Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 592 93 94 95 96311 312 313 314 315
tomboarmageddon
27.07.2012 19:33:32
18is9: Kysymys: Saako ostaa rumpuja tai peltejä joita ei tarvi mihinkään?

Saa , mutta ei kannata sitä kertoa puolisolle, eikä myöskään muusikoiden.netissä;)
Laakstr
28.07.2012 15:16:58
18is9: Kysymys: Saako ostaa rumpuja tai peltejä joita ei tarvi mihinkään?

tomboarmageddon: Saa , mutta ei kannata sitä kertoa puolisolle, eikä myöskään muusikoiden.netissä;)

PITÄÄ ostaa et saadaan torille tilaa :)
Einola
28.07.2012 16:47:08

Uuden haikkapari ostoa olen mietiskelly...

Vaihtoehdot ois nama.

-Paiste Rude 14" Wild Hats, Behemothin Inferno uses these, mun tiedon mukaan
-Paiste 2002 14" Wild Hats, kuullostaa parhaalta
-Sabian AAX 14" Metal HH, used by Tim Yeung of Divine Heresy/Morbid Angel
-Meinl Mb20 14" Heavy Soundwawe HH, sounds good

Noita oon mietiskelly...
Ehdotuksia?
"Ei irtoo blästi..."
statistiÖ
28.07.2012 16:58:06

Laakstr: PITÄÄ ostaa et saadaan torille tilaa :)

Torille tulisi tilaa, kun muutama jeppe siirtyisi Tampereelle kaupittelemaan :)
SteveHarris
28.07.2012 17:17:43

DrummerBoy13: Uuden haikkapari ostoa olen mietiskelly...

Vaihtoehdot ois nama.

Noita oon mietiskelly...
Ehdotuksia?

vastasit jo itse kysymykseesi, 2002 wildit kerta saundaa parhaalta, itteäsi varten sä kuitenkin ne haikat ostat.
http://www.studiomjau.com/
ostany
28.07.2012 17:36:44

Vaihtoehdot ois nama.

Noita oon mietiskelly...
Ehdotuksia?

Aika paksuja vaihtoehtoja on kaikki. Joillain vähän "sivistyneemmällä" parilla voisi soittaa muutakin kuin metallia ja settibalanssikin saattaisi pysyä paremmin kasassa.

Mutta sinullehan ne pellit tulee.
moderndrummer88
28.07.2012 18:12:16
No en nyt lähtis miettimään "sinullehhan ne pellit tulee" -periaattella tätä hommaa. Jos sulla ei oo ihan stadionluokan keikkaa tulossa lähiaikoina niin vähän kevyemmän haikan perään katselisin. Aukinainen haitsu on muutenkin melkein setin kovaäänisin osa, niin ei kannata paksuimmasta päästä lähteä etsimään niitä. Yleisö ja bändikaverit kiittää.
Vallu-Veke
28.07.2012 19:18:23
ostany: Aika paksuja vaihtoehtoja on kaikki. Joillain vähän "sivistyneemmällä" parilla voisi soittaa muutakin kuin metallia ja settibalanssikin saattaisi pysyä paremmin kasassa.

Mutta sinullehan ne pellit tulee.

Juu no jos paiste 2002-sarja kuulostaa hyvältä, niin 2002 medium on yleiskäyttöön paremmasta päästä. On yllättävän kevyt malli. Hevit menee paremmin sillä, kuin ns. power-malleilla, joita Paisteella on.
ostany
28.07.2012 20:41:36
Vallu-Veke: Juu no jos paiste 2002-sarja kuulostaa hyvältä, niin 2002 medium on yleiskäyttöön paremmasta päästä.
Nuo on kyllä hyvät hatut popista-hevimeteliin. Juttelee myös kivasti 2002-riden kanssa.
Einola
28.07.2012 20:52:41 (muokattu 28.07.2012 20:55:50)

moderndrummer88: No en nyt lähtis miettimään "sinullehhan ne pellit tulee" -periaattella tätä hommaa. Jos sulla ei oo ihan stadionluokan keikkaa tulossa lähiaikoina niin vähän kevyemmän haikan perään katselisin. Aukinainen haitsu on muutenkin melkein setin kovaäänisin osa, niin ei kannata paksuimmasta päästä lähteä etsimään niitä. Yleisö ja bändikaverit kiittää.

Eli mielummin ehkä mediumit ku wildit?
Mutta entäs sound-edget?
"Ei irtoo blästi..."
VeKrio
28.07.2012 22:38:04 (muokattu 28.07.2012 22:38:36)

DrummerBoy13: Eli mielummin ehkä mediumit ku wildit?
Mutta entäs sound-edget?

Komppaan tuota, että kevyempää mieluummin kuin ihan sikapaksua. Haitsuista lähtee meteliä. Sound edgen poljinääni on aika kova mut jos haluat että se on tosi erottuva niin siitä sitten.
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
statistiÖ
29.07.2012 01:13:41

Kauppaan kokeilemaan. Tosin sitten myös ostamaan...
ferodoz
29.07.2012 03:18:52

moderndrummer88: No en nyt lähtis miettimään "sinullehhan ne pellit tulee" -periaattella tätä hommaa. Jos sulla ei oo ihan stadionluokan keikkaa tulossa lähiaikoina niin vähän kevyemmän haikan perään katselisin. Aukinainen haitsu on muutenkin melkein setin kovaäänisin osa, niin ei kannata paksuimmasta päästä lähteä etsimään niitä. Yleisö ja bändikaverit kiittää.

Tämä. Miksaajat valittaa aina että avonainen haitsu tulee liian lujaa. Tai ainakin mulle. Tosin oon ottanut settibalanssia aikalailla paremmin haltuun viime aikoina, eikä hetkeen kyllä ole asiasta mainittu.
www.suhdelukucoverband.fi
El Jefe
29.07.2012 05:46:56

Samaa mieltä. Mulla on muun muassa Sabian 14" AAX X-celerator Hi Hatit. Noissa alapelti kanssa tuollainen rypytetty malli niin kuin Paisten Soundwawe tai Zildjianin Mastersound.
Sekä poljinääni että avonainen haikka kuulostaa paljonkin kovemmalta kuin sileällä alapellillä.

Jo noi keskipainoiset haikat ovat aika tukevia, että sellaista itse suosittelisin. Tyyliin Sabian AA, AAX, Zildjian A-Custom mitä näitä on.

Ohuemmilla haikoilla ( esim Ziljian-K ) tatsi on erinlainen, eli 32 osien lisääminen sen 16-biitin sekaan on vähäsen haastavampaa. Tietty noita voi sekoitella keskenään ja mullakin joskus yläpeltinä vaikka Saianin AAX ja alhaalla Paiste 502.
Fresh White Reeboks Kickin Your Ass
Einola
29.07.2012 12:10:57 (muokattu 29.07.2012 12:11:49)

http://www.paiste.com/e/support_set_proposals.php?menuid=319

Onko tuosta apua noita symbaaleita valitessa?

EDIT: On aloittelijan kysymys, mutta olkoon...
"Ei irtoo blästi..."
moderndrummer88
29.07.2012 12:50:42 (muokattu 29.07.2012 13:01:57)
DrummerBoy13: http://www.paiste.com/e/support_set_proposals.php?menuid=319

Onko tuosta apua noita symbaaleita valitessa?

EDIT: On aloittelijan kysymys, mutta olkoon...

Kaippa noista on. Saa vielä nähdä että onko kovastikkin parantunu noi näytteet sit kymmenen vuoden päästä kun nämä sinun kaikki ostossuunnitelmat on ajankohtaisia.

Kamojen tutkiminen on tosi mukavaa ja niiden kanssa puljailu on hauskaa ja fiilistely voi lisätä motivaatiota, mutta se voi viedä keskittymistä pois siitä itse oikeasta asiasta eli soittamisesta. Sinulla tuntuu tulevan ainakin joka toinen päivä mitä erilaisimpia kyselyjä pro-kamoista jotka ei hyvin todennäköisesti taida olla vielä moneen vuoteen ajankohtaisia ja hyvin vähän kysymyksiä mihinkään itse rumpujen soittoon liittyvästä mikä kai se pääasia tässä on. Ala pistämään rahaa talteen ja sitten kun sinulla on oikeasti rahat siihen uuteen settiin tai symbaalisarjaan niin ala sitten miettimään niitä, mutta nyt suuntaa enemmän tästä sun kamarumbaan liittyvästä energiasta soittamiseen ja koita vaikka ottaa muutama rumputunti. Hyvältä opettajalta saat myös varmasti päteviä neuvoja kamojen suhteen.

Ihan kaikella ystävällisyydellä koitan tässä neuvoa, itse saman tien kulkeneena.
Einola
29.07.2012 15:33:02

moderndrummer88: Kaippa noista on. Saa vielä nähdä että onko kovastikkin parantunu noi näytteet sit kymmenen vuoden päästä kun nämä sinun kaikki ostossuunnitelmat on ajankohtaisia.

Ainakin tuo haikkojen osto on nyt ajankohtaista, oon pistany rahaa talteen, noin 200 euroa.

Kamojen tutkiminen on tosi mukavaa ja niiden kanssa puljailu on hauskaa ja fiilistely voi lisätä motivaatiota...

Nainhan se on... :)

...mutta se voi viedä keskittymistä pois siitä itse oikeasta asiasta eli soittamisesta.

Toivotaan ettei niin kay.

Sinulla tuntuu tulevan ainakin joka toinen päivä mitä erilaisimpia kyselyjä pro-kamoista...

Pyydan sita anteeksi, jos jotakuta se hairitsee...

Ala pistämään rahaa talteen ja sitten kun sinulla on oikeasti rahat siihen uuteen settiin tai symbaalisarjaan...

Ripari on ens vuonna... :)

...koita vaikka ottaa muutama rumputunti. Hyvältä opettajalta saat myös varmasti päteviä neuvoja kamojen suhteen.

Rumputunteja olen yrittanyt ottaa, mistaan ei vaan loydy opettajaa... :(

Ihan kaikella ystävällisyydellä koitan tässä neuvoa, itse saman tien kulkeneena.

Ja naita pelteihin liittyvia neuvoja kysyn teilta ihan vaan tulevaisuutta ajatellen.
"Ei irtoo blästi..."
Epämuusikko
29.07.2012 16:10:44
Helvetistäkö sitä tietää? Testaa ja kuuntele.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
statistiÖ
29.07.2012 16:24:48

DrummerBoy13: Pyydan sita anteeksi, jos jotakuta se hairitsee...
Minun mielestäni on omituista, JOS joku joutuu pyytämään anteeksi intoaan. Silti viisaita neuvoja sait monta :) Kiireiset "vanhukset" ei varmaan ymmärrä, että sulla riittää aikaa ja virtaa moneen.

Rumputunteja olen yrittanyt ottaa, mistaan ei vaan loydy opettajaa... :(
Pitäisikö sun yrittää ensi keväänä kouluun. Ainakin jos meinaat ammatin hankkia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)