Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laitevakuutukset
1
HotWheels
23.07.2012 09:00:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia ja -hintaisia vakuutuksia teillä muilla on pa-laitteille ja soittimille? Itsellä ei erikseen vielä mitään, mutta josko tuollaisen laittaisi. Ei taida normi-kotivakuutus korvata, jos keikkareissulla menee esim. kärry mettään ja laitteet palasiksi?
 
half
23.07.2012 13:12:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HotWheels: Minkälaisia ja -hintaisia vakuutuksia teillä muilla on pa-laitteille ja soittimille? Itsellä ei erikseen vielä mitään, mutta josko tuollaisen laittaisi. Ei taida normi-kotivakuutus korvata, jos keikkareissulla menee esim. kärry mettään ja laitteet palasiksi?
 
Ei normi, mutta kotivakuutusta voi laajentaa koskemaan myös soittimet ja se missä niitä niitä käytetään, millä ja miten kuljetetaan, missä säilytetään jne.
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Rämppy
23.07.2012 13:17:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vakuutusyhtiöillä on vakuutuksia arvotavaroille, harrastus- ja työvälineille yms., jossa voi itse määrittää enimmäiskorvauksen. Jos keskittää kaikki vakuutukset tai ainakin kotivakuutuksen samaan yhtiöön, tuollaisen "soitinvakuutuksen" voi saada pakettiin ihan edullisestikin. Mun vakuutus kattaa soittokamoille aiheutuneet vahingot ja pöllimiset itse määräämääni summaan asti, tapahtuipa vahinko kotona, treeniksellä, keikoilla tai missä vain. En tiedä kuinka tilanne muuttuu ammattimuusikoilla, mutta tällaiselle amatöörille tällainen vakuutus on ihan ok.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Lennu
23.07.2012 13:31:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän ne aina jotain keksii, ettei tarvii korvata.
 
no is any good musics maked anymore...
haitari
23.07.2012 16:40:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itte otin yritykselle vakuutuksen, jossa on joku könttäsumma soittimille. Arvioin vain itse minkä arvoisia ovat. Muistaakseni ei tarvinnut edes eritellä soittimia. Lisäksi otin vastuuvakuutuksen, jos keikalla tai jossain joku torspo vahingoittaa itseään (kaataa vaikka pa:t päälleen) mun kamojen kanssa, niin vakuutus korvaa. Mielestäni ei olleet kovin kalliit vuodessa. Taitaa olla yritykselle halvempaa kuin yksityiselle. Pohjantähdestä.
 
-kiitos ja anteeks-
Timi
23.07.2012 19:15:42 (muokattu 23.07.2012 19:23:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis kliffaa jos sais jotain vertailuhintoja ja mikä lafka?Kyselin ifistä ja en oikein selvää vastausta saanut.Esmes jos autosta pöllitään tai joku kaatuu kamojen päälle?Sun pitää vartioida kamoja.Millä sä teet sen tauolla tai keikan jälkeen?Kerran sattui tanssija huitaisemaan puhaltajan tööttin ja seurauksena huulet halki.Saatiin henkilö keskusteluun ja hänen kotivakuutus korvasi tapaturman.ja kolmen viikon keikkitauon.Tää oli -80 Miten nykyään?Silloin aikoinaan joitakin mikkejä sattui Irvinin pubikeikoilla tuhoutumaan ja Huttusen ja Tapiolan kautta saatiin uudet puikot.
Aikoinaan keikkabussiin murtauduttiin ja soittokamoja hävisi ja autoa rikottiin.Silloin sain vakuutusyhtiölta jonkinlaisen korvauksen.Luulen että korvauskriteerit ovat huomattavasti muuttuneet?
 
Vaikea.Mutta varma!
rintapek
23.07.2012 19:21:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Kyllähän ne aina jotain keksii, ettei tarvii korvata.
 
Joo. Ikävähennys.
 
One kind of music only - the good kind
HotWheels
23.07.2012 21:46:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Tapiolan mies kertoi, että laaja kotivakuutus korvaa töissä käytettävää kalustoa 4000 euroon asti. Mutta mutta, kun kertoi myös, että sen enempää noita ei voisi vakuuttaakaan ilman y-tunnusta...siis keikkareissuilla tapahtuvista vahingoista kyse.
 
haitari
23.07.2012 22:03:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Olis kliffaa jos sais jotain vertailuhintoja ja mikä lafka?...
 
Voin heittää ainakin omat faktat tiskiin, kunhan löydän sen "vakuutuskirjan" jostain.
 
-kiitos ja anteeks-
hvinnamo
23.07.2012 22:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla meni se subbareiden pääte rikki silloin humppamiitissä, ilmeisesti? Tein vahinkoilmoituksen kotivakuutukseen ja rahat tulivat tilille parin viikon kuluttua. Näin siis Tapiolassa toimii homma. Tänään sain/hain uuden päätteen kaupasta.
 
Timi
23.07.2012 23:08:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Mulla meni se subbareiden pääte rikki silloin humppamiitissä, ilmeisesti? Tein vahinkoilmoituksen kotivakuutukseen ja rahat tulivat tilille parin viikon kuluttua. Näin siis Tapiolassa toimii homma. Tänään sain/hain uuden päätteen kaupasta.
 
Hieno juttu!Hieman harmitti ko sun kamoille sattui tommoinen tapaus.Ens miitingissä päräytät sen kuivurin koneen käyntiin,jotta saadaan oikein polyshoy ilmoille taustalle!
 
Vaikea.Mutta varma!
baron
24.07.2012 01:56:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli aikoinaan Pohjolassa vakuutus jossa sanottiin että korvaa soittimet missä tahansa.
Kun jotain selvitin, kävi ilmi että soittimia saa kuljettaa mihin tahansa, mutta jos niillä soittaa niin sitten ei korvaa.
Jouduin ottamaan jonkun lisävakuutuksen. (Arvotavaravakuutus tai jotain sen tapaista)
(Kuka kuljettelee soittimia ympäri maailmaa, jollei aio soittaa niillä?)
 
Kun sitten Tapiolan agentti lähestyi, olin kiinnostunut miten heillä soittimet.
Vakuutti että laajennetulla kotivakuutuksella saa kuljettaa soittimia ympäri maailman ja jopa soittaa niillä ja siitä huolimatta korvataan.
Yhtään vakuutustapahtumaa ei ole tullut eli en tiedä mitä korvaus käytännössä olisi.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
HotWheels
24.07.2012 11:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HotWheels: No Tapiolan mies kertoi, että laaja kotivakuutus korvaa töissä käytettävää kalustoa 4000 euroon asti. Mutta mutta, kun kertoi myös, että sen enempää noita ei voisi vakuuttaakaan ilman y-tunnusta...siis keikkareissuilla tapahtuvista vahingoista kyse.
 
Päivitystä; ei ihan noin ollutkaan. Summaa pystyy korottamaan. Esim. 7000 euron summasta (kotivakuutuksen yhteydessä) vakuutusmaksu on 48 eur/vuosi. Ehtona, että laitteiden säilytyspaikka on kotona. Ja lukittua peräkärryä ja autoa ei katsota säilytyspaikaksi ja niistä pöllittynä vakuutus korvaa vain 2000 edestä.....
 
Krisse82
30.07.2012 22:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mulla oli aikoinaan Pohjolassa vakuutus jossa sanottiin että korvaa soittimet missä tahansa.
Kun jotain selvitin, kävi ilmi että soittimia saa kuljettaa mihin tahansa, mutta jos niillä soittaa niin sitten ei korvaa.
Jouduin ottamaan jonkun lisävakuutuksen. (Arvotavaravakuutus tai jotain sen tapaista)
(Kuka kuljettelee soittimia ympäri maailmaa, jollei aio soittaa niillä?)
 
Kun sitten Tapiolan agentti lähestyi, olin kiinnostunut miten heillä soittimet.
Vakuutti että laajennetulla kotivakuutuksella saa kuljettaa soittimia ympäri maailman ja jopa soittaa niillä ja siitä huolimatta korvataan.
Yhtään vakuutustapahtumaa ei ole tullut eli en tiedä mitä korvaus käytännössä olisi.

 
Kunhat et saa keikasta rahaa, niin korvaavat kyllä:D Paitsi jos olet harrastusmielessä laivareissulle lähtiessäsi ottanut pianon mukaan, niin siellä tietenkään vakuutus ei ole voimassa. Eikä autossa. Eikä missään nimessä soittopaikalla, jos laitteiden valvontaa ei ole hoidettu.
 
Varkauden kyllä esim. kotoa korvaa... Mutta sitä vartenhan on se kotivakuutus.
 
Nimim. Kertokaa mihin yhtiöön vakuutukseni vaihdan?
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
JK
31.07.2012 10:17:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimim. Kertokaa mihin yhtiöön vakuutukseni vaihdan?
 
Ehkä paras? konsti tässä olis keskittää kaikki mahdolliset vakuutukset (auto/koti/henki jne.) samaan yhtiöön, silloin on varaa hiukan neuvotellla.
Jos noita yhtiöitä yksittäin vertailee jonkun tietyn vakuutuksen osalta niin se on melkoisen loputon suo.
 
Yleensä jos rupeaa vaihtamaan yhtiötä niin siitä senhetkisestäkin löytyy yllättäen parempi tarjous jostain pöytälaatikosta.
 
Itselläni kävi pikku "kämmi" kun vaihdoin kotivakuutukset toiseen yhtiöön enkä kerennyt samaan syssyyn vaihtamaan autovakuutusta.
 
Seuraus: Juuri silloin tietysti murtauduttiin autoon ja irtaimen osalta korvaus toisesta yhtiöstä, auton vahingot toisesta. Ja kaksi omavastuuta (a 150 eur)
 
Timi
31.07.2012 23:16:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan kiesus!Vakuutusyhtiöt laistaa eri jutuilla vastuutaan.Oletko ammatilainen vai harrastaja.Saatko palkkaa vai ilmaiseksi duunaat?No lienee parasta neuvotella yhtiön kanssa sopivat ehdot.Mikäli olen ymmärtänyt.Esmes keikkapaikalla.Jos sulla pöllitään kitara tauolla.Tai keikan jälkeen?Ei mikään yllättävä tilanne.Koska tuotakin on tavattu.
 
Vaikea.Mutta varma!
Lennu
01.08.2012 12:28:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Voihan kiesus!Vakuutusyhtiöt laistaa eri jutuilla vastuutaan.Oletko ammatilainen vai harrastaja.Saatko palkkaa vai ilmaiseksi duunaat?No lienee parasta neuvotella yhtiön kanssa sopivat ehdot.Mikäli olen ymmärtänyt.Esmes keikkapaikalla.Jos sulla pöllitään kitara tauolla.Tai keikan jälkeen?Ei mikään yllättävä tilanne.Koska tuotakin on tavattu.
 
Kandee ottaa ne harrastusvakuutukset ja sit liksat pimeenä. Vakuutus korvaa, eikä veroja tarvii miettiä, best of both.
 
no is any good musics maked anymore...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «