Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall MG102FX
1
Shredder96
17.07.2012 18:35:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkäs ostin keväällä tuommosen vahvistimen :D Kysynki nytten että oisko kellään neuvoja että miten tuosta sais mahd. hyvän metallisaundin? :D Itellä on nyt semmonen että oon suht tyytyväinen, mutta jos jollaki on vinkkejä säätöihin niin koittasin kyllä eri vaihtoehtoja että millon ois semmone "tarpeeksi hyvä". Tiiän kyllä että tuo ei oo mikään paras vahvistin ja että siitä ei saa kunnon metallisaundia irti oikeen muutaku säröpedaalilla, mutta haluasin välttää säröpedaalin käyttöä nii sen takia kysyn nyt jos jollaki on tai on ollu tuommonen vahvistin että vois kertoa vähän erilaisia vinkkejä säätöihin :D Jos ei kenelläkää oo mitään uusia säätöjä tuohon nii sitte mennään nykyisillä:)
 
Tawsky
17.07.2012 19:50:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on metallisoundi? Onko midlekästä Slayer-tyyliä vai scoopatumpaa?
 
Jos haluat middlevoittoisen soundin niin suosittelen kääntämään vahvistimen mid-potikkaa kaakompaan päin. Jos taas haluat eroon middleistä, käännä kyseinen potikka lounaaseen.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Shredder96
17.07.2012 21:31:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no ite tykkään että middleä on mahollisimman vähä. miten basso treble ja gain kannattas olla? kaikkia paljo vai jotenki tietyllä tavalla :D tästäki voi olla montaa mieltä miten on hyvä...
 
the-Antero
17.07.2012 21:44:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarahan on melkoisen middlekäs soitin ;) mutta laita vaikka basso klo 12, middle klo 9, ja treble klo 12 ja lähe siitä liikkeelle. Gainia mieltymyksen mukaan.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Noll_a
17.07.2012 22:21:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuosta 100-sarjalaisesta trankusta pitäs aina jonkunnäköset "metallisäröt" saada kyllä aikaan. Itsellä oli joskus lainassa kaverin MG100-nuppi ja muistikuvan mukaan säröä riitti kyllä naapurillekkin asti. Eikä se kyllä varsinaisella säröpedaalilla ainakaan parane. Boosterit taas on asia erikseen.
 
Koitappa huviksesi laittaa soundiin normaalia enemmän middleä ja lähdet tuomaan gainia nollasta ylöspäin. Se tiukka soundi kun yleensä on enemmän kiinni siitä kuuluisasta ranteesta ja niistä sormista, kuin särön määrästä tai pedaaliarsenaalista.
 
Hihulihei, kamarunkkaus rahani vei
Shredder96
17.07.2012 22:33:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt mulla on siinä suunnilleen säädöt tälleen.
Gain on kello 15
Middle kello 9
Basso taitaa olla täysillä
Terble on muistaakseni jotain klo 16-17 välillä :D
 
Noll_a
17.07.2012 22:49:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt mulla on siinä suunnilleen säädöt tälleen.
Gain on kello 15
Middle kello 9
Basso taitaa olla täysillä
Terble on muistaakseni jotain klo 16-17 välillä :D

 
Millä kitaralla soitat? Mitä sä siltä säröltä haluat, mikä siinä on nyt huonoa? Mulle hyvä metallisärö kun ois todennäkösesti gain 13, B 12, M 11, T 13. Kellonaikoja nuo siis. Se on tosiaan vähän subjektiivinen käsite se "hyvä" soundi. Noilla sun asetuksilla tuo kuulostaa todennäkösesti meikän korvaan hirveeltä sirkkeliltä.
 
Hihulihei, kamarunkkaus rahani vei
Shredder96
17.07.2012 23:00:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo siis ku mulla on kotona Roland Cube :D ja reeniksellä Marshall, ne on ihan eri vahvareita, rolandissa mulla on melkeen tuommoset säädöt, ja se on semmonen pehmeä, "humiseva" ääni jossa on sitä säröä paljo, se kuulostaa mun korvaan hyvältä... ja marshallista ei saa semmosta :D nii yritän hakia nyt semmosta uutta vaihtoehtoa joka kuulostaa hyvältä. Ja kitara on ESP LTD MMV08, mikkeinä siinä on EMG HZ passiivit
 
Noll_a
17.07.2012 23:08:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä bändin saundi on lähimpänä sitä mitä nyt haet? Tommosilla raameilla kun on ihan sama mitkä nappulan asennot kukakin täältä sulle antaa.
On eri asia soitella esimerkiksi Sabbathia ja Killswitch Engagea, jos haluaa imitoida toista, niin samat asetukset kun harvemmin tuo autenttista soundia toiseen.
 
Sitten vielä tuo Marshall on kuitenkin yleissoundiltaan perinteisen löysähkö ja middlekäs, ei niinkään scoopattu, josta johtuen siitä ei kovinkaan härskejä nu-metal jurnutuksia irtoa. Ei ainakaan minun mielestäni.
 
Hihulihei, kamarunkkaus rahani vei
the-Antero
17.07.2012 23:36:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tartteeko sen basson olla täysillä? Treeniksellä omat säädöt on about basso klo 10 middle klo 13 treble klo 13 ja gain klo 15 - 16, boostaan sitä tube screamerilla.
 
Tosin mulla ei oo marsu :)
 
Mutta säätele vahvistinta. Kyllä se sieltä löytyy. Kokeile rohkeasti sitä middleä myös. Voit yllättyä.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Shredder96
18.07.2012 00:01:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No saundilla varmaan haen semmosta Insomnium tms :D tämmöstä death metal saundia. Pitääpä testailla sitä middleä että jos sieltä alkaski löytymään se hyvä saundi :)
 
Noll_a
18.07.2012 15:32:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaisin, että Insomniumin ukot puottelee menemään 6505/Recto-osastolla ja tuo marsu ei kyllä vaan ole sinnepäinkään oikeastaan. Myy tuo rimpula pois ja osta tilalle esim. http://www.thomann.de/fi/bugera_6262_infinium_b_stock.htm. Käytettynäkin noita pyörii kohtuuhinnalla. Jos tuosta ei metallit irtoa, niin sitten voi vikaa etsiä johdon toisesta päästä.
 
Hihulihei, kamarunkkaus rahani vei
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «