Aihe: Michael Monroe
1 2 3 4 546 47 48 49 50100 101 102 103 104
badcompany
24.07.2012 23:02:46
PsychedelicWarlord: Tämä nyt on täyttä roskaa.Bändillä oli sopimus CBS:lle ja levyn tuottajaksi saatu Bob Ezrin (joka muuten ainakin Hanoi-kirjan mukaan piti Andy McCoyta musiikillisesti lahjakkaana kaverina).Osin tätähän tarkoitetaan kun puhutaan ,että bändillä oli "avaimet menestykseen".Ja tottahan bändi jotain kuhinaa on saanut aikaiseksi kun niinkin moni "nimimuusikko" sitä on jopa esikuvakseen maininnut.

Se toki pitää paikkansa ettei bändillä ollut kummoisia listasijoituksia eikä tässä mielessä läpimurtoa.Toisaalta Andy on kyllä todistanut osaavansa tehdä tarttuvia biisejä ja tarttuvia kertsejä.Toisaalta on taas varmaan itse osin tuhonnut omat mahdollisuutensa?

Mitä nyt tulee tässä mainuttuihin coverbändeihin niin coverbändissä soitto ei minun kirjoissani ole kovin kummoinen "musiikillinen ura".Olen sitä itsekin harjoittanut ja selviöhän on ,että ihmiset tulee kuuntelemaan niitä tuttuja biisejä ja paskat nakkaavat niistä soittajista - niitä ne ei tule kuuntelemaan.

Joe doekes plays whitesnake.... siinä viime lauantailta:(. Ei ne sirdickyjä mennyt kuuntelemaan;(
sirdickyj
24.07.2012 23:59:33
PsychedelicWarlord: Tämä nyt on täyttä roskaa.Bändillä oli sopimus CBS:lle ja levyn tuottajaksi saatu Bob Ezrin (joka muuten ainakin Hanoi-kirjan mukaan piti Andy McCoyta musiikillisesti lahjakkaana kaverina).Osin tätähän tarkoitetaan kun puhutaan ,että bändillä oli "avaimet menestykseen".Ja tottahan bändi jotain kuhinaa on saanut aikaiseksi kun niinkin moni "nimimuusikko" sitä on jopa esikuvakseen maininnut.

Se toki pitää paikkansa ettei bändillä ollut kummoisia listasijoituksia eikä tässä mielessä läpimurtoa.Toisaalta Andy on kyllä todistanut osaavansa tehdä tarttuvia biisejä ja tarttuvia kertsejä.Toisaalta on taas varmaan itse osin tuhonnut omat mahdollisuutensa?

Niin tai näin, tossa samassa tilanteessa on koko ajan tuhansia ja taas tuhansia bändejä, yhtä lähellä breikkaamista. Mitään ei ollut tapahtunut.

Ei Gringos Locoskaan selittele nyt että olivat lähellä breikkaamista vaikka Tom Dowd tuotii levyn ja vaikka mitä. Siksi että he pelasivat pelin loppuun asti.

Havan Black oli jopa paljon pidemmällä kuin Hanoi ikinä. Mutta koerit katsottiin loppuun saakka. Ei käänht seliteltävää.

Mitä nyt tulee tässä mainuttuihin coverbändeihin niin coverbändissä soitto ei minun kirjoissani ole kovin kummoinen "musiikillinen ura".Olen sitä itsekin harjoittanut ja selviöhän on ,että ihmiset tulee kuuntelemaan niitä tuttuja biisejä ja paskat nakkaavat niistä soittajista - niitä ne ei tule kuuntelemaan.

Töitä tarjolla=ura.

Mistä tedät että kukaan ei tule kuuntelemaan soittajia tai lajlajaa? Siitä että kukaan ei tullut kuuntelemaan erikseen sua?

Ja ei pidä sekoittaman tota urajuttua nyt. Mikä tahansa soittaminen on muusikon uraa, jos soittaja itse sen niin kokee. Menestys on eri asia kuin ura.
It's the singer, not the song.
sirdickyj
25.07.2012 00:03:09
badcompany: Joe doekes plays whitesnake.... siinä viime lauantailta:(. Ei ne sirdickyjä mennyt kuuntelemaan;(

Nii. Mä en ollutkaan siellä.

Mut mistä tiedät edelleen että sillä ei ole merkitystä kuka bändissä soittaa tai laulaa?
sirdickyj
25.07.2012 00:04:48
Gritsen: Tää ketju on ollu viime viikon ajan ehkä Mnetin kiinnostavimpia. Sitä tylsää "tapa ittes" -kommenttia lukuunottamatta.

Bändeillä tulee joskus ongelmia, kun musiikin ja ulkokuoren laatutaso ei täsmää. Tavallaan menestystä on voinut aikanaan haitata se, että Hanoin musasta puuttui se tietty aikalais-glitter. Ulkoisesti oltiin pioneerejä mutta soolot oli chuckberryä ja laulu huutoa. Tässä mun mielestä jonkunlainen syy miks eksessiivisen näyttävät ja kuuloisat kasaribändit paahtoi ohi Hanoin ulkomuodolla inspiroituneena. Punkbändihän se oli, mutta varmasti just käännytti monet kuulijat pois """valheellisen"""" olemuksen aiheuttaman ristiriidan ja pettymyksen takia. Minutkin jokskun aikaa tässä muutama vuos sitten. Onko samoja fiiliksiä kellään ollu?

Niin. Musassa ei ollut mitään ihmeellistä. Paitsi että Andy oli tehnht hyviä ralleja. Melodioita jne.

Mut ainoo radikaali asia oli se miltä kundit näytti. Muu oli sitä samaa mitä yhä edelleen.
järjestyssäännöt
25.07.2012 00:18:44 (muokattu 25.07.2012 00:21:46)
sirdickyj: Niin. Musassa ei ollut mitään ihmeellistä. Paitsi että Andy oli tehnht hyviä ralleja. Melodioita jne.

Mut ainoo radikaali asia oli se miltä kundit näytti. Muu oli sitä samaa mitä yhä edelleen.

Sinun mielipitees on varmaan tullut jo kaikille selville Monroesta ja Hanoi Rocksista, ehkä aika pitää turpas kiinni...

edit. Ja ennenkuin vastaat... Sinä jauhat samaa paskaa kokoaika.
Eli topik edistyy yhtä hyvin kuin sinun kuppanen musauras, mun mummokin soittaa paremmin haudasta käsin kun sä.
sirdickyj
25.07.2012 00:24:48
järjestyssäännöt: Sinun mielipitees on varmaan tullut jo kaikille selville Monroesta ja Hanoi Rocksista, ehkä aika pitää turpas kiinni...

edit. Ja ennenkuin vastaat... Sinä jauhat samaa paskaa kokoaika.
Eli topik edistyy yhtä hyvin kuin sinun kuppanen musauras, mun mummokin soittaa paremmin haudasta käsin kun sä.

Tottakai soitaa.

"Kokoaika", "topik".....ootsä suomenkielen tohtori?
järjestyssäännöt
25.07.2012 00:36:17
sirdickyj: Tottakai soitaa.

"Kokoaika", "topik".....ootsä suomenkielen tohtori?

Vittu mä oon kaiken alan tohtori paitsi jonkun vitun kieli opin tohtori.
Jos oot lukennu sitä viivi&wagneria niin sano wagnerin sanoin:
"en minä välitä kieliopista. Käytän välimerkkejä niinkuin itse haluan"
Kantsii mennä futisforumille pätemää, siel vanhat sedät on ihan kiimassa jostain vitun netti kirjotuksten kieli opista.

Jos et tajunnu niin tahalleen tein noit yhdys sana virheitä
järjestyssäännöt
25.07.2012 00:38:30 (muokattu 25.07.2012 01:02:00)
Siin o se sika sit se piiikkitukkanen nainen...

Pointti siis jos jonka älykkäämmät jo tajus, mitä vitun väliä minun kieliopilla on?
Joku onneks leipoo tota pässiä sipuliin ihan kunnol ellei oo jo tehty.
Musta Arkipyhä
25.07.2012 08:57:45 (muokattu 25.07.2012 09:01:28)
sirdickyj: Niin tai näin, tossa samassa tilanteessa on koko ajan tuhansia ja taas tuhansia bändejä, yhtä lähellä breikkaamista. Mitään ei ollut tapahtunut.

Ei Gringos Locoskaan selittele nyt että olivat lähellä breikkaamista vaikka Tom Dowd tuotii levyn ja vaikka mitä. Siksi että he pelasivat pelin loppuun asti.

No tuo "tuhansia" on melko vahvaa liioittelua.Ja kun puhutaan 80-luvun Suomesta niin vielä enemmän liioittelua.

Ja missäs on ne Slashit,Foo Fightersin kitaristit jne. jotka muistaa käyneensä Gringos Locosin tai Havana Blackin keikalla ja jotka pitää bändejä jopa esikuvinaan?

Tossa mielessä Hanoi taas oli lähempänä läpimurtoa kuin Gringos Locos tai Havana Black.

Toki sulla on hyviäkin pointteja ,mutta dissaat Hanoita aivan liikaa etkä tunnusta tosiasioita.

Töitä tarjolla=ura.

No jos noin ajattelee niin mikä ettei.Mutta minusta coverbändin soittajaa nyt ei järin mahtavana musiikillisena urana voi pitää.Tai tanssimuusikon.Mieluummin teen muuta päiväduunia.

Mistä tedät että kukaan ei tule kuuntelemaan soittajia tai lajlajaa? Siitä että kukaan ei tullut kuuntelemaan erikseen sua?

Kyllä sieltä aika usein kuuluu "ihana biisi","mahtava kappale" tyylisiä kommentteja kuin "hieno kitaristi" tai "loistava rumpali".Ja kun puhutaan coverbändistä niin ne tsibaleethan ei ole omia.

Ja oikeesti: Kuinka moni menee kuuntelemaan muusikkoja jonkin coverbändin keikalle? Ihan rehellisesti? Veikkaan ettei kovin moni.Niitä tuttuja biisejä sinne mennään kuuntelemaan ja se on okei.Mutta minusta on harhaa coverbändiltä kuvitella ,että suurin osa porukkaa tulisi sen bändin takia.

Minun osalta tämä coverbändi-offtopic oli tässä.

Ja ei pidä sekoittaman tota urajuttua nyt. Mikä tahansa soittaminen on muusikon uraa, jos soittaja itse sen niin kokee. Menestys on eri asia kuin ura.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
sirdickyj
25.07.2012 10:38:21
PsychedelicWarlord: No tuo "tuhansia" on melko vahvaa liioittelua.Ja kun puhutaan 80-luvun Suomesta niin vielä enemmän liioittelua.

Ja missäs on ne Slashit,Foo Fightersin kitaristit jne. jotka muistaa käyneensä Gringos Locosin tai Havana Blackin keikalla ja jotka pitää bändejä jopa esikuvinaan?

Tossa mielessä Hanoi taas oli lähempänä läpimurtoa kuin Gringos Locos tai Havana Black.

Toki sulla on hyviäkin pointteja ,mutta dissaat Hanoita aivan liikaa etkä tunnusta tosiasioita.

Mitkä tosiasiat jäävät tunnustamatta? Ja eihän se ole mikään "läpimurto" että joku mykystara tunnustaa idolikseen. Eikä noita tunnustuksia missään ole näkynyt. Mä luen aika paljonkin alan kirjallisuutta ja Hanoista mainitaan useimmiten ulkonäön perusteella jotain. Hyvä niin. Ei sitäkään tyhjästä tehdä.

Mutta mitään liioittelua ei siinä ole että tuhannet bändit ovat koko ajan yhtä "läpimurron partaalla" kuin Hanoi Rocks tuolloin. "80-luvun Suomessa" on ne taikasanat, jotka itsekin sanoit.
Musta Arkipyhä
25.07.2012 11:07:57 (muokattu 25.07.2012 11:12:46)
sirdickyj: Mitkä tosiasiat jäävät tunnustamatta? Ja eihän se ole mikään "läpimurto" että joku mykystara tunnustaa idolikseen.

Eihän kukaan ole näin väittänytkään.Sä väitit ettei "Hanoilla ollut mitään".Olihan niillä: levytyssoppari CBS:lle,Bob Ezrin tuottajana ja juurikin noiden nykyrokkareiden kommenttien perusteella bändi oli saanut aikaiseksi jonkinmoista kuhinaa Jenkeissä.Ja eikös ne olleet rundanneet kohtuumenestyksellä myös Japanissa ja muuallakin?

Kyllä tuossa on minusta aivan riittävästi perustetta puhua "läpimurron kynnyksestä" - mutta ei tietenkään läpimurrosta.Ainakaan missään levymyyntimielessä.

Eikä noita tunnustuksia missään ole näkynyt. Mä luen aika paljonkin alan kirjallisuutta ja Hanoista mainitaan useimmiten ulkonäön perusteella jotain. Hyvä niin. Ei sitäkään tyhjästä tehdä.

Kyllä minä olen noita lukenut.Esim.Slashiltä.Ja ei kai Alice Cooper tai Iggy Pop olisi Andya ulkonäön vuoksi biisintekokumppaniksi/kitaristiksi pyytäneet? Ja tuskinpa musiikillisesti varsin vaativana tuottajana pidetty Bob Ezrin olisi Andya musikaaliseksi kutsunut jos Andy ei sitä hänen mielestään olisi ollut?

Se miten noissa yhteistyökuvioissa lopulta kävi on sitten toinen kysymys ,mutta se ,että nuo ns.nimet ylipäätään kysyivät Andyä kertonee jo siitä ,että maine oli Andylla ja Hanoilla kuitenkin jonniinmoinen tuolloin.En ainakaan muista vastaavaa Havana Blackin tai Gringos Locosin kohdalla.

Mutta mitään liioittelua ei siinä ole että tuhannet bändit ovat koko ajan yhtä "läpimurron partaalla" kuin Hanoi Rocks tuolloin.

Minusta on ja olen esittänyt sille perusteet joita olit vailla.Jos olet eri mieltä perusteista niin that's fine.
Boyakasha
25.07.2012 11:38:18 (muokattu 25.07.2012 11:42:29)
Toki Andylla ja Makkosella on ollut paljon potentiaalia. Valitettavasti tuo potentiaali ei ole toteutunut kuin hetkittäin.

Kyllä, Andy pääsi tekemään kiertueen Iggy Popin kanssa, mutta yhteistyö ei jatkunut. Samaten Andy pääsi levyttämään niin Alice Cooperin kuin Sebastian Bachin kanssa, mutta nekin äänitteet hyllytettiin. Kai siihenkin oli syy.

Michael Monroe sai vetoapua maailman suurimmalta rocktähdeltä Axl Roselta videollaan, sai levyttää Guns N'Rosesin kanssa ja pääsi jopa Metallican A Year and A Half-videolle, mutta siltikään läpimurtoa ei tullut.

Nykyään molemmat tekevät uraa Suomesta käsin. Kai siihenkin on syy. Leipä hankitaan sieltä mistä sen saa. Jos Makkosen ja Hulkon leipä tulisi kansainvälisiltä markkinoilta, ei heitä täällä paljoa näkyisi.

Suuret odotukset eivät koskaan lunastuneet. Hanoin legendaarisella maineella voidaan sentään hankkia ihan siedettävä elanto ja elintaso nostalgiamarkkinoilta. Kansainvälistä levymenestystä on turha odottaa.

(Tosin, onhan Andy McCoy väittänyt Hanoi Rocksin myyneen 50 miljoonaa levyä Kuubassa. Kaikesta päätellen se ei ole yhtään sen enempää palturia kuin mikään muu Hanoi-rokkareiden suusta kuultu.)
Boyakasha
25.07.2012 11:47:57
PsychedelicWarlord: Se miten noissa yhteistyökuvioissa lopulta kävi on sitten toinen kysymys ,mutta se ,että nuo ns.nimet ylipäätään kysyivät Andyä kertonee jo siitä ,että maine oli Andylla ja Hanoilla kuitenkin jonniinmoinen tuolloin.En ainakaan muista vastaavaa Havana Blackin tai Gringos Locosin kohdalla.

Hannu Leiden kertoo näkemyksensä omasta markkina-arvostaan alan piireissä tulevassa elämäkerrassaan. Jokainen voi sitten sen perusteella päätellä, nauttiko Hannu & Havana Black arvostusta vai ei.

Mitä tulee Gringos Locosiin, niin taannoin tv:stä tullut dokumentti Ben Granfeltista todisti äijällä olevan ihan hyvä maine alalla. Hanoi-rokkareilla ei tunnu olevan kuin suuret puheet.

Hauska yksityiskohta Ben Granfeltiin liittyen: Hanoi teki ensimmäisen brittirundinsa Wishbone Ashin lämppärinä. Myöhemmin Ben Granfelt liittyi Wishbone Ashin riveihin. Eli tietyn mittapuun mukaan Ben Granfelt tulee aina olemaan menestyneempi kuin Hanoi Rocks.
Boyakasha
25.07.2012 12:01:40
sirdickyj: Andy Mc Coy on mieöestäni epäonnistunut muusikko koska sekä ura että soittotaito on mennyt alamäkeä, eikä uutta musaa tai mitään muutakaan synny.

Niin, mä en tästä ole ihan varma. On totta, että The Real McCoy Band-rundi meni penkin alle, mutta Andyhan halusi nimenomaan kiertää hauskanpidon merkeissä (tarkoittaen ilmeisesti paljon viinaa ja pillereitä). Chris Shiflettillä oli toisenlaiset ajatukset. Ei siis ihme, jos ajauduttiin karille niin äkkiä.

Tuon jälkeen Andy on ainakin tuottanut Ember's Flamen levyn, perustanut uuden bändin Amorphis-ukkeleiden kanssa nimeltä Grease Helmet sekä ilmoittanut työstävänsä uutta soololevyä. Mielestäni se on ihan terve merkki, jos Hulkon poika viettää hiljaiseloa sen sijaan, että toikkaroisi ja sekoilisi vanhaan malliin julkisuudessa.

Vanhojen faktojen valossa Hulkolla on aina seurannut rimanalituksen jälkeen jotain loistavaa. Shooting Galleryn jälkeen tuli Building on Tradition, Briard Revisitedin jälkeen Hanoi Revisited/Hanoi Rocks, The Real McCoy Bandin jälkeen... jaa, kukapa tietää. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, voisi Hulkon suunnalta olla tulossa jotain nastaa taas vaihteeksi. Hiljaiselo voisi viitata myös siihen.
Portinsärkijä
25.07.2012 12:09:19
Kiintoisaa keskustelua kyllä, monessakin mielessä. Tämä pistää vähän miettimään, mitä on menestyminen, aitous, ura...Tai sitä, onko näillä seikoilla merkitystä sitten lopulta? Kyllä ja ei, mutta kaikkea voi mitata monella eri tavalla. Kysymys onkin monesti siitä mihin verrataan. Mutta toisaalta miksi pitäisi aina verrata johonkin?

Mitäpä taas tulee coverbändeihin ja niissä soittamiseen, niin osaan kyllä itse arvostaa näitä -tosin kukapa mun mielipiteestä nyt olisikaan kiinnostunut- . Katson useinkin miten muusikot soittaa ja tulkitsee biisejä, kovereita tai ei. Ja ihan samalla tavalla se vaatii taitoa kuin omienkin biisien soittaminen, monessa tapauksessa enemmänkin, koskapa joutuu soittamaan itselle "vieraalla" tavalla mahdollisesti. Punaisen langan löytäminen, ja siitä sopivasti poikkeaminen, oman mukaan tuominen. Niin, vaatii oman taitonsa nämäkin. Toki omien biisien kirjoittaminen on sitten ihan oma lukunsa. Tai se että löytää tämän ns. hittikaavan. Tosin jos rupeaa laskelmoimaan niinkin paljon että tekee kaavan mukaan musiikkia...Aitous? Toki, musiikki on sääntöjä ja lakeja, tietoisesti tai ei-niin-tietoisesti mutta silti.

Ainakin jengi puhuu täällä suoraan, eikä kaikki edes nimimerkin takaa. Toki täällä on vähän provoakin mukana ja kärjistämistä mutta ehkäpä se on joskus tarpeenkin. Mike Monroesta tai hanoista en omaa näin vahvoja mielipiteitä kuin joillakin täällä, ihan ookoo settiä muttei se mun juttu ole. Heidän menestyksestään en osaa sanoa, suomen mittapuussa kuitenkin ovat tunnettuja jne. Ja Mike tosiaan ainakin tekee ja yrittää, ja itsensä musalla elättää. Tietysti voidaan vielä ottaa keskusteluun semmoinenkin tekijä kuin suhteet, mutta...Jatkakaa, on tätä ainakin viihdyttävä seurata! Tapa ittes juttu oli jo hyvä suunta. Lisää sellaista suuntaa kiitos!
Musta Arkipyhä
25.07.2012 12:16:06
Boyakasha: Toki Andylla ja Makkosella on ollut paljon potentiaalia. Valitettavasti tuo potentiaali ei ole toteutunut kuin hetkittäin.

Noinhan se taitaa olla.Viime vuosina niitä hetkiä on ollut ehkä vähemmän.Ainakin mitä Andyyn tulee?

Kyllä, Andy pääsi tekemään kiertueen Iggy Popin kanssa, mutta yhteistyö ei jatkunut. Samaten Andy pääsi levyttämään niin Alice Cooperin kuin Sebastian Bachin kanssa, mutta nekin äänitteet hyllytettiin. Kai siihenkin oli syy.

Tätätähän tarkoitin kun puhuin ns.jatkosta.Mutta se ei ollut jutun pointti vaan se ,että Hanoilla oli kyllä mainetta noihin aikoihin koskapa kuitenkin maailmanluokan tähdet mukaan yhteistyökuvioihin kysyivät.Tämä sotii sitä "Hanoilla ei ollut yhtään mitään" väitettä vastaan joka täällä on esitetty.

Michael Monroe sai vetoapua maailman suurimmalta rocktähdeltä Axl Roselta videollaan, sai levyttää Guns N'Rosesin kanssa ja pääsi jopa Metallican A Year and A Half-videolle, mutta siltikään läpimurtoa ei tullut.

Eihän kukaan liene moista väittänytkään.Kyse oli siitä -ainakin omassa kommentissani- ,että onko perusteita sanoa ,että Hanoi Rocks oli lähellä läpimurtoa tai sen kynnyksellä - miten ikinä asian nyt sitten muotoileekaan.Minusta on ja esitin ne perusteet.
Musta Arkipyhä
25.07.2012 12:20:23 (muokattu 25.07.2012 12:22:59)
Boyakasha: Hannu Leiden kertoo näkemyksensä omasta markkina-arvostaan alan piireissä tulevassa elämäkerrassaan. Jokainen voi sitten sen perusteella päätellä, nauttiko Hannu & Havana Black arvostusta vai ei.

No hyvä.Mitä sitten? Miten tämä liittyy minun kommentointiini?

Mitä tulee Gringos Locosiin, niin taannoin tv:stä tullut dokumentti Ben Granfeltista todisti äijällä olevan ihan hyvä maine alalla.

Tämäkin on ihan kiva juttu ,mutta edelleen tässä mennään jonnekin ihan sivuraiteille siitä pointista jota kommentissani ajoin takaa.

Hauska yksityiskohta Ben Granfeltiin liittyen: Hanoi teki ensimmäisen brittirundinsa Wishbone Ashin lämppärinä. Myöhemmin Ben Granfelt liittyi Wishbone Ashin riveihin. Eli tietyn mittapuun mukaan Ben Granfelt tulee aina olemaan menestyneempi kuin Hanoi Rocks.

Mitä sitten?

Siis vielä kerran: Minun pointtini oli se ,että mm.yhteistyökuviot Alice Cooperin,Iggy Popin tms. kanssa kertoo ,että onhan Hanoilla nyt jonkinlaista meriittiä/suosiota ollut.Vastaavia kuvioita en ole kuullut Gringos Locosin tai Havana Blackin kohdalla (ehkä niistä ei ole kerrottu tms.).

Tämä kaikki em. siis nimenomaan vasta-argumenttina siihen ettei "Hanoilla ollut mitään".Olihan niillä.
Boyakasha
25.07.2012 12:40:59
PsychedelicWarlord: Kyse oli siitä -ainakin omassa kommentissani- ,että onko perusteita sanoa ,että Hanoi Rocks oli lähellä läpimurtoa tai sen kynnyksellä - miten ikinä asian nyt sitten muotoileekaan.Minusta on ja esitin ne perusteet.

Niin, mihin sen rajan vetää. Hanoin suosio Japanissa on aika kiistatonta. Britanniassa taas... nostetta ja medianäkyvyyttä on ollut enemmän kuin levymyyntiä. Keikat ovat tapahtuneet pienissä-keskisuurissa rockluolissa. Japani on pitkälti marginaalinen markkina-alue, missä ulkomaiseksi menestysartistiksi lasketaan tuollaiset 25 000 levyä myynyt yhtye. Käsittääkseni Hanoi kuuluu tähän kategoriaan.

Jenkeissä oli pullat hyvin uunissa, mutta virallisen totuuden mukaan kaikki kaatui Razzlen kuolemaan. Vai kaatuiko sittenkään? Jäi murskaksi mennyt unelma läpimurron kynnyksellä olleesta bändistä. Mitä olisi jäänyt, jos Two Steps From The Move olisi flopannut muista syistä? Up Around The Bendin video sai pientä nostetta ja näkyvyyttä, mutta täytyy muistaa, että kyseessä oli John Fogertyn suosittu kappale, ei Hanoin oma sävellys.

Vaikka soittokollegat ovatkin arvostaneet veikkaan, että Andyn hieman oudohkot ja kierot sävellykset eivät olleet amerikkalaisen karvalakkikansan makuun - kuten eivät Makkosenkaan. Siitä osoituksena lukemattomat levytykset, joiden myyntiluvut ovat valtavista panostuksista huolimatta jääneet marginaalisiksi. Ja täytyy myös muistaa, että myös Hanoin paluulevy 12 Shots on the Rocks floppasi Jenkeissä. Silloin vika oli jälleen kerran levy-yhtiössä ja managementissä - ei missään nimessä Makkosen tai Andyn sävellyksissä.

Jos Hanoi oli läpimurron kynnyksellä, niin samalla kynnyksellä ovat tällöin olleet myös mm. Wigwam, Havana Black, Gringos Locos, Amorphis, Nightwish, The Rasmus, HIM, Negative, Smack, Sonata Arctica, Stratovarius ja Waltari. Osa edellämainituista on jopa päässyt tuon kynnyksen yli. Eikä Hanoi edes ollut ensimmäinen laatuaan - se oli Wigwam.

Mutta kukapa nostaisi kissan hännän ellei kissa itse.
Musta Arkipyhä
25.07.2012 12:53:29 (muokattu 25.07.2012 12:56:29)
Boyakasha: Niin, mihin sen rajan vetää.

No sehän se.Mutta se väittämä "ettei Hanoilla ollut mitään" on kyllä melko ronskisti vedetty ja halusin vain huomauttaa ettei asia nyt aivan noin yksioikoinen ole.

Mitä olisi jäänyt, jos Two Steps From The Move olisi flopannut muista syistä? Up Around The Bendin video sai pientä nostetta ja näkyvyyttä, mutta täytyy muistaa, että kyseessä oli John Fogertyn suosittu kappale, ei Hanoin oma sävellys.

Tältä osin aika turhaa jossittelua.Kuten on tullut todettua niin läpimurtoa levymyyntirintamalla ei tapahtunut - ainakaan missään listamenestys/hitti mittakaavassa.

Jos Hanoi oli läpimurron kynnyksellä, niin samalla kynnyksellä ovat tällöin olleet myös mm. Wigwam, Havana Black, Gringos Locos, Amorphis, Nightwish, The Rasmus, HIM, Negative, Smack, Sonata Arctica, Stratovarius ja Waltari. Osa edellämainituista on jopa päässyt tuon kynnyksen yli.

Tässähän oli nyt kyse "Hanoilla ei ollut mitään" vs."Hanoilla oli jotain".Minä väitän ,että oli.Mielestäni on perusteltua sanoa ,että bändi oli enemmän "läpimurron kynnyksellä" kuin tässä mainitut aikalaisbändit.Tai sitä edeltävät.Perusteet olen esittänyt.Niistä voi sitten olla eri mieltä jos haluaa.

Mitä taas tulee myöhempiin aikoihin niin onhan esim.HIM päässyt huomattavasti pidemmälle kuin Hanoi aikoinaan.Eihän tästä ole kahta sanaa eikä kukaan ole sitä tässäkään ollut kiistämässä.

Mulle jää mielikuva ,että intät asioista joista kukaan ei ole väittänyt sulle vastaan yhtään mitään?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)