Epämuusikko 20.07.2012 12:48:03 (muokattu 20.07.2012 13:03:30) | |
---|
statistiÖ: Pistäppäs porukkaa paremmaksi sitten :) Minä mute to this. no shuffle on shuffle, mutta: yks hyvä hieman kielen puremista ja hienojakoisempaa korvaa vaativa näilläkin palstoilla mainittu ja jopa osittain demottu fraseerausharjoitus on annettu Stanton Mooren Take it to the Street-kirjassa *) Käytännössä hyväksi todennettujen shufflevariaatioiden plokkaaminen ja muuhun bändiin suhteuttaminen on huomattavasti parempaa kuin "tässä on nyt tätä haitsua jonka nyansseihin ei tämä nuottikuva puutu eikä tekijää kiinnosta ja sitten voitte näihin laittaa noita ghosteja tuonne keskelle ja katsoa tuhat eri basarikuviota joista 0.01%:llä ehkä jossain pääsette soittamaankin"- haahuilussa. Vaikkakin välineet siihenkin on hyvä olla. Itellä on eri shufflejen nimitykset hieman hukassa, mutta aiheesta oli oikein hyvä MD-artikkeli muistaakseni viime vuonna. Etsivä löytää senkin. Ja Aina on Markkuliinin videot. Nyrkkisääntönä oon pitäny, että yksittäinen nuottirykelmä toimimaan mahdollisimman staattisesti eli ilman volyymivaihteluita, jopa juntisti. Sitten kaivetaan nyanssit sekä mahdolliset nuottien eri pituudet jos tilanne nimenomaan sellaista toimintaa vaatii. Kuitenkin tärkeää on homman toimiminen mahdollisimman hyvin jo ilman volallista krumeluuria varsinkaan lead-kädessä, IMHO. Mutta: en missään nimessä sano tietäväni shufflen soitosta hevon vittua, näitä niksejä olen käyttänyt omalla kohdallani. Ja toissaedellistä lausetta älkää lukeko kuin pirut Raamattua, jos komppi vaatii nyansseja niin ne sinne laitetaan. + jnkn boogie-woogie-rytmin laulaminen soittamisen yhteydessä tuo ainakin allekirjoittaneelle kokonaisvaltaisemman kokemuksen. ++ Zoron dvd:n shuffle-demotus oli muistaakseni melko paska. *) jos ei nuottikuva aukea niin voi voi. ei hymiötä "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
-Dr.DW- 20.07.2012 13:00:57 | |
---|
Epämuusikko: On taas porukalla perusasiat hallussa. Nooh, sentään on intoa niittenkin edestä! Kyllä mie ne joskus vielä opettelen, nyt vaan ei oo mahdollisuuksia palkata opettajaa... Vai, ilmoittaudutko vapaaehtoseks=P Rudimentteja olis aika taas alkaa tahkoamaan... Kun on vain soitellu biisejä, niin meinaa käsijärjestykset alkaa hukkumaan. Sitten kun yrittää kikkailla jotain, niin saattaa tuolla pieniä kämmäyksiä. Roolataan landiaan;) |
Strumbali 20.07.2012 13:02:20 | |
---|
Mähän sanoin, että sä sanoit. |
-Dr.DW- 20.07.2012 13:06:38 | |
---|
Heh, tuli vain mieleen että onko se Markkuliini joka on IF:n mainoksessa kitaristilaulajana? Ihan näyttää samalta? =D Roolataan landiaan;) |
Strumbali 20.07.2012 13:23:33 | |
---|
-Dr.DW-: Heh, tuli vain mieleen että onko se Markkuliini joka on IF:n mainoksessa kitaristilaulajana? Ihan näyttää samalta? =D Basisti se on, se mainoksen jamppa. ; ) Mähän sanoin, että sä sanoit. |
statistiÖ 20.07.2012 14:09:24 (muokattu 20.07.2012 14:09:56) | |
---|
Epämuusikko: "tässä on nyt tätä haitsua jonka nyansseihin ei tämä nuottikuva puutu eikä tekijää kiinnosta ja sitten voitte näihin laittaa noita ghosteja tuonne keskelle ja katsoa tuhat eri basarikuviota joista 0.01%:llä ehkä jossain pääsette soittamaankin"- haahuilussa. Olet traumatisoitunut tästä joskus? :) Onko shuffle osaamisen/ tiedon soveltamista? Siltä kuulostaa. |
markkuliini 20.07.2012 14:11:29 | |
---|
Strumbali: Basisti se on, se mainoksen jamppa. ; ) BasistiLAULAJA. On taas porukalla perusasiat hallussa. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Epämuusikko 20.07.2012 17:28:53 | |
---|
statistiÖ: Olet traumatisoitunut tästä joskus? :) Onko shuffle osaamisen/ tiedon soveltamista? Siltä kuulostaa. Molempiin (jälkimmäistä en hiffannut) joo ja ei. Shufflen harjoittelemisessa nuottikuva kertoo loppupeleissä todella vähän. Tärkeämpää on päästä soittamaan asiaan vihkiytyneiden kitaristien, pianistien ja basistien kanssa. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
EJ84 20.07.2012 22:19:36 | |
---|
http://www.drummerworld.com/Drumclinic/shuffle.html Kapulan liikerata on hyvä pitää järkevänä. Jos kapulan liikerata on esim. 50cm-1m niin ei varmasti osu iskut sinnepäinkään kohdilleen. Ajattelin tämän erikseen mainita kun elävänä sellastakin joutunut joskus todistamaan. |
Epämuusikko: no shuffle on shuffle, mutta.... Plussaa Epikselle. |
Isotalo 23.07.2012 01:56:49 | |
---|
Katos, mä oon rumpalien palstalla.... Enivei, aloittajalle löytyy suomestakin mahtavaa shuffle-soittoa. Tsekkaa bändi Q Stone ja heidän levynsä III. Löyttyjen komppiryhmä soittaa shufflea melkoisella pieteetillä. Blues-ympäristössä siis. |
LaKu 24.07.2012 21:46:07 | |
---|
Kenny Wayne Shepherdin uudella levyllä on kappale Backwater Blues. Tuota shuffle-komppia kun pystyy pitämään sillä tavalla kun Chris Layton levyllä, niin on oikealla tiellä. Levyllä on muitakin hyviä shufflekappaleita. |
moderndrummer88 25.07.2012 02:14:51 | |
---|
J.Newkid: Ihan tarpeeks shufflelta kuullostaa kouluttamattomaan korvaan =D Joku sipityskomppi se on jokatapauksessa. No tuosta ei shufflea saa tekemälläkään. Huhhuhhh.. Hewimedal yeaa!! |
ferodoz 25.07.2012 06:34:32 (muokattu 25.07.2012 06:49:43) | |
---|
moderndrummer88: No tuosta ei shufflea saa tekemälläkään. Huhhuhhh.. Hewimedal yeaa!! Edelleen täytyy sanoa että säälin sun rumpuoppilaitasi, tai sitten haluat vain täällä olla tarkoituksella olla täysi mulkku. Olit kyllä oikeassa tämän asian suhteen , mutta asian voisi esittää toisinkin. www.suhdelukucoverband.fi |
sutikomppi 25.07.2012 10:51:30 | |
---|
griip: Otsikon mukaisesti hakusessa olisi hyväksi havaittuja kipaleita tahi levyjä joiden mukana soitella itekseen jotta se kadonnut groove löytyisi.. Tuli eilen jamitellessa taas huomattua etten vaan osaa yhtään tuota mystistä shufflea :/ Myöskin jos mieleen tulee joitain hyviä harjoitteita niin niitä otetaan myös ilolla vastaan :) Eric Claptonin Further up on the road. Kato tuubista tai cd, E.C Was here. Blues Brothersien Flip, flop and fly. Ne on parhaat, mitä mä tiedän. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
Strumbali 25.07.2012 11:02:29 (muokattu 25.07.2012 11:35:54) | |
---|
Tuli mieleen Thin Lizzy: boys are back in town, dancing in the moonlight, don't believe a word. Edit. heh..kirjoitusvirhe. Mähän sanoin, että sä sanoit. |
moderndrummer88 25.07.2012 11:07:37 (muokattu 25.07.2012 11:11:43) | |
---|
ferodoz: Edelleen täytyy sanoa että säälin sun rumpuoppilaitasi, tai sitten haluat vain täällä olla tarkoituksella olla täysi mulkku. Olit kyllä oikeassa tämän asian suhteen , mutta asian voisi esittää toisinkin. Oppilaista halusi kaikki jatkaa ensi vuodellekkin tunteja, yksikin oppilas toi kiitoskortin keväällä ja eräänkin pikkuoppilaan äiti sanoi, että se muksu on tosi innoissaan aina lähdössä tunnille, kun tuli puhetta keväällä, että vieläkö haluaa jatkaa tunteja syksyllä. Oon joskus painottanu sitä täällä, että siviilissä monet meistä on varmasti ihan muuta mitä täällä webbimaassa ja että tämä on hyvä paikka vähän päästellä höyryjä. Mulla on ollu kaikenkaikkiaan kolmisenkymmentä oppilasta ja ikinä en ole korottanu ääntä tunnilla tai vittuillu oppilaalle enkä ole ollut mitenkään ehdoton. Juuri suoritetusta pedanäytteestä jossa raadissa oli Mika Kallio ja Tomi Salesvuo (tapauksen tuntevat, voi varmasti sanoa, että ei ole mikään helppo ihminen) arvosanaksi tuli 5/5. Eli sanoisin, että mun oppilaat on ihan hyvässä huomassa. |
ferodoz 25.07.2012 11:16:41 (muokattu 25.07.2012 14:09:20) | |
---|
moderndrummer88: Oppilaista halusi kaikki jatkaa ensi vuodellekkin tunteja, yksikin oppilas toi kiitoskortin keväällä ja eräänkin pikkuoppilaan äiti sanoi, että se muksu on tosi innoissaan aina lähdössä tuinnille. Oon joskus painottanu sitä täällä, että siviilissä monet meistä on varmasti ihan muuta mitä täällä webbimaassa ja tämä on sit hyvä paikka vähän päästellä höyryjä. Mulla on ollu kaikenkaikkiaan kolmisenkymmentä oppilasta ja ikinä en ole korottanu ääntä tunnilla tai vittuillu oppilaalle. Minä säälin sua. En pyri luomaan itselleni alter egoja, koska ne ovat säälittäviä. Kun sinä kerran haluat olla täällä mulkku ja kusipää, niin väkisinkin tulee kuva siitä että et ole mikään helppo ihminen. Ja aika vaikea tälläisten kommenttien perusteella uskoa tuota mitä äsken sanoit. Mutta sääli nyt mua sitten kaikessa rauhassa ja jatka täällä riehumista ja vittuilua, toivottavasti joskus tajuat että teet sillä itsellesi kiusaa. Asiahan ei mulle kuulu, mutta jos haluat jatkaa tätä keskustelua, niin tehdään se pikaviestein koska tämä ei liity enään ketjun otsikkoon mitenkään www.suhdelukucoverband.fi |
Epämuusikko 25.07.2012 12:11:11 (muokattu 25.07.2012 14:16:40) | |
---|
ferodoz: Edelleen täytyy sanoa että säälin sun rumpuoppilaitasi, tai sitten haluat vain täällä olla tarkoituksella olla täysi mulkku. Olit kyllä oikeassa tämän asian suhteen , mutta asian voisi esittää toisinkin. Miksi pitäisi? Asiaan: vasemman käden ghosteja olen itse kelaillut alhaalta ylös- ja ylhäältä alas- akselilla. Oli kyseessä sitten 8-osapuputus + backbeat, ykkösen ja kolmosen tyhjäksi jättävä kuvio tai jazz-patternin tuplaus. Kokeilkaa soittaa shufflea hitaasti vasemmalla kädellä ja katsokaa liikerataa. Tarkoituksena ei ole välttämättä päästä vähällä, epätaloudellinenkin soittotyyli (esim. kaikki lyönnit pikkaisen liian lujaa ja vähän liian korkealta sormia käyttämättä ja pompusta vitut välittämättä) voi tuoda tarvittavan särmän vähän rouheammassa musiikillisessa tilanteessa. Se, onko moinen tilanteeseen sopivaa, on toinen tarina. Koska se on kohteliasta. Onko tuttu käsite? Olosuhteet huomioonottaen: lol. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
ferodoz 25.07.2012 13:16:25 | |
---|
Epämuusikko: Miksi pitäisi? Koska se on kohteliasta. Onko tuttu käsite? www.suhdelukucoverband.fi |