Aihe: In Flames
1 2 3 4 514 15 16 17 1820 21 22 23 24
Vekkuli1981
07.08.2012 11:45:28
Basil79: Ylipäätään vihaan sellaista troo meininkiä, jossa kaikki uusi on paskaa, eikä oikeasti varmaan edes katsota avoimin silmin.

No kun nimenomaan katsoo asiaa avoimin silmin niin huomaa kyllä (minkä käsittääkseni itsekin olet tehnyt) erittäin selkeän tyylillisen muutoksen. Onhan se silloin selvää, että pre- ja post-muutokset eivät jokaiselle toimi. Silloin "troo"-puheet ovat aika hulluja, etenkin kun tämä bändi nyt ei nähdäkseni koskaan ole tuollaisten ihmisten suosikki ollut.

Itse kuulun siihen osaan, tai ehkä pitäisi sanoa ikäluokkaan, jossa käytännössä kukaan kaveripiirissäni ei välitä uudesta In Flamesista paskaakaan. Eri tyypeillä sitten tuo raja minkä jälkeen ei ole tullut käytännössä mitään kummoista menee Jester Race-Clayman välillä. Itselläni Claymanissä. Syy on pääosassa tyylisuunnan muutoksessa, mutta ei sekään kaikkea selitä: mun mielestäni yhtyeen "uudet" biisit ovat jopa tyylilajissaan keskinkertaista tavaraa, joten jos tahdon kuunnella ameriikan tavaraa niin kuuntelen jotain parempia biisejä sitten.

Aina kun uusi levy tulee niin sitä koettaa antaa tilaisuuden kuuntelemalla pari biisiä, mutta ei tuosta vaan saa yhtään mitään irti. Jos tajuaa nuo tyylimuutokset, ja mä nyt oletan jokaisen jolla on korvat ne tajuavan, niin silloin ei mielestäni enää vuosikymmeneen ole edes tarvinnut eritellä syitä miksi itseni kaltaisten ihmisten mielestä In Flames on pudonnut vääjämättä once-was-a-great-band-osastoon. Bändi on noussut jäähalliluokkaan, joten selvää on että siitä moni tykkää, useampi kuin ennen. Syyt tuohon suosion nousuunkin ovat mielestäni selvästi johdettavissa noihin tyylisuunnan muutoksiin. Mutta itselleni tämä linja ei toimi, eikä se ole keltään pois sen enempää kuin itseltäni on se että joku näitä uusia levyjä hehkuttaa.
www.myspace.com/caughtinthebetween www.disentertainment.com
Basil79
07.08.2012 12:43:39 (muokattu 07.08.2012 12:50:38)
Vekkuli1981: mun mielestäni yhtyeen "uudet" biisit ovat jopa tyylilajissaan keskinkertaista tavaraa, joten jos tahdon kuunnella ameriikan tavaraa niin kuuntelen jotain parempia biisejä sitten.

Tässä pääsin suosikkikohtaani. Koska ylipäätään en tahdo löytää uusia bändejä, joista pitäisin kovinkaan paljon niin heitäs nyt listaa niistä bändeistä/levyistä, joihin verrattuna (nyky)In Flames on keskinkertaista huttua. En siis vittuile vaan ihan aidosti haluan tietää, koska ei tässä liikaa ole itseäni kiinnostaneita bändejä tullut vastaan. Ja tämä nykyIn Flames kun iskee niin alkoi toivo heräämään. Mutta elä ainakaan Avenged Sevenfoldia, Bullet For My Valentinea ja Before The Dawnia mainitse. Ja itse kuulun myös mainitsemaasi ikäluokkaan ja olen herännyt In Flamesiin Whoraclen ja Jester Racen myötä.

Noin muuten voin todeta, että eihän makuasioista voi oikein kiistellä. Voi toki olla jotain mieltä toisen musiikkimausta, mutta siihen se jää. Ei nyt kuitenkaan mennä näiden Sigur Ros, Radiohead, Pendulum elitistien tasolle, jossa he oikeasti luulevat tietävänsä, että heidän musiikkinsa on ainoaa oikeaa ja joku hevi niin junttia paskaa, että vain lapset voivat kuunnella. Voi olla, että olin vähän turhan kärkäs noiden troo kommenttien kanssa.
pehko
07.08.2012 13:17:12
Basil79: Ei nyt kuitenkaan mennä näiden Sigur Ros, Radiohead, Pendulum elitistien tasolle, jossa he oikeasti luulevat tietävänsä, että heidän musiikkinsa on ainoaa oikeaa ja joku hevi niin junttia paskaa, että vain lapset voivat kuunnella. Voi olla, että olin vähän turhan kärkäs noiden troo kommenttien kanssa.

Mun mielestä Sigur Ros on välillä aika tosikin raskasta musaa. Ei toki metallisessa mielessä ehkä kuitenkaan, mutta kuitenki. En tiedä liittyykö mihinkään mitenkään. Sanoin vaan.

Ite diggaan Flamesista akselilla Clayman-Come Clarity. Uusinta tässä just kuuntelen, mut ei tuon Deliver Usin lisäks oo oikeen hyviä biisejä. Toki, puolessa välissä levyä vasta, mut tässä onki aika monta biisiä kyllä.
"Miehestä on aina kaksi käsitystä. Miehellä itsellänsä yksi, omansa. Muilla toinen. Vääriä kumpikin."
Vekkuli1981
07.08.2012 13:36:23 (muokattu 07.08.2012 13:37:43)
Basil79: Tässä pääsin suosikkikohtaani. Koska ylipäätään en tahdo löytää uusia bändejä, joista pitäisin kovinkaan paljon niin heitäs nyt listaa niistä bändeistä/levyistä, joihin verrattuna (nyky)In Flames on keskinkertaista huttua. En siis vittuile vaan ihan aidosti haluan tietää, koska ei tässä liikaa ole itseäni kiinnostaneita bändejä tullut vastaan. Ja tämä nykyIn Flames kun iskee niin alkoi toivo heräämään. Mutta elä ainakaan Avenged Sevenfoldia, Bullet For My Valentinea ja Before The Dawnia mainitse. Ja itse kuulun myös mainitsemaasi ikäluokkaan ja olen herännyt In Flamesiin Whoraclen ja Jester Racen myötä.

Enhän mä nyt ota vittuiluna, kun asiallisesti keskustelee :)

Siinä mielessä kysyt kuitenkin vähän väärältä tyypiltä, että itse en tosiaan tälläistä tavaraa "kuluta" kovinkaan paljoa. Joten bändisuosituksia varmaan tulisi pätevämmin juuri joltain uuden kauden fanilta, joka luultavasti tälläisiä tsekkailee enemmänkin. Mulla kun moiset uudet tuttavuudet menevät vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, joten mieleen ei nimiä jää liikaa. Lisäksi mä nyt en tietenkään voi mitään heaven shall burneja, sonic syndicateja tai noita sun maninitsemia suositella, kun eivät minusta sitä ansaitse.

Mutta koetetaanpa. Eli minä siis yleisellä tasolla koen, että In Flamesin jenkkikiertämisen myötä, tai mistä nyt johtuukin, tuohon musaan tuli Claymanin jälkeen selkeästi amerikkalainen ja moderni ote. Tarkottaen, että riffit biiseissä väheni radikaalisti, kertsit puhtaina, melodiat yksinkertaistu noista kasariheavyjutuista, vähän nu metal-henkistä nytkyttelyä mukaan, moderni tuotanto jne. Tuollaisista lähtökohdista siis voinen vertailla omaan makuuni nähden yhtyeisiin jotka eivät kuulosta samalta, mutta mielestäni tekevät samoista lähtökohdista parempia biisejä. Eli katse jenkkilään, ekana mieleen tulee Disturbed, varauksella jopa Hatebreed. Kait Euroopasta voisi tuon Soilworkin mainita, jollain tasolla jopa tekisi mieli puhua uudemmista Kreatoreista, mutta silloin eksytään jo aika kauas :D

Mutta tosiaan parempia ideoita varmasti saa jostain muualta, tuskin tämä kauheasti auttoi. Voisi löytyä niitä pienempiä ja tuntemattomampia bändejä, joita veikkaisin sinun enempikin hakevan. Tai sellaisia jotka oikeasti kuulostaa enempi (uudelta) In Flamesilta, eikä vain samoista lähtökohdista ponnistavilta. Lisäksi tosiaan omia "suositteluja" rajoittaa kovasti se, että enin osa tästä modernista jenkkityylisestä metallista on minusta sietämätöntä ja en alaa mitenkään erikoisesti seuraa. Nyt kun Fridenin voksutkin ovat (minusta) huonontuneet, niin tulee vain tosi paljon mieleen melodinen metalcore. Osoittaa varmasti monille, kuinka pihalla minä tästä genrestä olen!
www.myspace.com/caughtinthebetween www.disentertainment.com
Basil79
07.08.2012 14:03:44 (muokattu 07.08.2012 14:05:13)
No nyt kieltämättä mennään metsään noilla Disturbeteilla ja Hatebreedeillä, jotka olen kyllä tsekannut. Ensin mainitusta jopa hetken tykkäsin, mutta aika nopeasti paskaksi totesin. Sonic Syndicatea ja sitä burnia en ole koskaan kuullut, mutta ilmeisesti ei kannata aikaa hukata. Soilworkkiakin kuuntelin joskus muinoin ja ehkäpä sille bändille voisi uusintakierroksen antaa. Mieleen muistuu vain se, että levyt kävi vähän puuduttaviksi yksitoikkoisella biisimateriaalilla.

In Flames taas on minusta varsin monipuolinen bändi tätä nykyä. Puhtaita lauluja on tullut, mutta mielestäni se ei ole itsestäänselvyys, että vedetään kertsit puhtaana. Mitä numetalliin tulee niin onhan siinä kieltämättä vivahteita, mutta itselläni tulee enemmänkin mieleen Korn jossain määrin ja se taas ei haittaa ollenkaan. Mitkään Bizkitit sun muut sieltä ei kyllä kovin pukkaa esiin. Uudella levyllä minua viehättää enemmänkin vivahteet Maidenin kaltaiseen eeppisyyteen ja siihen, että biiseissä on mielenkiintoinen tunnelma.

No esimerkkeinä vaikka Where The Dead Ships Dwell, Ropes, nimibiisi ja Fear Is The Weakness. Deliver Us on mukava rykäisy, muttei suosikkejani levyltä.
Stoalainen
07.08.2012 14:52:49 (muokattu 07.08.2012 15:16:45)
Basil79: Tässä pääsin suosikkikohtaani. Koska ylipäätään en tahdo löytää uusia bändejä, joista pitäisin kovinkaan paljon niin heitäs nyt listaa niistä bändeistä/levyistä, joihin verrattuna (nyky)In Flames on keskinkertaista huttua. En siis vittuile vaan ihan aidosti haluan tietää, koska ei tässä liikaa ole itseäni kiinnostaneita bändejä tullut vastaan. Ja tämä nykyIn Flames kun iskee niin alkoi toivo heräämään. Mutta elä ainakaan Avenged Sevenfoldia, Bullet For My Valentinea ja Before The Dawnia mainitse. Ja itse kuulun myös mainitsemaasi ikäluokkaan ja olen herännyt In Flamesiin Whoraclen ja Jester Racen myötä.

Otapa kuunteluun Mnemicin pari ekaa kiekkoa, Raunchyn tuotantoa, Passenger, Engel, One Way Mirror, Fallen Within, uskaltasko vielä sanoa että The Interbeing... jos jenkkikamasta puhutaan, niin eipä siellä oikeastaan ole ko Killswitch Engage ja As I Lay Dying ne kovimmat IF-vaikutteiset bändit, ja nykyään vissiin vähän toisinkinpäin. Mut täähän on vain mun mielipide.

Edittiä, tahon mainita vielä Destragen. Siispä, Destrage. King is Fat'n'Old, pirun tiukka levytys.
Too weird to live, too rare to die
janezki_
07.08.2012 15:49:02
Basil79: Mutta elä ainakaan Avenged Sevenfoldia, Bullet For My Valentinea ja Before The Dawnia mainitse.

Before The Dawn ja nykyIn Flames tai edes vanha Flames on ihan helvetin kaukana toisistaan. Varsinkin nykyinen BTD.

Mutta enivei. Meikäläiselle ei kauheasti uusin Flames nappaa, onhan siellä ihan hyviä kertsejä mutta... Puhtaiden osuus alkaa ylittää liiallisuuden rajan ja kaikista hirveintä on ne kitarasoundit. Vähän kun kehtaisivat panostaa kitarasoundeihin niin varmasti biisit paranisi levyllä kuultuna monta astetta. Nimittäin livenä kuultuna uusimman levyn biisit kuulosti paljon paremmalta, levyllä on niin munattomat kitarat että oksat pois...
Mie oon vaan basisti...
-HP-
08.08.2012 13:09:04
janezki_: Before The Dawn ja nykyIn Flames tai edes vanha Flames on ihan helvetin kaukana toisistaan. Varsinkin nykyinen BTD.

Mutta enivei. Meikäläiselle ei kauheasti uusin Flames nappaa, onhan siellä ihan hyviä kertsejä mutta... Puhtaiden osuus alkaa ylittää liiallisuuden rajan ja kaikista hirveintä on ne kitarasoundit. Vähän kun kehtaisivat panostaa kitarasoundeihin niin varmasti biisit paranisi levyllä kuultuna monta astetta. Nimittäin livenä kuultuna uusimman levyn biisit kuulosti paljon paremmalta, levyllä on niin munattomat kitarat että oksat pois...

Makuasioita. Ite en oo vielä löytäny levyä jossa kitarat mielestäni ois paremmat kuin In Flamesin uusimmalla.
Immature asshole
janezki_
08.08.2012 14:25:25
-HP-: Makuasioita.

Totta.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Mie oon vaan basisti...
janezki_
07.06.2014 23:42:29
Huom! Olet kirjoittamassa yli 668 päivää vanhaan aiheeseen!

Niinpä, enkä tiedä edes miksi...

Mutta on tuolla tubessa uusi biisi Rusted Nail. Olipa melkoista tuubaa, ei miulla muuta.

Nyt oikeasti mietin, että jääkö ensimmäisen kerran In Flames-levy ostamatta.
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
VIPMetal
08.06.2014 01:16:56

Liput marraskuun keikalle hommattu. =)

Kyllähän In Flamesin levyt tulee aina hommattua, tykkäs edellisestä tai ei. Reroute to remain oli kova, samoin Colony & Clayman, kun aloin kuuntelemaan vuosituhannen vaihteessa orkesteria. Vähän enemmän sais ottaa "riskejä" ja vapauksia musiikissaan, mutta hyvinhän ne tuota vetää minkä osaa.
Myykää mulle joku akustinen kitara, pikaviestiä kiitos! Kokopuukansi vähimmäisvaatimus.
LeChuck
08.06.2014 14:38:07
Nojoo, eipä tuo kolahtanut yhtään.. Mutta ei bändi ole koskaan kuulunut suosikkeihin, ei edes ne kieltämättä ihan hyvät alkuaikojen levytykset.
Anders Friden on ihan karsea laulaja mielestäni.

Jotenkin mulle koko Jöötteriporin scene vaikuttaa aika väsyneeltä ja tylsältä nykyään.
Meadow
08.06.2014 14:55:41 (muokattu 08.06.2014 14:57:14)
LeChuck: Nojoo, eipä tuo kolahtanut yhtään.. Mutta ei bändi ole koskaan kuulunut suosikkeihin, ei edes ne kieltämättä ihan hyvät alkuaikojen levytykset.
Anders Friden on ihan karsea laulaja mielestäni.

Jotenkin mulle koko Jöötteriporin scene vaikuttaa aika väsyneeltä ja tylsältä nykyään.

In Flames on kyllä nykyään ihan ennätysväsynyt bändi, varsinkin kun verrataan samoista ympyröistä olevaan Soilworkiin, jolta irtoaa vieläkin tiukkoja jööttepoririffejä ja -biisejä. Friden saisi keskittyä pelkkään örinään, tuota vaikerointia ja ulinaa ei kestä kuurokaan.

A Sense of Purposen avausraidan "We're not even trying..."-kertsi huvittaa vieläkin ja tiivistää koko poppoon nykykunnon täydellisesti.
Basil79
08.06.2014 15:27:06
Ei tämä sinkku kieltämättä kahdella kuuntelulla oikein sytyttänyt. Silti huvittaa nämä kahden ylemmän viestin kaltaiset lyttyyn lyömiset ja samalla kehutaan jotain tosi väsynyttä ja ideaköyhääbändiä..(soilwork). Itse pidän In Flamesia ihan ykköskorin bändinä, kun Soilwork hakee nousua Mestiksestä.
Errata
08.06.2014 15:29:05
Meadow: A Sense of Purposen avausraidan "We're not even trying..."-kertsi huvittaa vieläkin ja tiivistää koko poppoon nykykunnon täydellisesti.

Mut niin siinähän lauletaan Without even trying.. blabla, mut kuulostaahan tuo toki juuri tuolta ;)

Eipä tuota jaksa manata enää että "in fleimssi on menetetty" kun viimeksi jotain 10 vuotta sitten innostunut bändin tekemisistä kun soittivat Tuskan päälavalla ja alla vielä ihan kelpo levy. Sen jälkeiset levytykset ei ole jaksaneet heilauttaa suuntaan tai toiseen. Ajat ja maut muuttuu, ja viimeistään tuon Jesperin poistumisen jälkeen ei odotuksia enää ole.
Sävellysvastuukin taisi siiryä enemmän Gelotelle jo Rerouten aikoihin ja sitä uusimmilla vielä enemmän? En tuota nyt jaksa tarkistaa mistään mutta vaikuttaa siltä että suurin tyylimuutos tapahtui noihin aikoihin. Väittäisin että Jesper oli se pääpiru joka teki in fleimssistä in fleimssin! (tai vaikka hammerfallista hammerfallin tai sinergystä sinergyn..)
Burn
08.06.2014 15:31:55

Meadow: Friden saisi keskittyä pelkkään örinään, tuota vaikerointia ja ulinaa ei kestä kuurokaan.

Kaveri sanoi joskus osuvasti, että jokaisella hevilaulajalla tulee jossain kohtaa uraa semmonen hetki, että kuvitellaan osaavansa laulaa. Osalla onnistaa ja osalla käy kuten Fridenillä. Vaan olihan tuo niin saatanan väsynyttä taas. Toisaalta kun bändi on pysynyt samalla linjalla yli 10 vuotta, niin ei se mitenkään yllätä. Täysin yhdentekeviä levyjä alkaa vähitellen olemaan yhtä paljon kuin hyviä.
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Meadow
08.06.2014 15:33:24
Basil79: Ei tämä sinkku kieltämättä kahdella kuuntelulla oikein sytyttänyt. Silti huvittaa nämä kahden ylemmän viestin kaltaiset lyttyyn lyömiset ja samalla kehutaan jotain tosi väsynyttä ja ideaköyhääbändiä..(soilwork). Itse pidän In Flamesia ihan ykköskorin bändinä, kun Soilwork hakee nousua Mestiksestä.

Meikästä taas Soilworkin kaksi viimeisintä levyä ovat olleet suorastaan erinomaisia, vaikka jälkimmäisellä olikin ehkä turhan paljon mittaa. Paljon makeita ja tarttuvia riffejä ja kevyttä kokeilua ilman että harhaillaan turhan kauas bändin juurista. Björn on myös mainio vokalisti ainakin levyllä.

Mutta noh, tämä ei ole Soilwork-ketju eikä mua muutenkaan huvita alkaa tällaiseen "toi bändi mitä kehuit on tosi basgam"-tyyliseen ala-asteen välituntikeskusteluun.

Errata: Mut niin siinähän lauletaan Without even trying.. blabla, mut kuulostaahan tuo toki juuri tuolta ;)

Tajuntani räjähti. :o
Errata
08.06.2014 15:54:38
Meadow:
Tajuntani räjähti. :o

Ai niinkö, no mutta tsori etten osannu kuulematta ja lunttimatta tietää mitä kappaleessa lauletaan. Onneksi sinä tiesit tämän hassun hauskan väärinkuunnelmuksen ja sen mitä siinä alunperin lauletaan :)

Niin ja kyllähän suosiolla mitattuna Soilworkki on b-stokkia in flamesiin verrattuna. Tsori siitäkin. Eikä liene väärin puhua näistä kahdessa samassa topicissa. Soilworkillakin kun on parhaat päivät nähty koska pääasiallinen säveltäjä on heiltäkin tiessään ja bändi sortuu nykyään lähinnä yliyrittämiseen.
Meadow
08.06.2014 15:57:11 (muokattu 08.06.2014 16:00:21)
Errata: Ai niinkö, no mutta tsori etten osannu kuulematta ja lunttimatta tietää mitä kappaleessa lauletaan. Onneksi sinä tiesit tämän hassun hauskan väärinkuunnelmuksen ja sen mitä siinä alunperin lauletaan :)

Öö, ei mulla ollut tarkoitus aukoa päätä tai mitään. En vaan oikeasti tiennyt että lyriikat menee noin. Anteeksi kun otit itseesi.

Niin ja se kumpi bändi on suositumpi kiinnostaa minua prikulleen 0%.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)