Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reverb putkivahvistimen edessä
1
TuomasDC
01.08.2012 21:46:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hommaamassa putkivahvistinta missä ei ole efekti looppia eli miten yleisesti reverb toimii kohtuullisena määränä vahvistimen edessä? Ja jos jotkut toimii paremmin kui toiset voi suositella.
 
Artist
01.08.2012 21:59:22 (muokattu 01.08.2012 22:00:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu käytätkö vahvistimen omaa säröä / ajatko vahvistinta särölle kuinka paljon, ja minkälaista soundimaailmaa haet.
 
Perinteinen setuppi ns. outboard reverbille lienee vahvistimen edessä, ei kai vanhoissa Showmaneissa looppia olekaan. Itse käytän Bossin mallinnosta tuosta Fenderin putkijousikaikuboksista nimenomaan Fender-tyyppisen vahvistimen edessä, toimii ihan mainiosti ainakin kliineillä.
 
Jossain shoegaze ym. jutuissa taidetaan käyttää reverbejä säröjen edessäkin.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
TuomasDC
01.08.2012 22:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitan hard rokkia ja classic rokkia,medium säröllä
 
TuomasDC
01.08.2012 22:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistimen omalla yleensä
 
Artist
01.08.2012 22:06:00 (muokattu 01.08.2012 22:06:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, parastahan tietysti olisi jos pääsisit testaamaan tuota vahvistinta jonkun reverbin kanssa niin pystyisit itse sanomaan, miltä sinun korvaasi se kuulostaa. Pääsääntöisesti tuo säröllä oleva vahvistin reverbin jälkeen ei välttämättä ihan optimitilanne ole, mutta kannattaa testailla ennakkoluulottomasti.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Gabe
01.08.2012 23:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasDC: Olen hommaamassa putkivahvistinta missä ei ole efekti looppia eli miten yleisesti reverb toimii kohtuullisena määränä vahvistimen edessä? Ja jos jotkut toimii paremmin kui toiset voi suositella.
 
Mulla on tuommoinen http://www.thomann.de/fi/boss_frv1.htm Marshallin Class 5-01:sen edessä jo on ok ainakin mun mielestäni. Mitä vahvistinta olet ostamassa?
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
TuomasDC
01.08.2012 23:06:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orangen ad30
 
Gabe
01.08.2012 23:48:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasDC: Orangen ad30
 
Luulisi olevan toimiva setti. Kannattaa tosiaan käydä testaamassa mitä mieltä olet siitä itse.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
von spets
02.08.2012 09:30:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ITe en tykännyt yhtään jcm800n edessä. Kakkanen kaiku säröillä ja kaiun määrä ja laatu eri kun volaa käänsi pois kitarasta. Ratkaisuksi metroamp zero fx loop - erittäin hyvä.
 
www.myspace.com/thebadcaseband www.facebook.com/thebadcaseband
TuomasDC
02.08.2012 13:42:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuin vaikea tollanen on asentaa vahvistimeen?
ja onko kuinka kallis,ja saattaako modaaminen muuttaa vahvistimen soundia
 
kojones
02.08.2012 13:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasDC: kuin vaikea tollanen on asentaa vahvistimeen?
ja onko kuinka kallis,ja saattaako modaaminen muuttaa vahvistimen soundia

 
Riippuu vahvistimesta ja tekijästä. Viimeiseen vastaus on 'todennäköisesti ei.'
 
jniska
02.08.2012 20:52:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunteleppas tämä Vilon Neunaber wet reverb Demo.
Minusta kuulostaa TODELLA hyvällä ja on putkarin edessä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=n7lQ1oQCKJQ&feature=plcp
 
http://www.neunabertechnology.com/gear/wet-reverb
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
aristoteles666
04.08.2012 14:04:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Kuunteleppas tämä Vilon Neunaber wet reverb Demo.
Minusta kuulostaa TODELLA hyvällä ja on putkarin edessä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=n7lQ1oQCKJQ&feature=plcp
 
http://www.neunabertechnology.com/gear/wet-reverb

 
mutta ota huomioon että särö on ennen reverbiä ja vahvistin on puhtaalla, ei säröllä.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
TuomasDC
04.08.2012 15:29:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo siis ajattelin vetää säröpedaalin kanssa niin,että vahvistin on puhtaalla,onko tämä käytännössä sama kun vetäisi lopppiin,eli ei pitäs silloi haitata soundia? Voiko myös modulaatio efektejä kuten chorus,tremolo ja delay pitää vahvistimen edessä jos vahvistin on cleanillä
 
Jucciz
04.08.2012 16:08:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasDC: Joo siis ajattelin vetää säröpedaalin kanssa niin,että vahvistin on puhtaalla,onko tämä käytännössä sama kun vetäisi lopppiin,eli ei pitäs silloi haitata soundia?
 
Käytännön kannalta joo.
 
Voiko myös modulaatio efektejä kuten chorus,tremolo ja delay pitää vahvistimen edessä jos vahvistin on cleanillä
 
Voi, ja voi silloinkin kun vahvistin on säröllä.
 
Delay ei muuten ole modulaatioefekti, mutta se toimii vahvistimen edessä laitteesta, säädöistä, vahvistimen säädöistä, musagenrestä ja omista mieltymyksistä riippuen joko hyvin tai huonosti. Kokeilemalla selviää.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
TuomasDC
04.08.2012 17:00:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi olla vähän kallis kokeilu jos ei sovikaan yhtään,no joo torilla menis kyl sit kaupaksi :D(hall of fame reverbiä ja flashback delayta oon katellu)
 
komero
05.08.2012 15:41:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasDC: Voi olla vähän kallis kokeilu jos ei sovikaan yhtään,no joo torilla menis kyl sit kaupaksi :D(hall of fame reverbiä ja flashback delayta oon katellu)
 
Hall of Fame toimii pirun hyvin putkivahvistimien edessä. Saundi ylipäätään on hyvä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «