Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Custom kellopronssivirveli.
1
Jarmando
23.07.2012 13:33:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Materiaalitoimittajallamme olisi hyllyssä kellopronssiputkea D375/d275mm ja alkoi vahvasti syyhyttämään virvelin tekeminen. Luultavasti kaksin olisi kaunihimpi ja kappalehinta siedettävämmällä tasolla, jos tekisi toisenkin saman tien.
 
Minun visioni: 14*6,5" topakka (ehkäpä 5mm) runko, 10kpl putkilugeja, mattoupotus ja kaupan mattokoneisto.
 
Mikäli haluat itsellesi moisen, eli lähteä projektiin mukaan, speksit eivät ole kiveen hakatut: ehdota mieleistäsi konstruktiota.
 
Kustannusarviotakaan ei vielä ole, vaan melkolailla ilmaan ampuen arvaisin lopputuloksen soittovalmiina jäävän alle 500€? Tätä tarkennan jahka asia ja raaka-ainehinnat aukeavat.
 
Jos et tällaista halua, mutta tiedät virveleistä kaiken, neuvojakin vastaanotan mielelläni.
 
Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs.
Jarmando
23.07.2012 16:38:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohhoh. Tällä kertaa hätäily ei auttanut. Aihion hinnaksi tulee noilla kilomäärillä n.1550€. Ei siis sittenkään kellopronssia minulle.
 
Mutta liki sama projekti pysyy yllä, materiaalin vaihtuessa PL8 levymessinkiin, josta mankeloimalla putkeksi.
 
Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs.
statistiÖ
23.07.2012 18:01:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarmando: kellopronssia minulle. Mutta liki sama projekti pysyy yllä, materiaalin vaihtuessa PL8 levymessinkiin, josta mankeloimalla putkeksi.
 
Kotikenttäetu? :) Ei ole mikään metalli(putki nyt) halpaa.
 
Mua kiinnostaisi puuputket. Yhdistettynä osaavaan kaveriin. Ja paljain käsin tehdään tietysti. Pari tomia. Ihmeitä odotellessa :)
 
Duro
23.07.2012 18:38:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Mua kiinnostaisi puuputket. Yhdistettynä osaavaan kaveriin. Ja paljain käsin tehdään tietysti. Pari tomia. Ihmeitä odotellessa :)
 
STDrumssiltahan niitä saa niitä runkoja. Reunaviisteineen kaikkineen. Siihen sitten itse vetää pinnan ja raudat.
 
Tilipitappituppitappi
statistiÖ
23.07.2012 19:56:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: STDrumssiltahan niitä saa niitä runkoja. Reunaviisteineen kaikkineen. Siihen sitten itse vetää pinnan ja raudat.
 
Saa niitä monenlaisia monestakin paikasta rahalla tietääkseni, mutta kaveria ei :) Tai niinhän ne sanoo, että rahalla saa mitä vain..
 
JanneO
23.07.2012 22:50:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Saa niitä monenlaisia monestakin paikasta rahalla tietääkseni, mutta kaveria ei :) Tai niinhän ne sanoo, että rahalla saa mitä vain..
 
Eiköhän siinä vaiheessa sitten kannata ostaa kaupasta valmista? Vaikka valmiina St drumsilta tai jackshopilta... tai peräti kumulta jos lompakossa riittää massia. Se ei nimittäin ole halvempaa duunata noita ite... tai no miten sen ottaa. Halpaa lystiä se ei kuitenkaan ole.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
statistiÖ
24.07.2012 00:48:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Eiköhän siinä vaiheessa sitten kannata ostaa kaupasta valmista? Halpaa lystiä se ei kuitenkaan ole.
 
Ei kai tämä rahakysymys ole. Vaan muuta. Mulle ainakin, aloittajasta en tiedä. Kaikkea voi haaveilla, mielenkiintoista. Joku pystyy tämänkin tekemään.
 
Laakstr
24.07.2012 08:34:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarmando: Ohhoh. Tällä kertaa hätäily ei auttanut. Aihion hinnaksi tulee noilla kilomäärillä n.1550€. Ei siis sittenkään kellopronssia minulle.
 
Mutta liki sama projekti pysyy yllä, materiaalin vaihtuessa PL8 levymessinkiin, josta mankeloimalla putkeksi.

 
Dämn - ehdin jo kiinnostua. Tämän luettua kiinnostus kyllä lopahti superpikapika vauhdilla :) Valmiin kun saa samaan hintaan: http://www.thomann.de/fi/sonor_as_07_1406_brb_artist_snare.htm
 
JanneO
24.07.2012 09:01:02 (muokattu 24.07.2012 09:02:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Ei kai tämä rahakysymys ole. Vaan muuta. Mulle ainakin, aloittajasta en tiedä. Kaikkea voi haaveilla, mielenkiintoista. Joku pystyy tämänkin tekemään.
 
Tarkoitin lähinnä sitä että kannattaa Sinun tapauksessa katsella sitä customia vaikka kaupasta tai valmistajalta suoraan jos et esim saa ruuvattua lugeja runkoon kiinni. Runkoja saa ostettua valmiina viisteineen, snare bedeineen, lugin reiät porattuna, ei muuta kuin ruuvaa lugit kiinni. Sen rungon saa päällystettynä.
Toki voit ostaa tarvikkeet ja antaa ne jollekkin työstettäväksi, ei siinä mitään. Otin kantaa sinun tekstiin en aloittajan kommenttiin... mikä valitettavasti osoittautui virheeksi.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Jarmando
24.07.2012 09:24:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh. Kyllähän pronssipeli olisi mukava uusi tuttavuus, mutta en arvanne paiskata kahta tonnia protoon, joka ei välttämättä olekaan mistään kotoisin. Eikä tuota ylimääräistä tahdo koskaan ollakaan.
Jos statistia tulkitsin oikein, komppaan. Kaikista parhaat rummut tehdään kotona, itse. Eivät ne välttämättä (ainakaan minun tapauksessani) ole kauniimpia, edistyksekkäimpiä, herkimpiä jne, mutta rakkaudella tehdyn kuulee kyllä (ainakin itse).
Arvaisin messinkisestäkin tulevan aarre, jota vaalin hamaan tappiin ja eikun niska kyyryssä kohti uusia pettymyksiä.
Loppuun siteeraan suurta ajattelijaa: Ite kun tekee, saa sellasen kun tulee.
 
Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs.
statistiÖ
24.07.2012 17:05:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Tarkoitin lähinnä sitä että kannattaa Sinun tapauksessa
 
No tosi kiva :)) ihan kädetön? En yksin alkaisi tuohon, varsinkaan ilman mallia. Jos olisi joku kaverina, niin ruuvaan. Jännää että hommaa kaupataan vaikeana ja sulle se onkin helppoa. Epäilen myös ettei se ole vaikeaa suorittaa. Mutta mitä soittimesta tulee lopputulokseksi...
 
Otin kantaa sinun tekstiin en aloittajan kommenttiin... mikä valitettavasti osoittautui virheeksi.
 
Ei todellakaan ollut virhe :) kivaa! Ihmettelin sun sävyäsi vaan.
 
statistiÖ
24.07.2012 17:10:18 (muokattu 24.07.2012 17:10:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarmando: Juuh. Kyllähän pronssipeli olisi mukava uusi tuttavuus
 
:) Ehkei kannata alkaa harjoitella sillä budjetilla. Metallivirppoja saa muutamalla satasella. Pronssista en tiedä, kuulostaa liian hienolta. Veistos? Jotain muuta (käytettyä) putkea jostain?
 
komppaan. Kaikista parhaat rummut tehdään kotona, itse. Sehän on kuin oma lapsi.
 
Loppuun siteeraan suurta ajattelijaa: Ite kun tekee, saa sellasen kun tulee. Juurikin niin :)
 
JanneO
25.07.2012 08:29:13 (muokattu 25.07.2012 08:30:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: No tosi kiva :)) ihan kädetön?
 
En minä tuota sanonut, komppasin vain sinun kirjoittamaasi.
 
Ja pahoittelen sävyäni, jokin vain tuossa sinun kirjoitus ja kommentointityylissä, sekä ulosannissa tekee teksteistäsi erittäin vaikeita hahmottaa. Jos sanot pyörä, niin todellisuudessa tarkoitat neliötä... näin karrikoidusti.
Mutta ei sen kummempaa, eikä mitään henkilökohtaista, koitan sopeutua.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
jp351
25.07.2012 21:29:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarmando: Ohhoh. Tällä kertaa hätäily ei auttanut. Aihion hinnaksi tulee noilla kilomäärillä n.1550€. Ei siis sittenkään kellopronssia minulle.
 
Mutta liki sama projekti pysyy yllä, materiaalin vaihtuessa PL8 levymessinkiin, josta mankeloimalla putkeksi.

 
Rahanhukkaahan tuo olisi tuolla aihiokoolla, kun materiaalista olisi kuitenkin sorvattava n. 90% pois riittävän ohuen rungon aikaansaamiseksi. Eikö saatavilla putkea pienemmällä ainevahvuudella?
 
Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit
Jarmando
26.07.2012 09:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sehän se kulungin tekee, turha lastu kaukalossa. Ei ollut, ainakaan tuolla toimittajalla, sopivampaa kokoa. Ylipäänsä mielikuva pronssiosien "pakollisesta" valamisesta vahvistuu, kun siitä ei tahdo olla valmiita tuotteita (putket, latat jne), kuten muista materiaaleista. Isot kaupalliset valmistajat saavat kuoletettua omat muottinsa suuriin volyymeihin, toista on kotitarvenikkarilla.
 
Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «