Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Charvel San Dimas USA Style 1 HSS
1
Sampsuli
25.07.2012 16:46:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, onko kellään kokemusta kyseisestä kitarasta?
Olisi lievää kiinnostusta ostaa kyseinen kitara, mutta en ole koskaan sellaisella soittanut eikä paikallisessa musiikki putiikissa sellaista ole..
HSS mikitys ja original floyd rose.
 
Voi kertoa kokemuksia myös muista charvel san dimas malleista!
 
Surut pois ja kukka rintaan
Mustafa
26.07.2012 22:27:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos lavassa lukisi Fender tms, olisi uuden pyynti aikanaan ollut lähempänä kahta tonnia IMHO. USA mallejahan myytiin siinä reilun tonnin hinnalla. Laadukkaat puut, kaulassa syyt pystyssä, tasalaatuinen nätti viimeistely, toimiva hardware... huippupeli!
 
Viittä näitä USA Production Model Härveliä ihan kunnolla soitelleena veikkaan, että näitä tullaan vielä metsästämään kissojen ja koirien kanssa. Kävin pikana kokeilemassa myös näitä Japanin Pro Mod versioita, enkä lämmennyt... kaula ihan eri vaahteraa, samaa kellertävää kuin nykyään noihin halpiksiin lykätään. Hintansa arvoisia nekin, mutta eivät pärjää USA Production Modeleille.
 
Tossa Trans Kandy Gold HSS mallissa oli tosin tehtaan jäljiltä ihan järjetön kolmeasentoinen mikkivalintakonfiguraatio. Väliasennot oli unohdettu tyystin. Modautin omani samantien, jaa, itse asiassa seitsemänasentoiseksi :-D
 
Zakk
02.08.2012 10:08:28 (muokattu 02.08.2012 10:10:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo pitää kompata, kyllä erittäin hyviä kitaroita oli nuo USA Production Modellit, ainakin oma 1. erän Charvel So-Cal. http://muusikoiden.net/dyn/users/79164.jpg
 
Todella hyvä soitettavuus, vireen pitänyt loistavasti, ei mitään ongelmia. Itekkin miettiny tuon mikkivalitsimen modaamista(ulkonäöllisistä syistä) ja toisen volumen lisäämistä, mutta en ole sit viittiny rupee kikkailee, jos ton vaikka joskus myy eteenpäin niin menee sitten orkkiksena.
 
Mutta kuten kaikissa kepeissä kannattaa kokeilla sopiiko omaan käteen ennenkuin ostaa. Japanin versioista en tiedä, niitä ne ikinä kokeillut.
 
jniska
02.08.2012 10:35:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Originaalia Floyd Rosea ei noissa ole kuin custom shop malleissa. Kaikissa noissa on ollut FRT-02000, se on lisenssillä valmistettu OFR, tehty koreassa. Ei siinä mitään vikaa ole, toimii kyllä. Materiaalit ehkä pehmeämpiä hiukan.
FRT-02000:n tunnistaa Originaalista siitä, että tallapalojen hienovirittimen puoleisissa päissä on pieni viiste.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
A.O.K.
02.08.2012 11:07:04 (muokattu 02.08.2012 11:07:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zakk: Joo pitää kompata, kyllä erittäin hyviä kitaroita oli nuo USA Production Modellit, ainakin oma 1. erän Charvel So-Cal. http://muusikoiden.net/dyn/users/79164.jpg
 
Todella hyvä soitettavuus, vireen pitänyt loistavasti, ei mitään ongelmia. Itekkin miettiny tuon mikkivalitsimen modaamista(ulkonäöllisistä syistä) ja toisen volumen lisäämistä, mutta en ole sit viittiny rupee kikkailee, jos ton vaikka joskus myy eteenpäin niin menee sitten orkkiksena.
 
Mutta kuten kaikissa kepeissä kannattaa kokeilla sopiiko omaan käteen ennenkuin ostaa. Japanin versioista en tiedä, niitä ne ikinä kokeillut.

 
Mulla myös tuommoinen ja aivan loistopeli on. Edellinen omistaja oli vaihtanut siihen massivisen blokin floydiin ja täytyy sanoa että kyllä muuten soi. Sustainia piisaa melkein enemmän kuin mun kiinteätallaisessa Music Man Silhouettessa, ja soi muutenkin tosi hyvin. Ei uskoisi että floikkakeppi soisi noin hyvin. Tallamikiksi oli vaihdettu Suhrin Aldrich ja hienosti murisee. Ainoa asia mistä en tykkää niin paljon on kaulan profiili, mun makuun saisi olla kapeampi ja pyöreämpi, mutta pakko tuohon on totutella kun on muuten niin hyvä peli. Mun käsi on vaan tottunut stratomaisempaan, mutta onneksi tuo ei mikään iban tikkukaulan veroinen. Kaula on tosi mukavan tuntuinen kun ei ole lakattu, mulla on samanlainen tuossa Musarissakin ja kyllä se puun tuntu on miljoona kertaa mukavampi kuin tahmea lakka.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
jniska
02.08.2012 20:55:29 (muokattu 02.08.2012 20:55:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: ... kyllä se puun tuntu on miljoona kertaa mukavampi kuin tahmea lakka.
Tämä on muuten tosi, en tykkää yhtään lakatusta pinnasta. Jotenkin tahmoo sellanen.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «