Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 589 90 91 92 93244 245 246 247 248
tomboarmageddon
26.07.2012 01:24:33
statistiÖ: Kieli poskessa ilmeisesti. Ja kesto jotain 20 min? Mun mielestä hitaat on vaikeita. Tähän taustaan laiskasti soitettu P. R. on taidonnäyte! Olen ottanut tempon eri hitaista kajarista ja on tuskaa pitää itsensä samassa. Väkisin alan kiilata, kun herpaannun. Tuplattu tempo :))

Tietysti jos rumpali laahaa (tai toiset kirii) verrattuna muihin soittajiin ;) eri juttu.

Joo kerkes käydä tupakalla ja alkaa jo avata olutta odottaessa virveli iskua:)
Mitä biisiä/biisejä oot pohtinu lähinnä? Voin yrittää purkaa jos laitat vaikka linkkiä ja jos osaan...
statistiÖ
26.07.2012 07:47:10

tomboarmageddon: Mitä biisiä/biisejä oot pohtinu lähinnä? Voin yrittää purkaa jos laitat vaikka linkkiä ja jos osaan...

Tuo on cd The very best of... Ei tästä asiasta maailman vaivaa. Jos jollakulla olisi ollut jotain valmista näkemystä. Ihan yleisellä tasolla, kun koko levyn kappaleet. Niissä on mun mielestä jotain omalaatuista rumpupuolessa :)
markkuliini
26.07.2012 12:41:41

http://www.youtube.com/watch?v=TTRdmXX2UfQ

Yritän treenata tuota biisiä Flow-keikalle. On timefiilikseltään, tempoltaan ja konseptiltaan ehkä vaikein biisi mitä olen soittanut. Tempo on just sellaista inhottavaa välimallia jota tekis mieli joko kiihdyttää tai hidastaa, triolifiilis olis hyvä säilyttää vaikka muut vetää suorempaa. Ja pitäis kuulostaa siltä kun hullu tanssibändin rumpali soittaa kohkausjatsia ja ihan liikaa nuotteja mutta silti oudon nilkuttavasti svengaa. Ihan järjettömän vaikeaa mulle... Ja siis kovalevyn kanssa eli klikki korvassa. Mitä kevyemmin tuon malttaa soittaa niin sitä paremmin toimii. Itseasiassa biisissä oleva rumpusoolo-paikka on kappalen helpoin kohta, ja sitä oikein odottaa että jes, nyt helpottuu hetkeksi. :)
Ainoa asia mikä tässä lohduttaa on se että levylle biisin soittanut Teppo Mäkynenkin oli kuulemma pulassa kys. biisin kanssa. :D

Ei kun treenaaaaaamaaaan!
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Epämuusikko
26.07.2012 15:43:55
markkuliini: http://www.youtube.com/watch?v=TTRdmXX2UfQ

Yritän treenata tuota biisiä Flow-keikalle. On timefiilikseltään, tempoltaan ja konseptiltaan ehkä vaikein biisi mitä olen soittanut. Tempo on just sellaista inhottavaa välimallia jota tekis mieli joko kiihdyttää tai hidastaa, triolifiilis olis hyvä säilyttää vaikka muut vetää suorempaa. Ja pitäis kuulostaa siltä kun hullu tanssibändin rumpali soittaa kohkausjatsia ja ihan liikaa nuotteja mutta silti oudon nilkuttavasti svengaa. Ihan järjettömän vaikeaa mulle... Ja siis kovalevyn kanssa eli klikki korvassa. Mitä kevyemmin tuon malttaa soittaa niin sitä paremmin toimii. Itseasiassa biisissä oleva rumpusoolo-paikka on kappalen helpoin kohta, ja sitä oikein odottaa että jes, nyt helpottuu hetkeksi. :)
Ainoa asia mikä tässä lohduttaa on se että levylle biisin soittanut Teppo Mäkynenkin oli kuulemma pulassa kys. biisin kanssa. :D

hieno biisi.

Mulla tulee mieleen semmoinen "ihan liian rivakat ja tavallaan iskujen ja normaalin liikeradan suhteen etukenossa olevat upstroket kaikkien iskujen jälkeen". Semmoinen liioiteltu pilkkimistatsi. Aion ainakin kokeilla.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
VeKrio
26.07.2012 18:20:21 (muokattu 26.07.2012 18:21:12)

Yritän treenata tuota biisiä Flow-keikalle. On timefiilikseltään, tempoltaan ja konseptiltaan ehkä vaikein biisi mitä olen soittanut.

Jotenkin toi on semmosta mits mitsell osastoa toi soitanta mun korvaan. Epiksen lähestymiskulma vaikuttaa hyvältä.

Onpa ihan mahtavaa soittoa Mäkyseltä tossa. Huh. Ihanan ruvelle niitattu rumpusaundi. Ei taipuis multa, ei mitenkään. Soittomiehen piisi. Iloa aherrukseen!
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
statistiÖ
26.07.2012 22:36:17

markkuliini: Ei kun treenaaaaaamaaaan!

Mä jätän nyt tämän kerran tämän väliin ;)

Kai sulla on samanlaiset "kulma auki" -ääniset rumput? Tai miten tuo kahu-ääni saadaan aikaan. Mielenkiintoisinta tuosta kaikesta mun korvaan on erilaiset tauot. Eikö tuossa time-fiilis vaihdu/ vaihtele?

Kaunis levynkansi aina kiinnostanut, mitä on syönyt. Yhtä kappaletta viisaampana. Mielenkiintoinen.
-Dr.DW-
27.07.2012 00:02:28

Tuo Deluxe on ihan ovelaa musiikkia, kaveri sitä miulle tarjosi kertaalleen.
Mutta, itse kun olen hiukan rokahtavampi henkilö, niin muusikoiden loistavuudesta huolimatta -tuo oli miulle diipadaapaa. Kyllä huomasin rumpujen vaikeuden, mutta se ei ollu "korvahunajaa" ja miun elämä on liian lyhyt kuuntelemaan mitään muuta.
Roolataan landiaan;)
Kefiiri
27.07.2012 11:21:42
-Dr.DW-: Mutta, itse kun olen hiukan rokahtavampi henkilö, niin muusikoiden loistavuudesta huolimatta -tuo oli miulle diipadaapaa.

Mahti biisi. Kyllä tuossa minusta oltiin lähempänä rokkihomman syvintä olemusta, kuin monessa rämistelevämmässä esityksessä =I
tomboarmageddon
27.07.2012 14:59:34

Ompas ihana soundimaailmakin! Oon tienny bändin vain nimeltä ja häpeäkseni tunnustan ,etten ole aiemmin kuunnellut, mutta nyt lähti kuunteluun ja treeniin,
Ikinä ei tuu menemään nuin hienosti mulla, mutta aina saa yrittää...
statistiÖ
27.07.2012 16:03:51

tomboarmageddon: Ompas ihana soundimaailmakin! Oon tienny bändin vain nimeltä ja häpeäkseni tunnustan ,etten ole aiemmin kuunnellut, mutta nyt lähti kuunteluun ja treeniin, Ikinä ei tuu menemään nuin hienosti mulla, mutta aina saa yrittää...

Sehän näissä aina on, kun tietää nimeltä tai ei etes nimeltä, niin jää jotain mainiota kuulematta (siis pahimmillaan). Kaikkea ei voi lähteä kuulotestaamaan.

Tottakai se menee hienosti sulla :) eikun ihmettelemään! Nuotit olisi kivat ;) Markkuliini voisi mullekin ne lähettää samalla (ei taida tippua).
statistiÖ
27.07.2012 16:11:51

SHUFFLE-KESKUSTELU poiki mullekin monta tietoa, vaikka shufflet saavat jäädä vielä. Kopistelin kieli poskessa laulaen Jä-nis-is-tui-maa-ta :) mainio biisi..

Kiitos Speedylle, muille luennoitsijoille, kommentoijille ja linkittäjille :)

Taustamusiikkia ei muuten kannata käyttää AINA. Minun mielestä se vie hakoteille ja jakaa keskittymistä epäolennaiseen.
J-Force
27.07.2012 16:30:53 (muokattu 27.07.2012 16:34:09)
statistiÖ: Taustamusiikkia ei muuten kannata käyttää AINA. Minun mielestä se vie hakoteille ja jakaa keskittymistä epäolennaiseen.

Puoliksi totta. Jos nyt puhutaan vaikka tuosta shuffle-kompin harjoittelusta, niin ainut ongelma taitaa olla taustamusiikin volyymin suhde oman soiton kuulemiseen. Sitten jälkeen päin ihmetellään treeninauhalta, että kuinka vihkoon sitä voikaan soittaa. Kummitusnuotitkin suorastaan karjuu korvaan normaali huhuilun sijaan. Tästä löytyy runsaasti myös omakohtaisia kokemuksia ja opiksi on yritetty ottaa. Toisaalta on tullut myös huomattua, että tuntoaistillakin saattaa olla soittotilanteessa melko suurikin merkitys. Tai mikä tatsi onkaan, jotain semmosta.

Eli jos vähän malttaa raottaa sitä kuulokkeen reunaa tai alentaa volyymitasoa soittimesta, niin mikäs sen hienompaa kuin soitella tarkasti soitetun taustamusiikin kera.

Shuffle on muuten hieno komppi! Ensimmäinen viesti foorumille ja ihan hirveetä tarinointia lähti heti.

EDIT: Ja näköjään statistiÖ sai mut erehtymään ketjustakin. Mutta on se shuffle silti ihan hieno.
Kailis
27.07.2012 18:22:36

SHUFFLE-KESKUSTELU poiki mullekin monta tietoa, vaikka shufflet saavat jäädä vielä. Kopistelin kieli poskessa laulaen Jä-nis-is-tui-maa-ta :) mainio biisi..

Mainiopa mainio, mutta mitä tekemistä sillä on suffelin kanssa?
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
statistiÖ
28.07.2012 03:18:18 (muokattu 28.07.2012 03:40:44)

Kailis: Mainiopa mainio, mutta mitä tekemistä sillä on suffelin kanssa?

Niin ei ole suoraan mitään tekemistä, ei ollut tarkoitus niin väittää. Voisihan pupujussinkin muuten soittaa jollain shufflella? Strumbali voisi kokeilla.

Suffeli-keskustelussa sivusivat kaikkea muuta, mistä on mulle hyötyä. -> Syöksyin sitä hyödyntämään pupujussiin. :) sillisalaatti, mutta selkeetä (lisäys:) siis tämä ja aiempi teksti.
statistiÖ
28.07.2012 03:38:11

J-Force: Puoliksi totta. = ei aina kannata.. Jos paukuttaa yksi yhteen alkuperäisen materiaalin kanssa, ei taustamusasta haittaa voi olla.

Enemmän ajattelin tilannetta, kun konttaa läpi tuommoisia itsensäpiiskaamisrutiinijuttuja. Kopistin niitä valmiiden kappaleiden tempoon, koska mukavaa kun ei tarvitse keksiä tempoa ja se vaihtuu kappaleen mukaan. Sivuvaikutuksena tulee harhailua, ajatuksen hajoamista ja kurin katoamista. Leviää kuin jokisen eväät. Pienemmässä ajassa ilman musiikkia saa enemmän vaikutusta aikaan. Väittää minä. Pidemmän päälle omaa keskittymistään pitää alkaa häiritä.

Laulamista aion jatkaa. Aiemmin käytin Ihanan valon kertosäettä.
Varsin valaisevaa. Jollei johdu siitä, että on tottunut nuotteja katsomaan laulaessa.

EDIT: Ja näköjään statistiÖ sai mut erehtymään ketjustakin.
Täällä on ennenkin todettu, että mulla on huono vaikutus ;)
Strumbali
28.07.2012 09:56:49
statistiÖ: Niin ei ole suoraan mitään tekemistä, ei ollut tarkoitus niin väittää. Voisihan pupujussinkin muuten soittaa jollain shufflella? Strumbali voisi kokeilla.

Nojooh, jätetään väliin tällä kertaa. Mulla alkoi lomat just. Hämeenlinnnaan juoksemaan puolimaratonia ja sieltä Pohjanmaalle. Ainakin yhdet rumputunnit on tiedossa enkä sielläkään taida ehdottaa tuota klassikkoa. Viileämpikin sää ois kelvannut, mutta en valita.

Btw. kun näihin nuotteihin sotkeennuin, niin taitaa pikkuisen heittää tuo notaatio Porcupine Tree Halo kappaleen osalta: http://www.drummagazine.com/lessons/post/gavin-harrisons-hot-licks/

Ihan pikkujuttu vaan, mutta en kyllä löydä sitä virveliin tulevaa filliä ennen kertsiä, joka on siinä toisen rivin lopussa. Vai tarkoittaako tuo jotain muuta? Muuten kyllä olen kärryillä tuon ja noiden kanssa ainakin jollain tasolla. Hiffaan basari-virveli akseliston.

http://www.youtube.com/watch?v=pHCeryi0xfw (Porcupine Tree Halo)

Hyvää kesän jatkoa!
(ps. ja eiköhän se markkuliini sen biisin hoitele)
Mähän sanoin, että sä sanoit.
jazzmies
28.07.2012 10:16:58
Strumbali: Mulla alkoi lomat just. Hämeenlinnnaan juoksemaan puolimaratonia ja sieltä Pohjanmaalle.

Kuninkaallinen kolminaisuus. Itse juoksin eilen helteessä 32 km, sillä pakko taas päästä maratonilla maaliin Stadissa 18.8. Tsemiä ravaukseen ja erityisesti pohjanmaalle.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Strumbali
28.07.2012 10:35:05 (muokattu 28.07.2012 10:35:35)
Kiitän. Pohjanmaa onkin ollut aika raskasta soutua tämän vuoden aikana. Isäni sairastaa useampaakin dementia-tautia ja lisäksi on ollut muutakin leikkaushoitoa vaativaa sairautta. Harrastuksien ylläpitäminen on ollut tärkeässä roolissa itselle tämän vuoden aikana. Se tekee gutaa.

Ja en kyllä juokse yhtään yli 21,1 km tänään. : )
Mähän sanoin, että sä sanoit.
jazzmies
28.07.2012 11:48:22
Strumbali: Se tekee gutaa.

Siihen ei voi muuta todeta kuin, että "matka jatkuu"! Meinaatko ihan alle kahden tunnin rykäistä?
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)