Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: K&K Mini
1
javia
13.05.2012 20:20:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asentelin itsekseni tuon k&k pure mini systeemin mun tayloriin (510). Sen verta kerkesin himassa testaan että ääni tulee ja toimii jne. Sit lauantain keikan soundtsekki ja piuha suoraan pöytään. Oon ollut siinä uskossa että systeemin pitäisi kohtuu hyvältä soundata ilman etuvahvistinta..
Soundihan oli ihan älyttömän hirveä.@##& Diskanttinen, botne, alapää puuttui ihan kokonaan, ihan kuin se tulisi jostain luolasta, metallinen ja luonnoton. ..Asennus sujui mielestäni hyvin ja oon aika paljon nysväilly ja korjaillu yms kitaroita tässä 20v aikana ja tämänkin tarkalleen ohjeitten mukaan mielestäni tein. Onko vastaavaa tullut k&k kanssa vastaan, mitähän tein väärin.. Aattelin tohon hommata k&k oman etusen ja veikkaan että sillä pelittää mutta jotenkin kuitenki siinä uskossa elelin että vois soundata hyvältä ilmankin..? Kokemuksia?
 
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Dr Dominant
17.05.2012 12:00:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etusen tarttet. Ilman sitä ei pelitä, kuvaamasi oireet kuulostavat just siltä kuin K&K ilman etusta yleensä kuulostaa.
 
"Dr. Dominant, I presume?"
tommijk
17.05.2012 13:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen että tilaat Orchid electronicsilta briteistä muting DI-boksin. Foorumien mukaan impedanssi sovituksiltaan täydellinen valinta pure minille. Itse ollut todella tyytyväinen. Olikohan suomeen tilattuna joku 60-70e.
 
Mase
17.05.2012 16:02:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on K&K Minin kaverina saman lafkan pure XLR. Saksasta saapi melko edukkaasti:
http://www.wonderwood.de/catalog/pr … manufacturers_id=22&products_id=180
 
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
Jkob
17.05.2012 18:08:36 (muokattu 17.05.2012 18:09:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zoomin A2.1 oli hyvä pari K&k:lle myös jos haluat paljon kaikkea säädettävää. Itselle siinä oli liikaa ja hommasin tuon K&k:n oman etusen mutta soundi ei juurikaan parantunut (Zoomiin nähden, siis.)
 
Wanking is timeless
javia
17.05.2012 22:47:56 (muokattu 18.05.2012 00:21:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia. Etusen ostoon menee. Tuo kk oma perusetunen on vissiin ihan jees. mutta tuo orchid muting di boxi vaikuttaa hyvältä kans, samoin tuollainen red-eye etunen, tossa ois kätevästi sooloboosti!!
http://www.fire-eye.com/welcomepage.htm
 
e: taisin tilata tuon orchid muting di boxin...
 
Man With Bad Tone Laughs Alone!
lindha
18.05.2012 09:14:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on 2 kitaraa K&K pure minillä mikitettynä. Soivat hyvin ilman etuvahvistintakin. Tosin vahvistimena on Craten 60 w Acustic, jossa sisääntuloimpedanssi 3,3 MOhm (eli vastaa piezoja varten tehtyä etuvahvistinta). Olen jo muihin mikkikeskustelualueisiin ehtinyt kehua JJB electronicsin K&K:ta vastaavaa mikitystä. Tämä on noin 1/4 K&K:n hinnasta (jos on oma endpin ja tilaa PPS-200 + lisäpiezon), ja mielestäni vielä parempi. Mikitin yhden kitaran sillä, ja jatkossa kaikki uudet instrumenttini. Linkissä myös soittonäyte: http://www.jjb-electronics.com/. (en saa provikkaa ko firmalta)
 
BigAgib
23.06.2012 17:42:05 (muokattu 23.06.2012 17:44:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sattumalta ollut kaikki edellämainitut hörpöttimet k&k kanssa käytössä.
Tällä hetkellä on k&k oma beltpack esivahvistin ja välissä vielä tuo orchid mute di box. Tuo orchid on ihan mahtava laite ja äänetön myös, kun napista painaa muten päälle. Ei naksu eikä mitään muutakaan. Toimis varmaan ilman tuota k&k etustakin, mutta kun haluan volasäädön käden ulottuville, niin ole pitänyt sen välissä. Ei ainakaan haittaa soundia mielestäni. Tokihan tuohon orchidin eteen vois vaikka laittaa volaspedun. Ajais samaa asiaa.
Soittelen fishmanin soloampiin keikoilla, joten siinäkin on varmaan jokin etunen... Paljon siis etuasteita singnaalitiessä : )
 
Tuomas.
26.07.2012 12:00:10 (muokattu 26.07.2012 12:00:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku asiasta tietävä kertoa selkokielisesti miten etuvahvistin (Esim. tuo pure XLR) eroaa pelkästä DI-boksista? Mitä siis "voitan", jos laitan kitaran passiivimikin ja mikserin väliin etuvahvistimen Di-boksin sijasta?
 
Kiitoksia
 
BigAgib
29.07.2012 21:43:07 (muokattu 29.07.2012 21:44:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomas.: Voisiko joku asiasta tietävä kertoa selkokielisesti miten etuvahvistin (Esim. tuo pure XLR) eroaa pelkästä DI-boksista? Mitä siis "voitan", jos laitan kitaran passiivimikin ja mikserin väliin etuvahvistimen Di-boksin sijasta?
 
Kiitoksia

 
Puressa on 3 alueinen eq ja volume säätö ja taitaa olla myös phase (vaiheen kääntö)
Di boxissa ei ole
Eq on hyvä ja toimii hyvin k&k kanssa. Tosin mulla on beltback versio tuosta etusesta ja toimii silläkin hyvin!
 
Tuomas.
30.07.2012 13:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin mulla on beltback versio tuosta etusesta ja toimii silläkin hyvin!
 
Okei, eli sulla on tuo pure preamp vai? Se menee normaalilla plugilla ja toi kalliimpi XLR:llä? Mistä syystä käytetään tuota XLR-piuhaa? Onko noissa kahdessa saundillisesti eroa? (Enemmän säätimiä näyttäisi olevan tuossa kalliimmassa?)
 
Molemmat käy hyvin keikkakäytöön k&k:n mikin ja pöydän väliin?
 
Kiitos
 
BigAgib
30.07.2012 20:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomas.: Okei, eli sulla on tuo pure preamp vai? Se menee normaalilla plugilla ja toi kalliimpi XLR:llä? Mistä syystä käytetään tuota XLR-piuhaa? Onko noissa kahdessa saundillisesti eroa? (Enemmän säätimiä näyttäisi olevan tuossa kalliimmassa?)
 
Molemmat käy hyvin keikkakäytöön k&k:n mikin ja pöydän väliin?
 
Kiitos

 
Molemmat toimii hyvin! Jos haluaa enemmän säätövariaatioita, niin sitten se xrl versio.
Joku kehui myös tätä
http://www.orchid-electronics.co.uk/acoustic.htm
Toimii kuulemma törkeen hyvin tuon k&k kanssa.
En ole tosin kokeillut itse, mutta mulla on saman firman mute di box, joka on erittäinmlaadukas laite!
 
Tuomas.
30.07.2012 23:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, kiitoksia tiedoista! Täytyy käydä kaupoilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «