Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Olen miettinyt
1 2
rabitti88
05.08.2012 15:16:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaa silmää mielyttää eninen telet niin valmidtaako joku yritys niitä vibralla tai kuinka iso homma olisi, jos itse asentaisi teleen Floyd rose orginaalin tai jonkun vastaavan.. mitä mieltä on ihmiset. Ja jos joku valmistaa niin mihin hitaan? tai sitten vanhasta fenderistä ottaisin tallan.. niin paljonko se maksaisi, kun sen sen joku ammattilainen siirtäisi teleen sen.
 
naavanka_
05.08.2012 15:22:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Omaa silmää mielyttää eninen telet niin valmidtaako joku yritys niitä vibralla tai kuinka iso homma olisi, jos itse asentaisi teleen Floyd rose orginaalin tai jonkun vastaavan.. mitä mieltä on ihmiset. Ja jos joku valmistaa niin mihin hitaan? tai sitten vanhasta fenderistä ottaisin tallan.. niin paljonko se maksaisi, kun sen sen joku ammattilainen siirtäisi teleen sen.
 
Floikalle pitää ihan oma routtaus jyrsiä bodyyn joka on asiaan vihkiytymättömälle todella hankalaa.
 
Jos floikka ei ole pakollinen mutta vibraa kuitenkin halajat niin Teleihin on saatavilla suht helposti asennettavia bigsbyjä ja kahlereita.
Kyllä nuokin oman aikansa ja vaivansa ottavat asentaa.
 
Ainakin Jacksonilla on joskus ollut floikallisia telejä, ainakin yksi pyöri torilla jokin aika sitten.
 
balanced1
05.08.2012 15:22:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Omaa silmää mielyttää eninen telet niin valmidtaako joku yritys niitä vibralla tai kuinka iso homma olisi, jos itse asentaisi teleen Floyd rose orginaalin tai jonkun vastaavan.. mitä mieltä on ihmiset. Ja jos joku valmistaa niin mihin hitaan? tai sitten vanhasta fenderistä ottaisin tallan.. niin paljonko se maksaisi, kun sen sen joku ammattilainen siirtäisi teleen sen.
 
Tele ja Floyd rose..don´t belong..
 
Decadetroll
05.08.2012 16:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Tele ja Floyd rose..dont belong..
 
Niin, onhan se hirveää, että joku tykkää muustakin kuin samasta vanhasta paskasta, mistä naavaparrat pitää. Itse pidän kyllä telestä, mutta en kyllä näe miksei sitäkin kitaramallia sais modata just sellaseksi kun oma tarve vaatii. Jonain päivänä rakennan vielä telen jossa on floikka (oh noes!) Emg:n aktiivimikki (apua!) ja 24 tai enemmänkin nauhoja (kerettiläisyyttä!) Ja soitan sitä vain ja ainoastaan metalzonen läpi huttusen ja kettusen warp7 nu-metalvahvariin, jossa on säröt täysillä. Olen aika varma, että sen johdosta itse vanha vihtahousu nousee maan päälle tanssimaan lambadaa ja kaikki vintage-putkivahvistimet vaihtuvat mallintaviin!
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Sergei Fallinen
05.08.2012 16:07:03 (muokattu 05.08.2012 16:08:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu eihän se oikein (siis saundin puolesta) tele enää sitten olis, ja sen takia sellaisia ei varmaan juuri olekaan valmistettu. Turha sitä ite on yrittää, ja ammattilainen tulee vielä kalliimmaksi. Kannattaa vaan jostain koittaa bongailla niitä harvoja mitä on tehty:
 
http://www.ebay.de/itm/USA-American … 22705?pt=Guitar&hash=item23111017d1
 
hallu
05.08.2012 16:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Niin, onhan se hirveää, että joku tykkää muustakin kuin samasta vanhasta paskasta, mistä naavaparrat pitää. Itse pidän kyllä telestä, mutta en kyllä näe miksei sitäkin kitaramallia sais modata just sellaseksi kun oma tarve vaatii. Jonain päivänä rakennan vielä telen jossa on floikka (oh noes!) Emg:n aktiivimikki (apua!) ja 24 tai enemmänkin nauhoja (kerettiläisyyttä!) Ja soitan sitä vain ja ainoastaan metalzonen läpi huttusen ja kettusen warp7 nu-metalvahvariin, jossa on säröt täysillä. Olen aika varma, että sen johdosta itse vanha vihtahousu nousee maan päälle tanssimaan lambadaa ja kaikki vintage-putkivahvistimet vaihtuvat mallintaviin!
 
Saa tietenkin modata, mutta se vaan ei ole sitten enää tele. Ja naavapartoja kannattaa kuunnella, niin ei satuta itseään;-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Decadetroll
05.08.2012 17:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Saa tietenkin modata, mutta se vaan ei ole sitten enää tele. Ja naavapartoja kannattaa kuunnella, niin ei satuta itseään;-)
 
Niin, eihän se ole just sellainen kuin tele alunperin on.. hauskaa vaan kuinka monessa paikkaa tuntuu ihmisillä nousevan karvat pystyyn jos pyhää mahtiteleä mennään muuttamaan :)
 
Ei naavapartoja tarvi kuunnella, jos haluaa olla tippaakaan omaperäinen tai haluaa toteuttaa OMIA halujaan. ;)
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Fantasmic
05.08.2012 17:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Saa tietenkin modata, mutta se vaan ei ole sitten enää tele. Ja naavapartoja kannattaa kuunnella, niin ei satuta itseään;-)
 
No kyllä se vaan on. Itse asiassa tele floikalla. Ei se kitaran muoto malli siitä miksikään muutu.
 
Gary the pine
05.08.2012 17:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Niin, onhan se hirveää, että joku tykkää muustakin kuin samasta vanhasta paskasta, mistä naavaparrat pitää. Itse pidän kyllä telestä, mutta en kyllä näe miksei sitäkin kitaramallia sais modata just sellaseksi kun oma tarve vaatii. Jonain päivänä rakennan vielä telen jossa on floikka (oh noes!) Emg:n aktiivimikki (apua!) ja 24 tai enemmänkin nauhoja (kerettiläisyyttä!) Ja soitan sitä vain ja ainoastaan metalzonen läpi huttusen ja kettusen warp7 nu-metalvahvariin, jossa on säröt täysillä. Olen aika varma, että sen johdosta itse vanha vihtahousu nousee maan päälle tanssimaan lambadaa ja kaikki vintage-putkivahvistimet vaihtuvat mallintaviin!
 
Kiitti vitusti, nyt on kahvit näppiksellä...
 
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
Sergei Fallinen
05.08.2012 17:41:47 (muokattu 05.08.2012 17:48:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantasmic: No kyllä se vaan on. Itse asiassa tele floikalla. Ei se kitaran muoto malli siitä miksikään muutu.
 
Jollekin tele tarkottaa sitä muotoa, toiselle tallaratkaisua ja/tai mikkejä, mihin sen rajan sit vetääkin. Tolla tavalla modattu tele kuulostaa samalta kuin vahvistimensa ja mikkinsä. Ehkä vähän myös siltä puulta jos hyvin käy. Mutta ns telesaundia siitä ei saa.
 
Harva sanoo LTD:n tai Ibanezinkaan LP-versiointeja Les Pauleiksi.
 
E. tietysti jos jostain variaxista siirtäis jollain ilveellä siihen sen telemallinnustekniikan niin ehkä sitten...
 
E2. ...okei, sehän muuten oliskin aivan helvetin hieno peli. Harmi ettei sen tekniikan siirtäminen taida ihan alottelijalta luonnistua. Etenkin kun siinä pitäis olla pelkstään se telemallinnus, ne kaikki muut tekis siitä liian kerettiläisen mun makuun. Mutta nyt meni OTks
 
Fantasmic
05.08.2012 17:47:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei liene aloittajalle siis ongelma jos telen muoto miellyttää silmää ja tykkää floidereista. Eli siitä vaan jos rahaa ja intoa riittää.
Keppi voi kutsua modauksen jälkeenkin ihan hyvillä mielin teleksi ilman että kenenkään sielu siitä riutuu.
Ja jos nyt joku mielensäpahoittaja siitä harmistuu niin sehän on vain yksi hyvä syy lisää. :)
 
lavaamo
05.08.2012 18:36:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, onnistuuhan tuo ammatilaisella. Edukkaimmaksi varmaan tulee jos metsästät mahdollisimman edukkaan OFR:n tai Schallerin jostain. Mitään tinatallaa ei tollaseen projektiin kannata laittaa kun työ on kuitenkin kallista.
 
Ei hän tuo tallan vaihto taida vaatia kuin routtakset oikeaan kohtaan ja lukkosatulan asennuksen. Siitä en sitten tiedä millaiset jäljet jää vanhasta tallasta.
 
Tietysti jos rahaa on enemmän ja telessä on hyvä kaula, voi tilata vaikka Warmothilta telen bodyn valmiiksi routattuna.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
balanced1
05.08.2012 19:07:23 (muokattu 05.08.2012 19:08:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Niin, onhan se hirveää, että joku tykkää muustakin kuin samasta vanhasta paskasta, mistä naavaparrat pitää. Itse pidän kyllä telestä, mutta en kyllä näe miksei sitäkin kitaramallia sais modata just sellaseksi kun oma tarve vaatii. Jonain päivänä rakennan vielä telen jossa on floikka (oh noes!) Emg:n aktiivimikki (apua!) ja 24 tai enemmänkin nauhoja (kerettiläisyyttä!) Ja soitan sitä vain ja ainoastaan metalzonen läpi huttusen ja kettusen warp7 nu-metalvahvariin, jossa on säröt täysillä. Olen aika varma, että sen johdosta itse vanha vihtahousu nousee maan päälle tanssimaan lambadaa ja kaikki vintage-putkivahvistimet vaihtuvat mallintaviin!
 
Helpotti? :D
80-luvullahan tuhottin vuosikertasoittimia asentamalla 60-luvun stratohin Kahler-tallaa ym kyllä varmasti sai puristella palleja kun hinnat moninkertaistuivat ja siinä omassa kellui Kahlerin hirvitys-talla ja kitara oli käytännössä arvoton. Ei siinä Kahler teki hienoja talloja ja jokainen saa asentaa omiin soittimiin mitä huvittaa.
Aloittajan otsikosta täytyy kuitenkin antaa plussaa++
 
Decadetroll
05.08.2012 19:09:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Helpotti? :D
80-luvullahan tuhottin vuosikertasoittimia asentamalla 60-luvun stratohin Kahler-tallaa ym kyllä varmasti sai puristella palleja kun hinnat moninkertaistuivat ja siinä omassa kellui Kahlerin hirvitys-talla ja kitara oli käytännössä arvoton. Ei siinä Kahler teki hienoja talloja ja jokainen saa asentaa omiin soittimiin mitä huvittaa.
Aloittajan otsikosta täytyy kuitenkin antaa plussaa++

 
Heh, helpotti toki :)
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Jucciz
05.08.2012 19:20:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=Cm2Vkc8FYbo
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gary the pine
05.08.2012 19:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: http://www.youtube.com/watch?v=Cm2Vkc8FYbo
 
Ketun vitut näitä, paan kohta laskun näppiksistä...
 
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
mattim
05.08.2012 20:23:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen:Mutta ns telesaundia siitä ei saa.

 
Tele on tehty telesaundia varten, ilman sitä se on jotain muuta.
 
Decadetroll
05.08.2012 21:05:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Tele on tehty telesaundia varten, ilman sitä se on jotain muuta.
 
:D
 
Täyterölöä..
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Fantasmic
05.08.2012 21:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Tele on tehty telesaundia varten, ilman sitä se on jotain muuta.
 
Sen kanssa ja ilmankin, on se lopulta vain kitara. Ja vielä ihan v**un ruma sellainen.
 
Entropia666
05.08.2012 21:29:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Niin, onhan se hirveää, että joku tykkää muustakin kuin samasta vanhasta paskasta, mistä naavaparrat pitää. Itse pidän kyllä telestä, mutta en kyllä näe miksei sitäkin kitaramallia sais modata just sellaseksi kun oma tarve vaatii. Jonain päivänä rakennan vielä telen jossa on floikka (oh noes!) Emg:n aktiivimikki (apua!) ja 24 tai enemmänkin nauhoja (kerettiläisyyttä!) Ja soitan sitä vain ja ainoastaan metalzonen läpi huttusen ja kettusen warp7 nu-metalvahvariin, jossa on säröt täysillä. Olen aika varma, että sen johdosta itse vanha vihtahousu nousee maan päälle tanssimaan lambadaa ja kaikki vintage-putkivahvistimet vaihtuvat mallintaviin!
 
Unohdit ohuen tilukaulan todella lättänällä radiuksella.
 

 
Itse kysymykseen Jacksonilla/charvelilla on telemallisia keihäitä floiderilla. Tai ainakin oli joskus, käytettynä semmosta metsästämään. Floikan routtaaminen jälkeenpäin maksaa ihan saatanasti, ennemmin tosiaan ostaa kitara jossa sellainen on valmiiksi.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «