Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Riffit ja kompit muistiin Lumialla
1
Erkkimon
17.07.2012 18:47:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaat riffit, kompit, melodiat ja sovitukset tulee aina mieleen, kun on tylsää eli on poissa kotoa. Yleensä bussia odotellessa. Ja sitten kun pääsee koneen äärelle, idea on jo tipotiessään.
 
Mikäköhän olisi paras softa ideoiden ikuistamiseen? Plussaa olisi, jos ratkaisu toimisi Lumialla.
 
tender.insanity
17.07.2012 18:49:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erkkimon:
Mikäköhän olisi paras softa ideoiden ikuistamiseen?

 
Kynä ja paperia?
 
JudeJude
17.07.2012 21:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katoin että "riffit ja kompit muistiin Luvialla".
 
Kynä ja paperi, so. muistikirja, on aika ehdoton. Myös Pertti Kurikan Nimipäivien suosima matkakirjoituskone pelaa tarkoitukseen, jos sellaista jaksaa kantaa mukana.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
Erkkimon
17.07.2012 22:37:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taltta, vasara ja kivi ois myös aika jees.
 
Paperi ja kynä tietysti, mutta luulis 2000-luvulla olevan kätevämpiäkin ratkaisuja. Niihin on kuitenkin tyydyttävä, jos kellään ei ole ehdottaa parempia ideoita.
 
Erkkimon
17.07.2012 22:40:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan, jos joku miettii samaa niin "Record"-niminen softa on kaikessa yksinkertaisuudessaan aika rock.
 
Schnowotski
17.07.2012 22:48:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erkkimon: Tosiaan, jos joku miettii samaa niin "Record"-niminen softa on kaikessa yksinkertaisuudessaan aika rock.
 
Hyvä että kerroit: kuulostaa sen verran kaukaa haetulta, että tuota olisi ollut todella vaikea itse keksiä.
 
"Tasavalta ei tarvitse tiedemiehiä!
Kalmo
18.07.2012 09:23:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paperi ja kynä edellyttävät tietysti kunnollista nuotinnustaitoa. Itse en pysty nuotittamaan mieleeni pulpahtavia riffejä tai muutakaan lennosta. Käytän Zoom H4:ää, johon laulan ideani.
Minulla on Lumia 710, eikä siinä ainakaan taida olla äänitallenninta.
Sinulle taitaisi sopia kosketusnäyttöpuhelin, johon voi kirjoittaa ja piirtää "kynällä".
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Kefiiri
18.07.2012 10:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erkkimon: Mikäköhän olisi paras softa ideoiden ikuistamiseen? Plussaa olisi, jos ratkaisu toimisi Lumialla.
 
En ymmärrä kysymystä. Itse äänitän ideat talteen halvalla peruskännykällä, joka on aina mukana, toisin kuin kynä ja paperi.
 
Puzzle
18.07.2012 10:15:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Minulla on Lumia 710, eikä siinä ainakaan taida olla äänitallenninta.
Sinulle taitaisi sopia kosketusnäyttöpuhelin, johon voi kirjoittaa ja piirtää "kynällä".

 
Mulla on kans toi sama puhelin ja siinä tuo Recorder -niminen softa, eli nimenomaan ihan tavallinen äänitallennin. Lisäksi latasin huvin vuoksi Sequencer -nimisen ohjelman, jolla saa kyllä esimerkiksi rumpukomppeja muistiin mutta sävellystyöhön se ei oikein sovellu.
 
Tuommoisia piirtosovelluksiakin on varmasti olemassa, tai jos ei vielä ole niin vähintään on tulossa.
 
"Souda keskelle järveä ja runkkaa." -AnonHero
Feline
18.07.2012 10:23:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla on Recorder ja Pianist Music Studio omassa Lumiassa. Näillä saa aika näppärästi talteen ideat. Lisäksi joku piirusteluohjemakin on, jota tarvittaessa voi käyttää.
 
Mitäkähän muita musiikkisovelluksia kannattais tällaisen harrastelijan luuriinsa ladata? Metronomi nyt tietty on ihan vakio. (Meni vähä sivuraiteille :) )
 
Alfons Åberg
18.07.2012 21:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs se tämä on http://www.klemmarikellari.fi/compo … /Nuottipaperi___B_4d8f6a5ed5f0d.jpg
 
t. jukkis
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Antti1997
18.07.2012 23:25:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Mikäs se tämä on http://www.klemmarikellari.fi/compo … /Nuottipaperi___B_4d8f6a5ed5f0d.jpg
 
t. jukkis

 
Emt, ite tykkään pyyhkiä Lambilla.
 
"lievästi ilmaistunut roikkuvat häpärit" -seeprahim
artope
20.07.2012 11:24:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Recorder on asennettuna Lumia 900:een. Tuntuu näppärältä, mutta tositoimissa ei ole vielä ehtinyt kokeilemaan...
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Alfons Åberg
20.07.2012 18:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1987: Emt, ite tykkään pyyhkiä Lambilla.
 
Sekin on hyvä. Aikuisten vessapaperia.
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Pihtari2
01.08.2012 12:04:50 (muokattu 01.08.2012 12:09:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NOKIA Lumian Officesta löytyy äänimuistipaikkakin, tutustukaa laiteenne ohjeisiin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «