Aihe: Kuinka monella kondrabasso
1 2 3 4
Teijo K.
20.04.2004 22:00:59

Eli nyt on tarkoitus kartoittaa kuinka moni täällä soittaa tuota isoa bassoa.

Samalla voisi ihmiset laittaa jotain vinkkejä, joista uskoisitte aloittelevan kondristin hyötyvän. Ihan kuljetuksesta ja säilytyksestä strokankäytön hienouksiin saa kertoa.

Sana on vapaa.
Momster + mikkitety Isolde on jotain ihmisjärjelle käsittämättömän isoa.
- hemmo.
Heikki L.
20.04.2004 22:13:45 (muokattu 20.04.2004 22:14:53)

Meikkis ainakin yrittää treenata jatsia, ajankäytön kanssa on tosin melkosia ongelmia.
Shack!
KooMikko
20.04.2004 22:17:00

Eipä ole. Eikä itse asiassa vielä edes ole tarvetta moiselle.
Myy bassosi minulle, vasuri!
Zonebs
20.04.2004 22:24:11
isoviulu löytyy kotoa,mut keikalla sbasson kans yleensä.
http://www.bassnw.com/bass%20fun%20links.htm
Saimou
20.04.2004 23:15:52

On viulu joo.

Suosittelen tuntien ottamista joltain klassisen koulutuksen saaneelta kontrabasistilta.
Soittoasennot, jousen käyttö, asemasoitto ja erityisesti vire tulevat kerralla kuntoon. Saat näin myöskin arvokkaita vinkkejä basson trimmaamiseen ja kaikkeen soittimeen liittyvään.
Onnea matkaan!
Keny
20.04.2004 23:26:58
Mulla tota kaks mut yks ehkä jää..

Oon intoutunu taas soittaa kondraa ku täältä on löytäny hyviä kondraveljiä.Olihan tosa taukkoo jo muutama vuos.

Bändisä kyll edelleen soitan sähköbassoo eli sbassoo mut on ruvennu kytee sellasii projektinpoikasii taas kondran suhteen.

Tää on hyvä juttuu tää.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Muhwi
20.04.2004 23:38:38
Kondra löytyy juu, tosin nyt on ollu jousisoittoon paremmin sopivat kielet pitkään kiinni, en ole kevyttä kamaa soittanu viimeaikoina.
It wasn't me, it was the Other Guy.
absqua
21.04.2004 06:48:36
Kyl.

Pystybasso on kaikkien bassojen äiti!

Vinkeistä ja suosituksista Saimou sanoi jo kaikki tärkeimmät.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Niskamies
21.04.2004 06:49:40
Kondra löytyy, tottakai. Enhän mie muuten olis jatsmies.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Karlsson
21.04.2004 08:13:03
On.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
"Sam, kuningas!" -Keny
Karlsson
21.04.2004 08:53:09
Mites olis jos kaikki vielä pistää strategisia tietoja kondrastaan tähän niin päästään oikein kunnolla wänkkäämään?

Omani on Amerikkalaisen puljun William Lewis @ Sons:in Saksasssa valmistettu laminoitu 3/4-kokoinen höskä. "Vaneriseksi" bassoksi erittäin hyvin tehty.

Ammattikäyttössä oleviin kokopuisiin bassoihin verrattuna aika tumma soundi, joka kuitenkin sopii "miksaukseen" hyvin soitettaessa muiden soittimien kanssa. Alapään sustainia rittää vaikka muille jakaa.
"Sam, kuningas!" -Keny
Keny
21.04.2004 09:15:57
Nä kaks mitä mulla on niin on molemmat 3/4 osa kondrii joissa eri kokoset kopat.Toinen on suomessa 60 luvulla tehty puukannella oleva ja toinen vanha kokopuu Tzekeissä tehty ja kumpikin soi ihan eri tavalla.

Konsalla kun opiskelin niin totuin noihin kokopusien soundiin vaikka sillon oli ittellä puukantinen joka nyttemmin on Arvalla.

Täytyy palata myhemmin noihin soudeihin kun oon niitä vähän tutkinu kun vasta ne sain.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
21.04.2004 09:29:52 (muokattu 21.04.2004 17:10:53)

On viulu joo.

Suosittelen tuntien ottamista joltain klassisen koulutuksen saaneelta kontrabasistilta.
Soittoasennot, jousen käyttö, asemasoitto ja erityisesti vire tulevat kerralla kuntoon. Saat näin myöskin arvokkaita vinkkejä basson trimmaamiseen ja kaikkeen soittimeen liittyvään.
Onnea matkaan!

Keny jo aivan perusteita neuvoikin ja lainasi vielä Simandl kirjankin. Samanlainen täytyy ostaa itsellekin.

Ja kesän mittaan on ollut suunnitelmissa katsella, josko täältä Jyväskylästä löytyisi halvalla opettajaa. Jos ei niin täytyy vierailla siellä Kenyllä hieman useammin, jos ette pahastu. ;-)

Ja tämä kondra on 3/4 puukantinen ja hieno (siis tosiaan se Kenyn vanha). Iso on ja hyvin kimmertää. :) Soundissa on rähinää sen alapään lisäksi. Minä pidän. Mensuuri 111cm, helppo muistaa. Tsekkiläinen, mutta tarkempaa tietoa ei valmistajasta ole.

Lis: Niin otelauta ebeniä, sanoin kieltenpidin. Mikä se on? Kielistä ei ole tarkkaa tietoa. Kaareva selkä.

Ja kiitoksia, onnea tarvinnenkin. Mutta on kyllä hieno fiilis soittaa tuolla kun sen äänen kehittymisen oikeasti tuntee kropassa. Ihan eri tasolla kuin bassokitaralla. On ne eri soittimet ihan täysin.
Momster + mikkitety Isolde on jotain ihmisjärjelle käsittämättömän isoa.
- hemmo.
hemmo
21.04.2004 09:41:37 (muokattu 21.04.2004 17:49:47)

Mulla on tsekkiläinen Strunal 3/4-vanerivehje. Alapäästä vähän vaimea, yläpää toimii paremmin.

Heikosti tulee soitettua. Enemmän se on olohuoneen design-koriste.
Kaikki on hyvää! - sisäpiiri
Varaani
21.04.2004 11:59:22
Mistä te noita kondria olette hommailleet ja mihin hintaan? Tuollaista olisi kyllä tyylikästä osata soittaa. Kondra se on miehen peli...
Aminohappo
21.04.2004 12:27:01
Eipä ole. Eikä itse asiassa vielä edes ole tarvetta moiselle.

Juu sama juttu kontrabeissillä ei olisi käyttöä, kun eka opettelisi soittamaankin.
Aminohappo = proteiinien perusyksikkö
Niskamies
21.04.2004 16:53:40
Unkarilainen 3/4 kondra. Puuta muuten, paitsi selkä on laminoitu, ja on kaareva. Otelauta tietysti ebenholzia.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
tammina
22.04.2004 13:07:19

19 vuotta soittanut kontraa. 3/4 -basso löytyy, jossa
suonikielet ja petsaus omasta takaa..jäänteitä
rokettirolli-ajoilta.

Viimeiset 6 vuotta olen kuitenkin soittanut on Fenderin
virityskoneisto, Pirastron Jazzerit ja Barcus Berryn
etuasteellinen piezo-mikki.
Mr.oskari
23.04.2004 01:14:15
Löytyy läskiä :)

Mullon Tsekkiläinen 90-luvun alussa tehty kokopuinen 3/4 kontra.

Kermainen saundi, mutta todella jäykkä tatsi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)