Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey bandit 112 hiljeni
1
ruikku20
07.08.2012 11:27:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo eli Banditissa sellaista vikaa, että välillä kun soitan normaalisti niin se yhtäkkiä vaan hiljenee eikä mitään kuulu (joskus tämä tapahtuu asteittain). Noh sitten ei muutakun volat täysille ja pari kertaa rämpäyttää niin johan toimii taas! Kellään mitään ideaa viasta? Huomasin muuten myös, että joskus kun käyttää piuhaa irti niin alkaa toimimaan tai sitten vaan näpyttelee jonkun aikaa virtanäppäintä päälle/pois tyyliin niin taas kuuluu. Kliinillä ja säröllä sama vika.
Kitara on Ibanez s570 jos se nyt tähän jotenkin liittyy. Sama vika kuitenkin muillakin skitoilla.
 
Kyllä, käytin hakua ja katsoin tuloksetkin, mutta eipä vastaavaa oikeen löytnyt jotain hurinoita tms. vaan.
 
Sitten vielä semmonen asia, että jos tuota nyt ei saa kuntoon niin mitäs mieltä ihimiset on peavey vypyr 30w vehkeestä? Miten vertaus Banditiin nähden? Banditin säröistä itse tykkäilen, mutta efektien vähyys harmittaa. Ite vähän sekasin näitten vahvari hommien kanssa, joten jos joku yrittäs lyhyesti selvittää mikä ero on trankulla (Bandit?) ja mallintavalla (Vypyr?) oisin kiitollinen.
 
Guitar playing is my life.
Sax-pappa
07.08.2012 12:42:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa tyypilliseltä efektiloopin jakeissa olevien kytkimien pätkimiseltä. Toimiiko jos pistät piuhan efektiloopin sendistä returniin?
 
ruikku20
07.08.2012 14:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Kuulostaa tyypilliseltä efektiloopin jakeissa olevien kytkimien pätkimiseltä. Toimiiko jos pistät piuhan efektiloopin sendistä returniin?
 
Siis täh? Tarkotatko että siis piuhalla yhistän sendin ja returnin.
 
Guitar playing is my life.
Tympee Huttunen
07.08.2012 14:41:39 (muokattu 07.08.2012 14:49:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ruikku20: Siis täh? Tarkotatko että siis piuhalla yhistän sendin
Joo, siitä vaan. Mun entiseen Bandittiin tuli sama ongelma. Toi on kyllä hyvä laite hintaisekseen.
 
Sax-pappa
07.08.2012 14:43:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ruikku20: Siis täh? Tarkotatko että siis piuhalla yhistän sendin ja returnin.
 
Tätä juuri tarkoitin. Näin ohittuu nuo jakeissa olevat kytkimet jotka käyttämättöminä helposti ajanmittaan hapettuu ja alkaa pätkiä.
 
ruikku20
07.08.2012 16:42:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Tätä juuri tarkoitin. Näin ohittuu nuo jakeissa olevat kytkimet jotka käyttämättöminä helposti ajanmittaan hapettuu ja alkaa pätkiä.
 
Okei selvä pitääpä kokeilla.
Onkohan noita muuten mahdollista korjata kotikonstein olettaen siis, että vika olisi siinä? Ei oikeen viitsisi kokoajan johtoa roikottaa tuossa ns. "turhaan."
 
Guitar playing is my life.
oamkbonor
07.08.2012 16:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ruikku20: Okei selvä pitääpä kokeilla.
Onkohan noita muuten mahdollista korjata kotikonstein olettaen siis, että vika olisi siinä? Ei oikeen viitsisi kokoajan johtoa roikottaa tuossa ns. "turhaan."

 
Vie vaffistin korjaajalle. Turha noita on itse alkaa väkertämään, ainakaan jos omalle ajalle laskee yhtään arvoa.
 
sepisti
07.08.2012 16:49:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ruikku20: Okei selvä pitääpä kokeilla.
Onkohan noita muuten mahdollista korjata kotikonstein olettaen siis, että vika olisi siinä? Ei oikeen viitsisi kokoajan johtoa roikottaa tuossa ns. "turhaan."

 
Mitäköhän se kymmenen sentin piuha siellä haittaa? Mulla on banditissa ollu piuha lenkissä varmaan viisitoista vuotta.
 
Sax-pappa
07.08.2012 19:59:58 (muokattu 07.08.2012 20:00:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ruikku20: Okei selvä pitääpä kokeilla.
Onkohan noita muuten mahdollista korjata kotikonstein olettaen siis, että vika olisi siinä? Ei oikeen viitsisi kokoajan johtoa roikottaa tuossa ns. "turhaan."

 
Jos vika on tosiaan tuossa, niin sitten joku osaava kaveri putsaamaan ne jakkien kytkimet oikealla aineella. Hetkeksi saattaa helpottaa jo sekin jos muutaman kerran tökkii plugia noihin jakkeihin että tulee kontakteihin vähän liikettä.
 
ruikku20
07.08.2012 20:50:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mitäköhän se kymmenen sentin piuha siellä haittaa? Mulla on banditissa ollu piuha lenkissä varmaan viisitoista vuotta.
 
Omistaisinkin 10 sentin piuhan... No okei vois kait tuon käyä kyllä ostahan. Ei onneks kalliita oo :) Ja ei se piuha siinä oikeastaan haittaa mutta saattaahan tuo osaltaan nostaa myös vahvistimen arvoa, kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä kikkailuja. Joo mutta enpä ala tästä sen enempää vääntään katellaan nyt että onko tuo vika edes tuossa. Ilman johtoa tuo kyllä saattoi toimia pari viikkoakin ja sitte pätkästä eli sitä ei edes heti huomaa vaikuttaako tuo mitään. Vahvistin on muutenkin tavallaan lainassa, mutta ei kuitenkaan lainassa hankala selittää, mutta varsinaisesti tuo ei minun ole (sedän) joten en ala sen kanssa sitten enempää väkertämään. Noh mutta kiitoksia kaikille avusta ja toivottavasti lähtee toimiin niin ei tarvi korjaajalla viedä.
 
Guitar playing is my life.
sepisti
07.08.2012 22:10:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ruikku20: Omistaisinkin 10 sentin piuhan... No okei vois kait tuon käyä kyllä ostahan. Ei onneks kalliita oo :) Ja ei se piuha siinä oikeastaan haittaa mutta saattaahan tuo osaltaan nostaa myös vahvistimen arvoa, kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä kikkailuja. Joo mutta enpä ala tästä sen enempää vääntään katellaan nyt että onko tuo vika edes tuossa. Ilman johtoa tuo kyllä saattoi toimia pari viikkoakin ja sitte pätkästä eli sitä ei edes heti huomaa vaikuttaako tuo mitään. Vahvistin on muutenkin tavallaan lainassa, mutta ei kuitenkaan lainassa hankala selittää, mutta varsinaisesti tuo ei minun ole (sedän) joten en ala sen kanssa sitten enempää väkertämään. Noh mutta kiitoksia kaikille avusta ja toivottavasti lähtee toimiin niin ei tarvi korjaajalla viedä.
 
Hetken jo luulin, että sulla on mun banditti. Mun oma on nimittäin jollain broidin tutulla lainassa. Mutta sun setä mä en voi olla, koska broidin kersat ei vielä netissä kirjoittele :)
 
ruikku20
08.08.2012 00:37:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Hetken jo luulin, että sulla on mun banditti. Mun oma on nimittäin jollain broidin tutulla lainassa. Mutta sun setä mä en voi olla, koska broidin kersat ei vielä netissä kirjoittele :)
 
Joo no tuo bandiitti on mun käyttöön tullut siten, että aluksi se on ollu mun veljellä ja se on myyny sen mun sedälle joka käytti sitä keikoilla, mutta ensimmäisen hiljenemisen jälkeen se hommas uuen vahvarin ja on sitte antanu tuon mulle lainaan :D
 
Guitar playing is my life.
min
08.08.2012 09:58:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu sama homma oli täälläkin aikoinaan. Efektilenkkiin vaan piuhanpätkä, niin taas pelittää.
 
Ei tietysti osaavalle ole kova homma vaihtaa jakkeja itse, mutta onhan se tietysti laiskalle helpompaa tökätä se piuha sinne lenkkiin:)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «