Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suosituksia vahvistin+efektipedaali yhdistelmistä..?
1
jezze85
03.08.2012 11:52:33 (muokattu 03.08.2012 11:53:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyiskö keltään suosituksia vahvistin+efektipedaali yhdistelmistä??
Tulis ihan vaan kotikäyttöön, joten ei tarvis mitään muurinmurtajaa..
Ja hintahaitari olis.. no järkevää luokkaa..
 
sepisti
03.08.2012 12:03:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jezze85: Löytyiskö keltään suosituksia vahvistin+efektipedaali yhdistelmistä??
Tulis ihan vaan kotikäyttöön, joten ei tarvis mitään muurinmurtajaa..
Ja hintahaitari olis.. no järkevää luokkaa..

 
Löytyy toki. Itse oon tykännyt Koch Studiotonesta (kombo). Pedaaleina toimii mukavasti wahi, joku särö, chorus, tremolo ja delay. Pedaalit mahtuu kivasti Pedaltrain Jr. -lautaan. Ei oo iso setuppi ja toimii myös hiljaisella.
 
Entropia666
03.08.2012 12:27:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jezze85: Löytyiskö keltään suosituksia vahvistin+efektipedaali yhdistelmistä??
Tulis ihan vaan kotikäyttöön, joten ei tarvis mitään muurinmurtajaa..
Ja hintahaitari olis.. no järkevää luokkaa..

 
Ite oon tykänny marshalleista ja siihen sitten -halpismeiningillä kun mennnään- kylkeen digitechiä, joyoo, dunlopia ja MXR:ää.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Aamuhaamu
03.08.2012 12:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kovin tykästynyt Laney Lionheartiin, hinta ja soundi mukavasti kohdillaan siinä. DOD 250 vaan eteen ja avottia. Joyon Vintage Overdriven suosittelen kyllä testaamaan, ehkä paras mojoisin tubescreameri mitä olen testaillut ja toimii varmasti vahvistimen kuin vahvistimen edessä :) T: Jesse vm. -84
 
There's nothing like a Shin-Ei for that "bumble bee with a chainsaw being electrocuted in a metal trashcan" sound.
hallu
03.08.2012 12:51:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No itse suosittelisin (en ole kokeillut) Marshall class5 ja pedaaliksi voimakkaasti värittävä kompressori esimerkiksi ehx whitefinger tai blackfinger. Hetkinen.... mitenkähän marsussa se kaiku??? jos siinä ei ole omaa kajahdusta niin sitten ulkoinen kajahdus luuppiin ja jos ei ole luuppia niin pitää katsella jotain muuta yksikanavaista yksinkertaista vahvistinta, mutta melkeinpä se kaiku pitäisi saada sinne viimeisen etuasteen jälkeen ennen pääteastetta.
 
Toinen mikä voisi olla hyvä, on Koch pedaltone (tästä on kokemusta) ja tietenkin se kompura. Tämä vaan vaatii lisäksi jonkin päättärin tai aktiivisen monitorin sekä kaiun, mutta koska luuppi löytyy niin kaiun saa helposti siihen tai sitten ihan sinne vahvistimen perään.
 
Jos haluat toimia fiksusti, niin kotikäyttöön toimisi loistavasti joku mallikas mallintava.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
benny
03.08.2012 13:42:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Jos haluat toimia fiksusti, niin kotikäyttöön toimisi loistavasti joku mallikas mallintava.
 
Kiitos sanoistasi. On kyllä miellyttävää soitella Flextonella kotona.
Toki siitäki lähtee paljonki mökää, mutta kyllä mallintava on kotona ihan kuningas.
 
shitfuck inc.
jezze85
03.08.2012 13:50:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia loistavista ehdotuksista.. jotain ton suuntas oon haeskellu..
Laittakaa toki lisää, etenki noista efekteistä hyviä vaihtoehtoja ja soundeja ku ei tosiaan itellä oo kokemusta ku noista multiefekteistä.. ja kyllästyny niihin. Varsinki halvemmista ei oo oollu ku riesaa..
 
Entropia666
03.08.2012 13:58:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jezze85: Kiitoksia loistavista ehdotuksista.. jotain ton suuntas oon haeskellu..
Laittakaa toki lisää, etenki noista efekteistä hyviä vaihtoehtoja ja soundeja ku ei tosiaan itellä oo kokemusta ku noista multiefekteistä.. ja kyllästyny niihin. Varsinki halvemmista ei oo oollu ku riesaa..

 
Tubescreamer on ainakin meikän luottosärö. Lisäks oon tykästyny phaseriin ja dilsaan. Ja wah tietenkin. Chorus ja tremolo on myöskin ihan jees mausteita, mutta ei omaan soittoon pakollisia.
 
Itelläni on tuo joyon vintage overdrivem joka on TS-808 kopio. Suosittelen vahvasti. Myös bad monkey on todettu toimivaksi (allekirjoittaneella olisi myynnissä btw.) Wahi on crybabyn 535Q, mutta se perus crybaby on ihan ok (varsinki jos vähän modaa). Dilsa oli digitechin digidelay, ihan kelpo hintaansa sekin. MXR phase90 on alan standardi, mutta joyon vintage phase ajaa myöskin asiansa budjettiluokassa.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Vainottu
03.08.2012 13:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

benny: Kiitos sanoistasi. On kyllä miellyttävää soitella Flextonella kotona.
Toki siitäki lähtee paljonki mökää, mutta kyllä mallintava on kotona ihan kuningas.

 
Mulla on kotona Fender Mustang 1:n ja mallintava vahvistin on kätevä kun ei tarvitse erillisten efektilaitteiden kans säätää. Vahvistin päälle, kääntää sopivan muistipaikan päälle ja soittaa. Onnistuu myös nauhoitukset USB:n kautta. Se on sitten omasta mausta kiinni tykkääkö Fenderin Mustangista, Voxin VT:stä, Line6:stä tai jostain muusta.
 
Mutta jos ehdottomasti pitää olla putkivehje, niin Engl:n Gigmaster 15 tai Hughes Kettnerin Tubemeister 18 ja vaikka joku Bossin ME-25 tai 50 siihen eteen. Noissa vahvistimissa on tehonsäätö 1 wattiin mikä on vähintään riittävästi kotikäyttöön.
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Laulava Kylätohtori
03.08.2012 13:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jezze85: Kiitoksia loistavista ehdotuksista.. jotain ton suuntas oon haeskellu..
Laittakaa toki lisää, etenki noista efekteistä hyviä vaihtoehtoja ja soundeja ku ei tosiaan itellä oo kokemusta ku noista multiefekteistä.. ja kyllästyny niihin. Varsinki halvemmista ei oo oollu ku riesaa..

 
Pistä nyt vähän jotain hintaluokkaa, kun esim. tubescreamer-tyyppisiä polkusimia saa hintaan 20-500 €. Hyvä on myös niin suhtellinen käsite, että se ei kerro oikeastaan mitään...
 
Mutta omakohtaisten kokemusten mukaan suosittelisin:
 
Pieni budjetti:
- Joyo:n pedaalit
- Danelectron pedaalit
 
Keskisuuri budjetti:
- Boss
- Carl Martin
- Crybaby wah
 
Vielä vähän suurempi budjetti:
- Maxon
- MI Audio
 
Iso Budjetti:
- Mad Professor
- Timmy / Tim
 
Vahvistimista voisin suositella ainakin Bugeraa ja Fenderiä....
 
Nämä siis IMO, ei mitään sen suurempia totuuksia...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Sergei Fallinen
03.08.2012 14:04:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vähän off-topic mutta onko se 500 euron pedaali oikeasti parempi kuin se 50 euron? Useilla ammattilaisillakin tuntuu järjestys olevan se että on viiden tonnin kitara ja sit hirveä läjä noita parin kympin bosseja. Kenelle ne useamman satasen säröpurkit sitten on?
 
jhlamm
03.08.2012 14:49:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu myös mitäs aikoo tuolla soitella. Mutta itsellä on ollut pari pientä vahvaria kotona. Ihan perus marshallin halppis mg15dfx ja sitten sen kanssa bossin me-50. Sopiipi melkein kaikkeen mitä itse tuli soiteltua. Ja nykyisin sitten on tuo peaveyn vypyr 15W mallintava yksinään. Säröjä on kyllä ja efektejä muutama (tosin ei saa päällekkäin montaa). Sopii loistavasti tollaiseen hakkaamiseen ja runttaamiseen mitä itse harrastan ja jos ei vaativa ole niin kait sillä voi bluesiakin soittaa...
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
gunner
03.08.2012 15:10:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: vähän off-topic mutta onko se 500 euron pedaali oikeasti parempi kuin se 50 euron? Useilla ammattilaisillakin tuntuu järjestys olevan se että on viiden tonnin kitara ja sit hirveä läjä noita parin kympin bosseja. Kenelle ne useamman satasen säröpurkit sitten on?
 
Varmaan noiden bossien kanssa on vähän niinkin, että niitä saa jokaisesta maailmankolkasta, jos sattuvat rundilla paukkumaan rikki. Helpottuu asiat huomattavasti, kun ei tartte enää mitään butiikkipedaalia alkaa enää siinä vaiheessa metsästää.
 
Eikä niiden pedaalien mallilla nyt ihan hirveesti ole väliä, kunhan tuntuu hyvältä katella sitä merkin ja mallin nimeä lattialla.
loner
03.08.2012 15:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jezze85: Löytyiskö keltään suosituksia vahvistin+efektipedaali yhdistelmistä??
Tulis ihan vaan kotikäyttöön, joten ei tarvis mitään muurinmurtajaa..
Ja hintahaitari olis.. no järkevää luokkaa..

 
Siis puhutaanko vahvistimesta vai haitarista nyt?
 
RawknRawl
03.08.2012 15:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: vähän off-topic mutta onko se 500 euron pedaali oikeasti parempi kuin se 50 euron? Useilla ammattilaisillakin tuntuu järjestys olevan se että on viiden tonnin kitara ja sit hirveä läjä noita parin kympin bosseja. Kenelle ne useamman satasen säröpurkit sitten on?
 
Niille, jotka uskovat, että rahalla saa soundia ja joilla sitä rahaa on.
 
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
jezze85
03.08.2012 17:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Pistä nyt vähän jotain hintaluokkaa, kun esim. tubescreamer-tyyppisiä polkusimia saa hintaan 20-500 €. Hyvä on myös niin suhtellinen käsite, että se ei kerro oikeastaan mitään...
 
Mutta omakohtaisten kokemusten mukaan suosittelisin:
 
Pieni budjetti:
- Joyo:n pedaalit
- Danelectron pedaalit
 
Keskisuuri budjetti:
- Boss
- Carl Martin
- Crybaby wah
 
Vielä vähän suurempi budjetti:
- Maxon
- MI Audio
 
Iso Budjetti:
- Mad Professor
- Timmy / Tim
 
Vahvistimista voisin suositella ainakin Bugeraa ja Fenderiä....
 
Nämä siis IMO, ei mitään sen suurempia totuuksia...

 
No kyllä se tohon keskisuureen tipahtaa.. oikeastaan laatu olis tärkeintä.. että jos halvalla hyvää niin aina parempi. Lähinnä etin hyväsoundista alle 50W perusvahvistinta ja kylkeen muutama laadukas pedaali. Ainakin kunnon wahi ja phaseri pitäis löytää..
 
Gabe
03.08.2012 17:44:38 (muokattu 03.08.2012 17:50:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No itse suosittelisin (en ole kokeillut) Marshall class5 ja pedaaliksi voimakkaasti värittävä kompressori esimerkiksi ehx whitefinger tai blackfinger. Hetkinen.... mitenkähän marsussa se kaiku??? jos siinä ei ole omaa kajahdusta niin sitten ulkoinen kajahdus luuppiin ja jos ei ole luuppia niin pitää katsella jotain muuta yksikanavaista yksinkertaista vahvistinta, mutta melkeinpä se kaiku pitäisi saada sinne viimeisen etuasteen jälkeen ennen pääteastetta.
 
Jos haluat toimia fiksusti, niin kotikäyttöön toimisi loistavasti joku mallikas mallintava.

 
Suosittelen kans tuota uutta class 5:tosta. Saa päätesäröä naapureita kiusaamatta low power modella ja muutenkin soundi on erittäin hyvä. Ainut miinus on tosiaan tuo kaiun puute mutta hyvin se näyttää nielevän pedaaleja.
 
Onhan nuo mallintavatkin hyvä ratkaisu (Itselläni on myös Yamahan THR joka on ihan jees ) mutta vaikka ne kuinka mallintaa niin ei ne minusta päihitä ihan aitoa putkisoundia sit kuitenkaan :/
 
Millaista musaa muuten soitat ylipäätään?
 
jezze85: No kyllä se tohon keskisuureen tipahtaa.. oikeastaan laatu olis tärkeintä.. että jos halvalla hyvää niin aina parempi. Lähinnä etin hyväsoundista alle 50W perusvahvistinta ja kylkeen muutama laadukas pedaali. Ainakin kunnon wahi ja phaseri pitäis löytää..
 
Jos muuten kotiin etsit vahvaria niin katselisin noita alle 10w vahvistimia :) Lähtee nimittäin semmoinen möykkä tuollaisesta viidenkin vwatin putkivahvistimesta että.. Boss ja Digitech on mun kokemuksien mukaan olleet hyviä pedaalirintamalla.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Ukkovaari
03.08.2012 20:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jezze85: Löytyiskö keltään suosituksia vahvistin+efektipedaali yhdistelmistä??
Tulis ihan vaan kotikäyttöön, joten ei tarvis mitään muurinmurtajaa..
Ja hintahaitari olis.. no järkevää luokkaa..

 
Järkevä hintaluokka hmm.. no heitänpä allaolevan ehdotuksen.
 
- Vahvarin virkaa ajamaan räkki-mallinen mallintava Eleven Rack laite
- tuon kaveriksi Behringerin FCB1010 midilankku johon erikseen se EurekaPromin halpa ohjauspiiri http://www.eurekasound.com/11prom.html
- Hyvät kuulokkeet ja/tai Speaker Moniorit (kajarit).
 
Tuon systeemin myötä sulla on käytössä useampi vahvari mallinnus sekä kaappi ja mikkimallinnoksia ja useampi efektimallinnus ja volume sekä wah polkimet. Efekteistä saat ainakin valkattua näistä kuten Reverb, Delay, Säröt, Chorus, Flanger, Phaser, EQ, Compressor, RotoSpeaker, löytyy myös Vibrato ja Tremoloakin.
 
Jos tuon lisäksi kaipaat lisää soundiin efekteinä niin esim. Octaver ja vaikkapa yksi säröpolkusin on ihan kiva ja sellaisiakin voi harkita kuten Harmonizer, Pitch shifter ja jotain muitakin, joita voi sitten tuuppia tuon Elevern Rackin efektilooppiin tai eteen.
 
Bonuksena kait voi mainita, että kun tilaa Elevern Rackin niin mukana tulee tuo Protools 10 ja Eleven Rack on jo valmiiksi ns. uusimmalla Patchilla (mutta aina kandee tarkastaa tilausta tehdessä että näin on niin kuin kerroin).
 
Kotikäytässä tuo on ihan helvetin hyvä ainakin itellä ollut (tosin mulla on Protari 8.05 versio kun hankin varmaan Suomessa ekana tuon vehkeen).
 
Niin ja ei jatkossa mikään kiellä hankkimasta sitten vaikka yhtä kunnon putkrivahvaria, jonka kanssa tuo Elevern Rack myös toimii ihan nätisti.
 
Tutustu siis tuohon Elevern Rackiin ja oisko siitä sulle hyvä ratkaisu ja sopiiko kukkarollesi.
PS: Tuo Elevern Rack toimii samalla äänikorttina ja on varsin hyvä sellainen.
 
jezze85
04.08.2012 10:19:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Suosittelen kans tuota uutta class 5:tosta. Saa päätesäröä naapureita kiusaamatta low power modella ja muutenkin soundi on erittäin hyvä. Ainut miinus on tosiaan tuo kaiun puute mutta hyvin se näyttää nielevän pedaaleja.
 
Onhan nuo mallintavatkin hyvä ratkaisu (Itselläni on myös Yamahan THR joka on ihan jees ) mutta vaikka ne kuinka mallintaa niin ei ne minusta päihitä ihan aitoa putkisoundia sit kuitenkaan :/
 
Millaista musaa muuten soitat ylipäätään?
 

 
Jos muuten kotiin etsit vahvaria niin katselisin noita alle 10w vahvistimia :) Lähtee nimittäin semmoinen möykkä tuollaisesta viidenkin vwatin putkivahvistimesta että.. Boss ja Digitech on mun kokemuksien mukaan olleet hyviä pedaalirintamalla.

 
Tuo class 5 vaikuttaa hyvältä ratkaisulta, noin niinku hinta laatu suhteeltaanki.. itelläni on aiemminki ollu marsun 100w transukombo.. hyvä vehje oli mutta ääni jäi tunkkaiseksi ku enää vaan kotosalla pystyy soitella eikä voi runtata volyymiä tarpeeksi.
 
Lähinnä toi musapuoli on enimmäkseen rokkia laidasta laitaan..
 
Gabe
04.08.2012 12:12:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jezze85: Tuo class 5 vaikuttaa hyvältä ratkaisulta, noin niinku hinta laatu suhteeltaanki.. itelläni on aiemminki ollu marsun 100w transukombo.. hyvä vehje oli mutta ääni jäi tunkkaiseksi ku enää vaan kotosalla pystyy soitella eikä voi runtata volyymiä tarpeeksi.
 
Lähinnä toi musapuoli on enimmäkseen rokkia laidasta laitaan..

 
Luulen että tuo Class 5 sopii sulle oikein hyvin. Kannattaa ostaa se uusi versio C5-01 kun siinä vanhemmassa ei ole sitä low power modea mikä on mun mielestä ihan ehdoton. Laadukkaat osat ja työnjälki on todella mainiota... Ja made in UK.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «