Aihe: Elokuvauutiset
1 2 3 4 586 87 88 89 90298 299 300 301 302
AnonHero
28.07.2012 18:10:35
Ensimmäinen Silent Hill oli huono, mutta silti tähän mennessä paras pelielokuva.
All you had to do was follow the damn train, CJ.
Miikss
28.07.2012 18:37:55
AnonHero: Ensimmäinen Silent Hill oli huono, mutta silti tähän mennessä paras pelielokuva.

Ite kyllä tykkäsin siitä ihan muutenkin. Varsinkin jos sitä erehtyy vertaamaan muihin kauhuleffoihin, niin olihan se nyt melko nerokas jopa. Toki vaikutti, että itsellä oli erittäin matalat ennakko-odotukset sitä kohtaan, joten pääsi yllättämään positiivisesti. Tosin vielä seuraavallakin katselukerralla olin edelleen sitä mieltä, että hyvä ja tunnelmallinen leffa oli.
"ei kyllä muhun uppoo, oli pakko sulkee kun "laulu" alkoi, kuulosti niinku joku kiimainen vompatti ois tullu kohti ja ähissy tuskissaan" - Kaverin kommentti linkkaamastani biisistä
Meadow
28.07.2012 18:53:24
Miikss: Ite kyllä tykkäsin siitä ihan muutenkin. Varsinkin jos sitä erehtyy vertaamaan muihin kauhuleffoihin, niin olihan se nyt melko nerokas jopa. Toki vaikutti, että itsellä oli erittäin matalat ennakko-odotukset sitä kohtaan, joten pääsi yllättämään positiivisesti. Tosin vielä seuraavallakin katselukerralla olin edelleen sitä mieltä, että hyvä ja tunnelmallinen leffa oli.

Olet varmasti ainoa ihminen tällä pallolla, joka on kutsunut Silent Hilliä nerokkaaksi elokuvaksi. Silent Hill 2 on yksi minulle rakkaimpia pelejä, ja hirvitti vain katsoa miten hienoa materiaalia ajettiin alas tusinasäikyttelykauhun tasolle. Tuskin elokuvantekijät itsekään tajusivat, että niillä pyramidipäillä ja hoitajilla oli ihan oikea symbolinen merkitys pelin tarinassa, mutta mitä välii siistei hirviöitä jee. Ulkomaalaiset eivät vaan osaa tehdä aasialaista kauhua.
Miikss
28.07.2012 18:56:17
Meadow: Olet varmasti ainoa ihminen tällä pallolla, joka on kutsunut Silent Hilliä nerokkaaksi elokuvaksi. Silent Hill 2 on yksi minulle rakkaimpia pelejä, ja hirvitti vain katsoa miten hienoa materiaalia ajettiin alas tusinasäikyttelykauhun tasolle. Tuskin elokuvantekijät itsekään tajusivat, että niillä pyramidipäillä ja hoitajilla oli ihan oikea symbolinen merkitys pelin tarinassa, mutta mitä välii siistei hirviöitä jee. Ulkomaalaiset eivät vaan osaa tehdä aasialaista kauhua.

En sanonut sitä nerokkaaksi, sanoin sitä nerokkaaksi verrattuna muihin kauhuleffoihin. Toki se oli melkoista tusinakauhuilua sinänsä, mutta harvinaisen tunnelmallista sellaista. Pelejä en ole pelannut, joten hankala niihin verrata.
"ei kyllä muhun uppoo, oli pakko sulkee kun "laulu" alkoi, kuulosti niinku joku kiimainen vompatti ois tullu kohti ja ähissy tuskissaan" - Kaverin kommentti linkkaamastani biisistä
bedlam
29.07.2012 14:46:35

Puoli tuntia jaksoin ekaa Silent Hilliä katsoa, heti CGI-örvelöiden ilmestyttyä kuvaan piti naamapalmujen kautta vaihtaa toiseen leffaan. En ole sitä kuuluisaa kakkososaa koskaan pelannut, mutta kolmosesta olin aikoinaan paskat housussa.
http://www.petrilampela.net
carnation
30.07.2012 20:09:27
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Meadow
30.07.2012 20:10:39
carnation: Jäksöni varmisti kolmannen Hobitti-elokuvan: http://www.theonering.net/torwp/201 … -peter-jackson-confirms-third-film/

No voe helvetti. Nyt menee ehkä vähän överiksi.
arppah8
30.07.2012 20:12:05 (muokattu 30.07.2012 20:15:02)

Siis hä. Ei kai tota Hobittia jaeta kolmeen osaan? Vai mistä noi muut osat kertoo? Oon pihalla ko lumiukko.

E: Jaa että kirja kolmessa osassa lisäyksillä muista Tolkieneista. Tää kuullostaa nyt kyllä vähän paskalta idealta.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Bongowing
30.07.2012 20:14:29
Rahastuksemmakua.
But where the heck is magenta?
Stradlin
30.07.2012 20:16:00 (muokattu 30.07.2012 20:18:39)
carnation: Jäksöni varmisti kolmannen Hobitti-elokuvan: http://www.theonering.net/torwp/201 … -peter-jackson-confirms-third-film/

Joopa joo. Kai näihin on sitten vähintään yhden leffan verran kirjoitettu kokonaan uusia kohtauksia ihan vaan jotta saadaan Liv Tylerille tai jollekin toiselle ihqulle haltiamisulle ruutuaikaa. E: Evangeline Lilly näköjään mukana, joten eiköhän ne pari tuntia siinä mene eteerisen naiskauneuden ihailemiseen ja jonkun tyhjänpäiväisen rakkaustarinan seuraamiseen.
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
arppah8
30.07.2012 20:20:59

Secreterial: Gandalffihan seikkaili ties missä, niin siitä voi tulla yks kolmetuntinen.

No sääh :P

Innoissani tota leffaa odotin, kirjasta sais justiinsa hyvän eeppisen leffan vaikka sitten vähän pidemmänkin. Mutta kolme osaa... Vai onko se nyt niin että eka leffa on kirja kokonaan ja muut kaks "spinoffeja"? Jäi mulle vähän epäselväksi tosta Jacksonin kommentoinnista. Jälkimmäisen vaihtoehdon kanssa pystyis elämään.
Secreterial
30.07.2012 20:22:30
arppah8: No sääh :P

Innoissani tota leffaa odotin, kirjasta sais justiinsa hyvän eeppisen leffan vaikka sitten vähän pidemmänkin. Mutta kolme osaa... Vai onko se nyt niin että eka leffa on kirja kokonaan ja muut kaks "spinoffeja"? Jäi mulle vähän epäselväksi tosta Jacksonin kommentoinnista. Jälkimmäisen vaihtoehdon kanssa pystyis elämään.

Ite oon elänyt siinä uskossa, että eka osa olis se Hobitti-kirjan tarina ja muut sitten laajentaisi sitä. Siellähän on tosiaan ne Gandalfin seikkailut, ja Keskeneräisten tarujen kirjastakin voi ammentaa vaikka mitä jännää. Toisaalta en oo seurannut yhtään koko hommaa, niin en tiedä mistään mitään.
"I never bluff" - Cordell Walker
arppah8
30.07.2012 20:23:59

Secreterial: Ite oon elänyt siinä uskossa, että eka osa olis se Hobitti-kirjan tarina ja muut sitten laajentaisi sitä. Siellähän on tosiaan ne Gandalfin seikkailut, ja Keskeneräisten tarujen kirjastakin voi ammentaa vaikka mitä jännää. Toisaalta en oo seurannut yhtään koko hommaa, niin en tiedä mistään mitään.

Tää olisi ihan jees vaihtoehto, toivottavasti näin. Tai no, loogisintakin vielä.
Bongowing
30.07.2012 20:28:38
Gandalfin seikkailut?
Secreterial
30.07.2012 20:33:57
Bongowing: Gandalfin seikkailut?

Eiks se Hobitissa välillä kadonnut jonnekin omille reissuilleen? Liian monta vuotta on kyllä siitä, kun ole Hobitin viimeksi lukenut, mutta jotain tuollaista muistelisin.
Bongowing
30.07.2012 20:51:00
Secreterial: Eiks se Hobitissa välillä kadonnut jonnekin omille reissuilleen? Liian monta vuotta on kyllä siitä, kun ole Hobitin viimeksi lukenut, mutta jotain tuollaista muistelisin.

En kyllä muista. Sitä vaan, että eivät kai filmaa asiota, jotka eivät ole alkunkaan Tolkienin kynästä. Lotr:ssä oli sentään viel joku tolkku ja uskollisuus alkup. teokseen.
Secreterial
30.07.2012 20:52:51
Bongowing: En kyllä muista. Sitä vaan, että eivät kai filmaa asiota, jotka eivät ole alkunkaan Tolkienin kynästä. Lotr:ssä oli sentään viel joku tolkku ja uskollisuus alkup. teokseen.

Jaa-a, paha sanoa. Kuten ylempänä totesin, en ole kauheasti asiaa seurannut. Keskeneräisten tarujen kirjakin on tuolla hyllyssä, mutta sitä en ole lukenut. Sieltä varmaan otetaan jotain?
Bongowing
30.07.2012 21:02:48
Secreterial: Jaa-a, paha sanoa. Kuten ylempänä totesin, en ole kauheasti asiaa seurannut. Keskeneräisten tarujen kirjakin on tuolla hyllyssä, mutta sitä en ole lukenut. Sieltä varmaan otetaan jotain?

Varmaan, mut materiaalin määrä ja etenkin yhtenäisen tarinan koko on silti vain murto-osa verrattuna lotr:iin. Mulla myös hyllyssä "Tolkienin maailma" -opus hyllyssä, mutta aika spinoffia sekin taitaa olla, enkä tiedä miten nämä tekijänoikeusasiat oikein menee.
arppah8
30.07.2012 21:26:53 (muokattu 30.07.2012 21:27:37)

Bongowing: Varmaan, mut materiaalin määrä ja etenkin yhtenäisen tarinan koko on silti vain murto-osa verrattuna lotr:iin. Mulla myös hyllyssä "Tolkienin maailma" -opus hyllyssä, mutta aika spinoffia sekin taitaa olla, enkä tiedä miten nämä tekijänoikeusasiat oikein menee.

Tuo Tolkienin maailmahan on vaan opus jossa kerrotaan Keskimaan asukeista, paikoista ja kaikenlaisista eliöistä. Notta en mä sitä ihan spinoffiksi laskisi, enemmän vähän kuin "tietosanakirja". Mutta onhan esmes LOTRinkin loppuviitteissä kauheasti asiaa ja tapahtumia jotka eivät ole mukana itse tarinassa, esmes Aragornin ja Arwenin romanssi on siellä lyhyenä viitteenä kun itse tarinassa siitä ei mainita käytännössä mitään. Leffassa sitten nostettiin tietty enemmän framille.

Vähän alkoi kyllä jännittää että onko Jackson jakanut ton varsinaisen tarinan kuitenkin ainakin kahteen osaan kun trailerissa ei viitata Smaugiinkaan mitenkään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)