Aihe: Paras Usb-interface
1 2
Christeraser
27.07.2012 08:56:11 (muokattu 27.07.2012 08:57:28)

Josid: Mulla on TC Electronic Desktop Konnekt 6.
Hyviä puolia:
+ Hyvät mikrofonietuasteet, todella neutraali saundi
+ Hyvä kuulokevahvistin
+ Kaiku
+ Järkevästi sijoitellut säätimet

Huonot puolet:
- Nirso FW-piirin suhteen, joillakin toimii ja joillain taas ei. Texas Instruments on varmin valinta.
- Kaatuu n. 1-2 kertaa viikossa ja pitää käynnistää uudelleen.

E: Noniin, kyse oli USB-interfaceista. Eipä sitten mitään, pitäisi vissiin lukea nuo otsikot huolellisemmin.

Tätä oisin myöskin itse suositellut. Toimii hyvin Macbook Pron ja Logicin kanssa. Kaatumisia tai muita FW dropoutteja en ole kokenut OSX ympäristössä, Windows 7ssa kylläkin edellisen firmiksen/ajureiden kanssa.
Josid
27.07.2012 09:01:02
Christeraser: Tätä oisin myöskin itse suositellut. Toimii hyvin Macbook Pron ja Logicin kanssa. Kaatumisia tai muita FW dropoutteja en ole kokenut OSX ympäristössä, Windows 7ssa kylläkin edellisen firmiksen/ajureiden kanssa.

Tuo kaatuminen ei onneksi ole iso ongelma, sillä sitä sattuu niin harvoin. Ammattimaisessa käytössä kaatuilu voi olla isompi ongelma, mutta näin harrastelijan näkökulmasta tuo desktop konnekt 6 on aivan erinomainen laite hintaluokassaan.
You can't solve all the world's problems with a shotgun!
333halfway
27.07.2012 09:07:12
Behringerin USB MIXeri, Amplitube och Reaper softa. Toimii!
Fly on!!!
Ardez
27.07.2012 10:18:35
Josid: Tuo kaatuminen ei onneksi ole iso ongelma, sillä sitä sattuu niin harvoin. Ammattimaisessa käytössä kaatuilu voi olla isompi ongelma, mutta näin harrastelijan näkökulmasta tuo desktop konnekt 6 on aivan erinomainen laite hintaluokassaan.

Joo, komppia samalle vehkeelle täältäkin. Ei ole mulla kertaakaan kaatunut vuoden aikana ja soundit on todella hyvät. Lisäksi ne kaiut yms. mitkä tuli mukana on melkoisen hyviä. Interfacekin on helppo ja tyylikäs juum.
RRP = Röytö, Rötväys ja Perkelöinti
Josid
27.07.2012 10:41:31 (muokattu 27.07.2012 10:41:47)
Hieman ohi aiheen taas: Uudessa emolevyssäni ei ole Firewire-liitäntää. Mitä PCI tai PCI Express Firewire-korttia suosittelisitte Windows 7:n kanssa käytettäväksi?
You can't solve all the world's problems with a shotgun!
Stone
27.07.2012 11:06:39 (muokattu 27.07.2012 13:16:07)

Mulla on tällainen Tascam US-144 MK ll.

www.tascam.com/product/us-144mkii/specifications/

Itselläni kävi muistaakseni ainakin 3 erinlaista interfacea, jotka eivät olleet yhteensopivia Windows 7 kanssa, mutta tämä löytyi KÄYTETTYNÄ 75,- hintaan ja eipä valittamista. Kaikki mahd. löytyy mitä tarvitsen kotidemotukseen/ jammailluun. Myös Phantom vaikkakaan ei ole ollut tarvetta tietääkseni. Ei ole ollut latenssiproblemseja tai muutakaan. Säätönamikat ovat aika liipaisinherkät eli voisivat olla hiemän jäykemmät. Hinta/laatusuhde on ollut erinomainen.

Edit.
Mähän olin jo aiemminkin maininnut tästä tässä ketjussa...silmät kun ei näe ja pää ei pelaa, niin se on silloin tää ikä ;(
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
jhlamm
27.07.2012 11:53:19
Kiitoksia ja lisää ehdotuksia otetaan vastaan.

Tuo TC electronicsin desktop konnekt kyllä joudutaan unohtamaan jos vaatii tuon firewire liitännän, kun sitten pitäisi rahaa laittaa lisää tähän projektiin. Samoin presonus audiobox vaatii enemmän rahaa että sen toimivammaksi saisi. Itse ollaan tuossa about 100e budjetilla menossa.

Tällä hetkellä siis tuo tascam on lupaavin. Mutta tietysti plussaa olisi jos tuo laite omaisi kaiun niin saisi suoraan tuosta sen sinne vääntää.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Illu
27.07.2012 15:07:25 (muokattu 27.07.2012 15:07:39)
J-PPP: Mulla kävi tämä nopeasti, ei vakuuttanut. Liian kuumat etuset, klippasi kitarakäytössä gain nollillakin. Ja olikohan kuulokevahvistin sitten puolestaan joko melko tehoton tai suhiseva.

Jaa, nyt muistankin tuon kuulokevahvistimen ongelman; se leikkasi kaiken alapään soundista pois ja sama ongelma useammilla kuulokkeilla.

Pikaisella parin skaban kokemuksella on Presonus Audiobox USB pelannut ihan hyvin, niin konkkamikillä, kuin suoraan kitaralla ja raituriohjelmana Presonuksen Studio One. Ehkä tämä on taas sitä, että ei paremmasta tiedä...
jhlamm
27.07.2012 17:21:20
ja tuossa nyt juteltu pieni tovi myyjän kanssa niin se totesi että kannattaa kattoa onko nuo vanhoja kommentteja tuosta lexicon alphan toimintaongelmasta. Totesi perään että nykyisin kyllä nuo ajurit pitäis olla toimivat ja jos kone fungeeraa niin pitäis kyllä tuonkin... Ehkä tuohon lexiconiin voisi sen muutaman euron laittaa ja jos ei miellytä niin takaisin kiertoon...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Jaba
30.07.2012 05:10:18
Focusrite Scarlett 2i2? Kovasti kehuttu ulkomaan foorumeilla, ja juuri tilasin tuommosen Thomannilta. Tyylikäs ja kestävän oloinen kun mikä! Ainakin itsellä toiminut erittäin hyvin, mutta mikkien kanssa en ole vielä päässyt kokeilemaan.
mattim
30.07.2012 15:42:07

korvaoo: ainakin vanhemman m-audio fastrackin kanssa jatkuvalla syötöllä pikkuongelmaa winukan kanssa. Ajurit saa asennella palttiarallaa joka kerta uudelleen. 32 bittisellä winukalla kaato konetta sammutuksessa ja 64 bittisellä nyt siis hukkaa vaan ajurit.

Minulla ei ole mitään ongelmia Fast Trackin ajureiden kanssa XP32/64 W732/64 ja W832/64 käytössä useissa koneissa.
korvaoo
30.07.2012 16:22:36
mattim: Minulla ei ole mitään ongelmia Fast Trackin ajureiden kanssa XP32/64 W732/64 ja W832/64 käytössä useissa koneissa.

en oo käsittääkseni ihan yksin kuitenkaan että olisikohan paria eri piiriä noissakin tai jotain, ei tuo isosti haittaa kun ton tietää mutta harmittaahan se vähäsen :)
kaikki paitsi on turhaa.
jhlamm
04.09.2012 07:27:13
Nyt on itsellä ollut sitten muutaman viikon käytössä tuo lexiconin alpha studio. Kauheasti monella forumilla pilkattu latenssista muun muassa. Enpä ole vielä löytänyt tästä kuin sen vian ettei sillä pysty kokonaista rumpusettiä mikittämään kunnolla :D Loistovehje ainakin omaan käyttöön eli kotinauhoitteluun niin clickillä kuin ilman. Suositellaan kyllä kaikille kenellä on vain ajurit ja usb ajan tasalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)