Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 588 89 90 91 92244 245 246 247 248
EJ84
23.07.2012 22:31:56 (muokattu 23.07.2012 22:32:44)

statistiÖ: Lyhyestä virsi kaunis? :)

Kieltämättä näyttää aika karsealle kun sivu on melkein täynnä yhden kirjoittajan viestejä. :)

Voit myös muokata edellistä viestiäsi. Samaten kuten voit yhteen viestiin lainata useampaa kirjoittajaa. Helpoin tapa tehdä se on klikata vastaa lainaten ja kopioida sieltä tekstit, jonka jälkeen menee edelliselle sivulle ja sieltä valitsee seuraavan kaverin ketä haluaa lainata ja liittää samaan kenttään kopioidun tekstin. Tämän jälkeen voi kopioida tämän tekstin ja palata edellisellä jne. Jos joku tietää paremman tavan niin saa neuvoa...

Mutta sanotaanpa sillä tavalla että aika jännälle näyttää oma mesominen eri vinkkelistä. Kannoin siis tänään treenikselle peilin. Hivenen leveämpi olisi saanut olla, mutta parempi kuin ei mitään. En tiedä onko hyvä, mutta ei sentään ihan toivotonta, kai.
statistiÖ
24.07.2012 00:29:32 (muokattu 24.07.2012 00:32:01)

Voisiko joku ystävällisesti vastata esitettyyn kysymykseen? Tai jatkakaa sitten vaan "mesomista"..

Kysymys oli: Onko kukaan tehnyt rumpuosaston "ruumiinavausta" Princen kappaleisiin? Analyysiä?
Epämuusikko
24.07.2012 01:47:45 (muokattu 25.07.2012 12:18:41)
statistiÖ: Voisiko joku ystävällisesti vastata esitettyyn kysymykseen? Tai jatkakaa sitten vaan "mesomista"..

Kysymys oli: Onko kukaan tehnyt rumpuosaston "ruumiinavausta" Princen kappaleisiin? Analyysiä?

mitä siellä on analysoitavaa? levyltähän ne kompit kuulee + John Blackwellistä en oo koskaan tykänny. Ja yksilösuorituksia suurempaa on Princen biisien groove ja yleismeininki silloin kun sitä on. Ja yleensä on. (ei sillä etteivätkö ne biisit palasista koostuisi, mutta).

statistiÖ: Väittäkää nyt edes vastaan? :)

MIHIN?
kato, vastasin tänne ylös niin ei tule paljon peräkkäisiä viestejä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
tomboarmageddon
24.07.2012 10:31:39
Joku pisti joskus linkin purple rain livestä. Tuli niin laidback virppaan ,ettei menny enää eteenpäin. :)
Ei ny varsinaisestikauheen syvällinen analyysi tämä.
Yritän etsiä linkin...
statistiÖ
24.07.2012 16:55:10

tomboarmageddon: Joku pisti joskus linkin purple rain livestä. Ja Epis.

Mun mielestä P. R. kuulosti kompiltaan kaikkein tavallisimmalta. Sain siihen kopisteltua ihan järkevää (?) juttua. Eikä se mun mielestä laahaa (liikaa), se on vaan perinteinen hidas. :) Tai siis ei mitenkään VAAN. Livessä voi tietysti olla...

Pidin omituisena soittotyyliä (ei moitetta silti!). Haluaisin kuulla, mitä se omituinen on. Vahvasti soitettu bassarille. Kuulostaa kivalta, mutta kun ei ole kyseistä soitinta itsellä. Tuli olo, että sieltä puuttuu (aina) kapuloilta jokin lyönti vrt. vastaava normikuvio? Se on korvattu bassolla. Ai niin, tuli myös sellainen olo välillä, että olisin hutkinut sitä rumpalia kapuloilla ;) Vähän niinkuin minä-ite.

Keräsin Anttilan alelaarista The Very Best of. Mitähän se muu tuotanto on.. Kirjastoon taas joskus.
statistiÖ
25.07.2012 00:55:42

Väittäkää nyt edes vastaan? :)
tomboarmageddon
25.07.2012 18:50:04
Emmä ny enää löydä sitä versioo mistään. Juutubissakin miljuuna liveä.
Joo siis ihan tavallinen hidas biitti, mutta jossain soittivat sen niin laiskasti,että meinas tulla kilarit;)
statistiÖ
25.07.2012 19:18:27

tomboarmageddon: Joo siis ihan tavallinen hidas biitti, mutta jossain soittivat sen niin laiskasti,että meinas tulla kilarit;)

Kieli poskessa ilmeisesti. Ja kesto jotain 20 min? Mun mielestä hitaat on vaikeita. Tähän taustaan laiskasti soitettu P. R. on taidonnäyte! Olen ottanut tempon eri hitaista kajarista ja on tuskaa pitää itsensä samassa. Väkisin alan kiilata, kun herpaannun. Tuplattu tempo :))

Tietysti jos rumpali laahaa (tai toiset kirii) verrattuna muihin soittajiin ;) eri juttu.
Drakomorphos
25.07.2012 20:20:32
Vituttaahan se tuo jalkojen välinen epä-tasapaino...Turha enää haaveilla mistään Gene Hoglan-tyylistä tässä vaiheessa elämää.
-Dr.DW-
25.07.2012 20:30:38
Drakomorphos: Vituttaahan se tuo jalkojen välinen epä-tasapaino...Turha enää haaveilla mistään Gene Hoglan-tyylistä tässä vaiheessa elämää.

Heh, auttaskohan se jos käyttäis nilkoissa samanlaisia painoja...
Joo, itekin oon huomannu että vasurin liikerata on hiukan pienempi kuin oikean. Triggereiden kanssahan tuo ei sinänsä ole ongelma, mutta muuten sitten... Jos meinaa saada tulemaan tasaisesti, niin on vielä keskityttävä, eli ei ihan selkäytimessä vielä.
Kai se vain kovaa treeniä huutaa...
Roolataan landiaan;)
arse
25.07.2012 21:19:01

Ruudinkeksijöiden.net

Ruudit: keksiminen
molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy
Drakomorphos
25.07.2012 21:32:37
-Dr.DW-: Heh, auttaskohan se jos käyttäis nilkoissa samanlaisia painoja...
Joo, itekin oon huomannu että vasurin liikerata on hiukan pienempi kuin oikean. Triggereiden kanssahan tuo ei sinänsä ole ongelma, mutta muuten sitten... Jos meinaa saada tulemaan tasaisesti, niin on vielä keskityttävä, eli ei ihan selkäytimessä vielä.
Kai se vain kovaa treeniä huutaa...

Jepulista. Oikea jalka on nilkasta paljon lihaksikkaampi kuin vasen, johtuen singlepedaali-hihat kombinaatiosta. Olen tässä kesän aikana yrittänyt soittaa kaikkia juttuja pelkästään vasurilla mutta se onkin hidasta se lihaksen ja hermoston kehittäminen, ellei sitten tosiaan nuita painoja ala lyömään jalkaan kiinni. Sekin on vähän arvellutavaa hommaa jos nivelet ei kestäkkään lisäkuormittamista..
-Dr.DW-
25.07.2012 21:49:32
Drakomorphos: Jepulista. Oikea jalka on nilkasta paljon lihaksikkaampi kuin vasen, johtuen singlepedaali-hihat kombinaatiosta. Olen tässä kesän aikana yrittänyt soittaa kaikkia juttuja pelkästään vasurilla mutta se onkin hidasta se lihaksen ja hermoston kehittäminen, ellei sitten tosiaan nuita painoja ala lyömään jalkaan kiinni. Sekin on vähän arvellutavaa hommaa jos nivelet ei kestäkkään lisäkuormittamista..

Niin siinä on aina madollisuus, että nivelet tykkää kyttyrää... Miulla se johtuu enempikin siitä, etten nosta oikeaa jalkaa yhtä paljoa kuin vasempaa. Mutta heti kun katsoo nuijia, niin korjautuu itsestään. Enempi treeniä. Ehkä se vielä joskus...
Elä heitä siekään kirvestä vielä kaivoon!
Roolataan landiaan;)
Drakomorphos
25.07.2012 22:15:07
-Dr.DW-: Niin siinä on aina madollisuus, että nivelet tykkää kyttyrää... Miulla se johtuu enempikin siitä, etten nosta oikeaa jalkaa yhtä paljoa kuin vasempaa. Mutta heti kun katsoo nuijia, niin korjautuu itsestään. Enempi treeniä. Ehkä se vielä joskus...
Elä heitä siekään kirvestä vielä kaivoon!

Tattis, sota on vasta alkamassa..
Puzzle
25.07.2012 22:16:41

Onko torilla tällä hetkellä tavallista enemmän tuplapedaaleja myynnissä vai kuvittelenko vaan?
"Souda keskelle järveä ja runkkaa." -AnonHero
rintapek
25.07.2012 22:33:58

Puzzle: Onko torilla tällä hetkellä tavallista enemmän tuplapedaaleja myynnissä vai kuvittelenko vaan?

Vaikea sanoa. Ehkä joku muukin on todennu saman ko mä, eli et ei osaa käyttää sitä yhtäkään, joten mitvit tekis tuplilla?
One kind of music only - the good kind
-Dr.DW-
25.07.2012 22:47:06
rintapek: Vaikea sanoa. Ehkä joku muukin on todennu saman ko mä, eli et ei osaa käyttää sitä yhtäkään, joten mitvit tekis tuplilla?

Mie kalkatan tuplilla sen takia, että pystyisin soittamaan samoja juttuja joita jotkut humanterit soittaa sinkuilla=D
Roolataan landiaan;)
ferodoz
25.07.2012 23:44:24

arse: Ruudinkeksijöiden.net

Ruudit: keksiminen

Sä et petä koskaan. :)
www.suhdelukucoverband.fi
OPJ1974
26.07.2012 00:01:51

rintapek: Vaikea sanoa. Ehkä joku muukin on todennu saman ko mä, eli et ei osaa käyttää sitä yhtäkään, joten mitvit tekis tuplilla?

Joo, mulla on ihan sama. Moni on tätä ihmetellyt, kun tuon Rainbow'n musa välillä tuplia vaatisi. En kyllä hanki, näillä mennään :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)