Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 522 23 24 25 2687 88 89 90 91
jhkj
09.08.2012 15:51:21
Firmware 7 julkaistu. Eipä tarvi miettii mitä tekee illalla :)

http://forum.fractalaudio.com/axe-f … irmware-version-7-00-available.html
Metalliac
09.08.2012 18:35:48
jhkj: Firmware 7 julkaistu. Eipä tarvi miettii mitä tekee illalla :)

Itekin päivittelin axen jo tuohon, mutta uusi Dynamics -napin toimintatapa on itselle vielä hieman mysteeri. Ois kiva tietää mitä virtuaalipotikka käytännössä tekee, paitsi biiffintää kaiken automaattisesti.
F_Lame
09.08.2012 18:58:17
Oma Axe tuli ovelle pari tuntia sitten ja on tää kyllä aika uskomaton vehje.

Onko tolle 7 firmikselle tullu jo uudet factory presetit? Fractalin omilla sivuilla ei ees oo tota seiskaa vielä..?
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
jhkj
09.08.2012 21:52:26
Se dynamics namiska on jossain selitetty mutta olen itse jättänyt sen väliin koska tuolla on muutakin säätöä ja mielestäni se ei tuo omaan soundiini mitään merkittävää :)

Ei oo support sivuilla vielä mutta tossa foorumin viestissä on linkit firmikseen ja uusiin presetteihin:
jhkj
09.08.2012 21:55:19
TTV
09.08.2012 22:28:27
jhkj: No vois ne linkitkin tähän laittaa:

Axe-FX II Firmware 7:
http://www.fractalaudio.com/downloa … resets/axe-fx-2/7.0/axefx2_7p00.zip

Preset banks:
http://www.fractalaudio.com/downloa … +presets/axe-fx-2/7.0/V7_Bank_A.syx
http://www.fractalaudio.com/downloa … +presets/axe-fx-2/7.0/V7_Bank_B.syx
http://www.fractalaudio.com/downloa … +presets/axe-fx-2/7.0/V7_Bank_C.syx

Mitäs uutta tuo 7.0 nyt sisältää? Vanhoihin presetteihin ei päivitys juurikaan vaikuttanu, eli pitäisikö nekin päivittää uusiin?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
jhkj
10.08.2012 13:17:18
Ja sitten pitkään odotettu Axe-Change julkaistiin myös. Ei tarvi foorumeita selata löytääkseen saundeja.

http://axechange.fractalaudio.com/index.php
F_Lame
10.08.2012 15:36:03
Nyt oon vajaan vuorokauden soittanu sormet verillä tän läpi (okei, nukuin mä kuutisen tuntia siinä välissä) ja täytyy sanoo että vaikka paljon on kehuttu niin en olis uskonu NÄIN kovaks. Tähän jää todella pahasti koukkuun.

Helvetin paljon tässä on kaikkea turhaa, mikä tulee noista preseteistäkin ilmi. Noista presettipaikoista ois puolet voinu hyvin jättää tyhjäks, koska kukaan ei jaksa käydä läpi (saati tarvitse) 150:tä taikametsäsoundia, mutta se, miten hyvin ihan pelkkä perussoundi tällä toimii, on todella uskomatonta.

En oo esim ikinä ennen millään mallintavalla saanu kunnolla toimimaan samaa leadsoundia kaula- ja tallamikillä. Jostain syystä aina kaulamikki on ollu liian tunkkanen tai tallamikki liian pistävä, mutta Axen kanssa homma toimii just niinkuin oon treeneissä ja keikoilla Maxonin od808:n, Englin e350:n ja Marshallin 9100 päättärin kanssa tottunu. Kaulamikillä tulee just hyvää pyöreetä pulputusta ja tallamikillä soundi rupee ulvomaan kunnolla ja attackiin tulee semmonen rouhee purasu varsinkin kun pikkaa kovaa.

Dilsat ja reverbit kuulostaa ihan tautisen hyviltä. Muita efektejä yleensä mulla ei ookkaan käytössä.

Ehdottomasti suurin ongelma tän kanssa on säätövaran ja vaihtoehtojen älytön määrä. Koko ajan on semmonen fiilis, että jollain muulla keinolla vois saada tehtyä vielä paremman ja paremmin tilanteeseen sopivan soundin. Täytyy alkaa psyykkaamaan itteä jotenkin tosta yli, että pääsee joskus vielä keskittymään ihan vaan soittamiseen.

Tähän mennessä oon soitellu Alesiksen M1 Active MK2 halpisstudiomonitoreihin ja AKG:n K271 MKII kuulokkeisiin.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
penatuna
11.08.2012 12:41:21
En oo esim ikinä ennen millään mallintavalla saanu kunnolla toimimaan samaa leadsoundia kaula- ja tallamikillä. Jostain syystä aina kaulamikki on ollu liian tunkkanen tai tallamikki liian pistävä, mutta Axen kanssa homma toimii just niinkuin oon treeneissä ja keikoilla Maxonin od808:n, Englin e350:n ja Marshallin 9100 päättärin kanssa tottunu. Kaulamikillä tulee just hyvää pyöreetä pulputusta ja tallamikillä soundi rupee ulvomaan kunnolla ja attackiin tulee semmonen rouhee purasu varsinkin kun pikkaa kovaa

Tämä(kin) on juuri ollut mallintaville aiemmin vaikeaa. Itselläni tosin Kemper nykyään, mutta Axenkin (standard) olen omistanut. Nykyiset ns. mallintavat ovat mainioita työkaluja. Kemperin valitsin lähinnä käyttöliittymän helppouden takia ja onhan siinä mainiot soundit. Axessa tuntu olevan liikaa sählättävää ja en parin vuoden aikanakaan oppinut tykkämään käyttiksestä. Cliffiä kunnioitan kyllä, koska esim. Axen päivitykset tulevat tiuhaan ja tuovat usein aikamoisesti uusia ominaisuuksia ja vahvareita.

Mulle Kemper on parempi, mutta monelle muulle varmaan Axe. Laitteet ovat niin erilaisia, etten edes lähtisi kilpailuttamaan keskenään. Käyttötarkoituksestahan se riippuu, mutta molemmat oikein hyviä bokseja.
Jaqqi1991
23.08.2012 21:34:23
Ostin juuri stankun, mutta en saa axe-edittiä toimimaan. Mulla on Focusriten Saffire 6 äänikortti jossa midiliitännät. Axesta midi-kanava on omni ja molemmissa vehkeissä vilkkuu valo midi in ledin kohdalla. Kuitenkin axe-edit sanoo "not connected ". Apuja?
Norppa78
23.08.2012 22:33:05
Jaqqi1991: Ostin juuri stankun, mutta en saa axe-edittiä toimimaan. Mulla on Focusriten Saffire 6 äänikortti jossa midiliitännät. Axesta midi-kanava on omni ja molemmissa vehkeissä vilkkuu valo midi in ledin kohdalla. Kuitenkin axe-edit sanoo "not connected ". Apuja?

Katsoitko Axe-editin Settings->Midi settings alta että MIDI IN ja MIDI OUT kohdissa ei lue "none".
Jaqqi1991
24.08.2012 07:18:48
Norppa78: Katsoitko Axe-editin Settings->Midi settings alta että MIDI IN ja MIDI OUT kohdissa ei lue "none".

Kyllä tuo äänikortti on valittuna, mutta ei vaan toimi vaikka kuinka tullut testiä painellut..
mattim
24.08.2012 07:50:08

Jaqqi1991: Ostin juuri stankun, mutta en saa axe-edittiä toimimaan. Mulla on Focusriten Saffire 6 äänikortti jossa midiliitännät. Axesta midi-kanava on omni ja molemmissa vehkeissä vilkkuu valo midi in ledin kohdalla. Kuitenkin axe-edit sanoo "not connected ". Apuja?

Onhan midikaapelit kytketty oikein eli äänikortin midi out -> axe midi in ja äänikortin midi in -> axe midi out.

Voit testata äänikortin midin toiminnan axe-editin Diagnostics välilehdeltä löytyvällä Looptestilla. Vaatii kaapelin äänikortin midi in -> midi out välille.
Norppa78
24.08.2012 07:58:08
mattim: Onhan midikaapelit kytketty oikein eli äänikortin midi out -> axe midi in ja äänikortin midi in -> axe midi out.

Tämä. Ja katso myös että AXE-editissä in/out on oikeinpäin.
Tuon lisäksi voisit koittaa vielä sellaista että vaihda AXE:sta midichannel = 1
ja sitten tarkistat että myös AXE-editin midisettings sivulla channel=1.
JoeHans
24.08.2012 09:37:24
Jaqqi1991: Kyllä tuo äänikortti on valittuna, mutta ei vaan toimi vaikka kuinka tullut testiä painellut..

Tuo Axe-edit sekoilee joskus, eikä tunnista Axea vaikka kytkennät olisikin ok. Tähän auttaa monesti, kun käyttää Axe-editin, äänikortin ja Axen kiinni ja sitten kokeilee uudestaan.
Jaqqi1991
24.08.2012 09:59:20
Kiitti vinkeistä. Täytyy testaills kun pääsen töistä kotiin..
Heimonen
25.08.2012 14:06:15

F_Lame: Helvetin paljon tässä on kaikkea turhaa, mikä tulee noista preseteistäkin ilmi. Noista presettipaikoista ois puolet voinu hyvin jättää tyhjäks, koska kukaan ei jaksa käydä läpi (saati tarvitse) 150:tä taikametsäsoundia, mutta se, miten hyvin ihan pelkkä perussoundi tällä toimii, on todella uskomatonta.

Sinä et ehkä jaksa etkä tavitse. Äänisuunnittelun ja score-hommien ammattilaisille on helposti erittäinkin kiinnostavaa millaista pulputusta, pihinää ja astraalipörinää koneesta irtoaa. Ja juuri tätä varten ne siellä laitteen suunnittelijankin mukaan ovat.

Itsehän olen käynyt muutamaankin kertaan kaikki tehdasasetukset läpi etsiessäni inspiraatiota joihinkin juttuihin.
DISCLAIMER:
en tiedä tästä asiasta mitään
Jaqqi1991
25.08.2012 14:24:55
mattim: Onhan midikaapelit kytketty oikein eli äänikortin midi out -> axe midi in ja äänikortin midi in -> axe midi out.

Voit testata äänikortin midin toiminnan axe-editin Diagnostics välilehdeltä löytyvällä Looptestilla. Vaatii kaapelin äänikortin midi in -> midi out välille.

"Loopback test failed"- teksti tuli tosta sestistä. Onko äänikortti paskana vai voikohan tuolle tehdä mitään? Axe-editistä on valittuna tuo saffire äänikortiksi..
Norppa78
25.08.2012 16:20:38
Jaqqi1991: "Loopback test failed"- teksti tuli tosta sestistä. Onko äänikortti paskana vai voikohan tuolle tehdä mitään? Axe-editistä on valittuna tuo saffire äänikortiksi..

Koitit sitä kanavan asetusta 1:seen? (axessa ja editissä)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)