Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Egnater Tweaker tai Rebel -kokemuksia?
1
JohnPatrick
16.07.2012 15:12:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä kellään kokemuksia?
 
Pirusti alkoi polttelemaan nettipätkien perusteella varsinkin tuo Rebel 30. Tweakeriä täällä on muutamat kehuneetkin.
 
Rebel 30 on siis 2-kanavainen, looppi ja reverb sekä footswich löytyy ja säätöjäkin kivasti, joten ominaisuuksien puolesta menisi itsellä jo bändärillä tai keikalla. Erittäin mielenkiintoinen ominaisuus tuossa on esim. Tubemix, jossa portaaton säätö pääteputkien EL-84/6V6 välillä sekä portaaton tehonsäätö 1-30W. Nämä on tietysti usein näitä "hienoja ominaisuuksia", jotka käytännössä valitettavan usein osoittautuu pettymykseksi.. Mutta haluan olla optimisti, vaikka väkisin! :D
 
Tweaker on selvästi käyttöominaisuuksien puolesta koti-/studiovahvistin, mutta 15W ilman tehonsäätöjä kuulostaa paljolta kotiin, mutta osaisiko joku laitteen omistava kertoa, onko tuossa hyvä master ja toimiiko hiljemmissakin menoissa?
 
Myös kiinnostaisi miten taipuu eri musatyyleihin, kun kotona tulee soiteltua mitä sattuu..
 
petrip
16.07.2012 20:46:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tim0: Näistä kellään kokemuksia?
 
Pirusti alkoi polttelemaan nettipätkien perusteella varsinkin tuo Rebel 30. Tweakeriä täällä on muutamat kehuneetkin.
 
Rebel 30 on siis 2-kanavainen, looppi ja reverb sekä footswich löytyy ja säätöjäkin kivasti, joten ominaisuuksien puolesta menisi itsellä jo bändärillä tai keikalla. Erittäin mielenkiintoinen ominaisuus tuossa on esim. Tubemix, jossa portaaton säätö pääteputkien EL-84/6V6 välillä sekä portaaton tehonsäätö 1-30W. Nämä on tietysti usein näitä "hienoja ominaisuuksia", jotka käytännössä valitettavan usein osoittautuu pettymykseksi.. Mutta haluan olla optimisti, vaikka väkisin! :D
 
Tweaker on selvästi käyttöominaisuuksien puolesta koti-/studiovahvistin, mutta 15W ilman tehonsäätöjä kuulostaa paljolta kotiin, mutta osaisiko joku laitteen omistava kertoa, onko tuossa hyvä master ja toimiiko hiljemmissakin menoissa?
 
Myös kiinnostaisi miten taipuu eri musatyyleihin, kun kotona tulee soiteltua mitä sattuu..

 
Olen omistanut Rebel 30 Combon. Se on luonteeltaan moderni. Puhdaskanavassa on jotain Fendermäisyyttä. Kanavan Volume-säätö voi olla hieman hankala, sillä klo 8-9 välillä on iso ero. Säätäminen on millitarkkaa puuhaa. Säröpuoli on sitten ihan selvästi High Gain-osastoa. Siinäkin on selkeä pykälä Gain-säädössä klo 2-3 välillä. Reverb on erinomaisen kuuloinen. Pääteputkien MIX-säätö on hieno ajatus, mutta soundillisesti niiden välillä on yllättävän pieni ero. Taso vaihtelee ehkä enemmän. Samoin watti-säädin on melkoisen turha. Kannattaa lukea manuaalista, miten se toimii. Kokonaisuutena ihan ok, jos hakee modernia kitarasoundia. Combosta jä sellainen maku, että vähän liian pieni laatikko. Nuppi + kaappi voisi toimia paremmin.
 
Tweaker 15 Comboa olen päässyt kokeilemaan liikkeessä. Siinä on erittäin monipuoliset soundit. Vähän ehkä kylmä perussoundi. Itse tykkään, että vahvistin menee vähän kyykkyyn ja kompressoi soundia. Tweaker ei antanut oikein periksi. Ainakaan normaalilla äänenvoimakkuuksilla.
 
Itse valitsisin Tweakerin mielummin, mutta nämä ovat niitä kuuluisia makuasioita. Kannattaa ensin selvittää mahdollisimman tarkkaan, millaista soundimaailmaa on hakemassa. Itselläni on vielä jopa tärkeämpää, minkälaisen fiiliksen vahvistin antaa soitettaessa.
 
tinman
16.07.2012 22:02:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrip: Olen omistanut Rebel 30 Combon. Se on luonteeltaan moderni. Puhdaskanavassa on jotain Fendermäisyyttä. Kanavan Volume-säätö voi olla hieman hankala, sillä klo 8-9 välillä on iso ero. Säätäminen on millitarkkaa puuhaa. Säröpuoli on sitten ihan selvästi High Gain-osastoa. Siinäkin on selkeä pykälä Gain-säädössä klo 2-3 välillä. Reverb on erinomaisen kuuloinen. Pääteputkien MIX-säätö on hieno ajatus, mutta soundillisesti niiden välillä on yllättävän pieni ero. Taso vaihtelee ehkä enemmän. Samoin watti-säädin on melkoisen turha. Kannattaa lukea manuaalista, miten se toimii. Kokonaisuutena ihan ok, jos hakee modernia kitarasoundia. Combosta jä sellainen maku, että vähän liian pieni laatikko. Nuppi + kaappi voisi toimia paremmin.
 
Tweaker 15 Comboa olen päässyt kokeilemaan liikkeessä. Siinä on erittäin monipuoliset soundit. Vähän ehkä kylmä perussoundi. Itse tykkään, että vahvistin menee vähän kyykkyyn ja kompressoi soundia. Tweaker ei antanut oikein periksi. Ainakaan normaalilla äänenvoimakkuuksilla.
 
Itse valitsisin Tweakerin mielummin, mutta nämä ovat niitä kuuluisia makuasioita. Kannattaa ensin selvittää mahdollisimman tarkkaan, millaista soundimaailmaa on hakemassa. Itselläni on vielä jopa tärkeämpää, minkälaisen fiiliksen vahvistin antaa soitettaessa.

 
Pitkälti samoilla linjoilla, ja taidanpa omistaa juuri samaisen combon, josta edellä puhutaan. Särökanava on helposti juu high gain puolella, mutta pienemmät rosot onnistuukin paremmin puhtaalta kanavalta. Pääteputkien välillä väitän kyllä aistivani eroja, mitään mullistavaa muutosta tuolla ei kuitenkaan saa aikaan. Tarkoitushan noilla varmaan on seilailla britti ja Jenkki soundien välillä ja kyllä se sen suuntaista muutosta tuo mielestäni. Ei kuitenkaan ole kuin yö ja päivä, tai Mesa ja Marsu. Koti soitteluissa tuo combo itsessään on mulla riittänyt hyvin, mutta kyllä paljon maukkaampaa on soitella lisäkaapin kanssa.
Rebelistä löytyy kyllä säädeltävää ihan sopivasti, kun molemmille kanaville on vielä nuo bright/normal ja tight/deep kytkimet. Ne ja tubemix, sekä tehonsäätö ja volume ja gain luo kyllä mahdollisuuksia ruuvailla.
 
Tuollaisia ajatuksia minulla,Tweakerista ei ole kokemuksia. Rebel kannattaa kyllä testata.
 
JohnPatrick
17.07.2012 08:34:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on luonteeltaan moderni.
 
Tämä oli ehkä vähän yllätys, kun netistä jäi melko rock-tyylinen fiilis tuosta, mut nettipätkät on nettipätkiä.... ei modernimpikaan ole poissuljettu, jos ei mene ihan sinne sirinä-osastolle ja säädöt ovat hyvät.
 
Pääteputkien MIX-säätö on hieno ajatus, mutta soundillisesti niiden välillä on yllättävän pieni ero. Taso vaihtelee ehkä enemmän. Samoin watti-säädin on melkoisen turha.
 
Tätä vähän pelkäsinkin!
 
Tweaker 15 Comboa olen päässyt kokeilemaan liikkeessä. Siinä on erittäin monipuoliset soundit.
 
Tweaker voisi puolet edullisempana tietysti olla vaihtoehto puhtaasti kotivaffariksi. vähän mietityttää, kun säädöistä suurin osa on vipujen takana, että miten ne rupee kyllästyttämään, kun ei voi soiton aikana vaihdella soundeja...
 
Blackstarin vahvareita katselin myös, joista tuli heti juurikin tuo moderni vaikutelma ja siksi en niin paljoa innostunut - mieluummin vähän rouheampaa rokkijuttua, jota voi sitten boostailla tarvittaessa.
 
RrRailo
17.07.2012 12:49:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tweaker 15 on ollut omassa omistuksessa ja jokusen kerran olen sitä täälläkin päässyt kehumaan...
 
Todella monipuolinen, hyvin rakennettu, innovatiivinen vahvistin on kyseessä, josta löytyy soundeja lempeistä puhtaista kunnon rokkirosojen kautta(sekä ameriikan tyyli, että brittimeininki) hevihommiin saakka. Parhaimmillaan rokkijutuissa, boostaamalla saa kyllä monenlaista törinää irti. Ottaa säröpedaaleja hyvin vastaan, loopin kautta loput polkimet. Laitteeseen saa myös lykättyä muitakin pääteputkia kuin 6V6:sia, joten silläkin saa erilaisia sävyjä irti.
 
Löytyyhän tuosta myös isommat versiot 44W ja 88W, jos pienestä loppuvat tehot tai headroom kesken.
 
Pesee saman hitaluokan vahvistimet melkein järjestään, vertailukokemusta muun muassa Orangen ja Blackstarin tuotteisiin. Blackstarit on jotenkin helvetin kylmän kuuloisia Egnateriin verrattuna ja Orange häviää lisäominaisuuksien puuttuessa.
 
Deathlegendary whippin'
JohnPatrick
18.07.2012 20:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, mun lainausmerkinnät näkyikin normaalimustana, eli melko sekavaa, pahoittelut siitä... :D
 
Kävi niin, että taloon tuleekin Laney Lionheart 5W combo! Lomalaisena piipahdin musaliikkeessä ja testasin ensin pari Mesa/boogieta (Express ja minirecto) - en tykännyt yhtään.
 
Lionheartin otin testiin ihan huvikseen myyjän suosituksesta ja voihan perskules, kun oli hieno soundi ja toimi hiljaisilla volumeilla todella hienosti!. Hyvä puhdas, rosot ja särötkin kuulostivat makuuhuonevolumella kelvolliselta. Rokkia rankempaa tuosta tuskin irtoaa, mutta terve soundi kaiken kaikkiaan ja varmasti hyvä pohja myös pedaaleille. Josko boostaamalla sitten pääsisi jo heavy-maisemiin, hope so...
 
Egnaterista jäi pieni haamu kuitenkin kummittelemaan ja toivottavasti niitä näkyisi joskus tulevaisuudessa musaliikkeissäkin ja pääsisi kokeilemaan.
 
Kiitti vastanneille!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «