Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Norther
1 2 3 4 5 6
Juicy
12.06.2011 22:46:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä, tää uusinhan on odotuksiin nähden yllättävän hyvän kuuloista. Jengi ei taas vaan ymmärrä hyvän päälle.
 
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Jeszse
16.09.2011 09:26:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Mitä, tää uusinhan on odotuksiin nähden yllättävän hyvän kuuloista. Jengi ei taas vaan ymmärrä hyvän päälle.
 
Olis ehkä pitäny kuunnella enemmän ku kerran julkasupäivänä. Olin siis eilen tossa Tampereen klubilla katsastamassa nykysen livekunnon. Tää uus kitaristihan on aika veijari. Pieni mies riffittelee niin vitun tiukasti. Laulaja ansaitsi myös hatunnoston, helvetin hyvällä meiningillä hoitaa tonttinsa. Tais olla viel eka kerta ku ton nykysen rumpalinki nään, on vähän northerin seuraaminen jääny ku se toisiks uusin levy oli niin törkee pettymys. Mut rumpali oli aivan saatanan kova.
 
Ite keikka oli vähän mitä oli, ku tosiaan paria uusinta levyä ei oo hallussa ollenkaan. Liikaa puhtaita lauluja, liian vähän vanhoja biisejä. Keikka alko Deep Insidella, jossain puolessavälissä tuli Of Darkness and Light ja Death Unlimited, ja viimeisenä mainittu oli kyl ehdottomasti keikan kohokohta.
 
Hyvä meininki jätkillä oli. Paitti Kristian ei ollu paikalla, Kill the Romancen kitaristi oli tuuraamassa.
 
Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa.
Janus
16.09.2011 10:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Paitti Kristian ei ollu paikalla, Kill the Romancen kitaristi oli tuuraamassa.
 
Taitaa bisnekset kulkea sen verran isolla (hyvä!!!), että kaikkeen ei vaan ehdi revetä...
 
http://www.mendor.com/en/
 
janezki_
16.09.2011 11:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie näin Northerin Sonispheressä kesällä ja kyllä siellä hyvä meininki oli (vaikka se teltta oli kuin sauna). Ja kyllä tuo uus levykin ihan hyvin potkii minun mielestä.
 
Mie oon vaan basisti...
Jeszse
16.09.2011 12:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Taitaa bisnekset kulkea sen verran isolla (hyvä!!!), että kaikkeen ei vaan ehdi revetä...
 
http://www.mendor.com/en/

 
Oho. Ihmekkös lähti tukka päästä ja tuli vähä siistimpi olemus tossa joku aika sitte. :D
 
Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa.
reaper666
21.12.2011 11:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Oho. Ihmekkös lähti tukka päästä ja tuli vähä siistimpi olemus tossa joku aika sitte. :D
 
Ja näköjään synisti Planman myös messissä.
Hassua, että rokkibändin muusikko päättää yhtäkkiä perustaa diabeteslääkefirman vai mikä toi on. Toivottavasti menestyy.
 
Wwilxu
25.07.2012 12:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 216 päivää vanhaan aiheeseen!"
 
Ihan sama vaikka nostan, koska -> http://kaaoszine.fi/norther-lopettaa-1996-2012/
 
='(
 
Decadetroll
25.07.2012 12:27:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wwilxu: "Huom! Olet kirjoittamassa yli 216 päivää vanhaan aiheeseen!"
 
Ihan sama vaikka nostan, koska -> http://kaaoszine.fi/norther-lopettaa-1996-2012/
 
='(

 
Kappas. Oonki oottanu millon tämä uutinen tulee. Ei kyllä sinänsä harmita yhtään, ei nykyiset levyt olleet kyllä mistään kotoisin minusta. No mutta onnea jätkille muihin bändeihin ja projekteihin.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Burn
25.07.2012 12:28:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wwilxu: "Huom! Olet kirjoittamassa yli 216 päivää vanhaan aiheeseen!"
 
Ihan sama vaikka nostan, koska -> http://kaaoszine.fi/norther-lopettaa-1996-2012/
 
='(

 
No mä jo hiukan odottelinkin jotain tän tapasta. Hieno ja pitkä ura, vaikkakin osa ajasta typerän Bodom-leiman varjossa.
 
M4ss3 m/: Ajatukset oli lähinnä alakerran ilmaisissa karkeissa ja Pepsissä. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Saappineste
25.07.2012 12:34:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burn: No mä jo hiukan odottelinkin jotain tän tapasta. Hieno ja pitkä ura, vaikkakin osa ajasta typerän Bodom-leiman varjossa.
 
Itekki mietin tuossa pari päivää sitte juuri bändiä. Ei ainakkaan uudella laulajalla vakuuttanut oikein miltään koko touhu. Ehkä parempi ratkaisu.. Sitten joskus joku comeback touri vanhalla kokoonpanolla.
 
janezki_
25.07.2012 13:26:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voe paska...
 
Kaikki Petrin ajan lätyt on täyttä rautaa ja oli tuo uusinkin ihan kohtalainen. No nyt kävi näin, ehdin sentään kerran viime kesänä livenä todistaa.
 
Mie oon vaan basisti...
Fantasmic
26.07.2012 01:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burn: No mä jo hiukan odottelinkin jotain tän tapasta. Hieno ja pitkä ura, vaikkakin osa ajasta typerän Bodom-leiman varjossa.
 
Eka levyhän oli vähän sellaista köyhän miehen Bodom-apinointia vaikka hyviä biisejä sisälsikin. Toinen levy oli jo omaperäisempää stuffia ja oikeasti tosi hiano. Sen jälkeiset olikin aika väsynyttä paskaa ja tätä uutista enemmän ihmetytti se että Northerista ylipäänsä uutisoitiin mitään. Eli ei tullut yllärinä...
 
Juicy
26.07.2012 17:11:19 (muokattu 26.07.2012 17:12:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Northerilla on ollut aina selvästi erilainen tyyli melodioissa ja ennen kaikkea tunnelmassa mitä bodom-levyillä. Ehkä ne lievät "syntikka-tilukitara"-battlet ja mättökohdat debyytillä sitten muistuttivat CoBin alkuajan tuotantoa?
 
Muistan kyllä kun siihen aikaan (2000-luvun alussa) kaikkia vähänkin samantyylisiä bändejä pistettiin bodom-muottiin, kun ei hirveästi ollut muita samantyylisiä bändejä "pinnalla", mitä useimmat oli kuulleet. Aika moni aloitti metallin kuuntelun juurikin CoBista, kaipa sekin vaikutti asiaan. Tämä on siis pienen maaseutupitäjällä varttuneen käsitys asiasta, tietty jossain Espoossa silloin jo aikuisena musiikkipiireissa elänyt voi nähdä asian aivan toisin.
 
Jo silloin Northerin debyyttilevyn aikoihin ärsytti jatkuvat bodom-vertailut, ja vielä nykyäänkin on pakko vähän älähtää. :)
 
Onhan siitäkin jo aikaa vierähtänyt, voi luoja... Olin juuri yläasteella kun Bodom, Sinergy, Norther, Ensiferum ym. oli kova juttu. Tavallaan aika surullista että yksi sen ajan bändeistä jonka uutta musiikkia on aina tottunut odottamaan, lopettaa. Eihän ne viimeisimmät levyt enää mitään timanttia olleet, muutamia yksittäisiä hyviä biisejä vaan ei mitään niin tiukkaa kokonaisuutta kuin vaikkapa Death Unlimited.
 
Oikeastaan ainoat levyt jotka ei meinaa pudota on noi pari uusinta, niiden soundimaailmakin on jotenkin ihmeen tunkkainen.
 
"Live like a windrammer as you fuck." | Jotain uutta, jotain vanhaa ja jotain punaista
janezki_
26.07.2012 17:45:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Jo silloin Northerin debyyttilevyn aikoihin ärsytti jatkuvat bodom-vertailut, ja vielä nykyäänkin on pakko vähän älähtää. :)
 
Meikäläistä on ärsyttänyt nuo bodom-vertailut aina. Tuntuu että jos bändistä löytyy vähän tilukitaraa ja koskettimet niin sitten on bodom-kopio, minun mielestä esim. Northerin debyytillä ei ole yhtään identtistä riffiä tai melodiaa kuin bodomilla.
 
Mutta tuo Petrin pois potkiminen silloin 2009 oli lopun alkua. Ajattelin että tämä eka levy uudella laulajalla menee totuttelussa ja bändi voisi vielä lähteä nousuun, mutta bändi tulikin tiensä päähän.
 
Mie oon vaan basisti...
Janus
26.07.2012 19:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Mun mielestä Northerilla on ollut aina selvästi erilainen tyyli melodioissa ja ennen kaikkea tunnelmassa mitä bodom-levyillä. Ehkä ne lievät "syntikka-tilukitara"-battlet ja mättökohdat debyytillä sitten muistuttivat CoBin alkuajan tuotantoa?
 
Vähällä pääsivät verrattuna Throne of Chaosiin:
 
http://www.youtube.com/watch?v=Fi00tObsdwg&feature=related
 
Hienoja bändejä omalla tavallaan toki kaikki, Bodomin nousukiito oli aikanaan vain niin järjetön noihin muihin samanhenkisiin verrattuna...
 
Metal Jewel
27.07.2012 02:33:03 (muokattu 27.07.2012 02:34:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janezki_:Mutta tuo Petrin pois potkiminen silloin 2009 oli lopun alkua. Ajattelin että tämä eka levy uudella laulajalla menee totuttelussa ja bändi voisi vielä lähteä nousuun, mutta bändi tulikin tiensä päähän.
 
Juu'u, kyllähän toi Pete aika lailla tulee olemaan aina se ainoa oikea Northerin keulakuva. Hieno muusikko, harmi vaan ettei ainakaan itsellä henk. koht tuo uusi Enska vaan kolahda.
 
Timo Tolkki: "Mä en riko kieliä, mä rikon kitaroita."
Veco
27.07.2012 06:57:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Vähällä pääsivät verrattuna Throne of Chaosiin:
 
http://www.youtube.com/watch?v=Fi00tObsdwg&feature=related
 
Hienoja bändejä omalla tavallaan toki kaikki, Bodomin nousukiito oli aikanaan vain niin järjetön noihin muihin samanhenkisiin verrattuna...

 
Offtopic.
 
Enemmän mua tosiaan vieläkin vituttaa se että ToC muutti aikanaan tyylin noin täydellisen levyn jälkeen. :D
Toki nykyään jo lopettanut bändi. Tuo levy vaan iski silloin ilmestyessään, ja iskee vieläkin, todella lujaa.
 
?
Burn
27.07.2012 10:22:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janezki_: Meikäläistä on ärsyttänyt nuo bodom-vertailut aina. Tuntuu että jos bändistä löytyy vähän tilukitaraa ja koskettimet niin sitten on bodom-kopio, minun mielestä esim. Northerin debyytillä ei ole yhtään identtistä riffiä tai melodiaa kuin bodomilla.
 
No mutta tämä on sitä ajan henkeä. 2000-luvun alussa lähes kaikki synavetoinen örvelöhevi leimattiin Suomessa Bodom-kopioksi, mikäli kyseessä ei ollut Bodom itse. Herkästi verrataan asioita sen hetken kovimpaan juttuun, mistä todella moni bändi ottaakin vaikutteita itselleen. Osalla vaikutteet paistaa pahasti läpi ja osalla ei. Leima on silti aina sama, mikä taatusti vituttaa bändejä. Vähän sama nykyään, että jos joku soittaa edes hiukan progehtavaa heviä niin Opeth-leima saattaa olla jokaisen huulilla.
 
M4ss3 m/: Ajatukset oli lähinnä alakerran ilmaisissa karkeissa ja Pepsissä. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
janezki_
27.07.2012 12:18:02 (muokattu 27.07.2012 12:21:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veco: Offtopic.
 
Enemmän mua tosiaan vieläkin vituttaa se että ToC muutti aikanaan tyylin noin täydellisen levyn jälkeen. :D
Toki nykyään jo lopettanut bändi. Tuo levy vaan iski silloin ilmestyessään, ja iskee vieläkin, todella lujaa.

 
Jatketaan vähän offtopicia...
 
Tuo tyylin muutoshan johtui pääosin noista syytöksistä, ei kukaan voi väittää että jos kokoajan syytellään niin se ei vaikuta bändiin yhtään. Hauskinta on myös se, että ne kovimmat syyttelijät sitten ihmettelee että miks bändi vaihtaa tyyliä paskempaan suuntaan. Olisi vai mukava sitten kysyä, että niin miksiköhän? :) ToC sanoi jossain haastattelussa ettei leima vaikuttanut kakkoslevyyn, leima vain vitutti. Mutta se vitutus varmasti vaikutti tyyliin, vaikka sen kielsivätkin. Mutta ToC on tosiaan ollutta ja mennyttä, ja that's it.
 
Mie oon vaan basisti...
janezki_
27.07.2012 12:18:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burn: No mutta tämä on sitä ajan henkeä. 2000-luvun alussa lähes kaikki synavetoinen örvelöhevi leimattiin Suomessa Bodom-kopioksi, mikäli kyseessä ei ollut Bodom itse. Herkästi verrataan asioita sen hetken kovimpaan juttuun, mistä todella moni bändi ottaakin vaikutteita itselleen. Osalla vaikutteet paistaa pahasti läpi ja osalla ei. Leima on silti aina sama, mikä taatusti vituttaa bändejä. Vähän sama nykyään, että jos joku soittaa edes hiukan progehtavaa heviä niin Opeth-leima saattaa olla jokaisen huulilla.
 
Aivan totta.
 
Mie oon vaan basisti...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «