Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rummun syvyyden vaikutus soundiin ja soitettavuuteen
1
juti
10.07.2012 09:36:45 (muokattu 10.07.2012 09:37:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohuen rungon sanotaan omaavan matalemman ominaissoundin
kuin paksun rungon.Kuinka syvyys vaikuttaa? Puun kovuus ? Kokemuksia ?
Faktoja ?
 
Jarmando
10.07.2012 15:06:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistään en mitään tiedä ja varsinaisen kysymyksen sivuun menee vähäsen, sori.
 
Omissa syvissä tomeissa oli sellainen ongelma, ettei niitä saanut millään aseteltua mieleiseensä malliin. Vaihto matalampiin helpotti ja nyt ne ovat paikallaan.
 
Kiintoisa aihe, tosin ja mielenkiinnolla odotan oikeiden tietäjien kommentteja.
 
Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs.
statistiÖ
10.07.2012 17:04:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juti: Ohuen rungon sanotaan omaavan matalemman ominaissoundin
kuin paksun rungon.Kuinka syvyys vaikuttaa? Puun kovuus ? Kokemuksia ?
Faktoja ?

 
Kysyin taannoin samaa ja ymmärrän kysymyksen. Ainoa vastaus oli katsoa Kumun FAQ, mutta siellä ei ole niiiin yksityiskohtaista kertomusta, kuin kaipasin. Helppo tapa saada ymmärrystä tähän ja muuhun, on mennä kopauttamaan esim. kaupan kaikki rummut läpi...
 
hollmi-5
30.07.2012 22:22:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rummuissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten ihan suoraan ei voi sanoa syvyyden vaikutustakaan, koska se on ihan eri juttu kahdella eri rummulla. Nykyisin esimerkikis bassorumpu on todella syvä ja tomit matalat. Muotijuttu. Hyvä rumpu voi olla mistä vain materiaalista ja se voi olla syvä tai matala tai siltä väliltä.
 
Sulla pitäisi olla tismalleen kalvoiltaan, hardwareltaan ja virtykseltään sama rumpu erilaisilla runkopaksuuksilla ja -syvyyksillä, että saisit faktaa. Ja silloinkin se olisi vain tämän valmistajan rummusta.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
jazzmies
31.07.2012 09:20:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Rummuissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten ihan suoraan ei voi sanoa syvyyden vaikutustakaan, koska se on ihan eri juttu kahdella eri rummulla.
 
Juuri näin. Minulla on kolme lattiatomia kooltaan 14"x13" ja niistä jokainen on ihan omanlaisensa - materiaali, viisteet, rungon paksuus, metalliosat jne.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
statistiÖ
31.07.2012 17:00:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Minulla on kolme lattiatomia kooltaan 14"x13" ja niistä jokainen on ihan omanlaisensa
 
Josta päästään takaisin siihen, että rumpu valitaan kokeilemalla. Siis jos on kiinnostunut siitä millainen se ääneltään on.. Mua harmittaa, kun rumpuja ei saa (enemmän) irtotavarana.
 
hollmi-5
31.07.2012 19:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Josta päästään takaisin siihen, että rumpu valitaan kokeilemalla. Siis jos on kiinnostunut siitä millainen se ääneltään on.. Mua harmittaa, kun rumpuja ei saa (enemmän) irtotavarana.
 
Ei niitä kaikkia pääse testaamaan. Intuitiolla on pakko mennä... Kaikkia hyviäkin uusia rumpuja saa irtotavarana.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «