Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä pedaaleja efekti looppiin?
1
_kalle
08.08.2012 00:05:16 (muokattu 08.08.2012 00:05:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä pedaalejea pitää/(kannattaa) laittaa vahvistimen efekti looppiin ja mitä voi vahvistimen ja kitaran väliin? kiitos jo etukäteen
 
Jucciz
08.08.2012 02:00:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä laittaisin leivän päälle ja mitä taasen hampurilaisen väliin? Netistähän nää kantsii kysyä, sillä asioiden testaaminen ja oivaltaminen itse on niin 80-lukua.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Karvamammutti
08.08.2012 02:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Efektilooppiin kannattaa laittaa niitä pedaaleja jotka kuulostavat kehnolta vahvistimen edessä. Jos ne kuulostavat kehnoilta siellä loopissakin, kannattaa ne myydä ja ostaa jotain muuta tilalle. Mikäli tämäkään ei auta, tulee vaihtaa vahvistin parempaan.
 
Näin saamme sekä täytettä torille, että bruttokansantuotteen kasvuun ja kaikki voittavat.
 
Twinkle: "hyvät jätkät istuu mammutin vasemmalla ja oikealla puolella ja tuomitsevat sieltä eläviä ja kuolleita."
ReBeat
08.08.2012 02:21:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Efektien järjestys:
---------
 
Eli efektien järjestyshän on nyt IHAN OIKEASTI makuasia mutta näin kai se koulukirja signaaliketju menee:
 
Kitara -> wahi -> volume -> säröt, modulaatiot -> etuaste -> efektiluupista ulos -> aikaan vaikuttavat efektit (kaiut, delayt) efektiluupista sisään -> vahvistin
 
Tosin jotkut suosii myös että wahi pistetään efektiketjun päähän eli laudan vikaksi. Tämä sen takia että silloin se voluumi mitä säädellään on se "valmis" voluumi, eikä se enää vaikuta siihen miltä jotkut efektit kuullostavat.

Mutta kuten sanottu nämä ovat makuasioita. Itse pidän esimerkiksi voluumini ketjun toiseksi viimeisenä, ennen delaytä. Tämä siksi että särö ei muutu volumepedaalia poljettaessa, mutta kun suljen volumepedaalin niin vielä voi soida utuinen delay jos niin haluan.
 
( LÄHDE: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=38944 )
 
Painajaismainen
08.08.2012 15:45:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kaikki efektit on vahvistimien edessä ja kuulostaa erittäin hyvältä. Vaikka mulla on laudassa neljä säröastetta, suurimman osan ajasta otan särön vahvistimesta.
 
Ketju menee näin: kitara - wah - viritin - fuzz - boost - overdrive - distortion - phaser - delay - reverb.
 
Reverbin jälkeen sitten A/B/C-boksin kautta signaali haluttuun styrkkariin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «