Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Telecaster heviin/hardockiin?
1 2
westham666
02.08.2012 18:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Eli oon aina tykänny Telestä ja haluisin sellasen Telen, millä voi soittaa esim. Judas/Maiden tyyppistä. Ilman, että tekee skittaan mitään isompia muutoksia. Ehkä korkeintaan vaihtaa humpparin tai kaksi. Tai "pikku" humpparin tai kaksi. En haluis floikkaa pilaamaan kitaraa. Ja onko teidän mielestänne edes mahd. saadaa hyvää hevisäröä ja mitä vois tehä, että se on mahd?, Tarviiko ees vaihtaa mikkejä? Mulla on vahvarina Marshall jcm-800 ja eril. speduja.. -Kiitti
 
juici
02.08.2012 19:14:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse juuri ostin omaan Teleeni tallamikiksi Seymour Duncanin STK-T2B eli Hot Stackin. Kunhan saan sen kitaraan kiinni voin vähän kertoilla taipuuko hardcore ja black metal paremmin.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
tele09
02.08.2012 19:21:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin omaani kaksi little 59:iä ja toimii heviinkin. kaulamikki siis straton mallia.
 
naavanka_
02.08.2012 19:33:49 (muokattu 02.08.2012 19:36:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on hieman ylikäämitty, perinteinen yksikelainen tallamikki omassa (n.8.5kOhm) ja hyvin taittuu hevit.
Tone potikkaa saa ja pitääkin käyttää.
Kirkkaampi lähtösoundi on munsta parempi alusta lähteä säätämään kuin tumma.
 
Tässä minun 10cm.
 
EDIT:
 
Jumalaista JCM 800 + tele yhdistelmää ei kannata pilata muilla purkeilla kuin hyvällä delaylla ja reverbillä :)
 
Gabe
02.08.2012 21:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on telessä kaulassa duncanin alnico 2 pro ja tallassa little 59.. menee heavy ja hard rock kevyesti.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
alsnaksna
02.08.2012 21:36:35 (muokattu 02.08.2012 21:36:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vetäähä Gojiran Joe Duplantier heviä telecasterilla ja hyvältä kuulostaa IMO.
 
Mikä perkele täs on vikana!!!! Laitetaanpa vähä lisää hökää pesään nii eiköhä se siitä.
Ziggy Bubba
02.08.2012 21:37:38 (muokattu 02.08.2012 21:38:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä lähtisin humbucker-mallista mikkiä hakemaan jos tosiaan haluaa hevimpää kamaa tuuttailla. Juuri tommoset mainitut sinkun kokoiset humpparit varmasti toimivat, mutta onhan noita Telejä myös ihan talla-humpparillakin. Esim. Fenderin Jim Root Tele - eri asia sitten, mitä muuta Teleä noissa on kuin rungon muoto (talla sun muut on eri kamaa..)
 
Ne kovasti ylikäämityt sinkkumikit tuppaa olemaan mun makuun ainakin vähän kehnoja kompromisseja. Hurina pysyy, eikä soundikaan ole ihan niin tuhtia kuin humpparilla. Ja telessä se tehokas single-coil tallamikki vielä tuuttaa keskialuetta ja leikkaa yläpäätä tosi kovasti. Eli honotusta luvassa vähänkään pienemmillä gaineilla.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
naavanka_
02.08.2012 22:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Kyllä mä lähtisin humbucker-mallista mikkiä hakemaan jos tosiaan haluaa hevimpää kamaa tuuttailla. Juuri tommoset mainitut sinkun kokoiset humpparit varmasti toimivat, mutta onhan noita Telejä myös ihan talla-humpparillakin. Esim. Fenderin Jim Root Tele - eri asia sitten, mitä muuta Teleä noissa on kuin rungon muoto (talla sun muut on eri kamaa..)
 
Ne kovasti ylikäämityt sinkkumikit tuppaa olemaan mun makuun ainakin vähän kehnoja kompromisseja. Hurina pysyy, eikä soundikaan ole ihan niin tuhtia kuin humpparilla. Ja telessä se tehokas single-coil tallamikki vielä tuuttaa keskialuetta ja leikkaa yläpäätä tosi kovasti. Eli honotusta luvassa vähänkään pienemmillä gaineilla.

 
Ei kyllä sen suuremmin hurise kun pitää särön määrät maltillisina.
En sanoisi millään honottavaksi tuota omaa mikkiäni, tosin käsin käämitty.
Ehkä enemmän straton mikeistä voisi sanoa honotusta löytyvän tietyistä asennoista.
 
hallu
02.08.2012 22:39:17 (muokattu 02.08.2012 22:40:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään humppareita kun niillä yksikelaisilla annat mennä, niin saat vähän raivoa siihen soundiin. Jos haet sitä konservatiivista humpparipörinää, niin siihen ei muut mikit auta, mutta jos pistät tukan sekaisin ja haluat vähän kapinaa siihen hommaan, niin telessä on asennetta ihan itsessään.
 
Bajassa on hyvät kytkennät tarkoitukseesi varsinkin se sarjakytkentä asetus laajentaa sen soundia sinne konservatiivisempaan humpparisoundin suuntaan ja se kaulamikin vaiheenkääntö on ihan ehdoton. Bajan huonopuoli hevanderiin on häiriösuojauksen puuttuminen kokonaan eli isoilla säröillä joku noisegate lienee paikallaan. Toisaalta yksikelaiset on niin läpileikkaavan rähisevät, että voi hevit irrota vähän pienemmilläkin säröillä. Jos löytäisit jonkun laatutelen shur tms. hyvällä häiriösuojauksella ja bajan kytkennöillä, niin se olisi varmaan siinä.
 
Itse en ole hevimies, mutta särösaudeja olen viimeaikoina paljon tutkiskellut ja itsellani on pari humpparikitaraa ja noita yksikelaisia fendereitä, niin kyllä siinä yksikelaisessa on vaan niin paljon sitä rähinää, että oksat pois. En minä humppareita moittia halua hyvät nekin on, mutta humpparit hevissä... hmm... se on vaan niin nähty jo.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
westham666
02.08.2012 23:15:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille kirjoittelusta...Oon funtsinnu säästää fyffee amfisoundin tekemään teleen 1:1. Minkälaiset puut, sähköt, mikit vois olla kova. Aktiiviset, `72-tyyppiset, missä on humppari (1 tai 2 kpl), talla, (eli ei floikka), kotimaiset käämityt mikit. Vois kiinnostaa ne 72-tyyliset sähköt ja pleksi.??? Eli tosiaan heittäkää ideoita?!!!
 
hallu
02.08.2012 23:34:50 (muokattu 02.08.2012 23:35:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

westham666: Kiitos kaikille kirjoittelusta...Oon funtsinnu säästää fyffee amfisoundin tekemään teleen 1:1. Minkälaiset puut, sähköt, mikit vois olla kova. Aktiiviset, `72-tyyppiset, missä on humppari (1 tai 2 kpl), talla, (eli ei floikka), kotimaiset käämityt mikit. Vois kiinnostaa ne 72-tyyliset sähköt ja pleksi.??? Eli tosiaan heittäkää ideoita?!!!
 
Seymour Duncanin tai Fenderin hurinattomat yksikelaiset, niin se on siinä ja tilaat silleen että kaula- ja tallamikin yhteisasennolle saa sekä sarjaan että rinnakkain kytkennät eli neliasentoinen mikkivipu tai erillisen kytkimen taakse tai nostopotikalle se sarjaan kytkentä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Confidentum
02.08.2012 23:48:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkähänlainen mahtaisi olla tuo Schecterin PT http://www.thomann.de/fi/schecter_pt_bk.htm
 
mettän peikko
02.08.2012 23:49:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon soittanut kaiken sorttista heviä telellä. Vahvarina ollut Marsun jmp 2203 ja talla mikkeinä tokain alkuperäinen yksikelainen, seymour duncanin classic stack, dimarzion super distortion t ja dimarzion chopper t. Kaikilla kyllä lähtenyt dödikset ja maidenit aivan loistavasti kun antanut tube screamerilla boostia. Tällä hetkellä tallassa tuo chopper t ja voin suositella sillä on hyvä mikki.
 
FBJ
03.08.2012 09:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/fender_squier_john5_signature_tele.htm
 
tuolla pitäisi irrota ainakin kun äijän (john 5) levyjä kuuntelee.
ja jossei ole rahasta kiinni niin ostaa ihan aidon fenkan signaturen.
 
Ite customoin tokain breezysound telen hevikelpoiseksi vaihtamalla tallan (vaati läpi rungon reikien porauksen) ja laittamalla EMG:n mikit. Kelpo peli tuli eikä vingu enää niinkuin pistetty sika kovillakaan säröillä.
 
s8na
03.08.2012 10:26:40 (muokattu 03.08.2012 10:27:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-90:siä ei kande unohtaa. Kivasti selkeä raaka soundi ja ite oon melko hevissä kamassa pärjännyt Orangen kanssa hieman ylikäämityllä tallamikillä ilman pedaaleja.
 
Jeszse
03.08.2012 10:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/fender_custom_telecaster_fmt_hh_bcb.htm
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
Gabe
03.08.2012 11:50:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FBJ: Ite customoin tokain breezysound telen hevikelpoiseksi vaihtamalla tallan (vaati läpi rungon reikien porauksen) ja laittamalla EMG:n mikit.
 
Mä en varmaan lähtis kuitenkaan liiaksi rönsyilemään. Tele nimittäin on ihan kelvollinen heavyyn sinälläänkin.. korkeintaan tuo neliasentoinen kytkin ja se on siinä. Ei sen niin monimutkaista tartte olla.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
westham666
03.08.2012 14:06:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, taitaa se jäädä se kalliimman kepin osto hamaan tulevaisuuteen kun ei jaksais nyt ruveta paria vuotta säästään. Mutta kiinnostais Squire Classic Vibe, hintalaatusuhteeltaan. Jos laittaisin siihen SD Hot Railssit??? Voiko ne puolittaa, ilman isompia töitä?! Olisko tässä hyvä hevi-keppi, kun tuo mikki antaa ilm hyvin sitä out puttia. Tallanki voi samalla vaihtaa 6-osaiseksi. Tietysti 1-kelaset vois laittaa kans, ku löytyis hyvä mikki tän tyyppisen musan soittoon. Tai jos laittaisin esim. Hot Railssin tallaan, niin vois laittaa ykskelasen kaulaan...Heittäkää ideoita!!!
 
Burn
03.08.2012 14:15:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alsnaksna: Vetäähä Gojiran Joe Duplantier heviä telecasterilla ja hyvältä kuulostaa IMO.
 
Nimenomaan. Se on se tatsi, ei pelkästään se tallahumppari.
 
M4ss3 m/: Ajatukset oli lähinnä alakerran ilmaisissa karkeissa ja Pepsissä. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
grooppi
03.08.2012 14:22:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

westham666: Niin, taitaa se jäädä se kalliimman kepin osto hamaan tulevaisuuteen kun ei jaksais nyt ruveta paria vuotta säästään. Mutta kiinnostais Squire Classic Vibe, hintalaatusuhteeltaan. Jos laittaisin siihen SD Hot Railssit??? Voiko ne puolittaa, ilman isompia töitä?! Olisko tässä hyvä hevi-keppi, kun tuo mikki antaa ilm hyvin sitä out puttia. Tallanki voi samalla vaihtaa 6-osaiseksi. Tietysti 1-kelaset vois laittaa kans, ku löytyis hyvä mikki tän tyyppisen musan soittoon. Tai jos laittaisin esim. Hot Railssin tallaan, niin vois laittaa ykskelasen kaulaan...Heittäkää ideoita!!!
 
No tosta sitten halvemmalla: http://www.thomann.de/fi/fender_sq_jim_root_telecaster_b_stock.htm
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «