ballfish 25.07.2012 09:19:17 | |
---|
tender.insanity: Ja Stratocaster- ja Les Paul -malleja ei sitten ole liikaa ja ne ovat radikaalisti uusiutuneet historiansa aikana? No mutta eivät liene persoonattomia kun ovat lajinsa ensimmäisiä muodoltaan. RG on kuitenkin stratosta muovautunut. Itse asiassa taitaa olla Dinkystä vielä kopsattu. Eli kahteen kertaan kopioitu malli. Ja RG:n omistavana uskallan sanoa notta ei se muotoilu ainakaan parempaaan suuntaan mennyt. =) "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
ballfish: No mutta eivät liene persoonattomia kun ovat lajinsa ensimmäisiä muodoltaan. Tuosta en puhunutkaan. Mutta hassua kun Ibanezin RG sarjaa moititaan kun värimaailma on tylsä, taikka huonot mikit tms. Kyllä ulkonäössä on valinnanvaraa, jos ei muuten niin Japanin markkinoilta hakemaan keppiä. Mikkejä on turha haukkua, kun ovat helposti vaihdettavissa ja olen jopa kuullut huhua että joku olisi Fenderiin tai Gibsoniinkin joskus mikin vaihtanut. Eikös niissä olekaan täydelliset ratkaisut? |
ballfish 25.07.2012 12:00:44 (muokattu 25.07.2012 12:01:18) | |
---|
tender.insanity: Tuosta en puhunutkaan. Mutta hassua kun Ibanezin RG sarjaa moititaan kun värimaailma on tylsä, taikka huonot mikit tms. Kyllä ulkonäössä on valinnanvaraa, jos ei muuten niin Japanin markkinoilta hakemaan keppiä. Mikkejä on turha haukkua, kun ovat helposti vaihdettavissa ja olen jopa kuullut huhua että joku olisi Fenderiin tai Gibsoniinkin joskus mikin vaihtanut. Eikös niissä olekaan täydelliset ratkaisut? No värikataloogin kritisoiminen lienee ihan paikallaan kun vertaa vähänkin menneeseen aikaan. Pari viime mallistoa vähän parantanu tilannetta kyllä, ilmeisesti Iballa luetaan palautteita kuitenkin. E: Ja olis ihan kiva jos ei laitettais keskustelua siihen suuntaan että väännetään fenkuista ja giboista =) "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
Decadetroll 25.07.2012 12:33:58 | |
---|
ballfish: Mulla on omistuksessa RG3120VV vuodelta -99, eli sitä hyvää prestigeä niin kuin on tapana torilla mainostaa. =) Kertakaikkiaan laadukkaasti rakennettu keppi, ei valittamista työn jäljessä. Sustainerin asensin Vai-kuumeessa ja melkoinen kikkakeppi tuosta kehkeytyi. Soundi on akustisesti maksimaalisen PLÖM, johtuneeko sitten kertakaikkiaan puutavaran vähyydestä niin kaulassa kuin jyrsityssä rungossakin. Myös lukkotalla on omiaan vaimentamaan ne pienet soinnin rippeetkin. Akustisen soundin köyhyys laittaa paljon painoarvoa mikeille, ja RG onkin varmaan paras alusta testailla mikkejä, kun mitään kepin ominaissoundia ei kuule ;) Mutta on tuolla vain kertakaikkiaan ilo tilutella. Tässä taas näkee kitaroiden yksilöllisyyden: meikän '02 vuoden 3120TW soi todella hienosti. Ihmettelin itsekin kun tuon hankin, että noin kovasti soi akustisena. Mutta ei passaa valittaa. Äh, kylläpä ois makea itsekin iskeä kiinni sustainer. Ja rosterinauhat.. ja ja ja.. ;) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
jhlamm 25.07.2012 13:22:37 | |
---|
Itse en ole ikinä tuollaista ibaa omistanut, mutta tullut soiteltua jonkin verran. Kämppiksellä kun on noita kaksi kappaletta. Omaan käteen ei tuntunut sopivan kun yritin viikon ajan soitella jollakin RG mallilla. Sitten se raahasi jonkin sz mallin treenikseltä ja se taas sopikin huomattavasti paremmin käteen. Nykyisin elän siinä käsityksessä että riippuupin paljon tuosta mallista. Ja kovasti houkuttaisi päästä 7 kielistä apex 2 päästä kokeilemaan. Tästä kellään kokemuksia? "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Decadetroll 25.07.2012 13:37:42 | |
---|
jhlamm: Itse en ole ikinä tuollaista ibaa omistanut, mutta tullut soiteltua jonkin verran. Kämppiksellä kun on noita kaksi kappaletta. Omaan käteen ei tuntunut sopivan kun yritin viikon ajan soitella jollakin RG mallilla. Sitten se raahasi jonkin sz mallin treenikseltä ja se taas sopikin huomattavasti paremmin käteen. Nykyisin elän siinä käsityksessä että riippuupin paljon tuosta mallista. Ja kovasti houkuttaisi päästä 7 kielistä apex 2 päästä kokeilemaan. Tästä kellään kokemuksia? Jos noiden kaulojen erilaisuudet kiinnostaa, niin suosittelen tsekkaamaan ibanez wikian. Siellä on kaikkien mallien kaulat mittoineen kaikkineen. :) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
ballfish 25.07.2012 14:05:13 | |
---|
Decadetroll: Tässä taas näkee kitaroiden yksilöllisyyden: meikän '02 vuoden 3120TW soi todella hienosti. Ihmettelin itsekin kun tuon hankin, että noin kovasti soi akustisena. Mutta ei passaa valittaa. Äh, kylläpä ois makea itsekin iskeä kiinni sustainer. Ja rosterinauhat.. ja ja ja.. ;) Tuoreilla kielillä käy häivähdys hyvää soundia RG:lläkin. Tuntuu että se katoo viikossa kun muissa kepeissä kestää palio pidempään. Liekö sitten etten oo vain tottunut floikan aiheuttamaan kuritukseen kielille =) "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
Sergei Fallinen 25.07.2012 14:21:18 | |
---|
Ei Ibanezien ulkonäössä ole mitään vikaa mutta niiden soittajien yleensä on. Paul Gilbert on ainut tähän hätään keksimäni (tunnettu) Ibanez -soittaja joka ei näytä (enää nykyisin) ihan retardilta tilupetteriltä. |
PekkaM 25.07.2012 14:30:12 | |
---|
Sergei Fallinen: Ei Ibanezien ulkonäössä ole mitään vikaa mutta niiden soittajien yleensä on. Paul Gilbert on ainut tähän hätään keksimäni (tunnettu) Ibanez -soittaja joka ei näytä (enää nykyisin) ihan retardilta tilupetteriltä. Se lienee Ibanezin markkinointistrategia tehdä noita sigumalleja juurikin tiluttajille ja muille joiden faneille kitaran sigustatus on ostopäätöstä puoltava tekijä. Eipä sillä, että itse olisi varaa naljailla kun kaksi Jemiä ja kaksi PGM:ää on tullut ostettua joskin vain PGM90HAM on enää minulla. Uskallan väittää, että se on soitettavuudeltaan paras kokeilemani kitara vaikka luulen, että Parker Fly saattaisi viedä valtikan. En ole oikeastaan omistanut muuta ei-Ibaa kuin Yamahan litteäkoppaisen akustisen sekä Les Paul Studion. Molemmat aikaa sitten menneitä. |
Decadetroll 25.07.2012 15:02:38 (muokattu 25.07.2012 15:02:45) | |
---|
Sergei Fallinen: Ei Ibanezien ulkonäössä ole mitään vikaa mutta niiden soittajien yleensä on. Paul Gilbert on ainut tähän hätään keksimäni (tunnettu) Ibanez -soittaja joka ei näytä (enää nykyisin) ihan retardilta tilupetteriltä. Mites Meshuggahin heput, Mick Thomson, Dino Cazares, Kornin tyypit, Teemu Mäntysaari, Jari Mäenpää, Jussi Wickström tai vaikka Ihsahn? :) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
tender.insanity 25.07.2012 15:12:38 | |
---|
Sergei Fallinen: Ei Ibanezien ulkonäössä ole mitään vikaa mutta niiden soittajien yleensä on. Paul Gilbert on ainut tähän hätään keksimäni (tunnettu) Ibanez -soittaja joka ei näytä (enää nykyisin) ihan retardilta tilupetteriltä. http://www.ibanez.com/artists/ Kuitenkin tälle antaisit, vaikka Ibanezia soittaakin: http://www.thecommanderinchief.net/ |
JaSaTe 25.07.2012 15:13:05 | |
---|
Väriä elämään: http://www.ibanez.co.jp/eu/products/NewArrival/index.html Ibanezit on kyllä hyviä, on sähköinen, akustinen ja bassokin oli. Mitäs näistä nulisemaan kun ei mahd. paremmastakaan tiedä mitään. Paria eri valmistajan akustista olen testannut ostoreissulla, mutta päädyin Ibaneziin. |
Gabe 25.07.2012 21:57:45 | |
---|
Pohdiskelinkin miten pitkälle Ibanez ketju pääsee ennen ensimmäisiä Fender/Gibson juttuja.. toiselle sivulle näköjään :D Mutta joo, on Ibanezit hyviä kitaroita. Mullakin on ollut yksi.. ihan hyvän soundinen oli orkkis mikeilläkin. Kaula ei vaan istunut käteen eikä muutenkaan ollut sitten mun hommani. Mutta onhan se ihan brändi paikallaan ja ostajakuntansa ansainnut. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
mattim 25.07.2012 22:42:00 (muokattu 25.07.2012 22:43:16) | |
---|
Gabe: Pohdiskelinkin miten pitkälle Ibanez ketju pääsee ennen ensimmäisiä Fender/Gibson juttuja.. toiselle sivulle näköjään :D Mutta joo, on Ibanezit hyviä kitaroita. Mullakin on ollut yksi.. ihan hyvän soundinen oli orkkis mikeilläkin. Kaula ei vaan istunut käteen eikä muutenkaan ollut sitten mun hommani. Mutta onhan se ihan brändi paikallaan ja ostajakuntansa ansainnut. Ei voi moittia Ibanezin kitaroiden laatua, yhden olen ostanut ja se on pitopeli. Hieman persoonaton on hän. Voisin ostaa helposti jonkun 70-80 luvun lespajohdannaisen jos kohdalle sattusi. |
kiriminni 25.07.2012 23:13:31 | |
---|
Vaikka Ibanez kopioikin muita aluksi niin siltä on tullut kuitenkin 7 ja 8-kieliset kitarat ensimmäisenä?Ainakin Ibanez Universe Vain nimikkopeli. Myöskin tänä vuonna on tullut 30-nauhainen hevikirves. Innovatiivinen firma. |
ballfish 26.07.2012 09:02:07 | |
---|
kiriminni: Vaikka Ibanez kopioikin muita aluksi niin siltä on tullut kuitenkin 7 ja 8-kieliset kitarat ensimmäisenä?Ainakin Ibanez Universe Vain nimikkopeli. Myöskin tänä vuonna on tullut 30-nauhainen hevikirves. Innovatiivinen firma. Niinno, olihan 7-kielisiä jazzkitaroissa. Mutta ei varsinaisissa rokkikitaroissa. =) Ja Steve Vain innovaatio taisi olla tuokin. "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
Ukkovaari 26.07.2012 18:46:43 | |
---|
Hmm.. tässäkin ja muutamissa muissa kirjoituksissa törmää käsitteeseen "persoonaton" Kertokaas nyt tälläselle tyhmälle maalikko-harrastajalle mitä tarkoitetaan sanalla "persoonaton" Mulla on noita ibaneeseja ollu ja on edelleen eikä ne ole suinkaan persoonattomia ja siksi mä ihmetteleen tuota käsitteenä joten kiitoksia jo etukäteen ketä valaisee tämän käsitteen "persoonaton" mitä se oikein tarkoittaa. Se miksi itse ihmettelen tätä niin: - kyllä niistä mikeistä ja yllättävän monesta ibanezin orgis mikeistä lähtee monipuolista soundia useaankin menoon, onko tämä se "persoonaton" jos kitaran soundi taipuu jazzista metalliin ja kaikelta siltä välitä?! - ainakin itse alleviivaan käsitteen, että soundi lähtee soittajan sormista, itse olen tämän hyvinkin todennut kun olen soittanut samalla setilla ja asetuksilla kuin pari muuta ja ääni eroaa toisistaan sen soittajan tatsin ja taidonkin mukaan - Mulla on myös ollut Fenderiä ja niissä tietty on ollut se oma ns. "Fender soundi" mutta onko tämä Fender soundi juurikin se persoonallinen mitä millään muulla ei saa aikaiseksi (mulla on muutama soundi sähelletty tuon 11R:n kautta ja kun vetäsee esim. eräällä minihumpparitalloilla varustetulla kitaralla niin soundi on hyvinkin lähellä esim. juurikin Fenderin starton soundi, onko siis tämäkin soundi nyt persoonaton vai onko sillä Fenderin sielu. Eli lyhyesti kertokaa nyt meikälle mitä tarkoittaa "persoonaton" soundi ;-) |
Decadetroll 26.07.2012 19:24:11 (muokattu 26.07.2012 19:24:47) | |
---|
Ukkovaari: Hmm.. tässäkin ja muutamissa muissa kirjoituksissa törmää käsitteeseen "persoonaton" Kertokaas nyt tälläselle tyhmälle maalikko-harrastajalle mitä tarkoitetaan sanalla "persoonaton" Mulla on noita ibaneeseja ollu ja on edelleen eikä ne ole suinkaan persoonattomia ja siksi mä ihmetteleen tuota käsitteenä joten kiitoksia jo etukäteen ketä valaisee tämän käsitteen "persoonaton" mitä se oikein tarkoittaa. Se miksi itse ihmettelen tätä niin: - kyllä niistä mikeistä ja yllättävän monesta ibanezin orgis mikeistä lähtee monipuolista soundia useaankin menoon, onko tämä se "persoonaton" jos kitaran soundi taipuu jazzista metalliin ja kaikelta siltä välitä?! - ainakin itse alleviivaan käsitteen, että soundi lähtee soittajan sormista, itse olen tämän hyvinkin todennut kun olen soittanut samalla setilla ja asetuksilla kuin pari muuta ja ääni eroaa toisistaan sen soittajan tatsin ja taidonkin mukaan - Mulla on myös ollut Fenderiä ja niissä tietty on ollut se oma ns. "Fender soundi" mutta onko tämä Fender soundi juurikin se persoonallinen mitä millään muulla ei saa aikaiseksi (mulla on muutama soundi sähelletty tuon 11R:n kautta ja kun vetäsee esim. eräällä minihumpparitalloilla varustetulla kitaralla niin soundi on hyvinkin lähellä esim. juurikin Fenderin starton soundi, onko siis tämäkin soundi nyt persoonaton vai onko sillä Fenderin sielu. Eli lyhyesti kertokaa nyt meikälle mitä tarkoittaa "persoonaton" soundi ;-) Itse lähinnä ajattelen asian niin, että se persoonattomuus tulee kyllä noin lähtökohtaisesti itse soittajasta. Tässähän ei pidä aliarvioida mojon, oman maun, psykoakustiikan ja mielikuvien voimaa lain. Joillakin "se" saundi vaan ei välttämättä lähde ibanezista, kun fiilikset on heti alkuun vähän huonot, eikä kitara inspiroi sitten soittamaankaan, toisin kuin vaikkapa se stratocaster tahi les paul. Itselläni taas irtoaa parhaat vibat juurikin ibanezeista ja kyllä minä vaan (omasta mielestäni) saan hyvinkin persoonallista saundia ja musiikkia aikaiseksi niillä jos tarve vaatii. En silti kyllä sylje muiden merkkien päälle, vaan jokaisella on paikkansa ja minun kourassa sattuu vaan olemaan ensisijaisesti paikka ibanezille. Ei siksi, että se olisi saundillisesti jotenkin ylitse muiden tai ainutlaatuinen, vaan siksi, että se sopii juuri minun syliini ja kouraan prikulleen ja täten tuottaa erittäin mukavia viboja soitellessa. Kyllä mulla silti löytyy tuosta vierestä milloin mitäkin merkkiä, vaihtelevasti vuodesta toiseen. Ibanezinkin välillä olen hävittänyt talosta kokonaan pois, mutta aina sellainen kuitenkin on löytänyt tiensä takaisin kitaratelineeseen ja syliin. Nykyistä ibanezia en enää hävitä, vaan saa tuo kakkoskeppi vaihtua mielialan mukaan kun kaipaan vierasta kosketusta kylminä, synkkinä öinä ;) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
Sotahippi 26.07.2012 19:49:03 | |
---|
Olen jo aikaisemmin aprikoinut, voisiko lehmuksella runkopuuna olla jotain tekemistä tuon persoonattomuuden tai neutraaliuden kanssa. Stereotyyppisessä RG:ssä on ruusupuuotelauta, joka ei sekään varsinaisesti säkenöi. Siihen vielä ne mitäänsanomattomat vakiomikit päälle, niin ei siinä kauheasti semmoista omaa flavouria ole. Varmaan vähän kuin suomalainen ruoka thaimaalaisen suussa. :) Mutta en sano, että se olisi huono juttu. Se vaan jos etsii niitä ilotulituksia ja orgastiikkaa niin neutraali ei välttämättä riitä. Mikkien kokeiluunhan tuo voi olla jopa ihanteellinen valinta. You can listen at any volume you like, but dont touch my levels! |
Decadetroll 26.07.2012 20:03:58 | |
---|
Sotahippi: Olen jo aikaisemmin aprikoinut, voisiko lehmuksella runkopuuna olla jotain tekemistä tuon persoonattomuuden tai neutraaliuden kanssa. Stereotyyppisessä RG:ssä on ruusupuuotelauta, joka ei sekään varsinaisesti säkenöi. Siihen vielä ne mitäänsanomattomat vakiomikit päälle, niin ei siinä kauheasti semmoista omaa flavouria ole. Varmaan vähän kuin suomalainen ruoka thaimaalaisen suussa. :) Mutta en sano, että se olisi huono juttu. Se vaan jos etsii niitä ilotulituksia ja orgastiikkaa niin neutraali ei välttämättä riitä. Mikkien kokeiluunhan tuo voi olla jopa ihanteellinen valinta. Toisaalta taas kaikissa ibanezeissa ei ole lehmusrunkoa. Omassani on mahonkia ja siinä päällä vielä loimuvaahterakansi. Mutta kyllä, lehmus on todellakin aika neutraali puu. Ei sen vuoksi kuitenkaan kannattaisi tuomita kaikkia ibanezeja tai edes RG-mallisia, niitäkin kun on erilaisia. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,