Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apurahaa Länsi-afrikkalaisen musiikin tutkimista varten
1
Renki
07.08.2012 14:53:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Putkimiehen papereilla.
 
Olen oleskellut nyt noin vuoden päivän läntisessä afrikassa Burkina fasossa. Opiskelen täällä griottien johdolla paikallista perinnemusiikkia, en ole siis missään koulussa täällä vaan otan soittotunteja grioteilta suoraan. Soitan mandebalafonia ja koraa. Tällä hetkellä saan rahaa vuorottelukorvaukauksen muodossa työpaikaltani, mutta se loppuu ja jään virkavapaalle syyskuun alussa. Näinpä ollen tipahdan nollatuloille ja elämisen ylläpito siirtyy säästövaroille. koska täällä liikkuu alan ammattilaisia ja koulutettavia, haluaisin kysyä, että olisiko minulla mitään mahdollisuutta saada apurahaa miltään säätiöltä tai muulta vastaavalta? Minulla ei ole siis mitään alan koulutusta vaan teen tätä ihan omalta pohjalta.
Tietenkin ensin pitäisi varmaan olla jokin projekti mihin hakea apurahaa ja olen ajatellut, että esim. oppikirjan tai dvd:n tekemiseen minulla riittäisi kyllä mielenkiinto ja taito, lisäksi olen ajatellut albumin tekoa. Purettavaa materiaalia on kasassa jo 135 gigaa, niistä väsää jo usemmankin kirjan, dvd:n ja albumin. Kuitenkin lopulta nyt se mihin tarvitaan rahaa on rehellisesti sanottuna eläminen ja oppitunnitkin pitää maksaa, jotka muuten eivät ole mitään halpoja. 200 euroa kuussa menee pelkästään opettajille helposti.
 
Mitä luulette, kehtaako näillä realiteeteilla edes lähteä kysymään apurahaa mistään? Jääkö pankkilaina minulle ainoaksi vaihtoehdoksi? Töihinkin voisin tietty mennä, mutta jos täältä jotenkin onnistuu edes työtä saamaan on liksat aika surkeat. Esim. toimistotyöntekijä saa noin. 50000 CFA kuussa eli 80 euroa. Siitä ei pysty mitenkään maksamaan oppitunteja.
Henkilökohtaisella tasolla tämä homma on todella mielenkiintoinen. Suomessa ei ole tällä hetkellä ainakaan tietääkseni koraopetusta ollenkaan ja mandebalafoninkin opettajan löytäminen on kiven takana. Puhutaan tietenkin sellaisesta alasta, että oppilaita on vaikea Suomessa löytää, mutta uskon että etenkin Kora tulee nousemaan maailmalla vielä hyvin suosituksi soittimeksi ja joissakin euroopan maissa se jo sitä onkin.
 
http://www.djemberenki.com/
Dr Dominant
08.08.2012 14:20:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin että kun muotoilet hakemuksen niin, että sillä vakuuttaa lautakunnan siitä, että pystyt oikeasti julkaisemaan laadukasta esim. oppimateriaalia joka vastaa olemassaolevaan kysyntään, vois kyllä olla saumaa.
 
Voisit tutkia vähän musiikkitieteen näkökulmasta esim. Itse en ole tieteilijä joten en osaa oikein sanoa. Mitä sanovat Mnetin musiikkitieteen viisaat?
 
"Dr. Dominant, I presume?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «