Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Logic Pro vs. Cubase?
1 2
Charge
31.07.2012 20:51:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Eli haluaisin napata itselleni ammattimaisemman ohjelman musiikin tekoon, koska en jaksa enää leikkiä FL studion demoversiolla, eivätkä mielestäni FL studion sounditkaan ole niin hyviä, kuin esim. Logic Prossa. Ongelmani on, että tietokoneeni on mallia PC eikä Mac, enkä haluaisi joutua hommaamaan sekä konetta että sekvensseriä. Jotenka mikä on PC:lle ns. "ammattilaisten" ohjelma?
 
"Historys Written Today".
Grugi
31.07.2012 21:00:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cubase on ihan pätevä softa ja hoitaa hommansa varmasti, ei kannata Logicin takia mäkkiä ostaa.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
JPQ
31.07.2012 21:06:56 (muokattu 31.07.2012 21:07:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Cubase on ihan pätevä softa ja hoitaa hommansa varmasti, ei kannata Logicin takia mäkkiä ostaa.
 
Hehee. Itsellä plugarien takia Logic. Joskin eräät oudot bugit verottaa suositus halujani. ja PCeetä ei Windowsin takia kannata ostaa.:) ja Sonar voisi olla myös hyvä pCeelle entinen sonaristi sanoo tämän.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
hape
31.07.2012 21:09:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Cubase on ihan pätevä softa ja hoitaa hommansa varmasti, ei kannata Logicin takia mäkkiä ostaa.
 
Kyllä. Cubase on vallan mainio, suosittelen. Toolssi ja Sonari tietysti sit toiset hyvät vaihtikset puuceelle.
 
http://www.thespyro.com
Kalmo
31.07.2012 22:52:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli FL:n huonoilla soundeilla tarkoitat mukana tulevia VSTi:tä ja efektejä, saat kai parannusta vaihtamalla softaa (Sonar X1 Producerissa monipuolisin ja laadukas mukana tuleva instrumentti- ja efektivalikoima).
 
Jos odotat äänitetyn perussoundin paranevan, saatat pettyä. Perussoundi/äänenlaatu määräytyy sillä hetkellä, kun äänikorttisi etuvahvistin ja A/D konvertteri muuntavat äänen ykkösiksi ja nolliksi.
 
Kaikki softat toistavat nuo ykköset ja nollat jotakuinkin samoin, jos mitään signaalinkäsittelyä ei ole tehty (esim. WMP:ssä on useimmiten vakioasetuksina päällä jotain efektejä, en muista mitä).
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Charge
01.08.2012 00:17:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos odotat äänitetyn perussoundin paranevan, saatat pettyä.
 
Haluaisinkin nyt siis vaan sellaisen ohjelman, jossa itsessään olisi hyvät instrumentilliset soundit, eli ei tarvitsisi äänitellä muuta kuin laulu. :)
 
"Historys Written Today".
Cathi777
01.08.2012 10:04:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Haluaisinkin nyt siis vaan sellaisen ohjelman, jossa itsessään olisi hyvät instrumentilliset soundit, eli ei tarvitsisi äänitellä muuta kuin laulu. :)
 
Itse kyllä ottaisin Windows-puolella käyttöön Sonarin. Erittäin monipuolinen softa ja löytyy niitä instrumentteja ym.
 
Only pop music can break my heart...
Charge
01.08.2012 11:23:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäkohön Sonarin versio minun kannattaisi hommata? Voisitteko suosistella? :)
 
"Historys Written Today".
jp8000
01.08.2012 11:45:53 (muokattu 01.08.2012 11:57:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Studio versiolla kannattaa varmaan lähteä liikkeelle
 
https://www.cakewalk.com/products/SONAR/X1-Studio/
 
koneen vaatimukset kannattaa kuitenkin selvittää ensin
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
CarlosJones
01.08.2012 16:44:32 (muokattu 01.08.2012 16:45:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta suosiolla Presonuksen Studio One Pro. Vakain noista kaikista. Todella vakaa. Itsellä kaatunut ammattikäytössä yhden kerran kun oikein yritin.
 
Pitkän linjan Sonar käyttäjänä en suosittele Sonaria. Kaatuu, bugaa. Tämä siis oma kokemukseni kahdella eri kokoonpanolla. Muuten ihan ok softa.
 
Lisäksi Studio One Prossa on gapless audio playback johon rakastus jos hinkkaat jotain kohtaa. Sonarilla mm. et voi laittaa looppia päälle ja raahata uutta softasyntikkaa/soundeja/looppeja raidalle ja kokeilla juttuja lennosta. Studio One rullaa ku hirvi kevätmetsällä :)
 
Charge
01.08.2012 18:07:58 (muokattu 01.08.2012 18:44:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta mites tuo Studio One, onko siinä itsessään monipuoliset softasynat, rummut, bassot, orkesterisoittimet ym. vst:t? Tarkoitus kun olisi tehdä musiikkia niin, että vain säveltelen pianolla, ja sitten toteutan muuten alusta loppuun ainoastaan ohjelman voimin, ja äänittäisin luultavasti vain laulua. Ja kun minulla ei ole mitään tiettyä kategoriaa, jonka sisällä pysyisin, vaan haluaisin tehdä kaikkea elokuvamusiikista poppiin ja rokkiin, ja niitä sekaisin. Ja pelittääkö Studio One ilman ulkoista MIDI-ohjainta, ihan vaan hiiren voimin piano rollia hakkaamalla? Ja toimiiko Windows seiskalla?
 
Ps. Carlos Jones, jos sulla olis heittää kuunneltavaksi jotain Studio Onella tehtyä, kuulisin mieluusti. :)
 
"Historys Written Today".
CarlosJones
01.08.2012 21:33:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Tsekkaile nää studio one sivut, plus esim toi Teddy Riley kommentit.
 
http://studioone.presonus.com
 
http://studioone.presonus.com/testimonial/teddy-riley/
 
Sivuilta löytyy tietty myös mukana tulevat instrumentit. Ok, Sonarissa on ehkä peruspaketissa 15% enemmän instrumentteja ja pärjäät varmasti myös sillä. Mulle on ihan ok jos päädyt siihen, mutta...sanon vaan, että jos tahdot tehdä ammattimaisesti musaa, niin pidemmän päälle pääset helpommalla jos ostat Studio Onen ja ehkä jos tarvitset niin jonkun extra softasynan. Tai jos ostat Macin niin sitten Studio One tai Logic...Cubase?
 
Mun oma kokemus on vaan se, että kun siirryin Sonarista Studio One:een niin musan tekemisestä tuli taas äärettömän hauskaa. Gapless audio esim. on isompi juttu kuin luulet + integroitu melodyne ym.
 
Lueppa hetki esim. Sonar sivun foorumia, niin huomaat, että ongelmia softan kanssa on aika monella....
 

 

 
Charge: Mutta mites tuo Studio One, onko siinä itsessään monipuoliset softasynat, rummut, bassot, orkesterisoittimet ym. vst:t? Tarkoitus kun olisi tehdä musiikkia niin, että vain säveltelen pianolla, ja sitten toteutan muuten alusta loppuun ainoastaan ohjelman voimin, ja äänittäisin luultavasti vain laulua. Ja kun minulla ei ole mitään tiettyä kategoriaa, jonka sisällä pysyisin, vaan haluaisin tehdä kaikkea elokuvamusiikista poppiin ja rokkiin, ja niitä sekaisin. Ja pelittääkö Studio One ilman ulkoista MIDI-ohjainta, ihan vaan hiiren voimin piano rollia hakkaamalla? Ja toimiiko Windows seiskalla?
 
Ps. Carlos Jones, jos sulla olis heittää kuunneltavaksi jotain Studio Onella tehtyä, kuulisin mieluusti. :)
 
Charge
01.08.2012 22:15:59 (muokattu 01.08.2012 22:23:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellakin Studio One vaikuttaa helppoudessaan käyttäjäystävällisemmältä, koska heti ensi silmäyksellä nettisivuilla aloin tajuta, kuinka se toimii. Sonarista en ota mitään selkoa, vaikka olen koko päivän koettanut sitä Trial versiota käyttää. Ja jos hommaan nyt tuon Studio Onen, niin Presonus Studio One V2 Professional vaikuttaisi hyvältä. Siihen tuskin tarvitsisi heti olla hommamassa rykelmittäin uusia plugareita, vai miten lie onnistuisi elokuvamusiikin teko? Onko sulla mikä versio ollut käytössä?
 
"Historys Written Today".
CarlosJones
02.08.2012 00:26:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Studio One 2 professional. Tosin mulla on myös mm. Native Instrumentsin Komplete 8, joten en ole kaikkiin Studio Onen mukana tuleviin soundeihin täysin perehtynyt.
 
http://studioone.presonus.com/content/
 
Toisaalta kun katsoo tuota content listaa niin näyttäis että sieltä löytyy esim. Native Instruments Komplete elements perusversio ilmaiseksi, millä kyllä varmasti pääsee alkuun leffamusassa ym.
 
JPQ
02.08.2012 00:58:37 (muokattu 02.08.2012 01:00:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Todellakin Studio One vaikuttaa helppoudessaan käyttäjäystävällisemmältä, koska heti ensi silmäyksellä nettisivuilla aloin tajuta, kuinka se toimii. Sonarista en ota mitään selkoa, vaikka olen koko päivän koettanut sitä Trial versiota käyttää. Ja jos hommaan nyt tuon Studio Onen, niin Presonus Studio One V2 Professional vaikuttaisi hyvältä. Siihen tuskin tarvitsisi heti olla hommamassa rykelmittäin uusia plugareita, vai miten lie onnistuisi elokuvamusiikin teko? Onko sulla mikä versio ollut käytössä?
 
No ei ole DAWia jonka omat plugarit riittää ihan elokuvamusaan mutta osan plugareista on jotain hyötyä sentäs siinä suunassa olen lukenut eräästä joka käyttää Logicin Sclupturea jne. osin itse sinne kalellaan ehkä eniten jopa mutta ennenkaikkea ainakin maailailevaan suuntaan. ja vanhan SOnarin tajusin paremmin kuin Cubasen samoihin aikoihin nykyään tasoissa tajuaminen Logicin kanssa sanoisin aika pieniä eroja sillä saralla.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Cathi777
02.08.2012 10:54:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Todellakin Studio One vaikuttaa helppoudessaan käyttäjäystävällisemmältä, koska heti ensi silmäyksellä nettisivuilla aloin tajuta, kuinka se toimii. Sonarista en ota mitään selkoa, vaikka olen koko päivän koettanut sitä Trial versiota käyttää. Ja jos hommaan nyt tuon Studio Onen, niin Presonus Studio One V2 Professional vaikuttaisi hyvältä. Siihen tuskin tarvitsisi heti olla hommamassa rykelmittäin uusia plugareita, vai miten lie onnistuisi elokuvamusiikin teko? Onko sulla mikä versio ollut käytössä?
 
Siis kyllä myös tätä softaa voin ehdottomasti suositella. Tuota itsekin käyttänyt ja toimii oikein hienosti. Sillä on todella helppo päästää alkuun ja perusjuttujen käytön oppii ihan vain kokeilemallakin todella nopeasti. Itselläni kokemukset tuosta Sonarista on siis n. 7 vuoden takaa ja silloin ei kyllä mitään vakausongelmia ollut. Toki on tässä muutama versio sen jälkeen tullut :)
 
Only pop music can break my heart...
Charge
02.08.2012 11:08:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaatko sanoa, mikä mahtaa olla vikana, kun ei kuulu tuossa Studio Onessakaan mistään mitään ääntä? Poistin FL Studion asennuksen ja asensin äänikortin uudestaan, mutta silti ei mitään kuulu.
 
"Historys Written Today".
Cathi777
02.08.2012 11:31:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Osaatko sanoa, mikä mahtaa olla vikana, kun ei kuulu tuossa Studio Onessakaan mistään mitään ääntä? Poistin FL Studion asennuksen ja asensin äänikortin uudestaan, mutta silti ei mitään kuulu.
 
Olet siis asetuksista valinnut sen äänikortin käyttöön?
 
Only pop music can break my heart...
Charge
02.08.2012 11:54:20 (muokattu 02.08.2012 13:01:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin kyllä, mutten ole varma, osasinko. Neuvoisitko?
 
EDIT: Nyt toimii. Harmi vaan, että tuossa demossa ei ole mitään muita instrumentteja kuin Mojito, kun asennuksessa käski laittamaan DVD:tä luukkuun, mitä minulla ei tietystikään ollut. Mojitolla ei kyllä yksinään kovin pitkälle pötki, eikä saa oikein kokonaiskuvaakaan. Eli haenko nyt niitä vst:itä yms oikeasta lootasta tuosta ohjelmasta, siitä instruments-napista klikkaamallahan ne pitäisi kaikki nähdä?
 
Toisaalta kun katsoo tuota content listaa niin näyttäis että sieltä löytyy esim. Native Instruments Komplete elements perusversio ilmaiseksi
 
Eli perusversio on siis tämä? http://www.native-instruments.com/# … oducer/komplete-elements/?page=2458
 
"Historys Written Today".
CarlosJones
02.08.2012 13:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt muista tarkkaan mitä kaikkea tossa demoversiossa voi pyörittää. Muistaakseni Native-Instrumentsin Komplete player on ilmainen ja siihen saa ladattua jotkut perussoundit ilmaiseksi? Korjatkaa jos olen väärässä. En osaa ihan tarkasti neuvoa tuon demon kanssa kun en ole itse sitä demoa koskaan asentanut.
 
Charge: Yritin kyllä, mutten ole varma, osasinko. Neuvoisitko?
 
EDIT: Nyt toimii. Harmi vaan, että tuossa demossa ei ole mitään muita instrumentteja kuin Mojito, kun asennuksessa käski laittamaan DVD:tä luukkuun, mitä minulla ei tietystikään ollut. Mojitolla ei kyllä yksinään kovin pitkälle pötki, eikä saa oikein kokonaiskuvaakaan. Eli haenko nyt niitä vst:itä yms oikeasta lootasta tuosta ohjelmasta, siitä instruments-napista klikkaamallahan ne pitäisi kaikki nähdä?
 

 

 
Eli perusversio on siis tämä? http://www.native-instruments.com/# … oducer/komplete-elements/?page=2458
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «