Aihe: Spotify II
1 2 3 4 532 33 34 35 3664 65 66 67 68
ReBeat
05.07.2012 19:40:19

jra: Rdio ei kerro millä codecilla ja bitratella musa on. Spotifylla on käsittääkseni Premium Ogg 320 kbps ja muut Ogg 160 kbps.

Mä en henkilökohtaisesti usko että Spotifyllä on vieläkään enempää kuin pieni murto-osa levyistä tarjolla millään 320kbps laadulla. Ehkä 3%. Levyt jotka ne on kerran sinne tuupanneet huonommalla laadulla.... ei niillä varmaan ole mikään tulenpalava kiire suorittaa samoja juttuja uudestaan ja tehdä muutoksia, että saisi ilmavampaa äänenlaatua johonkin vuoden '82 materiaaliin. Voisi kuvitella että se olisi ihan galaktinen urakka sitäpaitsi. Palveluhan on ollut jo niin kauan olemassa kuitenkin, että sinne on ehditty tuupata niitä levyjä paskemmalla äänenlaadulla varmaan kuustuhattamiljoonaa. Kuka niitä alkaa uudestaan muuttamaan.
jra
05.07.2012 20:21:31
ReBeat: Mä en henkilökohtaisesti usko että Spotifyllä on vieläkään enempää kuin pieni murto-osa levyistä tarjolla millään 320kbps laadulla. Ehkä 3%. Levyt jotka ne on kerran sinne tuupanneet huonommalla laadulla.... ei niillä varmaan ole mikään tulenpalava kiire suorittaa samoja juttuja uudestaan ja tehdä muutoksia, että saisi ilmavampaa äänenlaatua johonkin vuoden '82 materiaaliin. Voisi kuvitella että se olisi ihan galaktinen urakka sitäpaitsi. Palveluhan on ollut jo niin kauan olemassa kuitenkin, että sinne on ehditty tuupata niitä levyjä paskemmalla äänenlaadulla varmaan kuustuhattamiljoonaa. Kuka niitä alkaa uudestaan muuttamaan.

Siksipä mulla olikin jatko lainaamaasi, että "Saattaa tietty olla levy-/biisikohtaista vaihteluakin."

Onhan tuo Spotify Premium ja high bitrate -valinta ollut jo käytössä useamman vuoden, mutta melko hankalahan se on todella tietää millä laadulla mikäkin ihan oikeasti tulee. Ehkä ne kultakorvat joilla on Premium voivat kokeilla HQ-täppä päällä ja pois kuinka usein valinnalla on vaikutusta tai ei, itsellä on nyt vain välimalli. Mutta jo tuo 160 kbps Ogg on kohtuullisen hyvä jos vaan lähdemateriaali, äänikortti/muunnin/vahvistin & kuukokkeet ovat kunnossa.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
TaikuriHärvä
14.07.2012 21:03:06 (muokattu 14.07.2012 21:04:08)
Jännästi tää Spotifyn ilmainen kymmenen tuntia riittää paikkailemaan levykirjastoni puutteet aikalailla tasantarkkaan kuuden päivän ajan. Seitsemännen saa kärvistellä sitten ilman, nyt näyttää taas kerran, että huomiseen mennessä tuo armonaika on loppu. Ovelat paskiaiset ovat varmaan laskelmoineet tämänkin jutun.

Coincidence is an illusion
Johnny Buzz
14.07.2012 22:47:26

KaleviHärvä: Jännästi tää Spotifyn ilmainen kymmenen tuntia riittää paikkailemaan levykirjastoni puutteet aikalailla tasantarkkaan kuuden päivän ajan. Seitsemännen saa kärvistellä sitten ilman, nyt näyttää taas kerran, että huomiseen mennessä tuo armonaika on loppu. Ovelat paskiaiset ovat varmaan laskelmoineet tämänkin jutun.

Coincidence is an illusion

Ja kymmenen euroa kuussa on liikaa ton ongelman ratkaisuun?
TaikuriHärvä
15.07.2012 02:21:47 (muokattu 15.07.2012 02:31:56)
Johnny Buzz: Ja kymmenen euroa kuussa on liikaa ton ongelman ratkaisuun?

On se, puolet halvempi Unlimited-versio on turhaa rahanmenoa sekin. Tuolla rahallahan voi ostaa vaikka ylimääräisen tuopin kaljaa, pelata 5 riviä lottoa tai ilahduttaa romanikerjäläisiä.
Mjuu, sanotaan näin, että hinta ei ole liikaa, mutta ongelma on liian pieni.
Topa-
15.07.2012 02:35:25
Minä en enää pärjää ilman unlimitedia. vitonen kuussa on kuitenkin niin vähän mainoksettomuudesta, että ennemmin jätän sen tuopin juomatta. Spotifyllä kuuntelen kovolllakin olevat musiikit. Premiumin hommaisin jos sen saisi mun puhelimeen, mutta muuten en nää siitä mitään hyötyä, internettiin pääsee nykyään kaikkialla niin nuo offline listatkaan ei houkuta.
PekkaM
01.08.2012 10:20:05
Kuuntelin vaihteeksi Devin Townsendia Spotifystä ja hetkeä myöhemmin havahduin että mitäs hittoa. InsideOut:in artistit ovat taas Spotifyssä! :)
Burn
01.08.2012 10:39:19

PekkaM: InsideOut:in artistit ovat taas Spotifyssä! :)

Kuin myäs Century Median!
M4ss3 m/: Ajatukset oli lähinnä alakerran ilmaisissa karkeissa ja Pepsissä. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Ali
02.08.2012 14:12:03 (muokattu 02.08.2012 14:13:10)

Century Mediahan on nykyään InsideOutin kanssa kimpassa. Tässäpä uutisointiakin asian tiimoilta: http://www.noise.fi/century-media-palaa-spotifyhin/#more-16438
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Ginga
04.08.2012 08:35:55
Hiukan vituttaa kun en voinut maksaa Unlimitediä omalla pankkikortillani. No tein PayPallin ja siirsin rahat sinne. Maksettaessa paypal-tilillä tulee lisätä credit card tietoihin, muuten summaa ei voi maksaa :D vittu mitä paskaa. AIVAN turhaan tein kaiken työn, surkeat maksutavat käytössä spotifyllä. Tilisiirto olisi kiva. No en kuuntele sitten, olisin voinut maksaa.
Unfortunately, rather like prog rock, James' lap is going to last 48 minutes and make no sense to anyone. -Hammond
Johnny Buzz
04.08.2012 08:49:15 (muokattu 04.08.2012 08:50:13)

Ginga: Hiukan vituttaa kun en voinut maksaa Unlimitediä omalla pankkikortillani. No tein PayPallin ja siirsin rahat sinne. Maksettaessa paypal-tilillä tulee lisätä credit card tietoihin, muuten summaa ei voi maksaa :D vittu mitä paskaa. AIVAN turhaan tein kaiken työn, surkeat maksutavat käytössä spotifyllä. Tilisiirto olisi kiva. No en kuuntele sitten, olisin voinut maksaa.

R-Kioskilta saa ostettua latauslipukkeita, jos luottokorttia tai Visa Electronia ei löydy. Pankkikorttihan ei kelpaa nettimaksamisessa muutenkaan maksuvälineenä.
Ginga
04.08.2012 09:22:53
Johnny Buzz: R-Kioskilta saa ostettua latauslipukkeita, jos luottokorttia tai Visa Electronia ei löydy. Pankkikorttihan ei kelpaa nettimaksamisessa muutenkaan maksuvälineenä.

Latauslipukkeita? Pitääpä kysästä moista, nehä ois käteviä. Oon saanu play.comissa ja amazon.co.uk maksettua debitillä vaikka credittiä kysyvätkin :D.
Unfortunately, rather like prog rock, James' lap is going to last 48 minutes and make no sense to anyone. -Hammond
Johnny Buzz
04.08.2012 09:29:27

Ginga: Latauslipukkeita? Pitääpä kysästä moista, nehä ois käteviä. Oon saanu play.comissa ja amazon.co.uk maksettua debitillä vaikka credittiä kysyvätkin :D.

Jesh, sieltä pitäis löytyä eri arvoisia, niin voi vaikka kerralla ostaa useamman kuukauden tarpeiksi. Ikään kuin prepaid-kortti siis.
PekkaM
04.08.2012 11:44:34
Saahan Spotify Premiumin myös mm. Soneralta eikä maksa muistaakseni kuin sentin tai pari yli suoraan ostamisen. Kuukausilaskutus jonka voi maksaa sitten miten haluaa.

http://www.sonera.fi/nettiyhteydet/lisapalvelut/spotify/
Lenoldinho
04.08.2012 11:51:17

Ginga: Hiukan vituttaa kun en voinut maksaa Unlimitediä omalla pankkikortillani. No tein PayPallin ja siirsin rahat sinne. Maksettaessa paypal-tilillä tulee lisätä credit card tietoihin, muuten summaa ei voi maksaa :D vittu mitä paskaa. AIVAN turhaan tein kaiken työn, surkeat maksutavat käytössä spotifyllä. Tilisiirto olisi kiva. No en kuuntele sitten, olisin voinut maksaa.

Mulla ainakin futaa Nordean debit-Visa PayPalissa korttina, myös Spotifyn kanssa.
zekeode
04.08.2012 12:56:08

Lenoldinho: Mulla ainakin futaa Nordean debit-Visa PayPalissa korttina, myös Spotifyn kanssa.

Juu. Pitää vaan sieltä verkkopankista muistaa aktivoida verkkomaksut. Paypal toimii myös hienosti Nordean Electronilla.

S-Pankilta saa ilmaisen Visa debit-kortin myöskin, joka toimii näppärästi netissä. S-kartellin kaupoista saa bonukset samalla, ja maksutapaetua. Ei tarvitse repullista erilaisia kortteja.
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia
Cathi777
04.08.2012 12:57:44

jra: Siksipä mulla olikin jatko lainaamaasi, että "Saattaa tietty olla levy-/biisikohtaista vaihteluakin."

Onhan tuo Spotify Premium ja high bitrate -valinta ollut jo käytössä useamman vuoden, mutta melko hankalahan se on todella tietää millä laadulla mikäkin ihan oikeasti tulee. Ehkä ne kultakorvat joilla on Premium voivat kokeilla HQ-täppä päällä ja pois kuinka usein valinnalla on vaikutusta tai ei, itsellä on nyt vain välimalli. Mutta jo tuo 160 kbps Ogg on kohtuullisen hyvä jos vaan lähdemateriaali, äänikortti/muunnin/vahvistin & kuukokkeet ovat kunnossa.

Onhan niitä ohjelmia, jolla noita asioita pystyy tarkastamaan. Ja ketkä ovat kokeilleet niin kyllä sieltä on tulleet tuolla 320kbps laadulla periaatteessa kaikki.
Only pop music can break my heart...
Velli
09.08.2012 20:22:52
JudeJude: Mulla on nyt ollut pari päivää päinvastainen ongelma: netti kyllä pyörii, mutta Spotify sanoo että nou konekshön eli ei musiikkia sieltä. Sit siihen vielä päälle viiden sekunnin välein päälle räpsähtävä punainen banneri "failed to enable Spotify Social", niin kyllä on iTunes taas kaveri. Oon yrittänyt jopa yhdistää Facebookiin että saisi ongelman pois, mutta ei se osaa nyt sitäkään, jumiaa vain.

Käyttiksenä Mäkki 10.5.

Koeta poistaa ja asentaa Spotify uudestaan.
Jokapaikanapina
12.08.2012 14:43:58
Olis kiva saada omaa musaa Spotifyyn. Onko kukaan käyttänyt jotain näitä palveluista: http://www.spotify.com/us/work-with … els-and-artists/artist-aggregators/ ? Onko hyviä/huonoja kokemuksia?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)