Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras Usb-interface
1 2
Heroooh
02.04.2012 22:06:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli paras interface 60€ uus tai käytetty. Kitaran äänityksiin. Koneena macbook pro. Budjetti tiukka oon opiskelija. Perkele ku tuli tönkköö tekstii:p:P
 
Grugi
02.04.2012 22:10:26 (muokattu 02.04.2012 22:13:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras ja 60€ ei sovi samaan lauseeseen. Jotain Edirol tai Behringer saattaa irrota tohon 60€ pintaan. Katos vaikka Thomann tai googlaa.
 
Googlasin sun puolesta.
 
http://www.thomann.de/fi/maudio_essential_recording_studio.htm
 
+12€ postit
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Heroooh
02.04.2012 22:20:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo oot oikeessa, tarkoitin kuuenkymmenen euron hintaluokas:)
 
PIM
02.04.2012 22:31:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosta. Jää vielä viiskymppiä bisseen.
 
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_usb1g.htm
 
GhostSpider
02.04.2012 22:31:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tämä ja on käyny ja kukkunu moitteetta:
 
http://www.dealextreme.com/p/guitar … -pc-mac-recording-white-150cm-34504
 
Sopii varmaan opiskelijan kukkarollekin. :)
 
Old Joe
03.04.2012 00:35:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GhostSpider: Mulla on tämä ja on käyny ja kukkunu moitteetta:
 
http://www.dealextreme.com/p/guitar … -pc-mac-recording-white-150cm-34504
 
Sopii varmaan opiskelijan kukkarollekin. :)

 
Helskuta, mullahan on tuollanen korkkaamaton kaapin kätköissä. Pitänee kokeilla miten futaa.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
chill
03.04.2012 12:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

m-audio fast track
 
Metal God
03.04.2012 23:26:08 (muokattu 03.04.2012 23:29:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaanpas aihetta.
Tarkoitus olisi nauhoitella ja soitella Axe-fx:n kautta kuulokkeihin ja monitoreihin.
Vaatimuksia suora monitorointi, Midi sekä usb.
Olisko tämä mistään kotoisin: http://www.f-musiikki.fi/ohjelmisto … audioboxusb_audiobox_usb_/_presonus ?
e. Tai M-Audio fast track pro?
 
Mister Universe
J-PPP
03.04.2012 23:36:53 (muokattu 04.04.2012 00:06:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal God: Olisko tämä mistään kotoisin: http://www.f-musiikki.fi/ohjelmisto … audioboxusb_audiobox_usb_/_presonus ?
 
Mulla kävi tämä nopeasti, ei vakuuttanut. Liian kuumat etuset, klippasi kitarakäytössä gain nollillakin. Ja olikohan kuulokevahvistin sitten puolestaan joko melko tehoton tai suhiseva.
 
Jaa, nyt muistankin tuon kuulokevahvistimen ongelman; se leikkasi kaiken alapään soundista pois ja sama ongelma useammilla kuulokkeilla.
 
jii.haanpaa
03.04.2012 23:46:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J-PPP: Mulla kävi tämä nopeasti, ei vakuuttanut. Liian kuumat etuset, klippasi kitarakäytössä gain nollillakin. Ja olikohan kuulokevahvistin sitten puolestaan joko melko tehoton tai suhiseva.
 
Onkohan kyseessä sitten aivan eri värkki kuin saman firman firebox? Itsellä on nimittäin tuo ja stratolla saa namiskat vääntää sinne koilisen puolelle ennen kuin klippaa. Humppareilla lähempänä pohjoista. Kuulokelähtö taas on niin helvetin tehokas, että pieniohmisilla luureilla (esim Gradot) mökää tulee yksinkertaisesti liikaa jo asennossa 1. Suuriohmisilla toimii aavistuksen järkevämmin. No joo, tuo lienee todellisessa sessiokäytössä ihan hyväkin ominaisuus.
 
MikaHekkanen
03.04.2012 23:59:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J-PPP: Mulla kävi tämä nopeasti, ei vakuuttanut. Liian kuumat etuset, klippasi kitarakäytössä gain nollillakin. Ja olikohan kuulokevahvistin sitten puolestaan joko melko tehoton tai suhiseva.
 
Etusen puolesta olen aivan samaa mieltä.
Jouduin rakentamaan tuon eteen attenuaattorin, jotta saan sillä järkevästi äänitettyä mitään.
 
Kuulokeulostuloa en pysty tuolla tavoin arvioimaan, sen verran vähäisellä käytöllä se mulla on - ja tinnittäville korvilleni kuulokelähdön laadulla pikkuvolyymeilla ei juuri ole merkitystäkään.
 
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
Metal God
04.04.2012 00:03:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: Etusen puolesta olen aivan samaa mieltä.
Jouduin rakentamaan tuon eteen attenuaattorin, jotta saan sillä järkevästi äänitettyä mitään.
 
Kuulokeulostuloa en pysty tuolla tavoin arvioimaan, sen verran vähäisellä käytöllä se mulla on - ja tinnittäville korvilleni kuulokelähdön laadulla pikkuvolyymeilla ei juuri ole merkitystäkään.

 
Suljetaan tämä sitten pois. Entäs tuo fast track pro? Siinä saa ilmeisesti inputit linjatasoon.
 
Mister Universe
J-PPP
04.04.2012 00:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Onkohan kyseessä sitten aivan eri värkki kuin saman firman firebox? Itsellä on nimittäin tuo ja stratolla saa namiskat vääntää sinne koilisen puolelle ennen kuin klippaa.
 
Mulla oli myös Firebox aikoinaan ja se on tosiaan selkeästi parempi esitys kaikinpuolin. Huono puoli tuossa on tosiaan etusien alhainen vahvistustaso ja ainakin lievähkö suhina kovemmilla gaineilla.
 
oamkbonor
04.04.2012 05:49:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal God: Suljetaan tämä sitten pois. Entäs tuo fast track pro? Siinä saa ilmeisesti inputit linjatasoon.
 
Fast Track Pro ihan ok. Etuset ei kovin vahvat joten esim. 57n kanssa saa gainin vääntää lähes kaakkoon mutta toimii kuitenkin.
 
Gabe
10.04.2012 16:15:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa säästää ja satsata kerralla parempaan :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
MannihilatoR
11.04.2012 08:40:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla fast track ja olen ollut tyytyväinen. toki olenkin harrastelija. . .thomannilla myytiin hintaan 66egee ainakin vähän aikaa sitten . hinnat pudonnut puoleen.
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
Stone
11.04.2012 10:00:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GhostSpider: Mulla on tämä ja on käyny ja kukkunu moitteetta:
 
http://www.dealextreme.com/p/guitar … -pc-mac-recording-white-150cm-34504
 
Sopii varmaan opiskelijan kukkarollekin. :)

 
Mulla ei toiminut taas sitten alkuukaan tuo värkki. Sellainen "ritinä ja rätinä" ettei mitään jakoa, mutta voihan se jollakin toisella toimiakkin?
 
Käytettynä tuosta hirvityksestä valistuneempana hommasin Tascam US-144 MkII (sis. phantom)...taisi olla jotain 75,-, niin eipä ole ollut valittamista.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
jhlamm
27.07.2012 01:59:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä nyt hankinnassa jotain millä saisi mikitettyä vahvaria ja laulua kenties nauhoitella koneelle. Tossa muutaman vaiheilla on menty noista halvimmista tietysti. Lexicon alphaa suositteli liikkeen myyjä, mutta nopean foorumilla käynnin jälkeen se oli lytätty täysin pois kuvioista. Sitten toisena on ollut tuo fast track, mutta luin että on jotain häikkää konkkamikkien kanssa kun ei gainia riitä (sm57 olis tarkoitus olla instrumenttimikkinä). Onko muita vastaavia ehdotuksia tai hyväksi todettuja ratkaisuja vaativalle kotisoittajalle (ei studioammattilaiselle).
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Josid
27.07.2012 06:47:39 (muokattu 27.07.2012 06:51:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Itsellä nyt hankinnassa jotain millä saisi mikitettyä vahvaria ja laulua kenties nauhoitella koneelle. Tossa muutaman vaiheilla on menty noista halvimmista tietysti. Lexicon alphaa suositteli liikkeen myyjä, mutta nopean foorumilla käynnin jälkeen se oli lytätty täysin pois kuvioista. Sitten toisena on ollut tuo fast track, mutta luin että on jotain häikkää konkkamikkien kanssa kun ei gainia riitä (sm57 olis tarkoitus olla instrumenttimikkinä). Onko muita vastaavia ehdotuksia tai hyväksi todettuja ratkaisuja vaativalle kotisoittajalle (ei studioammattilaiselle).
 
Mulla on TC Electronic Desktop Konnekt 6.
Hyviä puolia:
+ Hyvät mikrofonietuasteet, todella neutraali saundi
+ Hyvä kuulokevahvistin
+ Kaiku
+ Järkevästi sijoitellut säätimet
 
Huonot puolet:
- Nirso FW-piirin suhteen, joillakin toimii ja joillain taas ei. Texas Instruments on varmin valinta.
- Kaatuu n. 1-2 kertaa viikossa ja pitää käynnistää uudelleen.
 
E: Noniin, kyse oli USB-interfaceista. Eipä sitten mitään, pitäisi vissiin lukea nuo otsikot huolellisemmin.
 
You can't solve all the world's problems with a shotgun!
Thanatopsis
27.07.2012 07:19:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelisin omalta kohdaltani myös tuota M-Audiota koska se taitaa olla suosituin -- yleensä siihen on syynsä. Itselläni on Presonus Audiobox USB (145€ Thomannilla) ja pari ongelmaa sen kanssa:
 
1. Liian kuumat sisääntulot. Gain on molemmissa kahdessa inputissa minimissään -10dB. Kun äänitän aktiivimikitetyitä kitaroita, käytän Behringer MIC200 Tube Ultragain -etuvahvistinta säätääkseni signaalin sopivaksi sillä jos en sitä tee, DI CLIPPAA. Tämä siis interfacen gaini MINIMISSÄÄN.
 
2. Kehnot ajurit. Joka kerta kun sammutan tietokoneen, otan USB-piuhan irti interfacesta ja käynnistäessä laitan sen takaisin, kun työpöytä on latautunut. Jos en tee tätä, kaikki laitteen läpi tuleva/menevä output/input on niin kovalla äänenvoimakkuudella ja säröllä että pelkään hajottavani kaiuttimeni. Tämän lisäksi ulostulo tekee (harvoin kylläkin) ärsyttävää rätinää joka ei tunnu vaikuttavan exporttaamiseen mutta vituttaa esimerkiksi pelatessa/videoita katsellessa/muussa mediakäytössä. DAWini on Reaper ja käyttöjärjestelmä W7.
 
Muuten laite on mainio ominaisuuksiltaan. Sen päältä voisi ajaa vaikka tankilla mikä on hyvä ominaisuus jos vehje on tarkoitettu mukaan otettavaksi. Minulla se lepää tietokoneen vieressä suojassa tankeilta ja muilta harmeilta joten se ei minua paljoa lämmitä. Sisääntuloliitännät on hauskasti ja fiksusti suunniteltu ja säätimet ovat yhtä jykevää tekoa kuin itse laatikkokin.
 
Farewell happy fields where joy forever dwells
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «