vkl 01.08.2012 12:28:16 | |
---|
Mun mielestä nämä Brucen konsertit on kuin perhejuhlia. Tulee tunne,että kuuluu porukkaan. Kiitos järjestäjille ja poliisille,että keikkaa ei keskeytetty Tosta oon täysin samaa mieltä. |
dixi19 01.08.2012 12:32:12 | |
---|
Vaikka läheskään jokainen biisi ei ollut miulle tuttu setistä, niin silti tuo neljä tuntia meni täysin puutumatta ja olisihan siellä voinut olla vielä pitempääkin. Tuo on sinänsä aika käsittämätöntä, sillä paperilla kenen tahansa keikka joka kestää neljä tuntia ja jonka kappalemateriaalista ei tiedä kuin puolet pitäisi olla tuomittu, mutta niin vain se Bruce on sellainen epeli, että sai homman toimimaan täysillä tällaiselle ei-niin-hc-fanillekin. Iso syy homman toimivuuteen oli loistava tunnelma, sillä stadiontilanteesta huolimatta Bruce sai keikan tuntumaan yllättävän intiimiltä, house partylta, kuten itsekin monesti muistutti. anomus.com |
teg 01.08.2012 12:57:45 | |
---|
vkl: Jaa-a. Kyllä suomalainen löytää negatiivista vaikka väkisin. Kyllä. Minäkin tyydyn toteamaan vaan, että paska keikka, huonoja biisejä ja ihan liian lyhyt setti :) |
Lego 01.08.2012 13:09:52 | |
---|
Tuli oltua ensimmäistä kertaa Pomon keikalla ja sanattomana tuli seurattua, mikä fiilis! The Riveriä odotin, kun mulla joku kummallinen tunneside ko. biisiin on, mutta ei sen puuttuminen nyt niin paljoa harmita :) Hienoja muusikoita, hienoa musiikkia ja tyylikäs show. Paikkakin oli mainio, siinä ekalla aidalla tuli hengattua ovien aukeamisesta lähtien eli heti viiden tienoilla. Akkarivetokin tuli nähtyä kokonaan. SWOLLEN EYE VIEW
Oma bändi. Jossain Death metallin harmaalla alueella liikutaan. |
järjestyssäännöt 01.08.2012 13:12:47 | |
---|
Samaa mieltä dixi19:n kanssa, jalat kyllä rupes parin tunnin soiton jälkeen hajoamaan, mutta encore oli niin kova että pakko oli viel hyppiä... Ens kerralla sitten ehkä suosiolla katsomoon :) The river ja Hungry heart valitettavasti jäi kuulematta. Light of day oli kyllä yksi hienoimpia soitetuista, en ollut aikaisemmin edes kuullut. |
zekeode 01.08.2012 14:20:43 | |
---|
järjestyssäännöt: Samaa mieltä dixi19:n kanssa, jalat kyllä rupes parin tunnin soiton jälkeen hajoamaan, mutta encore oli niin kova että pakko oli viel hyppiä... Ens kerralla sitten ehkä suosiolla katsomoon :) The river ja Hungry heart valitettavasti jäi kuulematta. Light of day oli kyllä yksi hienoimpia soitetuista, en ollut aikaisemmin edes kuullut. Oma kohokohta keikalta myöskin. Tuo lyhyempi versio rokkaa ihan kympillä vrt. niihin venyttyihin versioihin mitä Reunion kiertueella oli. Brucelta irtosi soolotkin ihan mukavasti, ja kitarassa paremmat soundit, kuin mitä esim. Prove It 78':ssa oli. Garylla ja Nilsillä tuntui olevan Brucen soolojen jälkeen erityisen hauskaa. Oli muuten ensimmäinen kerta, kun näin Garyn nauravan. |
Klapp 01.08.2012 14:30:39 | |
---|
Ihan käsittämätön setti. Taas itketti monta kertaa, mutta itselle tippui kaikkein kovimmalla pamauksella jo aktiivimuistista unohtunut Back in Your Arms. Se tulkinta ja intensiteetti oli ainakin mulle täysin ennenkokematonta. "Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista."
-David Mitchell: Pilvikartasto |
MaxDamage 01.08.2012 14:33:29 | |
---|
Ei hemmetti Light of Day! Nyt harmittaa ettei tullut lähdettyä.. |
akim2 01.08.2012 14:45:01 (muokattu 01.08.2012 14:50:06) | |
---|
Vasemmanpuolen PA tuntui tosian napsuvan ikävän kuuloisesti keikan alkupuolella, mutta se kyllä korjaantui melko nopeasti. Eikä noin pitkän keikan jälkeen asiaa enää meinattu sitten edes muistaa. Mutta sitten se akustinen osuus kentällä edessä ja keskellä kuunneltuna kuulosti todella herkulta; ilman korvatulppia ja juuri sopiva volyymi. Tuli useaan otteeseen kylmät väreet kuunnellessa ja jopa herkistyttyä sen aikana. Itselläkin etukäteen oli typerä ennakkoasenne että varmaan harmittaa jos ei tule muutamaan omaa suosikkibiisiä. Ei tosiaankaan harmittanut yhtään näin jälkikäteen ajateltuna. Varsinkin encore sai aikaan sellaisen tunnetilan, että sen aikana meni ihan hurmokseen. Ehdottomasti paras konsertti tunnetilan ja oikeastaan millä tahansa mittarilla mitattuna, mitä olen nähnyt ja kuullut. edit: ja en olen minkään yhtyeen tai artisin "tosifani", mutta Pomoa kyllä olen melko paljon kuunnellut. Vaikka taidan kaikki herran levyt omistaa, on äärimmäisen hienoa että jokaisen Suomen keikan jälkeen on kuullut keikalla biisejä, jotka ns. "löytää". Eli levyltä kuunneltuna ne eivät olen oikein lähteneet, mutta livevedon jälkeen ne toimivat myös levyltä kuunneltuna. Jännä juttu. |
sirdickyj: Nähdäänköhän tänään Tavastialla nimekläitä vierailijoita? Ei varmaa tietoa, mutta Bruce ja Steve häipyivät maasta ilmeisesti jo keikan jälkeen ja muu bändi tänään. Live Music Is Better! |
lukethesis 01.08.2012 15:20:53 | |
---|
Käyttäjätunnus: Suomalaiset ei osaa laulaa mukana. sillon ku Pomo käskee nii sillon lauletaan! Tai kun kuka tahansa artisti käskee. Muuten seisotaan kädet puuskassa - paitsi silloin kun käsketään taputtamaan, ja sitä jatketaan sitten niin kauan kunnes kaveri vieressä hiipuu tai kunnes kehtaa itse lopettaa. Ulkoilma-konserttikokemukset ulkomailla on pääosin aina parempia, ei voi mitään. Siihenhän voi itse edesauttaa, mutta ei se paljoa auta jos ympärillä ihmiset ei uskalla lähteä yhtään messiin. Ja tämä pätee siis kenttä- ja seisomapaikoille - istumakatsomoissa bilettävät vain lähinnä v*tuttavat. ;) |
zekeode 01.08.2012 15:28:19 | |
---|
lukethesis: Tai kun kuka tahansa artisti käskee. Muuten seisotaan kädet puuskassa - paitsi silloin kun käsketään taputtamaan, ja sitä jatketaan sitten niin kauan kunnes kaveri vieressä hiipuu tai kunnes kehtaa itse lopettaa. Ulkoilma-konserttikokemukset ulkomailla on pääosin aina parempia, ei voi mitään. Siihenhän voi itse edesauttaa, mutta ei se paljoa auta jos ympärillä ihmiset ei uskalla lähteä yhtään messiin. Ja tämä pätee siis kenttä- ja seisomapaikoille - istumakatsomoissa bilettävät vain lähinnä v*tuttavat. ;) Itse kuuntelen mielummin Brucea, kuin vieressä epävireisesti laulavaa. Kukin tyylillään. |
Käyttäjätunnus 01.08.2012 15:31:37 | |
---|
lukethesis: Tai kun kuka tahansa artisti käskee. Muuten seisotaan kädet puuskassa - paitsi silloin kun käsketään taputtamaan, ja sitä jatketaan sitten niin kauan kunnes kaveri vieressä hiipuu tai kunnes kehtaa itse lopettaa. Ulkoilma-konserttikokemukset ulkomailla on pääosin aina parempia, ei voi mitään. Siihenhän voi itse edesauttaa, mutta ei se paljoa auta jos ympärillä ihmiset ei uskalla lähteä yhtään messiin. Ja tämä pätee siis kenttä- ja seisomapaikoille - istumakatsomoissa bilettävät vain lähinnä v*tuttavat. ;) Joo. Mietityttää mistä moinen. Onko se oikeasti vain se perinteinen "en pysty selvinpäin näyttämään minkäänlaisia tunteita ku näytän tyhmältä" vai onko se vain sitä toisenlaista musiikin kuuntelua eli keskittymistä ym. Hienointa oli huutaa aivan täysiä ja helvetin epävireessä "It aint no sin to be glad you're alive" muitten tuijottaessa, että "mitä vittua?". Tietty onhan se myös kielimuuri. Vaikeita lauseita kuten O-ou ja Lallaalalalalaalaa :). The Rolling Stones are playing in Philadelphia tonight, but we're better so fuck'em -Paul Westerberg |
kyseinen 01.08.2012 15:38:56 | |
---|
Käyttäjätunnus: Mietityttää mistä moinen. Onko se oikeasti vain se perinteinen "en pysty selvinpäin näyttämään minkäänlaisia tunteita ku näytän tyhmältä" Ootko suomalainen? Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
doom crew 01.08.2012 15:40:12 | |
---|
Oli kyllä huikee keikka. En oo mikään hc fani, mutta ehdottomasti parhaita keikkoja mitä oon koskaan nähny. Last night I went to bed with a buzz,
I dreamed I was drinking I woke up and I was,
I'll be a drunk redneck until the day I'm dead,
I drink beer with my breakfast and before I go to bed |
Käyttäjätunnus 01.08.2012 15:40:16 | |
---|
kyseinen: Ootko suomalainen? Alan todella epäillä, että en. The Rolling Stones are playing in Philadelphia tonight, but we're better so fuck'em -Paul Westerberg |
texjazz 01.08.2012 18:42:49 | |
---|
Flash: Brucen käyttämä äänifirma on ihan persiistä, mutta silti vetivät uudet pohjat Helsingissä. Kymmenestä kesän Bruce keikasta tällä oli huonoimmat saundit. B. Huisa keikka, harmi kun myöhästyin akkarikeikalta. Mutta iso elämys oli joo. Ja soundit olivat yllättävän paskat, en noin huonoja soundeja ole Stadikalla kuullut koskaan. Basso kuului karmeana mörinänä, Maxin rummut tulivat soundimössön päälle. Esimerkiksi kitarat kuuluivat onnettomasti, ainoastaan sooloissa kuuluivat kunnolla. Mutta yleisö oli kyllä sitkeästi loppuun asti hyvin mukana, vaikka Bruce ei mitään suoranaista hittikavalkadia vetänytkään. Kaikki on jo tehty. |
Pauli Lappalainen 01.08.2012 18:54:38 | |
---|
glx405: Huisa keikka, harmi kun myöhästyin akkarikeikalta. Mutta iso elämys oli joo. Ja soundit olivat yllättävän paskat, en noin huonoja soundeja ole Stadikalla kuullut koskaan. Basso kuului karmeana mörinänä, Maxin rummut tulivat soundimössön päälle. Esimerkiksi kitarat kuuluivat onnettomasti, ainoastaan sooloissa kuuluivat kunnolla. Mutta yleisö oli kyllä sitkeästi loppuun asti hyvin mukana, vaikka Bruce ei mitään suoranaista hittikavalkadia vetänytkään. Eipä tuo soundi ainakaan minua mitenkään haitannut, muutamasta lonkerosta huolimatta ei kusellekkaan tullut lähdetyksi joten viihdyttävää oli. |
texjazz 01.08.2012 19:18:59 | |
---|
Pauli Lappalainen: muutamasta lonkerosta huolimatta ei kusellekkaan tullut lähdetyksi joten viihdyttävää oli. Ei päivää ilman virhettä. Luonnollisesti olimme juuri saamassa kaljatuopit kouraan, kun Because the night alkoi soida. No näkihän senkin siitä karjakarsinasta isolta kankaalta osittain. Mitäs läksimme. Kaikki on jo tehty. |
texjazz 01.08.2012 19:24:23 | |
---|
teg: ihan liian lyhyt setti :) Joo, jäi vielä monta biisiä soittamatta. Mietimme kaverin kanssa, että Bruce lopetti sen takia keikan ennakoitua aiemmin, koska jäi Puuha-Pete armeijan kanssa vielä roudaamaan. Ja uusimpien huhujen mukaan Bruce on muuttamassa Pieksämäelle, jos löytää sieltä edullisen rantatontin. Älvsbytaloa on kuulemma käytännöllisenä amerikkalaisena ostatellut. Kaikki on jo tehty. |