Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dotsi materiaali
1
harjta80
25.07.2012 10:37:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moroon
 
Mitenkä mahtaa tuollainen Etolasta ostettu 6mm nailon tanko toimia otelautamerkkeinä. Onkohan nuo tangot kuinka öljyistä materiaalia?
 
hyvä se on ku sen maalaa...
finnstar
25.07.2012 17:56:57 (muokattu 25.07.2012 17:57:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei kannata edes yrittää. dotsit on halpoja jopa aidosta helmiäisestä. esimerkiksi http://www.spelektroniikka.fi/tuott … t-otelautamerkit-nauhat-ja-tyokalut
ebaystä saa vieläkin edullisemmin jos ei ole kiire
 
harjta80
25.07.2012 23:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

finnstar: ei kannata edes yrittää. dotsit on halpoja jopa aidosta helmiäisestä. esimerkiksi http://www.spelektroniikka.fi/tuott … t-otelautamerkit-nauhat-ja-tyokalut
ebaystä saa vieläkin edullisemmin jos ei ole kiire

 
Eikai nuo dotsit kovin halpoja ole jos 1,5m pätkä tuota tankoa maksaa 1,3€ ja siitä saa sahattua muutaman varalleki..
 
hyvä se on ku sen maalaa...
VesaK
28.07.2012 22:45:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkä mahtaa tuollainen Etolasta ostettu 6mm nailon tanko toimia otelautamerkkeinä. Onkohan nuo tangot kuinka öljyistä materiaalia?
 
Nylon on aika liukasta. Kokeile ensin miten epoksiliima tarttuu siihen. Itse olen tehnyt otelautamerkkejä paremman puuttessa mm poikkisahatuista muovisista potentiometrin akseleista. Kaikkea kannattaa kokeilla.
 
Kämis
29.07.2012 09:09:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kokeillut kahtakin eri valkoista 6mm etolasta ostettua muovitankoa ja upottanut niistä koepalat ruusunpuuotelautaan. Muovi päästänee valoa läpi ja kun ne ovat otelaudan kuopassa muuttuu valkoisuus jotenkin valjun harmaaksi. Ei niistä tullut kovinkaan näyttäviä eikä kirkkaan valkoisia vaikka tanko siltä alun perin näyttikin.
 
Helmiäisdotseja tilasin ebayn kautta muistaakseni Hong Kongista Kiinasta. Tuli kirjeessä ja postimaksu kuului hintaan. Taisi tulla dotsille hinnaksi joku 23 centtiä kpl.
 
Yksi kokeilu oli Hobby Peoplesta ostettu pyöreä 6mm kovapuu, pyökki, rima. Siitä tuli aika kivan näköiset dotsit varsinkin hiomisen öljyämisen jälkeen. Väri ei tosin valkoinen vaan rusehtava tms.
 
Mustia dotseja saa tosiaan 6mm potikan varresta tosin yllätyksiä voi tulla kun varren keskellä onkin ohut ontto tila.
 
finnstar
29.07.2012 11:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itsr teen mustat dotsit 6mm lävistimellä mustasta plektrasuojalevystä. tuollaista muovia saa varmaan myös etolasta. pitää vaan ensin leikata sellainen n. 7mm leveä soiro siitä levystä.
 
tele09
29.07.2012 15:15:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hommasin 2mm pearl dotsit halvalla ebaystä, kannattaa vilkaista mikäli haluaa pientä "custom lookkia".
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «