Aihe: Fenderin Stratoista..
1 2 3
sihvoh
19.04.2004 09:01:59
Tinkiminen on harvinaisen vittumaista puuhaa, olo on kuin kerjuulla olisi...

Tämä on vähän aiheen ohi, mutta...

Tuosta olen kyllä todella eri mieltä. Missä pääset paremmalle "tuntipalkalle" kuin tinkimisessä. Ei tarvitse kuin olla kiinnostuneen näköinen tuotteesta, päivitellä hintaa ja kysäistä: "Millähän hintaa tämän saisi jos oikeasti ostaisi ?"

Itse en ainakaan usko noihin hintalappujen hintoihin, koska niissä on todellakin reilusti tinkimisvaraa. Tinkiminen vaikuttaa ainoastaan kaupan voiton suuruuteen, eivät he sitä tappiolla myy vielä sillä tingitylläkään hinnalla.

Suomessa ei ole ainakaan noissa nettikaupoissa vielä tajuttu sitä asiaa, että hintojen pitäisi olla hieman alemmat kuin liikkeestä noudettaessa, koska liikkeessä pääset tinkimään, mutta nettikaupassa et.

Sitä paitsi jos saat tingattua hintaa vähän alemmas siitä jää hyvä mieli ja samaan kauppaan tulee palattua sitten toistekin... se on sitä kauppias-asiakas vuorovaikutusta. Itse ainakin toimisin kauppiaana tuolla tavalla. Sanoisin, että kun ikää karttuu, niin oppii tinkimään luonnostaan.

Sitä paitsi se tinkimisessä jäänyt raha palaa helposti samaan kauppaan seuraavan kerran... että miettikääpä sitä :-)
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Ville81
19.04.2004 10:43:09
Pieniä huomioita ihan yleisellä tasolla:

-Thomann on viimeaikoina nostanut ihan selvästi yleistä hintatasoaan. Huimia tarjouksia näkyy silloin tällöin, ylläpitävät kai illuusiota halvasta liikkeestä. Muut tuotteet eivät sitten olekaan halpoja.

-Monet puhuvat, kuinka suomalaisesta kaupasta saa asiallista palvelua ja siitä kannattaa maksaa. Joistain kaupoista saa, joistain ei. Jos seison kassan edessä Helsinkiläisessä liikkeessä 10min ja odotan, että 3 myyjää huomaavat minut, ostan mielummin muualla. Turhaa häiritä poikien kahvinjuontia. Ei voida puhua mistään palvelusta. Ostan vaikka kiusallani tuotteet muualta.

-Spesiaalituotteita on mielestäni ihan perusteltua ostaa ulkomailta tai nettikaupoista. Esim vasurikitaroita ei juuri kotimaisista liikkeistä löydy ja vaikka malli löytyisikin, tuskin omaa väriä. Monet pelkäävät tuotteiden hajoavan matkalla Suomeen. Ihan samalla lailla ne tuotteet on tänne lastiruumaa nähny, ostaa ne suomalaisesta tai Saksalaisesta liikkeestä.
*wink wink*
madu
19.04.2004 10:58:18
Thomann on viimeaikoina nostanut ihan selvästi yleistä hintatasoaan. Huimia tarjouksia näkyy silloin tällöin, ylläpitävät kai illuusiota halvasta liikkeestä. Muut tuotteet eivät sitten olekaan halpoja.

Jatkan sen verran offtopikilla, että Thomann toimii selkeästi niin, että niillä on muutama erittäin edullinen artikkeli joita ostavat todella suuria määriä ja näin hinnat ovat edullisia. Tästä sitten seurauksena suppeat värivalikoimat jne. Sitten kun aletaan harvinaisempaa tavaraa ostamaan niin hinnat on lähellä suomen hintoja.
lukeman
19.04.2004 11:25:15 (muokattu 19.04.2004 11:25:58)
Suosittelen omasta puolestani japsistratoa, käytettynä. Ostin äskettäin itse vm. ´96 japsistraton, eikä laatueroa ole jenkkiläisiin ainakaan huonompaan suuntaan, turhaa maksaa ylihintaa made in usa tekstistä.
Lonesome
19.04.2004 11:50:09
Sitä paitsi jos saat tingattua hintaa vähän alemmas siitä jää hyvä mieli ja samaan kauppaan tulee palattua sitten toistekin... se on sitä kauppias-asiakas vuorovaikutusta. Itse ainakin toimisin kauppiaana tuolla tavalla. Sanoisin, että kun ikää karttuu, niin oppii tinkimään luonnostaan.

Sitä paitsi se tinkimisessä jäänyt raha palaa helposti samaan kauppaan seuraavan kerran... että miettikääpä sitä :-)

Näin sen pitäisi olla ja on usein ollutkin monessa kaupassa, jopa "legendaarisessa" Ahosen Musiikissa Tampereella. Kun kuitenkin toistuvasti samassa liikkessä tarjotaan maahantuojan suositushintoja tiukkana nettona, niin kyllä siinä rupeaa etsimään muita hankintakanavia. Meininki on kuin autokaupoissa. Eli liikkeellä on varaa valita asiakkaansa, eikä kahvinjuontia saa häiritä...

Kyllä Thomann myös luo vääriä mielikuvia edullisuudestaan. Varmaankin halvimmat diilit olisi tullut tehtyä silloin, kun ne vasta pyrkivät Suomen markkinoille. Nyt sitten otetaan kannattavuutta takaisin halvalla maineella ja "mega-diileillä". No, meikäläinen ei ostanut kitaraa tms. about 13 vuoteen, mutta tuo saksalainen nettikauppa sai taas retkahtamaan. Enpä muistanutkaan miltä se GAS tuntuu. Saivat perkules koukkuun ;)
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
saturnzreturn
19.04.2004 13:55:39
Suosittelen omasta puolestani japsistratoa, käytettynä. Ostin äskettäin itse vm. ´96 japsistraton, eikä laatueroa ole jenkkiläisiin ainakaan huonompaan suuntaan, turhaa maksaa ylihintaa made in usa tekstistä.

onhan niissä soundieroa, itse tykkään omalla tavalla molemmista, mutta joo kyllä japsi on hintalaatu suhteeltaan parempi...mutta soundi eri piung pong spräng...
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Flash
19.04.2004 13:56:33

Joo, lusiferi on asian ytimessä. Lähes poikkeuksetta soittimen saa thomannia edullisemmin suomesta ja usein ihan sieltä omasta lähi musaliikkeestä.

Juu. Just jokin aika sitten kysäsin vasiten lähikaupasta tarjousta Gibson Explorerista. Hinta 1250 egeä ilman tinkausta (listahinta tais olla 1690 e).
Rock And Roll Can Never Die
lukeman
19.04.2004 19:32:35
onhan niissä soundieroa, itse tykkään omalla tavalla molemmista, mutta joo kyllä japsi on hintalaatu suhteeltaan parempi...mutta soundi eri piung pong spräng...

Onhan tottakai, mutta kyllä myös usa-stratoissa on soundieroja. :)
saturnzreturn
20.04.2004 11:27:02
Onhan tottakai, mutta kyllä myös usa-stratoissa on soundieroja. :)

on soundieroja piung pong spräng...
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Jani The Rock
20.04.2004 11:51:27

on soundieroja piung pong spräng...

Jep, ja yksi kitaraguru väitti joskus kuulleensa jopa sprojoing:in! Mutta itse en ole mokomaa todistanut.
Japanilainen Fender Stratocaster myynnissä torilla. Check it out!
dragon
20.04.2004 13:47:58
Mitäs, kun olin lukevinani, että noiden Thomannin mehiko fenkkujen runko olisi jotain poppelia tai jotain?

Itse ostin noin 2kk sitten mehiko Fender Fat Stratin Suomesta ja hyvin on pelittänyt. Pleksin ja nupit olen vaihtanut mustiin ja tallahumppari vaihtuu kesällä johonkin vähän hevimpään, mutta muuten aivan loisto keppi. Suosittelen!
Lonesome
20.04.2004 14:03:06
Mitäs, kun olin lukevinani, että noiden Thomannin mehiko fenkkujen runko olisi jotain poppelia tai jotain?

Kyllä ne olivat välillä poppelia (ennen v. 2000), mutta nyttemmin taas leppää. Ovat ilmeisesti painaneet noita poppelista herjaavia tarroja hieman liikaa, kun niitä tuntuu riittävän. Tai sitten se Thomannin kuvassa oleva kitara on tosiaan monta vuotta vanha...

http://www.allthingsstrat.com/strattable.htm
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Quu
21.04.2004 08:27:26 (muokattu 21.04.2004 08:27:37)

Viime lauantaina käytiin hesassa, jolloin kokeilin meksikon stratoa varustettuna sunburst värityksellä & ruusupuu otelaudalla.

Tuntui hyvältä ja kuulostikin ihan mainiolta, että jos olen täydessä ymmärryksessä kun kitaranvaihto on edessä, niin se on meksikostrato.

Jos olen ymmärrystä vailla, niin sitä ei tiedä mitä tulee ostettua :)

Kokeilin nimittäin myös Epiphonen Sheraton-vasuria :)
Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e
dragon
22.04.2004 12:34:53
Ukki: niin .. veikkaanpa että sanoisivat että "no tilaa sieltä sitten"

Mä uskon vahvasti tuohon viimeiseen kommenttiin.

Minä en!

Kerran olin musakaupassa katsomassa Ibanezia, kun myyjä tuli paikalle ja kävi esittelemään erästä mallia. Kävi kuitenkin ilmi, että kyseisen kitaran hinta olisi ollut 955€ kun taas budjettini oli vain 800€, kuitenkin myyjä olisi siltä seisomalta myynyt kitaran 800 eurolla vaikka en maininnut Thomannista sanaakaan.
Quu
22.04.2004 12:52:44

No... Myyjäkohtaistahan se on.

Mutta kuten varmaan luet, niin paikallisessa musaliikkeessä sain Epistä 45-50e pois.
Tolla tinkaamisella Thomanni on edelleen halvempi.

Muuta vaatimusta mulla ei oikeestaan sille stratolle ole kuin vaahterakaula, haluan kokeilla miltä se tuntuu.
Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)