Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 540 41 42 43 44497 498 499 500 501
h.e.k.a
04.08.2012 18:01:06
jyrkalt: Heppu varmasti tekee hyvää jälkeä kolvillaan ja pedaalit on varmasti hyviä mut mun mielestä jos aletaan pyyteleen 200€ itse tehdystä purkista nii joku muu koukku, kuin että pedaali on hyvä, olis pakko olla. Esim tuotteiden ulkonäköön vois vähän panostaa.

Taitaa tuo "noise not music"-nimimerkkikin, joka kehuu kaverin kolvaustaitoja, olla herran omaa käsialaa...
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Rg505bk
04.08.2012 21:25:57
jyrkalt: Saman huomasin minäkin.
Heppu varmasti tekee hyvää jälkeä kolvillaan ja pedaalit on varmasti hyviä mut mun mielestä jos aletaan pyyteleen 200€ itse tehdystä purkista nii joku muu koukku, kuin että pedaali on hyvä, olis pakko olla. Esim tuotteiden ulkonäköön vois vähän panostaa.

Ton PT:n laukun hinta on kyllä ihan posketon. Ilman lautaa vielä.

Vähän aiheen vierestä, mutta itselle ei oikein ole auennut miksi ylipäätään maksaa noita 200 € + hintoja joistain overdrive / Fuzz pedaaleista, tyyliin Tubescreamer tai Fuzz Face. Ei sillä etteivätkö olisi päteviä pedaaleja, mutta sen verran simpplelistä kytkennästä on kyse, että tohon hintaan kannataa jo väsätä itse...

Mutta joo, nää on taas näitä. Ei tarvitse ottaa vakavasti, vaikka joku sen kalliin putiikkipedallin ostaisikin ;)
jii.haanpaa
04.08.2012 21:41:08 (muokattu 04.08.2012 21:41:43)
Rg505bk: Vähän aiheen vierestä, mutta itselle ei oikein ole auennut miksi ylipäätään maksaa noita 200 € + hintoja joistain overdrive / Fuzz pedaaleista, tyyliin Tubescreamer tai Fuzz Face. Ei sillä etteivätkö olisi päteviä pedaaleja, mutta sen verran simpplelistä kytkennästä on kyse, että tohon hintaan kannataa jo väsätä itse...

Mutta joo, nää on taas näitä. Ei tarvitse ottaa vakavasti, vaikka joku sen kalliin putiikkipedallin ostaisikin ;)

Mikään ei taida olla edullisempi harrastus kuin ylihinnoiteltujen, mutta käytettyjen putiikkispedujen kierrätys. Uteliaisuuttasi ostat, kamanysväät hetken, myyt...rahaa kului 0€ tai enintään postikulut.

Eipä silti, on se omaviritelmien värkkääminenkin harrastetoimintaa parhaimmillaan :)
Rg505bk
04.08.2012 21:46:01
jii.haanpaa: Mikään ei taida olla edullisempi harrastus kuin ylihinnoiteltujen, mutta käytettyjen putiikkispedujen kierrätys. Uteliaisuuttasi ostat, kamanysväät hetken, myyt...rahaa kului 0€ tai enintään postikulut.

Eipä silti, on se omaviritelmien värkkääminenkin harrastetoimintaa parhaimmillaan :)

Totta tämäkin. Oma ihmetys suuntautuu lähinnä noihin uutena ostettuihin. Toki jotkut käytetytkin ovat aika hulvattomissa hinnoissa vintagelisän takia...
Fantasmic
05.08.2012 11:27:53
jyrkalt: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=660989

Toivottavasti hp on typo.

Varmasti kauppa käy. Hinnat kohillaan, ei puhelinnumeroa, venalainen postiloota, paikkakunta hevon peessä, netistä napatut kuvat eikä minkäänlaista kuvausta kunnosta yms...
AngieRainbow
05.08.2012 15:39:53 (muokattu 05.08.2012 15:41:51)
Fantasmic: Varmasti kauppa käy. Hinnat kohillaan, ei puhelinnumeroa, venalainen postiloota, paikkakunta hevon peessä, netistä napatut kuvat eikä minkäänlaista kuvausta kunnosta yms...

Nää on näitä. Omani ostin torilta 100 eurolla. Tompalla RC-3 vain 18 euroa kalliimpi. Saahan sitä pyytää mitä haluaa, mutta voi vähän aikaa joutua odottelemaan ostajaa tohon hintaan.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
naavanka_
07.08.2012 05:37:48
Hieman maltainen pyyntö kun postien kanssa nousee melkein 1k€ ja monesta paikasta saa halvemmalla uutenakin http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=661749
jhlamm
07.08.2012 09:16:06
Olen tässä ihmetellyt syitä joidenkin tuotteiden korkeille hinnoille. Perusteltuna mm sillä että on itse aikanaan joutunut maksamaan tullit ja toimituskulut. Mielestäni nyt ei ainakaan tule kysymykseen toimituskuluista pyytää hintaa, tullitkin nyt on hieman kyseenalainen juttu. Tuli nimittäin mieleen kun katselin agilen hornettia tuolla torilla. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=661550 ja hinta siis euroissa uutena 525e tullin yms maksujenkin kanssa (ilman toimituskuluja) se nyt on sitten jo jossain 665e tienoilla.

Vai miten on. Kuuluuvatko nuo tullit tai toimituskulut sitten siihen hintaan minkä siitä on itse maksanut?
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
artal
07.08.2012 10:14:56
jhlamm: Olen tässä ihmetellyt syitä joidenkin tuotteiden korkeille hinnoille.
Vai miten on. Kuuluuvatko nuo tullit tai toimituskulut sitten siihen hintaan minkä siitä on itse maksanut?

Jos ko. laitetta ei ole saatavilla Suomessa / EU:n alueella, niin pakkohan ne on ajatella osaksi hintaa. Jos sellaisen siis haluaa, on pakko maksaa kalliit toimituskulut ja tullit. Silloin ne ovat osa hintaa.

Toki jos joku hölmöyksissään tilaa esim. jenkeistä laitteen, jonka saisi halvemmalla Euroopasta, niin kyllähän se edullisin uuden hinta on se, mihin verrataan.
Twinkle
07.08.2012 12:08:03
jhlamm: Olen tässä ihmetellyt syitä joidenkin tuotteiden korkeille hinnoille. Perusteltuna mm sillä että on itse aikanaan joutunut maksamaan tullit ja toimituskulut. ... Vai miten on. Kuuluuvatko nuo tullit tai toimituskulut sitten siihen hintaan minkä siitä on itse maksanut?

Retoriikka on vähän sama, kun että jos onnistuu varastamaan tuotteen, niin se pitäisi dilkata eteenpäin ilmaiseksi koska siitä ei mitään maksanut itse.

Mut joo, siis ostajaahan sinänsä ei kiinnosta muuta kuin se, että millä hintaa saa vastaavan. Kuitenkin, jos ainoa tapa saada kyseinen tuote on ostaa se rapakon takaa ollen itse tullivelvollinen, niin kyllä se minusta silloin on sen hintaa uutena. Niinkuin kaikessa kaupankäynnissä pätee, että jos löytää jostakin sopivamman hintaisen, niin kannattaa ostaa se. Jos ei löydy, niin joutuu tyytymään siihen hintaan mitä ostaja kokee tuotteensa arvoksi tai jättämään ostamatta, jollei pysty asiasta neuvottelemaan.
zipa
07.08.2012 14:10:04
jhlamm:

Mitä väliä sen on? Jos hinta on ostajan ja myyjän mielestä kohdillaan, niin kaupat syntyy. Jos ei, niin jää myymättä.
jhlamm
07.08.2012 15:39:42
artal: Toki jos joku hölmöyksissään tilaa esim. jenkeistä laitteen, jonka saisi halvemmalla Euroopasta, niin kyllähän se edullisin uuden hinta on se, mihin verrataan.

Tää tässä oli enemmänkin hakusessa. Törmännyt vaan kahteen mesaan joita kyllä suomenkin maalta nykyisin saa niin verrattavana olivat jenkkien hinnat. Ja tiedossa nyt ettei tätä agilea muualta sitten saa. Pitänee tutun kanssa neuvotella kun lähtee siellä käymään, että jos agilen (ei kyseistä) sieltä saisi lähetettyä, vaikkapa "lahjana". Tuolloin se tulisi melkein halvemmalla.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
oiva tumpeloinen
07.08.2012 17:02:00 (muokattu 07.08.2012 17:02:08)
jhlamm: Tää tässä oli enemmänkin hakusessa. Törmännyt vaan kahteen mesaan joita kyllä suomenkin maalta nykyisin saa niin verrattavana olivat jenkkien hinnat. Ja tiedossa nyt ettei tätä agilea muualta sitten saa. Pitänee tutun kanssa neuvotella kun lähtee siellä käymään, että jos agilen (ei kyseistä) sieltä saisi lähetettyä, vaikkapa "lahjana". Tuolloin se tulisi melkein halvemmalla.

Lahjalähetys noissa on ihan turha tikki. Se ei mene tullissa läpi, ja ihan samaan tapaan pamahtaa maksut päälle. Kaikki laittaa nykyisin pakettiin merkinnän lahja, ja se on käytännössä ihan turha laatikko rastittaa.
Laulava Kylätohtori
07.08.2012 17:10:35
oiva tumpeloinen: Lahjalähetys noissa on ihan turha tikki. Se ei mene tullissa läpi, ja ihan samaan tapaan pamahtaa maksut päälle. Kaikki laittaa nykyisin pakettiin merkinnän lahja, ja se on käytännössä ihan turha laatikko rastittaa.

Jenkeissä on paljon anteliasta porukkaa. Varsinkin nettikaupoissa töissä....

Kai tuosta saa vielä sakot päälle virkamiehen harhauttamisen yrityksestä, petoksen yrityksestä, verovelvollisen epärehellisyydestä sekä tuomitaan maksamaan laskennallinen hyöty petoksesta...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
oiva tumpeloinen
07.08.2012 17:12:54
Laulava Kylätohtori: Jenkeissä on paljon anteliasta porukkaa. Varsinkin nettikaupoissa töissä....

Kai tuosta saa vielä sakot päälle virkamiehen harhauttamisen yrityksestä, petoksen yrityksestä, verovelvollisen epärehellisyydestä sekä tuomitaan maksamaan laskennallinen hyöty petoksesta...

Ei vastaanottaja siitä mitään saa. Mistäpä sä tiedät, mitä toisessa päässä merkitään pakettiin.......

Mutta tuon yleisyyden takia ne ei tullissa anna sille nykyisin mitään arvoa. Sain aikanaan aika pitkään selitellä sitäkin, kun oikeasti sain lahjapaketin tullialueen ulkopuolelta.
Laulava Kylätohtori
07.08.2012 17:16:57
oiva tumpeloinen: Ei vastaanottaja siitä mitään saa. Mistäpä sä tiedät, mitä toisessa päässä merkitään pakettiin.......

Mutta tuon yleisyyden takia ne ei tullissa anna sille nykyisin mitään arvoa. Sain aikanaan aika pitkään selitellä sitäkin, kun oikeasti sain lahjapaketin tullialueen ulkopuolelta.

Eihän sitä tiedäkään, mutta sopisi tuo hyvin Suomen "oikeuslaitoksen" toimintaan. Ei täällä aina muutenkaan se logiikka ole kovin järkevää...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Tympee Huttunen
07.08.2012 18:21:54
http://www.huuto.net/kohteet/les-paul/231441598

Sieltä putkahti kiinalainen "les paul supreme mallinen kitara kunto uutta vastaava."

Lapa on sopivasti piilossa, luulisi 400eurolla näkyvän.
Twinkle
08.08.2012 01:56:32
oiva tumpeloinen: Lahjalähetys noissa on ihan turha tikki. Se ei mene tullissa läpi, ja ihan samaan tapaan pamahtaa maksut päälle. Kaikki laittaa nykyisin pakettiin merkinnän lahja, ja se on käytännössä ihan turha laatikko rastittaa.

eikä se lahja muuta mitään muutenkaan, koska nekin on arvolisävelvollisia siinä missä kaikki muutkin vastaanottajalle. Yli 45 euron lahjoista joutuu kantamaan tullin ja arvolisäveron vaikka se olisikin oikeasti lahja.
Karvamammutti
08.08.2012 02:02:27
Lastinen: http://www.huuto.net/kohteet/les-paul/231441598

Sieltä putkahti kiinalainen "les paul supreme mallinen kitara kunto uutta vastaava."

Lapa on sopivasti piilossa, luulisi 400eurolla näkyvän.

Tää sama värkkihän muistaakseni on jossain vaiheessa pistäytynyt mnetin torilla myös.
Twinkle: "hyvät jätkät istuu mammutin vasemmalla ja oikealla puolella ja tuomitsevat sieltä eläviä ja kuolleita."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)