Aihe: AxeFX can't do this
1 2 3 4 5 6 7
Metalliac
06.08.2012 21:19:47
Jaa täälläkin tuli sitten matopurkki avattua oikein ääniklippien kera! Tästähän on väännetty tuolla kansainvälisemmillä foorumeilla iät ja ajat ja tullaan varmaan vielä vääntämäänkin seuraavat 50 vuotta. Tosin sellanen tuore twisti tässä on, että tällä kertaa ei ole digidigimies todistelemassa putkisnobille vaan juuri toisin päin!

Ihmeellisintähän tässä on juuri tuo todistelun tarve puolin jos toisin. En mä ainakaan ostanut Axea sen takia, että sillä voi lyödä tuubisnobeille luuta kurkkuun vaan siksi, että se on mun omaan käyttöön juuri se paras / houkuttelevin vaihtoehto. Kuitenkin vaikka Fractalin foorumeille tai gearpagen mallintajaosiolle ilmestyy näitä threadeja, jossa porukka tohkeissaan kyselee, että miten ihmeessä ne puristit saisi käännytettyä. Tarvitseeko niitä oikeasti käännyttää? Ja onko sillä oikeasti väliä, jos jollakin miljoona vintagevahvistinta omistavan tyypin mielestä mulla on paska digitaalisirinä kitarasoundina? Mulle ei ole, ja oon kuitenkin päässyt vielä yhden peruskalliin putkivahvistimen hinnalla saadakseni kaikki soundit mitä ikinä tarvitsen ja enemmän.
Werihukka
06.08.2012 22:43:58

Antti1: LePoun kamat käytössä, vai jotain muuta? Älä nyt turhaan pihistele ja panttaa tietoa. ;)

E: Mua harmittaa mallinnuksissa eniten edelleen päätteen ja kaapin vuorovaikutuksen, sekä kaapin fyysisen törinän uupuminen. Tarkoitan siis sitä, että miten volumen lisääminen vaikuttaa elementtien lerpattamiseen ja sitä kautta mikille saapuvaan ääneen. Sitä ei vaan voi yksittäisellä impulssilla mitenkään toistaa ja sen kyllä kuulee tarpeeksi kauan niillä roplattuaan. Mut ihan hyvällä mallilla ne on ja kaikki omat demoiluni mä teen moisilla myös. Oikeat äänitykset sit jollain muulla.

LePou:n plugareita tulee juu käytettyä. Mutta ihan oikeessa oot, että impulssit ei kuulosta samalta ku oikea kaappi eikä plugarin kautta oo samanlainen soittaa ku oikean vahvistimen. Mutta oon kyllä aika ihmeissäni ollu näiden uusien mallinnosten kanssa, kun muistan minkälaisia saundeja saa jostain bossin multiefektistä ja vanhemmista plugareista ja vertaa niitä vaikka AxeFX:ään ja jopa noihin uudempiin freeware-plugareihin. Kehitys kehittyy.
Antti1
06.08.2012 22:51:32
Werihukka: Kehitys kehittyy.

Onneksi näin, sillä noi ovat kotisoitteluun ja äänityshommiin aivan erinomaisia työkaluja.
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Krice
09.08.2012 08:38:53

aristoteles666: eiköhän olisi paljon helpompaa että yrittäisitte itse todistaa väitteenne oikeaksi yrittäen itse vääntää (lisää-tähän -omavalintainen-digivehje) se sama soundi ulos

Yritin Tonelab ST:llä, mutta ikävä kyllä ei onnistunut. ST kuulostaa vain muhjuisemmalta, varsinkin jos laittaa säröpedaalimallia vahvistinmallin lisäksi. Tuollaista skarppia soundia ei ainakaan mun taidoilla saa Tonelabista.
min
09.08.2012 10:22:36
Noihin aloittajan laittamiin klippeihin mukaan vielä yhdellä ovarimikillä nauhotetut rummut, joku Ozzyn kaltanen vikisijä "laulaan" ja alas miksattu bassolinja, niin saadaan aikaiseksi sitä 70-luvun p*askaa, jota ei kuuntele Erkkikään. Ei kun köyden ostoon.

Sori oli pakko. En ota siis kantaa mitenkään putki vs. mallintava keskusteluun, mutta tollanen soundimaailma on kyllä omasta mielestä sitä itseään.
ReBeat
09.08.2012 14:29:37

min: Sori oli pakko. En ota siis kantaa mitenkään putki vs. mallintava keskusteluun, mutta tollanen soundimaailma on kyllä omasta mielestä sitä itseään.

Sitten kannattaa palata vielä joskus myöhemmin kuuntelemaan, sillä näytille on tulossa monenlaista muutakin soundimaailmaa :) Nyt vain tuli aloitettua tuollaisella.
oamkbonor
09.08.2012 15:10:25
Nämä kaikenmaailman mallintavat kotvottimet on jokseenkin käsittämättömiä. Jos haluaa bemarin niin miksi menisi ostamaan Audin ja koittais tehdä siitä samanlaisen kuin bmw? Vai onko siinä jonkun mielestä tolkku?
hallu
09.08.2012 17:05:07
Minusta tämä on vähän hassu keskustelun aihekaan. Ensinnäkään en ymmärrä, että miksi niin hanakasti pitää hakea jotakin mitä mallintamalla ei voi tehdä. Paljon rakentavampaa ja luovempaa olisi miettiä mitä kaikkea sillä mallintajalla voi tehdä.

Jos analoginen vahvistin osaa yhden tempun johon mallintava ei pysty (mitä muuten epäilen vahvasti), niin todistaako se jotenkin sen ylivoimaisuutta. Varmaan suuremmalla osallameistä on digitaalisia vermeitä sulassa sovussa analogisten kanssa ilman mitään ongelmaa vastakkainasettelusta tai mietintöjä jonkin ylivertaisuudesta.

Minusta taiteilija etsii välineistään mahdollisuuksia mitä niilla voi saada aikaan eikä sitä mitä niillä ei saa aikaan. Soundeja voi hämmentää vaikka pölynimurilla jos huvittaa sehän on ihan se ja sama mitä välineitä joku musiikkinsa loihtimiseen käyttää.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
ReBeat
09.08.2012 17:39:39 (muokattu 09.08.2012 17:59:50)

hallu: Minusta tämä on vähän hassu keskustelun aihekaan. Ensinnäkään en ymmärrä, että miksi niin hanakasti pitää hakea jotakin mitä mallintamalla ei voi tehdä.

.....

Jos analoginen vahvistin osaa yhden tempun johon mallintava ei pysty (mitä muuten epäilen vahvasti)...

Tulihan tuossa jäljempänä taas se hyvä syy minkä takia aion tätä ääninäyte-projektiani tehdä. Aloituksessakin kyllä kerroin jo syyn. Joillakin on harhaisia kuvitelmia ja ihan vittuilematta tarkoitukseni on pyrkiä saamaan ajan kanssa tallennetuksi hiukan sellaisia putkivahvistin-sävyjä, jotka palauttaisivat yksilöitä jossain määrin maan pinnalle. Ehkä onnistun, ehkä en. Pienenä vihjeenä projektin laajuudesta olkoon että varasin tiedostoihin kolmelle järjestysnumerolle tilaa. Samalla tässä ohessa on oleellisesti tarkoitus esitellä, että millaista ääntä putkivahvistimesta pystyy tallentamaan ilman mikittämistä. Mallintavien hyväksi puoleksi mainitaan joskus, että niistä saa realistista soundia talteen ilman mitään mikittämisen ongelmia. Niin voi saada putkivahvistimistakin ja omasta mielestäni niistä voi saada talteen hehkuvampaa, munaisempaa soundia. Jos hyvin käy, onnistun saamaan sitä piirrettä kuuluviin jossain kohdin.

Yleisellä tasolla olen ihan samaa mieltä sun kanssa hallu. Laitteista kannattaa hyödyntää niiden hyvät puolet ja löytää käyttökelpoiset hetket sille mitä niistä saa irti.

Vielä sellainen maininta, että kun nämä ovat samalla kuulokesoittosoundeja, niin se kama, jota itse soittaessani luureihin saan, on käytännössä WAV-muotoista. Nuo tallenteet ovat siitä alle neljäsosan vieviä mp3:a. Vaikka hyvälaatuisia koodauksia ovatkin, katoaa tossa muutoksessa aina hiukan jotain. Jos tietäisin minne voisi laittaa kätevästi waveja tai flacceja jakoon niin laittaisin kaikki siinä muodossakin.
oamkbonor
09.08.2012 19:25:07
Barrakuda: Mutta mitä jos sen Audin hinnalla siitä saisi BMW:n lisäksi myös Ladan, Fordin, Nissanin ja Ferrarin?

No kukin tyylillään. Mun mielestä on vaan hienompi omistaa se Ferrari kuin Audi joka näyttää Ferrarilta.
loner
09.08.2012 20:34:21
oamkbonor: No kukin tyylillään. Mun mielestä on vaan hienompi omistaa se Ferrari kuin Audi joka näyttää Ferrarilta.

mielummin ajan audillani kuin jollain perkeleen teinibemarilla missä on takakahva ja karvanopat. Liittyy taas aiheeseen täysin.
tender.insanity
09.08.2012 21:10:33 (muokattu 09.08.2012 21:10:44)
Se on täysin sama mistä se soundi tulee, kunhan sillä on mukava soittaa.
Confidentum
09.08.2012 21:25:53
tender.insanity: Se on täysin sama mistä se soundi tulee, kunhan sillä on mukava soittaa.

....ja kunhan se näyttää lavalla hyvältä niinkö vaikka Mayn Voxikasa tai Marshall Wall. Munsta ne on komeempia kuin Axekasa tai Zoomikasa
zipa
09.08.2012 21:49:15
Confidentum: ....ja kunhan se näyttää lavalla hyvältä niinkö vaikka Mayn Voxikasa tai Marshall Wall. Munsta ne on komeempia kuin Axekasa tai Zoomikasa

Kai niitä tyhjiä pönttöjä voi sinne lavalle kasata juuri niin paljon kuin tila ja lompsa antaa myöden?
Confidentum
09.08.2012 21:56:28 (muokattu 09.08.2012 21:57:36)
zipa: Kai niitä tyhjiä pönttöjä voi sinne lavalle kasata juuri niin paljon kuin tila ja lompsa antaa myöden?

Myönnä pois, hienolta ne näyttää ;)

Pönttöjä...älä sie hauku meidän bändin jätkiä
zipa
09.08.2012 22:05:36
Confidentum: Myönnä pois, hienolta ne näyttää ;)

Ei sitä varmaan kukaan ole kieltänytkään. Ja saahan sen Axe effectinkin valjastettua päätteen kautta syöttämään vaikka minkälaista ämyriseinää jos siltä tuntuu, ei sillä pakko ole soittaa suoraan linjaan.. :)
Confidentum
09.08.2012 22:09:37
zipa: Ei sitä varmaan kukaan ole kieltänytkään. Ja saahan sen Axe effectinkin valjastettua päätteen kautta syöttämään vaikka minkälaista ämyriseinää jos siltä tuntuu, ei sillä pakko ole soittaa suoraan linjaan.. :)

Vaan se logo, se logo. On se ihan erilaista soittaa putkiMarshallilla kuin jollakin microwave owenilla...vaan se mojo, se mojo ;)
Metalliac
09.08.2012 22:12:56
Jucciz
09.08.2012 22:18:07
Metalliac: http://4.bp.blogspot.com/-_D6TdzRp8 … 2m1dI/s1600/Immortal%2BHellfest.jpg

Ts. Näyttää hyvältä, kuulostaa paskalta.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)