Aihe: AxeFX can't do this
1 2 3 4 5 6 7
Confidentum
09.08.2012 22:25:54
Metalliac: http://4.bp.blogspot.com/-_D6TdzRp8 … 2m1dI/s1600/Immortal%2BHellfest.jpg

Vuan putkaritpa näkyy sielläki olevan käytössä
Confidentum
09.08.2012 22:27:34
Jucciz: Ts. Näyttää hyvältä, kuulostaa paskalta.

Nuissa ei oo näköjään ämyreitä ja takaseinätki puuttuu....ei ne kuulosta miltään...liekö tehty mehikossa taikkas kiinoissa
Terry Pantheras
09.08.2012 22:41:37
Confidentum: Nuissa ei oo näköjään ämyreitä ja takaseinätki puuttuu....ei ne kuulosta miltään...liekö tehty mehikossa taikkas kiinoissa

Joo ei nuo half stackit kuulosta miltään...
Höpsis!
Räkkipeli
09.08.2012 22:50:39
Itsellä on kokemusta Axesta myös, ja sen takia en sillä soita esim. bändihommissa, koska siitä laitteesta ei yksinkertaisesti saa juuri sitä soundia mitä minä haluan. Monenlaista soundia on joo, muttei valitettavasti kaikkia maailman soundeja.

Ja toinen juttu on se, että olisi jotenkin vammaista soittaa digikamoilla bändissä, kun analogiset on vaan niin vitusti mukavempia ja kiehtovampia, ja soundaavat tietenkin uniikeilta.
http://www.liveleak.com/view?i=e16c18ff17
Jucciz
09.08.2012 22:55:49 (muokattu 09.08.2012 22:56:21)
Terry Pantheras: Joo ei nuo half stackit kuulosta miltään...

Väännetään sitten rautalankaa:
- stäkit näyttävät hyvältä
- ENGL kuulostaa paskalta

Ja fullstackeja minä ainakin olin havaitsevinani...
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
09.08.2012 22:57:56
Huomenna keikka, ylihuomenna keikka. Kaks ihan erilaista tilaisuutta, kokoonpanoa ja täysin eri biisit. Siispä noin 60 eri biisiä viikonlopulle. Ei tuu tylsää.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Terry Pantheras
09.08.2012 23:03:11
Jucciz: Väännetään sitten rautalankaa:

No perkule, joudun vitsin vääntämään rautalangasta: fullstack noin niinkuin puolitettuna pitkittäisesti = halfstack... :)
Höpsis!
zipa
09.08.2012 23:07:42
Confidentum: Vaan se logo, se logo. On se ihan erilaista soittaa putkiMarshallilla kuin jollakin microwave owenilla...vaan se mojo, se mojo ;)

Siinäpä se putkivehkeiden suurin "vahvuus" taitaakin olla. Vähän sama kuin joku 60-luvun V8-jenkkilotkotin. Millään objektiivisesti mitattavalla suureella ne eivät ole kovinkaan hyviä, mutta joku niissä vaan viehättää...

Nojoo, ehkäpä luovutan tämän triidin taas sen alkuperäiselle aiheelle.
Räkkipeli
09.08.2012 23:10:38
zipa: Siinäpä se putkivehkeiden suurin "vahvuus" taitaakin olla. Vähän sama kuin joku 60-luvun V8-jenkkilotkotin. Millään objektiivisesti mitattavalla suureella ne eivät ole kovinkaan hyviä, mutta joku niissä vaan viehättää...

Mielummin kunnon V8 kuin nakuttava turbodiesel. ;)
http://www.liveleak.com/view?i=e16c18ff17
zipa
09.08.2012 23:13:45
Räkkipeli:
Ja toinen juttu on se, että olisi jotenkin vammaista soittaa digikamoilla bändissä, kun analogiset on vaan niin vitusti mukavempia ja kiehtovampia, ja soundaavat tietenkin uniikeilta.

Joku toinen taas saattaa tuumata, että onpa hölmöä soittaa jollain isopapan aikaisilla analogiromuilla kun digivehkeet ovat niin helppoja ja monipuolisia, ja soundaavat tasan siltä miltä soittaja haluaa, eikä siltä mikä oli tehtaan suunnitteluinssin ajatus hyvästä soundista.

No, molempi parempi, kukin tyylillään, antaa kaikkien kukkien kukkia ja sen sellaisia latteuksia.
zipa
09.08.2012 23:16:22 (muokattu 09.08.2012 23:23:25)
Räkkipeli: Mielummin kunnon V8 kuin nakuttava turbodiesel. ;)

Olin lopettavinani sen ooteen, mutta samapa tuo nyt sitten taitaa olla...

Mulla oli edellinen pirssi V8 tuplaturbodiesel, enemmän se mörisi kuin nakutti. :)

Muoks: Ehkäpä tästä saisi aasinsillan taas takaisin triidin aiheeseen, eli ei se tekniikka, vaan se toteutus. Maailmasta löytynee lukemattomia huonolta saundaavia putkihärpättimiä ja hyvän kuuloisia digipelejä, ja tietysti myös toisin päin.
Terry Pantheras
09.08.2012 23:19:07
zipa: Joku toinen taas saattaa tuumata, että onpa hölmöä soittaa jollain isopapan aikaisilla analogiromuilla kun digivehkeet ovat niin helppoja ja monipuolisia, ja soundaavat tasan siltä miltä soittaja haluaa, eikä siltä mikä oli tehtaan suunnitteluinssin ajatus hyvästä soundista.

No niin no, nykyisin soittajat tuntuvatkin olevan enemmän insinöörejä kuin taiteilijoita...
Höpsis!
Metalliac
09.08.2012 23:40:30 (muokattu 09.08.2012 23:43:16)
Jucciz: Väännetään sitten rautalankaa:

Kyllä ne on half-stackejä.. Ihan pikkusen eripäin vaan puolitettu :)

EDIT: Ja lukutaito kunniaan.. Terry Pantheras ehti lohkaista ennen mua :(

Topikista: Tosiaan voishan sitä yrittää ihan mielenkiinnosta mätsätä axea kuulostamaan noilta haasteklipeiltä, tai sit vaikka kokeilee repästä sellaista saundia, jota ei putkivahvistimesta oo mahdollista kiskoa.
zipa
09.08.2012 23:55:29
Metalliac:
Topikista: Tosiaan voishan sitä yrittää ihan mielenkiinnosta mätsätä axea kuulostamaan noilta haasteklipeiltä, tai sit vaikka kokeilee repästä sellaista saundia, jota ei putkivahvistimesta oo mahdollista kiskoa.

Minä pääsin itselleni riittävään approksimaatioon ihan PocketPodilla, mutta siinä toki painotus sanoissa "itselleni" ja "riittävä".

Pari ensimmäistä klippiä kuuntelin, ja päälimmäisenä jäi mieleen että kuulosti paikkapaikoin aivan pierevältä kaiuttimelta. Jos nuo ovat tosiaan soitettu suoraan linjaan, niin aika jännä pörinä kyllä.
hallu
09.08.2012 23:55:32
Metalliac: Kyllä ne on half-stackejä.. Ihan pikkusen eripäin vaan puolitettu :)

EDIT: Ja lukutaito kunniaan.. Terry Pantheras ehti lohkaista ennen mua :(

Sitä minäkin. Miksi sen pitää kulostaa yksiyhteen putkivahvistimelta? eikä riitä että soundaa hyvältä? ja jos ei soundaa, niin sitten pitää treenata pikkauskättä;-).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Confidentum
10.08.2012 00:09:39
hallu: Sitä minäkin. Miksi sen pitää kulostaa yksiyhteen putkivahvistimelta? eikä riitä että soundaa hyvältä? ja jos ei soundaa, niin sitten pitää treenata pikkauskättä;-).

Samoilla linjoilla ollaan. Jos olisivat ihan alussa digiukot älynneet olla sanomatta, että yrittävät mallintaa putkareita, niin tää keskustelu olisi turha. Nimesivätkin pöljät ne patchit niin typerästi putkareita mukaellen. Oisivat sanoneet, että tässä tehdään ihan uutta ja omaa vahvistin sukupolvea, niin ei tarttisi vertailla. Itse kaivoivat digiukot hautansa.
Terry Pantheras
10.08.2012 00:15:30
En tiedä missä olosuhteissa ja millä päätteillä te digitaalisilla mallintavillanne vetelette, mutta itselleni ratkaisu on kaksijakoinen: kotona mallintavat (Line6 Flextone & GarageBandin mallinnokset) ja treeniksellä sekä livenä putkarit. Pointtini on se, että miten löytää optimaalinen pääte mallintavalle etuasteelle ja sen tietylle vahvistinmallinnokselle. Vai vetääkö kaikki täällä keikkoja semmosissa mestoissa missä on aina laadukas PA?

Kunhan kyselen ilman sen kummempia asenneongelmia... :)
Höpsis!
ReBeat
10.08.2012 00:17:03

zipa: Pari ensimmäistä klippiä kuuntelin, ja päälimmäisenä jäi mieleen että kuulosti paikkapaikoin aivan pierevältä kaiuttimelta. Jos nuo ovat tosiaan soitettu suoraan linjaan, niin aika jännä pörinä kyllä.

Linjaan on soitettu ja tosiaan ensimmäisessä klipissä oli sellaiset säädöt että overdrive ja/tai vahvistin meni jo jonkin verran ns. tukkoon. Se oli ihan tietoinen valinta. Ei ollut tarkoitus tehdä modernia ja tiukkaa. Potkua etuasteelle oli sen verran paljon ja masteri oli noin klo 3:ssä (niinkuin muissakin tähänastisissa clipeissä).
ReBeat
10.08.2012 00:46:55

zipa: Faktaa on kuitenkin se, että mitä enemmän ruutia yhteen siruun saadaan tulevina vuosina leivottua, sitä suuremmalla todennäköisyydella nuo mallinnokset tulevat kuulostamaan paremmilta ja "aidommilta" kuin analogiset esikuvansa.

Ei se tehon puutteesta ole nykyäänkään enää ollut kiinni. Sen sijaan raja tulee vastaan sitä kautta kun ei enää keksitä miten sitä tehoa voisi käyttää. Suunnittelijoilta vaadittaisiin niin suuren tietomäärän ja kokonaisuuden ymmärtämistä ja omaksumista, ettei sen oppimiseen ihmisen elämä riitä. Sama juttu mikä tekee lopulta rajan kaikkeen tekniikan kehittymiseen. Kukaan ei ehdi enää omaksumaan kaikkea sitä valmiiksi olemassa olevaa tietomäärää, että kykenisi luomaan oppimansa avulla jotain uutta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)