomioon. Itse ostaisin Clubit joko 20" tai 24" bassarilla riippuen musiikillisesta suuntauksesta. Ne ovat jotakin ihan muuta kuin tuo luettelosi.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
ferodoz
11.08.2012 19:09:41

jazzmies: Mitä silmäni näkevätkään, mitä silmäni näkevätkään. Et ole ottanut vertailuun mitään Yamahan rumpuja tässä kohtaa! Jos tuolle linjalle lähdetään, niin Yamaha Maple Custom Absolute tai Club Custom kannattaa oikeasti ottaa huomioon. Itse ostaisin Clubit joko 20" tai 24" bassarilla riippuen musiikillisesta suuntauksesta. Ne ovat jotakin ihan muuta kuin tuo luettelosi.

Täytyy myöntää että olen samoilla jäljillä. Ei kannata rajata vaihtoehtoja noin suppeaksi.
www.suhdelukucoverband.fi
VeKrio
11.08.2012 19:27:44 (muokattu 11.08.2012 19:31:42)

Mulle on kerrottu, että DW Performancen tomit pysyvät erittäin huonosti vireessä löysemmällä vireellä. En o itse kokenut, ja jopa pidän kyseisten rumpuin saundista, mutta tämmöstä mulle eräs harrastaja harmitteli.

Sen vielä heitän, notta en ottais mitään noista. Starkut jätti mut kylmäks ja Referenceissä on mun makuun rumat lugit. Harkitsisin Pearlin Masterssia tai Yamahan joitain proompia sarjoja. Vaikka 8000 tai 9000 käytettynä.

Tai tosta Torilta:

Recording Customia
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=662696

TAI

Maple Customia
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=659328
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
BanZai88
12.08.2012 04:02:32
Jeesp, ei kannata tosiaan tehdä ihan noin tarkkaa rajausta. Korvat auki ja eikun testaamaan, että mikä kuulostaa ja näyttää omaan korvaan / silmään parhaalta. Yamahalta löytyy tosiaan myös paljon valinnan varaa ja ei kannata unohtaa Sonorin uutta Prolite- sarjaa. Hyviä ja laadukkaita rumpuja kaikki. Homman ratkaisee lopulta omat mieltymykset ja maku.

Helpoimmalla ja parhaaseen lopputulokseen toki päädyt, kun ostat multa noi Sonorin Designerit poies :)
artsipartsi
12.08.2012 08:56:55
Olen antanut itselleni kertoa,että uudet Acrot eivät soundiltaan yllä vanhojen tasolle,johtuen ennenkaikkea niissa olevasta paksusta maalikerroksesta. Onko näin?

On,mustat acrot soi huonommin...tai soundaa ainakin eriltä,makuasiahan tämä.

Toisaalta saat vanhemman aika edukkaaseen hintaan jos maltat/kykenet hiukan säästämään?

Itse möin omani pois 185e hintaan,rumpu oli 80-luvulta/uudenveroisessa kunnossa (näin uskallan väittää).

Eli ei paha hinta?
viime talvena torilla oli valtavasti acroja,eritoten juuri 80-luvun tapauksia. Hintahaarukka oli 185-230 näin äkkiseltään muistettuna.

70-luvun ja sitä vanhempien acrojen hinnat ovat sitten jo korkeempia,tai noh ainakin 60-luvun acrot ovat olleet torilla n.300e...

Hyvä rumpu, joskin minusta yllättävän hiljainen. Soundi on omasta mielestäni pehmeämpi kuin esmes suprassa.

Nythän on tullut Ludwigilta myös 6,5" malli "ei mustasta acrosta" se voisi olla aika bra!
"tulisit joskus vaikka mun kans kattomaan telkkaria...kun sä vaan aina katot ku joku haamu hakkaa juutuubissa jotain syöpynyttä rumpua"
artsipartsi
12.08.2012 09:00:11
artsipartsi: On,mustat acrot soi huonommin...tai soundaa ainakin eriltä,makuasiahan tämä.

Toisaalta saat vanhemman aika edukkaaseen hintaan jos maltat/kykenet hiukan säästämään?

Itse möin omani pois 185e hintaan,rumpu oli 80-luvulta/uudenveroisessa kunnossa (näin uskallan väittää).

Eli ei paha hinta?
viime talvena torilla oli valtavasti acroja,eritoten juuri 80-luvun tapauksia. Hintahaarukka oli 185-230 näin äkkiseltään muistettuna.

70-luvun ja sitä vanhempien acrojen hinnat ovat sitten jo korkeempia,tai noh ainakin 60-luvun acrot ovat olleet torilla n.300e...

Hyvä rumpu, joskin minusta yllättävän hiljainen. Soundi on omasta mielestäni pehmeämpi kuin esmes suprassa.

Nythän on tullut Ludwigilta myös 6,5" malli "ei mustasta acrosta" se voisi olla aika bra!

Edit: osasinpa taas lahjakkaasti lainata,huoh.

Vastaus siis tarkoitettu nimimerkille "Rauhaa"

Kiitos ja anteeksi :)
"tulisit joskus vaikka mun kans kattomaan telkkaria...kun sä vaan aina katot ku joku haamu hakkaa juutuubissa jotain syöpynyttä rumpua"
Speedy
12.08.2012 12:09:53

Tietääkö joku jotain hyviä rudimenttikirjoja, joissa käsiteltäisi aihetta enemmän settisoiton kannalta.. Minkälainen on esim. tuo Joe Porcaron Drumset Method? Matt Savagen Rudimental Workout on loisto kirja muuten, mutta siinä kästellään vain pelkkiä rudimenttejä. Kaipailisin kirjaa jossa lähtökohtaisesti rudimentit olisi hallussa, ja keskityttäisiin niiden monipuoliseen käyttöön kompeissa, filleissä ja sooloissa (heh... osta siis Porcaron kirja..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
marktark
12.08.2012 12:46:03
Onko Itäkeskuksessa/Puotinharjussa enää F-musiikkia ? Vai pitääkö ajella metrolla sinne rumpuosastoltaan hiukan sekavaan Kaisaniemeen ?
Play that song, not the instrument.
Hobare
12.08.2012 13:29:13
Terve,

Oon katellu tässä rumpuja itelleni about 800e~ (kannut ja mieluusti myös telineet) + x-summa pelteihin hintaluokassa.

Huomasin tossa torilla tämmöset Sonorit http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=662969 Osaisko kukaan sanoa noista yhtään enempää? Onko hintansa väärtiä kamaa?
Veksi
12.08.2012 14:01:15
marktark: Onko Itäkeskuksessa/Puotinharjussa enää F-musiikkia ? Vai pitääkö ajella metrolla sinne rumpuosastoltaan hiukan sekavaan Kaisaniemeen ? Eipä ole enää!
VeKrio
12.08.2012 14:45:28

marktark: Onko Itäkeskuksessa/Puotinharjussa enää F-musiikkia ? Vai pitääkö ajella metrolla sinne rumpuosastoltaan hiukan sekavaan Kaisaniemeen ?

Me suosiolla Kaisaniemeen. Se alakerta on tosi kiva kun saa kunnolla kokeilla. Ja siellä kaikenlaista roinaa löytyy. Eikä kysyväkään tieltä eksy.
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
Laakstr
12.08.2012 15:19:09 (muokattu 12.08.2012 15:21:58)
G lc 259: Terve,

Oon katellu tässä rumpuja itelleni about 800e~ (kannut ja mieluusti myös telineet) + x-summa pelteihin hintaluokassa.

Huomasin tossa torilla tämmöset Sonorit http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=662969 Osaisko kukaan sanoa noista yhtään enempää? Onko hintansa väärtiä kamaa?

Kiinan Sonoria ja laatu sen mukaista. Ihan ok kuuloinen setti oikein kalvotettuna.

Hintapyynti on mielestäni hiukan yläkanttiin, kun vertaa uuteen settiin: http://www.topsound.fi/sonor-2007-22-stage2-bf-top-hinta.html jossa suurinpiirtein sama kokoonpano. Selvä askel ylöspäin Sonorin sarjoissa on sit vanha 3007 joka on hieman tuota 800e kalliimpi. mm HW puoli on jo hyvä keskitasoa, eli 400-sarjalaista. Uudet mallit näille on sit Essential Force (2007) ja Select Force (3007).

3007 edeltäjä sarja 3005 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=663394 olis mun valinta näistä kahdesta torilla olevasta. Noissa on hintapyyti kohdallaan...

Pistäppä hakuun keskusteluista "Sonor Force" ja hups! löytyy tietoa lisää.

E: Todentotta, HUOM! tuossa 2005 sarjan ilmossa olikin HW 400 sarjalaista ei 200 kuten linkkaamassani
Epämuusikko
12.08.2012 15:55:14
Speedy: Tietääkö joku jotain hyviä rudimenttikirjoja, joissa käsiteltäisi aihetta enemmän settisoiton kannalta.. Minkälainen on esim. tuo Joe Porcaron Drumset Method? Matt Savagen Rudimental Workout on loisto kirja muuten, mutta siinä kästellään vain pelkkiä rudimenttejä. Kaipailisin kirjaa jossa lähtökohtaisesti rudimentit olisi hallussa, ja keskityttäisiin niiden monipuoliseen käyttöön kompeissa, filleissä ja sooloissa (heh... osta siis Porcaron kirja..=)

Laadusta ei ole takeita mutta yks kuvausta vastaava kirja käveli kerran vastaan. Voin käydä katsomassa nimen sille jahka ehdin.

(olishan tuossa tuo itse tekemäni konsan lopputyö juurikin samasta aiheesta mutta sitä ei saa kukaan :D)
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
ostany
12.08.2012 18:35:33
artsipartsi: On,mustat acrot soi huonommin...tai soundaa ainakin eriltä,makuasiahan tämä.

Näin sanotaan, mutta miksi ihmeessä Ludwig tekee noita mustaksi maalattuja Black Galaxyjä? Voisi olettaa, että firma haluaa tehdä mahdollisimman myyvän = hyvän tuotteen tuohon hintaan. Epäilen vahvasti, että bändin seasta tai levyltä tuota eroa ei kuule kukaan.
ostany
12.08.2012 18:58:45 (muokattu 12.08.2012 19:00:53)
Weetoz: DW Performance: Iteltä löytyy DW:n Collectorssit, ja lyhyesti olen kerran testaillut myös noita Performanceja. Sen perusteella sanoisin, että niissä oli yllättävän paljon samaa meininkiä kuin Collectorsseissakin, vaikka ovatkin halvemmat. Tomit soivat munakkaasti, lämpimästi ja terveesti(!), bassarissa on potkua ja soittotuntuma on erinomainen. Joskus olen kuullut DW:n hardwarea haukuttavan, mutta itelläni on pelkästään positiivisia kokemuksia. Kaikki toimii niinkuin pitääkin, ja monessa paikassa on sellasia pieniä näppäriä ominaisuuksia mitä muilta valmistajilta ei välttämättä löydy. Tulee aidosti sellanen fiilis, että rumpalit ovat olleet suunnittelemassa näitä kamoja.

Ite kallistuisin siis DW:n puoleen, ja Pearlit kiertäisin hyvin kaukaa, mutta kuten itsekin sanoit, makuasioista on kyse. Suosittelen vahvasti testaamaan ennen ostamista, koska noissa seteissä on oikeasti aika paljonkin eroja.

Del Monte Mies sanoo "Kyllä!"

Tuosta videosta kuulee aika hyvin, paljonko eroa on Performance ja Collectors sarjalla, kun on sama mies, samassa tilassa, samalla äänityskalustolla ja luomusoundilla vetämässä. Referenssinä (no pun intended) rämisevät kurkkupurkit, eli kiinalaiset PDP:t:
http://www.youtube.com/watch?v=Cy2eoR8EMrk

Minä en ole kuullut DW:n hardwarea haukuttavan, muuta kuin hinnan puolesta. PDP:n raudan kierrän kyllä kaukaa.
tomboarmageddon
12.08.2012 19:03:35
ostany: Näin sanotaan, mutta miksi ihmeessä Ludwig tekee noita mustaksi maalattuja Black Galaxyjä? Voisi olettaa, että firma haluaa tehdä mahdollisimman myyvän = hyvän tuotteen tuohon hintaan. Epäilen vahvasti, että bändin seasta tai levyltä tuota eroa ei kuule kukaan.

Mulla on tuollainen musta acrolite 6,5" syvä. Munsta se on oikeasti ihan ok rumpu. Ei mikään ihmeellinen, mutta hyvä käyttöpeli varsinkin rokkitouhuihin. Ollaan joskus vertailtu supraan ja tavalliseen acroon(myös itsellä) ja melkeempä miellyttävämpi tsoundi tuossa mustassa.
Se maali on jotain pulveri touhua ja dempaa korkeimpia ylä-ääniä poies. Monethan jopa tykkää tästä seikasta. Ehkä se on vähän niinkuin budjettiluokan black beayty.?
Mulle kelpaa ainakin ja melkeempä eniten tulee tuolla soitettua.
Voihan nuilla rummuilla aina hifistellä, mutta just tuo seikka ihan aiheellinen ,että tuskin kukaan ees oikeasti erottaa onko se dempattu supra vai mikä rokkimetelin seasta. Jazzitouhut erikseen, kun on herkempi meininki...
Soundi on myös soittajan sormissa.?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)