Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 593 94 95 96 97311 312 313 314 315
statistiÖ
29.07.2012 16:26:21

Epämuusikko: Helvetistäkö sitä tietää? Testaa ja kuuntele.
Sä vastaat tuolla tavalla ihmiselle, joka ei ole käynyt rippikoulua?
Einola
29.07.2012 17:09:02

statistiÖ: Pitäisikö sun yrittää ensi keväänä kouluun. Ainakin jos meinaat ammatin hankkia.

Millaiseen kouluun, musaopistoon oon pyrkiny, en paassy...?
"Ei irtoo blästi..."
Puzzle
29.07.2012 17:57:22

statistiÖ:
Pitäisikö sun yrittää ensi keväänä kouluun. Ainakin jos meinaat ammatin hankkia.

DrummerBoylla on varmaankin vielä peruskoulu kesken. :)
"Souda keskelle järveä ja runkkaa." -AnonHero
statistiÖ
29.07.2012 23:57:53

Puzzle: DrummerBoylla on varmaankin vielä peruskoulu kesken. :)

Niin, ei ole käynyt rippikoulua. Mutta musiikkikouluun menee pikkuviulistit kuulemma kolmevuotiaana... :)

DrummerBoy Eikun treenaamaan, hyvää aikaa vielä. :) Tiedät vaatimukset sisäänpääsyyn, jos olet jo yrittänyt.
Speedy
30.07.2012 00:20:53

statistiÖ: Tiedät vaatimukset sisäänpääsyyn, jos olet jo yrittänyt.

Voi myös olla ettei ole vapaita paikkoja, vaikka taidot riittäisikin..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
statistiÖ
30.07.2012 00:23:04

Speedy: Voi myös olla ettei ole vapaita paikkoja, vaikka taidot riittäisikin..=I

Siis keväällä hakuaikaan?
Speedy
30.07.2012 00:54:57 (muokattu 30.07.2012 00:56:38)

statistiÖ: Siis keväällä hakuaikaan?

Niin, musiikin perusopetuksessa konsalla/(kansalais)opistoilla on tietty määrä aloituspaikkoja.. Jos talossa on rumpaleita 5, joista yksi lopettaa, vapautuu paikka yhdelle uudelle rumpalille, vaikka hakijoita olisi useampi tasollisesti päteviä, vain yksi niistä pääsee.. Tai jos kukaan ei lopeta, ei ketään pääsekkään. Tai no kansalaisopistolla taitaa mennä niin että vanhat oppilaat etusijalla, uudet ilmoittautumis järjestyksessä, koska niissä ei ole pääsykokeita.. KP:llehän ilmottaudutaan syksyisin.. Eri asia ammatillinen koulutus, mutta sinne ei taida vielä 15 vuotiaana päästä, varsinkin jos peruskoulu on kesken..=)

Kannattaa myös selvittää kuka kyseisissä laitoksissa opettaa ja kysyä heiltä suoraan, josko antaisivat yksityistunteja, vaikka muutamankin. Jo muutamalla tunnilla saa eväitä ja vinkkejä siihen mitä kannattaa treenata.
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
statistiÖ
30.07.2012 17:25:50

Speedy: Niin, musiikin perusopetuksessa konsalla/(kansalais)opistoilla on tietty määrä aloituspaikkoja.. Jos talossa on rumpaleita 5, joista yksi lopettaa, vapautuu paikka yhdelle uudelle rumpalille -- Eri asia ammatillinen koulutus, mutta sinne ei taida vielä 15 vuotiaana päästä, varsinkin jos peruskoulu on kesken..=)
Ok, käy järkeen. Kokeita ei varmaan järjestetä, jollei paikkoja ole. Luovuttaa ei kannata! Mitä taitavampi, sen suurempi mahdollisuus saada se ensimmäinen tai kolmas paikka. Ammattipuolelle ymmärtääkseni tarvitsee jo olla suoritettuna "perusmusiikkikurssit"? Sekavat systeemit mun mielestä, mitä olen lueskellut.

yksityistunteja, vaikka muutamankin. Jo muutamalla tunnilla saa eväitä ja vinkkejä siihen mitä kannattaa treenata. Ja miten, jollei itse osaa (treenata). Uskon tämän :) nimim. ihan kiva olisi muutamasta jutusta jutella jonkun kanssa.
Einola
31.07.2012 13:54:04

statistiÖ: ....Tiedät vaatimukset sisäänpääsyyn, jos olet jo yrittänyt.

En osannu laulaa, niin en päässy...
"Ei irtoo blästi..."
RstoU
31.07.2012 14:19:47
DrummerBoy13: En osannu laulaa, niin en päässy...

Itse hyräilin aikoinaan musiikkiopiston pääsykokeissa Ukko-Nooan. Tai oikeastaan hymisin. Meni ilmeisesti sävelet kohdalleen, kun pääsin sisään. Yritystä ja treeniä vaan, sitten kun paikka napsahtaa niin voi olla tyytyväinen ja soittopuuhatkin lähtee ihan eri malliin liikkeelle, varsinkin juuri tekniikan osalta.
marktark
01.08.2012 23:58:59
DKDrumm3r: Mikäs on teidän mielestä sopiva hintapyyntö käytetystä zildjian k custom dark crash 16" pellistä? :)

165 euroa.
Play that song, not the instrument.
Hoo_
02.08.2012 02:03:37
marktark: 165 euroa.

On toi ainaki ostajalle sopiva pyynti. :) kyl varmaan 175 tai 180 € vois olla ihan jees, jos ei oo kiire myydä. Oma 17" vastaava meni 200 eurolla ihan hetkessä.
On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin.
Olly
02.08.2012 03:34:55
Onko olemassa joku tapa, jolla joidenkin kirjoittajien tarinat jäisivät näkymättä, kun olen kirjoittautunut?
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
OPJ1974
02.08.2012 09:00:43

Hoo_: On toi ainaki ostajalle sopiva pyynti. :) kyl varmaan 175 tai 180 € vois olla ihan jees, jos ei oo kiire myydä. Oma 17" vastaava meni 200 eurolla ihan hetkessä.

Hmm.. tässä ilmeisesti viitataan mun symbaaliin, joka on myynnissä torilla. Myös minusta 165 euroa on vähintään sopiva ja reilu pyynti. Laskin hintaa jopa kympillä, kun 175 euron hintaan kukaan ei näyttänyt olevan kiinnostunut.
Hoo_
02.08.2012 09:20:32
OPJ1974: Hmm.. tässä ilmeisesti viitataan mun symbaaliin, joka on myynnissä torilla. Myös minusta 165 euroa on vähintään sopiva ja reilu pyynti. Laskin hintaa jopa kympillä, kun 175 euron hintaan kukaan ei näyttänyt olevan kiinnostunut.

Mä oletin, että kysyjä oli laittamassa omaansa myyntiin. :) 165€ tosta crashista on mun mielestä edullinen pyynti. Jännä juttu, jos sillä hintaa ei mee.
On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin.
marktark
02.08.2012 12:44:28
Olly: Onko olemassa joku tapa, jolla joidenkin kirjoittajien tarinat jäisivät näkymättä, kun olen kirjoittautunut?

Mielenkiintoinen idea, jota jo jossain internetin tarjoamissa palveluissa käytetään hyväksi todettuna. Voisi täälläkin toimia vai onko siihen perusteita tai mahdollisuuksia, ylläpito ?
Play that song, not the instrument.
Kailis
02.08.2012 17:23:14 (muokattu 02.08.2012 17:24:56)

Olly: Onko olemassa joku tapa, jolla joidenkin kirjoittajien tarinat jäisivät näkymättä, kun olen kirjoittautunut?

Kyllä mulla on välillä asiaakin =/
Mä pistäisin asetukset niin että ainoastaan omat kirjoitukset näkyisivät. Sitten provoisin, trollailisin ja olisin jatkuvasti jäähyllä.
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
statistiÖ
02.08.2012 18:09:51

Kailis: Kyllä mulla on välillä asiaakin =/

Ja mulla kans :'(
Einola
03.08.2012 12:26:29

Kaverin puolesta kysyn:

-Ufip Tiger
VS
-Meinl Classics Custom
VS
-Paiste Alpha
VS
-Sabian Xs20

Tarvis saada Hihat, 2 crashii, ride ja china, hintalaatusuhde?
"Ei irtoo blästi..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)