Aihe: Langattomat Philips kuulokkeet
1
Aerodactev
21.04.2004 20:13:55
Jos on kovinkin halvat kuulokkeet, niin ovat vittumaiset nauhoituskäytössä. Siis jos toimii radioaalloilla. Radioasema hyppii vähän väliä ja kesken parhaimman oton voi pärähtää kilo valkoista kohinaa korville tuhat kertaa kovemmalla kuin mitä se musiikki oli soinut.

Philipsiin voisin ehkä luottaa.
If it's good, it must be progressive!
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
kivi
22.04.2004 15:41:11
Philipsiin voisin ehkä luottaa.

En ostaisi Philipsiä.

AKG:n ja Sennheiserin mallistoista lähtisin langattomia katselemaan. Hintaero kyllä kuuluu.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Aerodactev
23.04.2004 14:33:40 (muokattu 23.04.2004 14:34:42)
En ostaisi Philipsiä.

AKG:n ja Sennheiserin mallistoista lähtisin langattomia katselemaan. Hintaero kyllä kuuluu.

Jotkut pääsee hevosella.

EDIT: Keppihevonenkin riittäisi meikäläiselle, nuo langattomat Addiconit on niin sanoinkuvaamattoman paskat.
If it's good, it must be progressive!
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
kivi
23.04.2004 23:45:53 (muokattu 23.04.2004 23:48:06)
EDIT: Keppihevonenkin riittäisi meikäläiselle, nuo langattomat Addiconit on niin sanoinkuvaamattoman paskat.

No, mulla oli joskus Haman langattomat kuulokkeet, ja rinnastan Haman merkkinä Philipsiin - suunnilleen samaa kamaa samaan hintaan - ja ne olivat kyllä tuskaa.

Monokuuntelulla sai kohinan jotenkuten aisoihin, mutta kaikki asunnon sähkölaitteet kuuluivat silti läpi erilaisina häiriöinä. Kuulokkeiden käyttö jäi yhteen iltaan, sen koommin en ole mokomia päähän laittanut. Haaskattua rahaa, sanon minä.

Opetelkaa heittämään kuulokkeiden johto selkäpuolelta, niin ei oo tiellä. Sellainen hands-free -seteissä käytettävä johtoklippi olis kans hyvä apu.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
sirdickyj
24.04.2004 10:09:04
Ei varmaan äänen laadultaan mitkään huippu kuulokkeet että studiokuulokkeiksi vois kutsua, mutta olishan se mukava ku ei piuhoja pyöris päänympäri jatkuvasti..eikä kovinkaan kalliit ole..

Kokemuksia, mielipiteitä?

Juu, siis ainakin noissa mun Philipseissä on semmoinen "hauska" piirre, että niissä menee ns. kompura päälle kun sinne tulee vähän enemmän kamaa, Eli menevät kyykkyyn kun vaikka bassoa tulee vähääkään sinne.

Ei todellakaan kelpaa ainakaan miksaus kuulokkeiks, ehkä ne korvissa voi just just äänittää jotain jos ei ole kovin tarkka soundista.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Jiaster
20.01.2005 09:05:35

Juu, siis ainakin noissa mun Philipseissä on semmoinen "hauska" piirre, että niissä menee ns. kompura päälle kun sinne tulee vähän enemmän kamaa, Eli menevät kyykkyyn kun vaikka bassoa tulee vähääkään sinne.
.

Tämä on varmaan sama ilmiö minkä minäkin huomasin hankittuani sennheiserin langattomat... mistähän tuo muuten johtuu? Onneksi efekti on kuitenkin siedettävällä tasolla, jotta äänittely jotenkin kuitenkin onnistuu.
...mutta kuka on many many moore?
-Q-
20.01.2005 13:00:18

Mulla on jotkut Philipsin halvat langattomat ja niissä on tuo sama ominaisuus. Luulen sen johtuvan yksinkertaisesti tehon loppumisesta kuulokkeiden vahvistinosassa.

Ostin ne alunperin leffojen katsomista varten yöaikaan (emäntä menee usein aikaisemmin nukkumaan). Kohinan vielä sai siedettävän alhaisesksi kun lähettimen sijoitti hyvin, mutta ovatpa silti jääneet kaappiin työttömäksi kun dynamiikka puuttuu kokonaan.
kalleh
20.01.2005 14:23:11
Käsittääkseni tossa signaalin kompressoinnissa on ideana vähentää kohinan määrää, jota tulee siitä langattomasta radio-yhteydestä. Eli kun on hiljaisempaa signaalia, sitten boostataan sitä mahdollisimman paljon, jotta saadaan signaali/radiokohina-suhde inhimilliseksi, ja lähetetään luureihin. 'Liian' kovaa tulevat äänet taas hiljentyvät, esim. basson iskiessä. Tuloksena erittäin paska soundi.

Olen käsittänyt että nuo kuulokkeiden valmistajat oikein ylpeilevät tuolla ominaisuudella tyyliin 'aina optimaalinen äänenvoimakkuus'. Käytännössähän se tarkoittaa myös sitä että dynaamiikkaa ei ole lainkaan.

Itsellä oli peruslangattomat Philipsit koekäytössä n. 3 vuotta sitten. Aivan turhanpäiväiset: kova kohina, kompressiota, ja muutenkin huono soundi. Vein luurit takaisin odottamaan tekniikan kehittymistä. Eipä ole näemmä vielä kehittynyt :(

Olishan langattomuus periaatteessa ihan kätevää vaikka just äänityshommissa. Mutta jotain parannusta noihin vehkeisiin täytyy tulla, eihän tuollaisilla pysty vähänkään musiikkia harrastava kuuntelemaan yhtään mitään...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)