Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinkkejä kajahdus pedaalin hankkimiseksi?
1 2
hallu
24.07.2012 17:11:24 (muokattu 24.07.2012 17:21:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on tuossa toisessa vahvistimessa aivan onneton tuo rewerb ja kokeilin jo toista kaikutankkiakin ilman tulosta joten siinä on vikaa jossakin muualla tai sitten siinä vain on ihan uskomattoman onneton se kajahdus. Tuumasin, että voisihan sen viedä "tohtorin" tutkittavaksi, mutta mahtaisiko rewerb pedaali esimerkiksi efektilenkissä tuoda edes väliaikaisen ratkaisun?
 
Onko tällaisia jousikaikua simuloivia pedaaleja olla olemassa? niin ja suosituksia mikä olisi hyvä. Olen soittanut paljon fendervahvistimilla joissa yleensä on mielestäni hyvä kaiku, niin semmoinen jos olisi. Tiedän kyllä siitä fenderin kabinettiin kasatusta oikeasta jousikaikuhärpäkkeestä, mutta se on liian kallis ja vähän isokin se on. Joku pedaali olisi se mitä tässä haetaan ja voi ihan hyvin olla digidaalinen kunhan on m.net. hyväksyttyä mallia:-).
 
E: torilla olisi seitsemällä kympillä Boss fdr-1 pedaali. Olisiko semmoinen soppeli tarkoittamaani käyttöön?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
19691970
24.07.2012 17:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: torilla olisi seitsemällä kympillä Boss fdr-1 pedaali. Olisiko semmoinen soppeli tarkoittamaani käyttöön?
 
Tämä vois olla parempi: http://www.thomann.de/fi/boss_frv_1.htm
Minulla on ollut molemmat, fdr-1 ja frv-1, ja itse tykkäsin frv-1:stä paljon enemmän.
Nyt on tosin tämä: http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_hall_of_fame.htm
ja tuo on itselleni mieluisin tähän mennessä testaamani reverb-pedaali
 
hallu
24.07.2012 17:40:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

19691970: Tämä vois olla parempi: http://www.thomann.de/fi/boss_frv_1.htm
Minulla on ollut molemmat, fdr-1 ja frv-1, ja itse tykkäsin frv-1:stä paljon enemmän.
Nyt on tosin tämä: http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_hall_of_fame.htm
ja tuo on itselleni mieluisin tähän mennessä testaamani reverb-pedaali

 
Kiitos vinkistä. Tuo frv-1 taitaa tosiaan olla tarkoitukseeni sopivampi fdr:hän taitaa mallintaa kokonaista vahvistinta, mutta tarvitsen vain jousikaikua. Öööö... miten arvioisit tuon tc-electronicsin ja bossin frv:n eroja kun hinnaltaan näyttävät olevan aika samaa? boss näyttää yksinkertaisemmalta käyttää ja tc-elect. monipuolisemmalta. Itse ehkä kaipailen lähinnä mutkatonta rewerbbiä korvaamaan vahvistimen omaa jousikaikua joten aluksi ainakin tuo bossin frv puhuttelee enemmän.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Krice
24.07.2012 17:50:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Itse ehkä kaipailen lähinnä mutkatonta rewerbbiä korvaamaan vahvistimen omaa jousikaikua
 
T-Rex Tonebug Reverb on halvahko ja hyvä mielestäni. Siinä on kaksi tilaa, jousi ja moderni. Yksinkertainen, hyvät säädöt nollasta sataan ja kestää ydinpommin räjäytyksen.
 
McNulty
24.07.2012 17:54:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Kiitos vinkistä. Tuo frv-1 taitaa tosiaan olla tarkoitukseeni sopivampi fdr:hän taitaa mallintaa kokonaista vahvistinta, mutta tarvitsen vain jousikaikua. Öööö... miten arvioisit tuon tc-electronicsin ja bossin frv:n eroja kun hinnaltaan näyttävät olevan aika samaa? boss näyttää yksinkertaisemmalta käyttää ja tc-elect. monipuolisemmalta. Itse ehkä kaipailen lähinnä mutkatonta rewerbbiä korvaamaan vahvistimen omaa jousikaikua joten aluksi ainakin tuo bossin frv puhuttelee enemmän.
 
FRV-1 on Fenkun "putkikaiku" mallinnettuna rasiaan. tc.Electronicin laitteessa on myös muita moodeja. Voisi siis kai sanoa että tc.Electronic Hall of Fame on monipuolisempi kaikujen osalta.
 
Your HP is my kW
hallu
24.07.2012 17:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: T-Rex Tonebug Reverb on halvahko ja hyvä mielestäni. Siinä on kaksi tilaa, jousi ja moderni. Yksinkertainen, hyvät säädöt nollasta sataan ja kestää ydinpommin räjäytyksen.
 
Vaikuttaa hyvältä (kävin katsomassa yhden esittelyvideon) ja on muuten tyylikäs rasiakin hinnaltaanhan tuo tompalla näyttää asettuvan tuohon aikalähelle noiden kahden muun kanssa. Reilu sata euroa lienee aika normi hinta tuommoisille boxeille.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
rheinone
24.07.2012 18:01:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tykkään EHX Holy Grailin saundista. Sitä suosittelisin ainakin mieluummin kuin Bossin FDR-1:tä tai RV-5:tä. FRV-1:sta ei kyl oo kokemusta.
 
I've got the devil in my blood tellin' me what to do (And I'm all ears)
19691970
24.07.2012 18:05:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Öööö... miten arvioisit tuon tc-electronicsin ja bossin frv:n eroja kun hinnaltaan näyttävät olevan aika samaa? boss näyttää yksinkertaisemmalta käyttää ja tc-elect. monipuolisemmalta. Itse ehkä kaipailen lähinnä mutkatonta rewerbbiä korvaamaan vahvistimen omaa jousikaikua joten aluksi ainakin tuo bossin frv puhuttelee enemmän.
 
Erojen arviointi noin niinko soundien puolesta on niin makuasiaa, ja riippuu tietty muista soittokamoistakin kuin vain itse siitä reverb-pedaalista niin paljon, etten arvaa sellaiseen lähteä, varsinkin kun siitä on jo jonninverran aikaa kun tuon frv-1:n omistin.
 
Mut kun kirjoitit jotta:
"Olen soittanut paljon fendervahvistimilla joissa yleensä on mielestäni hyvä kaiku, niin semmoinen jos olisi" niin tuo frv-1 vois olla hyvinkin sopiva, hall of fame on tosin huomattavasti monipuolisempi, mut siinä on sit se jotta sitä tahtoo unohtua ruuvaamaan ja säätämään turhankin kanssa..
 
Grugi
24.07.2012 18:06:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX Holy Grail löytyy täältä ja onhan se pätevä purnukka, suosittelen kyllä oman kokemuksen pohjalta. Tokihan hyviä on muitakin että on sitä vapautta valita.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
jii.haanpaa
24.07.2012 18:16:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*röhröh* :)
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=657491
 
McNulty
24.07.2012 18:20:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: *röhröh* :)
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=657491

 
Ostan heti jos olet tuohon ~100 euron budjettiin myymässä. Tänks!
Pistä pikaviestiä tulemaan niin tehdään kaupat!
 
Your HP is my kW
jii.haanpaa
24.07.2012 18:27:28 (muokattu 24.07.2012 18:34:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Ostan heti jos olet tuohon ~100 euron budjettiin myymässä. Tänks!
Pistä pikaviestiä tulemaan niin tehdään kaupat!

 
Ai siellä määriteltiin jossakin kattohinnaksi 100€? Silmä ei näe, tai ehkä en vain ymmärrä lukemaani, mikä ei olisi ensimmäinen kerta.
 
Tolla rahalla ostaisin Biyang rv-10:n ja lopuilla rahoilla vaikka kaksi samanlaista lisää. Mielestäni parempi kuin yllä mainitut Bossit.
 
hallu
24.07.2012 19:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Ai siellä määriteltiin jossakin kattohinnaksi 100€? Silmä ei näe, tai ehkä en vain ymmärrä lukemaani, mikä ei olisi ensimmäinen kerta.
 
Tolla rahalla ostaisin Biyang rv-10:n ja lopuilla rahoilla vaikka kaksi samanlaista lisää. Mielestäni parempi kuin yllä mainitut Bossit.

 
En määritellyt mitään kattohintaa ja tuo kauppaamasi kaiku olisi varmasti se paras vaihtoehto, mutta se on investointina sellainen, että minun pitäisi ajatella asia uudelleen. Todennäköisesti päätyisin hylkäämään vahvistimeni oman kaiun korjaushankkeen ja käyttäisin tuota Mia kaikissa yhteyksissä. Sehän tuollaisen laadukkaan ulkoisen kaikulaitteen etu on, että sitä voi käyttää kaikissa vahvistimissa. Minun täytyy ajatella asiaa. Tuollainen edullinen digipurkki oli ajatuksena ensihätään paikata sitä kaiun tarvetta kun mietin lähdenkö vahvistinhuoltoon korjauttamaan tai tutkituttamaan tuota vahvistimen omaa kaikua. Tosin tuo sinun kaiku taitaa pestä mennen tullen ja palatessa myös hyvät vahvistimen omat rewerbit?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Krice
24.07.2012 19:57:09 (muokattu 24.07.2012 19:58:06)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: EHX Holy Grail löytyy täältä ja onhan se pätevä purnukka
 
Itse en pitänyt Holy Grailista, koska siinä on omituinen "metallinen" kaikusoundi ja se joko ei kuulu tarpeeksi tai sitten tietyn rajan jälkeen muuttuu liian isoksi eikä kuulosta hyvältä. Plussassa taitaa olla neljä tai viisi kaikumoodia, eikä mistään oikein saanut irti kunnon soundia. Kun vaihdoin Tonebugiin niin alkoi homma toimia ihan eri tavalla.
 
Grugi
24.07.2012 20:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Itse en pitänyt Holy Grailista, koska siinä on omituinen "metallinen" kaikusoundi ja se joko ei kuulu tarpeeksi tai sitten tietyn rajan jälkeen muuttuu liian isoksi eikä kuulosta hyvältä. Plussassa taitaa olla neljä tai viisi kaikumoodia, eikä mistään oikein saanut irti kunnon soundia. Kun vaihdoin Tonebugiin niin alkoi homma toimia ihan eri tavalla.
 
Okei mun mielestä toi kuulostaa ihan hyvältä ton Blackstar HT-5 kanssa, tuskin se vaffarista varmaan on kiinni vaan mun mausta ;)
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
juici
25.07.2012 12:05:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FRV-1 löytyy itseltäni ja olen ollut siihen läpikotaisin tyytyväinen.
Ostat sen väliaikaisratkaisuksi ja jos korjautat vahvarin oman kaikutankin niin saat jollekin surf-miehelle takuuvarmasti kaupattua FRV:n.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Gabe
25.07.2012 22:07:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä oli todella upean kuuloinen: http://www.topsound.fi/strymon-bluesky-reverb.html Kallis vain kun mikä :/
 
Jos kolmisensataa on liikaa niin tuon Bossin FRV-1:sen luulisi ajavan asia myöskin.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
AngieRainbow
25.07.2012 22:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*Röh röh* Vai mitä siellä aiemmin huudeltiin? ;)
 
Tässähän se on paras purkki, mitä rahalla saa.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=658019
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
McNulty
25.07.2012 23:22:45 (muokattu 25.07.2012 23:28:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: *Röh röh* Vai mitä siellä aiemmin huudeltiin? ;)
 
Tässähän se on paras purkki, mitä rahalla saa.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=658019

 
Meleko kallis mielestäni Beltonin mokkulalla varustetuksi rasiaksi.
Edullisempiakin onpi, samaisella Digi-Log palikalla varustettuna.
 
Mm. Malekko Spring Chicken, Hermida Audion reverb, Alien Space-O-Verb, Neunaber WET reverb jne. jne.
 
Edith: Jos threadin aloittajalla ei ole ihan 100-150 euron haarukkaan rajoitettu budjetti, niin suosittelen tsekkaamaan SubDecayn Spring Theory Reverbin. Se EI ole toteutettu Beltonilla vaan taisivat muutaman vuoden availla erilaisia kaikutankkeja ja työstää algoritmia DSP-reverbiä varten. Hyvä siitä tuli, mikäli luottaminen eri arvosteluihin ja arvioihin laitteesta. Spring-moodin lisäksi laitteesta löytyy Room-moodi joka on myös varsin käyttökelpoinen ja "erilainen" mitä monesti reverb-rasioista (Hall-reverb) löytyy.
 
http://www.subdecay.com/spring-theory-reverberator
saatavilla esim. http://www.thomann.de/fi/subdecay_spring_theory_reverb.htm
 
Your HP is my kW
AngieRainbow
25.07.2012 23:26:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: *Röh röh* Vai mitä siellä aiemmin huudeltiin? ;)
 
Tässähän se on paras purkki, mitä rahalla saa.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=658019

 
Sorry häiriö. Meni juuri.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «