Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua teosto ja muihinkin juttuihin
1
jaketzou
29.07.2012 23:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sii sellanen juttu kiinnostais että kun oon tuota musiikkia tehnyt jo jonki aikaa ja pari biisiä löytyy youtubesta että kannattaaka ne teostot maksaa jos ei muuta levitystä musiikilla ole kuin youtube(ei vielä ainakaan sielä mainetta hirveästi) ku oon yrittäny ottaa asioista selvää mutta jotai on menny ohi tai en oo vaan ymmärtäny ja sellane kysymys vielä tuli mieleen kun noita teoston sivuja katteli että jos on rekisteröitynyt teostoon nii saahan niitä biisejä julkaista vapaasti youtubessa ja sitte vielä yks pieni asia ku tuo taiteilija nimi ja logo sattuu olemaan niin pitääkö ne rekisteröidä jossakin ettei niitä kukaan pölli
 
nisumaka
30.07.2012 08:59:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gramex. Nimi sinne, ja käyttämäsi taiteilijanimi.
 
Tommy Voltage
31.07.2012 15:56:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaketzou: sii sellanen juttu kiinnostais että kun oon tuota musiikkia tehnyt jo jonki aikaa ja pari biisiä löytyy youtubesta että kannattaaka ne teostot maksaa jos ei muuta levitystä musiikilla ole kuin youtube(ei vielä ainakaan sielä mainetta hirveästi) ku oon yrittäny ottaa asioista selvää mutta jotai on menny ohi tai en oo vaan ymmärtäny ja sellane kysymys vielä tuli mieleen kun noita teoston sivuja katteli että jos on rekisteröitynyt teostoon nii saahan niitä biisejä julkaista vapaasti youtubessa ja sitte vielä yks pieni asia ku tuo taiteilija nimi ja logo sattuu olemaan niin pitääkö ne rekisteröidä jossakin ettei niitä kukaan pölli
 
Onhan tästä jo juttua aika paljon sivustolla, mutta vastaillaan nyt kuitenkin kahvitauolla:
 
Omaa materiaalia saa laittaa vapaasti kaikkiin itse hallinnoimiinsa sivustoihin teoston jäsenenä (esim. youtube, FB, soundcloud jne.).
 
Liittymällä teostoon ainakin teoreettisesti suojaat sävellyksesi siellä youtubessa. Teostokorvaukset taas yksinkertaistaen maksetaan säveltäjille/sanoittajille/sovittajille, kun heidän materiaaliaan esitetään julkisesti livenä konserteissa, keikkoille jne. Eli sinun tapauksessasi saat teostokorvauksia, jos a) esität omia kappaleitasi julkisesti keikoilla tms. b) joku muu esittää kappaleitasi julkisesti keikoilla tms. Edellyttää toki että teos- ja esiintymisilmoitukset hoidetaan asianmukaisesti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «