Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi ylätomi vanhaan settiin?
1 2
griip
29.07.2012 20:54:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikon mukaisesti olen pidempään mietiskellyt nykyisen ylätomin vaihtamista, sillä ko. rumpu on tooodella iso 12-tuumaiseksi tai siis syvä, en ole mitannut mutta sen verran isohko etten pysty pitämään lyöntikalvoa horisontaalisena itseeni nähden, vaan joudun pitämään sitä n. 30 astetta käännettynä oikealle, sillä olen melko lyhyt ja istun aika matalalla ja settini basari on 22-tuumainen. Olen kokeillut pitää tomia hiukan kauempana jolloin sitä joutuu kurottelemaan ja hiukan korkeammalla, jolloin lyöntiradasta tulee todella luonnottoman tuntuinen, enkä oikein jaksa enää kikkailla. Nykyisellä asettelulla kuitenkin vähänkään nopeammat tomifillit tuntuvat ihan luonnottomilta ja hankalilta toteuttaa kun tuohon yhteen rumpuun joutuu lyömään aavistuksen sivusta, etenkin testattuani paria ns. normaalia settiä. Mietinkin että onko täysin typerä ajatus hommata tuon yhden tomin tilalle pienempi, vai pitäisikö samantien kaksi lattiatomiakin vaihtaa - kuulostavatko luonnottomilta yhdessä, tuleeko virityksen kanssa ongelmia jne? Settini on ikivanha Pearlin World series mutta muuten mukava soittaa ja omaan korvaani varsin mukavan kuuloinenkin, joten uutta settiä en ole ainakaan vielä ostamassa. Kannattaisiko etsiä saman valmistajan uudempia tomeja tilalle, vai onko merkillä ylipäänsä niin väliä?
 
BanZai88
29.07.2012 21:01:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse lähtisin lyhentämään tomia muutamalla tuumalla, mikäli se vain onnistuu (ylä- ja alakalvolle omat lugit). Sopiva koko voisi olla 12"x8" tai 12"x9". Rungosta tarvittava määrä syvyyttä pois, kanttiin ajetaan uudet viisteet ja lugeille uudet reiät ja homma on valmis.
 
griip
29.07.2012 21:40:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, lugit löytyy molemmilta puolilta mutta mulla ei ole mitään hajua veistohommista joten helpompaa ois ehkä ostaa uusi rumpu.. Vai onnistuisko tuon operaation teettäminen jossain ilman että se maksaa maltaita?
 
BanZai88
29.07.2012 22:25:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

griip: Juu, lugit löytyy molemmilta puolilta mutta mulla ei ole mitään hajua veistohommista joten helpompaa ois ehkä ostaa uusi rumpu.. Vai onnistuisko tuon operaation teettäminen jossain ilman että se maksaa maltaita?
 
Kumu-Pekka teki ainaskin ennen rumpujen lyhennyksiä ja reikien poraamisia. Nyt näkyy huolto & korjaussivulla olevan enää viisteiden tekeminen. Mutta kannattaa kysyä, jos samalla saisi lugeille reiätkin teetettyä. Myöskin tältä foorumilta löytyy kavereita, jotka ovat kyseisiä operaatioita tehneet.
 
http://www.kumu.fi/finnish/huolto_ja_korjaukset.html
 
statistiÖ
29.07.2012 23:43:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka iso jämäpala jää. Saako siitä jotain myös? Saisiko vaihdettua rumpua jonkun kanssa? Kuulostaa kamapuolen aiheelta tämä..
 
Kailis
30.07.2012 08:34:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtiskö syvyydestä tarpeeksi jos lyhentää vain toisesta päästä niin että se toinen lugin reikä tulisi ensimmäiseksi? Säästäisi puolet kustannuksista.
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
statistiÖ
30.07.2012 17:16:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä jos sen tomin laittaa erikseen telineeseen?
 
griip
30.07.2012 17:24:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^Hm, tuota en tullut ajatelleeksi lainkaan. Vähän ahdasta ehkä tulee, puomillista ständiäkö meinasit? En oikein keksi mihin muualle sen saisi luontevasti kuin siihen basarin päälle vasemmalle puolelle, paitsi ehkä crashin alapuolelle hitusen lähemmäksi.
 
statistiÖ
30.07.2012 17:28:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

griip: ^Hm,
 
En tiedä miten käytännössä toteutetaan, mutta vilkaise Kumun settejä. Virppatelineeseen? Ja mihin väliin setissä saat mahtumaan? :)
 
hollmi-5
30.07.2012 20:39:23 (muokattu 30.07.2012 22:39:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nosta penkkiä. Mulla on 26" bd ja 10" syvä tomi yhdessä setissä ja penkin nosto auttoi setin asettelussa hyvinkin paljon.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
griip
30.07.2012 22:35:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kokeillut juu, mutten oikein osaa soittaa kovin pystyssä kulmassa, tuntuu että basarin, etenkin tuplaiskujen (yhdellä pedaalilla siis) tarkkuus ja herkkyys häviää ihan totaalisesti jos kulma nousee yli 90 asteesta paljonkin.. Mutta vois tosiaan vielä kokeilla sitäkin. Kiitokset kaikista vinkeistä ja inputista!
 
griip
31.07.2012 20:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkup. kysymykseeni viitaten, onko siis mitään järkeä hommata uutta, esim. Pearlin valmistamaa tomia settiini? Saako sen sopimaan muiden kannujen kanssa virittelemällä, vai onko ainoa vaihtoehto rummun lyhentäminen ja/tai uuteen asetteluun vihkiytyminen?
 
TAMAS
31.07.2012 20:55:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sinulla tomit/tomi? bassarin päällä? Itse en pidä ajatuksesta rungon lyhentämisestä. Saattaa vaikka harmittaa jossain vaiheessa vielä, varsinkin jos tykkäät vielä tämän hetkisestä soundista. Kokeiles ihan piruuttaan vähä muuttaa sitä asettelua. Laita klämpillä kiinni standiin tomi ja heitä se siihen basarin viereen. Saat siinä pelattua sen korkeuden kanssa aikas hyvin. jos on toinen tomi pelissä niin senkin saa aseteltua siihen bassarin päälle kyllä ihan hyvin, vaikkakin ei hirveästi saa korkeutta pois. Katoppa vaikka tuosta minun omasta kuvasta mallia huvikseen. Voisi olla yks vaihtoehto.
 
Kailis
01.08.2012 17:21:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sitä tomia haluaa pitää basarin päällä eikä siirtää vasemmalla niin matalampi on oikeastaan ainoa ratkaisu. Tietenkin kandee kokeilla meneekö kattaus vituralleen jos siirtää. Mullakin oli aikaisemmassa MLX-setissä 12" ja 13" tomit vasemmalla, isompi basariin kiinnitettynä ja pienempi symbaalistaagissa. Matka isommasta etutomista lattiatomiin kasvaa mutta hyvin sillä toimeen tuli.
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
ferodoz
01.08.2012 18:09:40 (muokattu 01.08.2012 18:09:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Matka isommasta etutomista lattiatomiin kasvaa mutta hyvin sillä toimeen tuli.
 
Muusikoiden.net on kertonut mulle että ei sen kanssa tule toimeen
 
www.suhdelukucoverband.fi
Kailis
01.08.2012 18:14:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Muusikoiden.net on kertonut mulle että ei sen kanssa tule toimeen
 
Näin se varmaan on. Mä en vaan tajunnut sitä silloin =D
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
ferodoz
01.08.2012 20:12:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Näin se varmaan on. Mä en vaan tajunnut sitä silloin =D
 
Onneksi jälkeenpäin kuitenkin tajusit. ;)
 
www.suhdelukucoverband.fi
Kailis
01.08.2012 20:59:31 (muokattu 01.08.2012 21:00:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Onneksi jälkeenpäin kuitenkin tajusit. ;)
 
Njooh. Mullahan on nyt 8", 10", 12" ja 14" kattaus, eikä 12":sta ole seuraavaan matkaa nimeksikään. Noi pienimmäthän on samoissa asemissa kuin aikaisemmin 12" ja 13", mutta on siinä enemmän pelivaraa joka suuntaan, semminkin kun on pienempi (ennen 22", nyt 20") basari. Ennen piti riden olla matalalla basarin päällä (cool), mutta hyvin tuntuu osuvan nykyisinkin vaikka ei oo niin rock.
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
ferodoz
01.08.2012 22:38:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ennen piti riden olla matalalla basarin päällä (cool), mutta hyvin tuntuu osuvan nykyisinkin vaikka ei oo niin rock.
 
Kyllähän sinne sivuunkin osuu, ei se mikään ongelma ole. Mutta mä istun aika lähellä basaria, joten se on jotenkin paremmin hollilla siinä basarin päällä, hieman viistossa oikealle päin. Ei se ole enään niin hrveän tarkkaa että miten ne kamat on aseteltu, kaikkeen tottuu.
 
www.suhdelukucoverband.fi
griip
02.08.2012 00:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjuu.. Tänään lähti ihan hyvin tomifillit bänditreeneissä vaikken ollut niitä treenannut laisinkaan viikkoon :o Ilmeisesti tuohonkin "väärään" liikerataan tottuu.. Soittelin tosiaan vuoden verran ilman tuota ylätomia. Vähän kyllä takkuilee siltikin edelleen, tuota clamppi-ideaa vasemman puolen crashiin voisi kyllä kokeilla, en oikeastaan haluaisi lähteä veistelemään tota tomia, sain sen vihdoin viime viikolla tosi hyvin soimaan muuhun settiin nähden pitkällisen virittelyn tuloksena.
 
life's a bummer when you're a hummer
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «