Aihe: Ensiferum
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Veska
29.06.2012 17:19:08
janezki_: "Unsung Heroes" kansitaide julkaistiin, löytyy esim. täältä:

http://www.blabbermouth.net/news.as … ?mode=Article&newsitemID=175994

Damn, olisin just itekki tullut linkittämään. On kyllä aivan saatanan hieno, From Afariakin hienompi :)
janezki_
15.07.2012 12:16:57 (muokattu 15.07.2012 17:19:16)
"Burning Leaves" vuotanut ilmeisesti tubeen:

http://www.youtube.com/watch?v=I98EGCzFcmY

Tiedä sitten, onko virallinen versio kun loppuu tavallaan kesken...

EDIT: On ilmeisesti ihan virallinen, mutta tuo loppu on editoitu lyhyemmäksi. Albumilla sitten pidempi versio.
Mie oon vaan basisti...
Vainaja
17.07.2012 18:02:24
Hittolainen. Sepäs oli kyllä hyvän kuulosta. Luvattoman pitkään vaan meni et hoksasin et siinä soi sama kohta looppina koko ajan..toisaalta Emmi ja nahka-asu saattoivat vähän viedä huomiota.
''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!''
Jeszse
17.07.2012 18:17:23
Vainaja: Hittolainen. Sepäs oli kyllä hyvän kuulosta. Luvattoman pitkään vaan meni et hoksasin et siinä soi sama kohta looppina koko ajan..toisaalta Emmi ja nahka-asu saattoivat vähän viedä huomiota.

Saattoivat viedä, en nimittäin itekkään huomannu ennenku sanoit.
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
janezki_
17.07.2012 19:10:28
Joo, Emmi... Niin joo, eka katselukerta meni ihan ohi :D

Musavideo näyttää varmasti paremmalta kuin From Afar video, jossa Petrillä ois pitäny olla se kitara kädessä (nyrkin heilutus näyttää vähän tyhmältä).
Mie oon vaan basisti...
Räbbänä
08.08.2012 13:44:43 (muokattu 08.08.2012 13:45:09)
Uusi In My Sword I Trust video julkaistu.

http://www.youtube.com/watch?v=FN5NpaSbVQU
↑↑↓↓←→←→BA
janezki_
08.08.2012 14:28:36
Räbbänä: Uusi In My Sword I Trust video julkaistu.

http://www.youtube.com/watch?v=FN5NpaSbVQU

Selkeästi parempaa kuin From Afarin matsku. Ja Sami naköjään saanut vokaalivastuuta lisää.
Mie oon vaan basisti...
Lesko
08.08.2012 15:16:42
Kylläpäs on äärimmäisen käpynen ja kuiva biisi verrattuna Burning Leavesiin, joka nosti odotuksia todella korkeelle.
matales
08.08.2012 19:26:50
Lesko: Kylläpäs on äärimmäisen käpynen ja kuiva biisi verrattuna Burning Leavesiin, joka nosti odotuksia todella korkeelle.

Osittain samaa mieltä, tosin väliosa toimi kyllä, mukavasti pärähti kontrastia tuohon muuten vähä tylsähköön trioliseilaukseen. Ja tykkäsin tuosta bassosoundista. Tuo Burning leaves tosiaan nostatti aika hyvin toivoa, joskohan siellä itse levyllä sitten oisi eeppisempää.
I don't want to talk to you no more, you empty-headed animal food trough water! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries! -Frenchman
Vainaja
08.08.2012 22:07:57
Olipa pitkästä aikaa hyvän kuulosta Ensiferumia. Ja ihan pirun komee video. Varmaan menee hankintaan tää levy. Pitää varmaan kyllä kuunnella eka spotifysta.
''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!''
5-kielinen
10.08.2012 22:48:59
Kova levy kyllä tulossa! Ostoslistassa seinälipun kanssa!
Räbbänä
11.08.2012 15:08:29
http://vimeo.com/25326137

Vanhahan tämäkin on, mutta nyt vasta tuli kokonaisuudessaan vastaan. Enskan Sami kävi aikoinaan laulamassa taiwanilaisen Chthonicin Takaon englanninkieliseen versioon kertsin. Länsimaisessa levyversiossahan biisin kertsi olisi kiinaksi.
↑↑↓↓←→←→BA
Luthanasia
24.08.2012 13:29:46

Äxän sivuilla tarjolla ennakkokuuntelua: http://www.levykauppax.fi/artist/ensiferum/unsung_heroes/#2cd

Pikaisen pyöräytyksen jälkeen "ihan ok"-fiilikset. Soundimaailma kuulostaa From Afaria miellyttävämmältä. Itse biiseistä ei vielä jäänyt hirveästi mitään mieleen, paitsi Last Breath lienee heikoin enskabiisi ikinä. Lopun mammuttibiisi toimi ihan hyvin. Täytyy pyöritellä muutaman kerran uudestaan ja katsoa sitten onko ostamisen arvoinen.
"Pessimist won't never be disapointed"
santa
24.08.2012 13:52:15
HUH! HUH! mikä LEVY JUMALAUTA!!!
janezki_
24.08.2012 15:07:19
Positiivisen yllätyksen koin kuin sain lätyn näköjään nimmareiden kera :) Itse kiekkoa en vielä ole kerennyt soittimeen laittaa, joten palailen siihen asiaan myöhemmin.
Mie oon vaan basisti...
janezki_
24.08.2012 18:25:52
janezki_: Itse kiekkoa en vielä ole kerennyt soittimeen laittaa, joten palailen siihen asiaan myöhemmin.

No nyt kuunneltu pari kertaa läpi ja...

Järkyttävä pettymys, en jotenkin usko tätä. Ennakkoon tulleet biisit Burning Leaves ja In My Sword I Trust ovat helvetin hyviä ralleja ja Retribution Shall Be Mine myöskin. Sitten löytyy pari OK-tason kipaletta nimikkobiisi ja Pohjola (suomenkieli toimii hyvin ja on mukava lisä Ensiferumin tuotantoon, mutta toteutus jää vähän laihaksi). Celestial Bond on kaunis kipale, mutta jotenkin vaisu ja Star Queen ei oikein lähde liikkeelle missään vaiheessa. Lopuksi löytyy vielä kaksi hirvitystä Last Breath (ehkä huonoin Ensiferumin biisi koskaan) ja Passion Proof Power, joka on hirveä sillisalaatti mikä ei tunnu loppuvan koskaan (pari mukavaa sooloa ja that's it). Ja kaiken tuossa biisissä kruunaa naissopraanon ääni on omaan korvaan kauheaa kuultavaa.

Olisin toivonut Retribution Shall Be Mine tyylisiä nopeampia kipaleita lisää tai edes vaikka simppelimpiä biisejä kuten Burning Leaves. Petrin vokaaleja käytetään jostain syystä turhan vähän ja kaikenmaailman kuorolaulantaa ja puhtaita liikaa omaan makuuni.

En todellakaan uskonut kahteen pettymys levyyn putkeen, mutta näköjään näin kävi.
Mie oon vaan basisti...
Boltsa
25.08.2012 20:38:38
Cover-veto oli kova, muuten ei oikein iskenyt aiempien levyjen malliin. Noh, josko se taas useammalla kuuntelulla. Tai sit ei.
Boltsa
NikoK
25.08.2012 22:01:52
ilman ihmeempiä hypefiiliksiä hain levyn tänään äxästä ja muutaman pyöräytyksen jälkeen täytyy sanoa... mitä vittua? aika heikko esitys omasta mielestä... nuo kliinit vokaalit kuulostaa omaan korvaan hirveältä, tosin niin ne kuulosti kyllä jo VS:llä ja FA:lla... ja niitä on liikaa. Jotenkin petrinkään osuudet eivät tunnu sopivan mihinkään rakoon... monotonista karjuntaa kauttaaltaan koko levyn, paljon parempaakin on kuultu... ja ne balladit... JA PISTE PISTE PISTE.

Käsittääkseni tyypit hehkuttivat jossain vaiheessa että tavaraa löytyisi tuplalevyn verran? kumma kyllä että tämmöistä tuubaa eksyi lopulliselle levylle... en tiedä, rageface x 7
Ultrabass
28.08.2012 22:10:13
Kylläpä tuntuu jakavan mielipiteitä tämä levy... Muutaman kuuntelukerran jälkeen tämä nousee ehkä jopa suosikki Ensiferum levykseni joka tuntuu vaan paranevan joka kuuntelukerralla :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)