Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keeley time machine boost
1
Kahviakiitos
10.08.2012 00:45:57 (muokattu 10.08.2012 00:46:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikon mukainen vehjes osui silmään en muista mistä mutta on kuitenkin jäänyt kaivelemaan. Olisiko kellään jakaa kokemuksia? onko ihan hintansa arvoinen pedaali?
 
Netistäkin löysin vain rajallisen määrän infoa. Demoja ei hirveästi ainakaan ole vastaan tullut. Jos joku voisi pistää soundinäytettä niin olisin hyvin kiitollinen. :)
 
Onkos näillä muita maahantuojia kuin custom sounds? Helsinkiin on pitkä matka, etenkin vaan testaus mielessä. Jos ei miellyttäisi niin saattaisi vähän tympiä. :)
 
Tässä vielä valmistajan sivustolta: http://timemachineboost.com/About.htm
 
There are some less likeable things, like the badguys (who are evil) and the women (who are female).
McNulty
10.08.2012 13:14:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kahviakiitos: Otsikon mukainen vehjes osui silmään en muista mistä mutta on kuitenkin jäänyt kaivelemaan. Olisiko kellään jakaa kokemuksia? onko ihan hintansa arvoinen pedaali?
 
Netistäkin löysin vain rajallisen määrän infoa. Demoja ei hirveästi ainakaan ole vastaan tullut. Jos joku voisi pistää soundinäytettä niin olisin hyvin kiitollinen. :)
 
Onkos näillä muita maahantuojia kuin custom sounds? Helsinkiin on pitkä matka, etenkin vaan testaus mielessä. Jos ei miellyttäisi niin saattaisi vähän tympiä. :)
 
Tässä vielä valmistajan sivustolta: http://timemachineboost.com/About.htm

 
Eikös jäsen Juccizella ole tällainen. Kysäiseppä häneltä vaikka pikaviestillä. Mukava miekkonen, joten varmasti saat vastauksen...
 
Your HP is my kW
Jucciz
10.08.2012 13:31:14 (muokattu 10.08.2012 14:04:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Time Machine Boost, mutta ei siinä sanallakaan Keeleystä puhuta, ainoastaan "Legendary Tones". Mulla on se toinen (ilmeisesti vanhempi) malli, jossa modern-puolella ei ole "Warp Drive"-kytkintä ja potikannupit ovat erilaiset.
 
Käytän tuota pedaalia tilanteesta riippuen juurikin kaikkiin niihin asioihin, joihin tuo sivu mainostaakin sitä:
1) Modern-puoli: keikkatilanteessa nostan yksikelaisilla mikeillä varustetun kitaran signaalitasoa aavistuksen, jotta se soi yhtä kovaa kuin humbucker-kitarat - helpompi säätää vahvistin ja efektipedaalit yhtenäiseksi paketiksi.
2) Modern-puoli: boostaan vahvistinta isommalle särölle, koko taajuuskaistan boosti ei muuta soundin perusluonnetta.
3) Vintage-puoli, 1966: tiukennan vahvistimen soundia (hieman alapäitä pois ja leikkaavuutta yläkeski- ja ylätaajuuksille) ja lisäksi äärisäädöillä hauskaa "räkää" jo valmiin särön sekaan.
4) Vintage-puoli, 1973: lisää läskiä yksikelaisten soundiin tai muuten vaan lisää alamiddleä ohuen soundin tukevoittamiseksi.
 
Laite tekee mun mielestä nuo kaikki jutut juuri kuten pitääkin. Omani tuli mulle vaihtokaupoissa pari vuotta sitten ja on siitä lähtien ollut aina pedaalilaudassa kiinni, koska se on niin monikäyttöinen ja hyväsoundinen vehje. Se on laudassani ihan signaaliketjun ekana pedaalina ennen bufferia (kuten fuzzikin), toimii mielestäni paremmin niin. Voin lämpimästi suositella, jos yllä kuvatut skenaariot ovat todennäköisiä ja haluat yhden pedaalin, joka suoriutuu niistä kaikista.
 
Kuvassa pedaali oikeassa alanurkassa:
http://dl.dropbox.com/u/4302688/pimppilauta_top.jpg
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
McNulty
10.08.2012 14:07:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mulla on Time Machine Boost, mutta ei siinä sanallakaan Keeleystä puhuta, ainoastaan "Legendary Tones". Mulla on se toinen (ilmeisesti vanhempi) malli, jossa modern-puolella ei ole "Warp Drive"-kytkintä ja potikannupit ovat erilaiset.
 
Legendary Tones on siis Robert Keeleyn ja David Szabadosin kimppafirma.
 
Your HP is my kW
Jucciz
10.08.2012 14:27:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Legendary Tones on siis Robert Keeleyn ja David Szabadosin kimppafirma.
 
Okei, aina oppii. Pedaalissa ko. ei nimiä mainita, mutta eipä sen väliä. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Kahviakiitos
11.08.2012 02:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa aika pirun hyvältä..
 
Vielä sellainen kysymys, että voiko pedaalin molemmat puolet olla samaan aikaan päällä?
 
There are some less likeable things, like the badguys (who are evil) and the women (who are female).
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «