![]() 16.07.2012 11:31:32 | |
---|---|
Kalliin rummun voi tilata myös huonoilla spekseillä ja useat näin tekevät jotka eivät asioista mitään ymmärrä. Rumpu joka soi kauniisti myös erittäin hiljaa on rungoltaan ohut ja muutenkin hyvin rakennettu. Monet johtavat rumpuvalmistajat näyttävät tällä hetkellä tekevän rumpuja vintage-tyyppisillä rungoilla ainakin koivu, vaahtera ja pyökkimalleissa. Syy tähän on hyvin yksinkertainen. Topikin aloittajalle vastaisin näin: Nämä budjettitason tuplasetit ovat rumpalismin syöpä, joita tehtaat puskevat ahneuksissaan wannaberumpaleiden autotallejen kautta kaatopaikkoja täydentämään. Jos haluat oikeasti soittaa rumpuja, mene oikean rumpuopettajan tunneille. Siellä opit soittamisen lisäksi myös kamoista faktaa, jotka ei varmasti netistä lukemalla omaan kaaliin tartu jos ainoa mielikuva on vaan tuplasetin hommaaminen ja se miten siistit tuplabasarit on. En edes tiedä miksi kirjoitin, koska tiedän ettet usko kuitenkaan. | |
![]() 16.07.2012 11:35:03 | |
EJ84: Kalliin rummun voi tilata myös huonoilla spekseillä ja useat näin tekevät jotka eivät asioista mitään ymmärrä. Rumpu joka soi kauniisti myös erittäin hiljaa on rungoltaan ohut ja muutenkin hyvin rakennettu. Monet johtavat rumpuvalmistajat näyttävät tällä hetkellä tekevän rumpuja vintage-tyyppisillä rungoilla ainakin koivu, vaahtera ja pyökkimalleissa. Syy tähän on hyvin yksinkertainen. Topikin aloittajalle vastaisin näin: Nämä budjettitason tuplasetit ovat rumpalismin syöpä, joita tehtaat puskevat ahneuksissaan wannaberumpaleiden autotallejen kautta kaatopaikkoja täydentämään. Jos haluat oikeasti soittaa rumpuja, mene oikean rumpuopettajan tunneille. Siellä opit soittamisen lisäksi myös kamoista faktaa, jotka ei varmasti netistä lukemalla omaan kaaliin tartu jos ainoa mielikuva on vaan tuplasetin hommaaminen ja se miten siistit tuplabasarit on. En edes tiedä miksi kirjoitin, koska tiedän ettet usko kuitenkaan. Määrittele mulle huonot speksit. www.suhdelukucoverband.fi | |
![]() 16.07.2012 11:35:48 | |
ferodoz: En oo muuttanut mitään juttua jälkeenpäin. Ihmettelin vain sitä kannattaako puhua asiasta mistä ei selkeästi tiedä juuri mitään? Ihan ajankuluksi laitoin huuhaa humpuukia, kun odottelen tässä, että menisi nuo sadekuurot ohi. Jotenkin tuli sellainen olo, että wikipedia-tasoa tämä ei muutenkaan ole. En tosiaan tarkoita sinua välttämättä nyt ;) Mutta nyt olen tosissaan. Periaatteessa niistä asioistahan juuri pitää puhua, joista ei tiedä? | |
![]() 16.07.2012 11:44:52 | |
Speedy: Äänen määrähän ei ole sama asia kuin äänen laatu.. Kyllähän paskasta lähtee ääntä siinä missä kalliistakin, mutta äänen laatu ei ole sama.. Tai päivastoin.. Mutta ennen kaikkea kalliista kai oletusarvoisesti saa parempaa ääntä niin hiljaa kuin kovaa..? Joo no noin se menee luullakseni. En tiedä desibelitasoja, mutta halvoissa ääni on korviin ja hermoon enemmän käyvää. Halpoihin symbaaleihin pitää laittaa demppiä urakalla, ettei pää hajoa ja ne ei syty ihan pienestä iskusta. Koskeekohan halpoja tomareita, jne.? En tiedä. Visionit on olleet huonoimmat rummut, mitä on ollut ja ne on periaatteessa todella hyvät. Anttilan seteistä ei varsinaisesti ole kokemusta. | |
![]() 16.07.2012 13:34:25 (muokattu 16.07.2012 13:40:22) | |
ferodoz: Määrittele mulle huonot speksit. Joo minä haluaisin myös tietää mitkä ne speksit sitten on? Vastaukseksi en sitten kelpuuta mielipiteitä vaan faktaa asiasta. Tuossa parisen päivää sittenhän tästä oli jotain puhetta kun joku oli ostanut laadukkaat rummut isolla basarilla ja pienillä tomeilla. Jäin miettimään, että miksi sen setin ostaja oli tehnyt virheen? Miksi laadukkaasti valmistettu setti muuttuukin huonoksi jos koot ovat "väärät"? Se, että dynamiikka on herkempää tai virittäminen aavistuksen helpompaa sinun käyttötarkoitukseen ei vielä riitä mua vakuuttamaan. | |
![]() 16.07.2012 14:09:22 (muokattu 16.07.2012 14:16:29) | |
Vallu-Veke: Periaatteessa niistä asioistahan juuri pitää puhua, joista ei tiedä? Puhua saa ja pitää. Mutta nyt olikin kyse mun nähdäkseni siitä että heitellään mutua faktana. :) kincy: Se, että dynamiikka on herkempää tai virittäminen aavistuksen helpompaa sinun käyttötarkoitukseen ei vielä riitä mua vakuuttamaan. Ehkä mullakin on sitten oikeiden rumpalien mielestä huonot speksit mun Kumuissa. :) mutta ne on nimenomaan käyttötarkoitukseeni sopivat, ja se riittää minulle. Juuri lauantaina soundcheckin jälkeen tulin jälleen kerran siihen tulokseen että noi rummut on ollut ehkä fiksuimpia ostoksiani ikinä. Ne on ihan tajuttoman hyvät. Harmi että ne on todennäköisesti huonoilla spekseillä. :/ www.suhdelukucoverband.fi | |
![]() 16.07.2012 15:50:38 | |
ferodoz: ... Ne on ihan tajuttoman hyvät... Itsellehän ne rummut tulee useimmiten laitettua, eikä esim. anopille. Valinnassa suunnataan huomio enemmän sinne parempaan suuntaan. ===> Tottakai ne on hyvät ja komia on aina komia :) | |
![]() 16.07.2012 16:21:02 | |
kincy: Joo minä haluaisin myös tietää mitkä ne speksit sitten on? Vastaukseksi en sitten kelpuuta mielipiteitä vaan faktaa asiasta. Sieltä voit lueskella. Käyttötarkoituksen mukaan lähinnä, kuten Matti tuossa aiemmin totesi. http://www.kumu.fi/finnish/vinkkeja.html Pähkinänkuoressa kuitenkin niin että (valmistusmateriaalista riippuen) mitä paksumpi runko sen korkeampi on matalin mahdollinen taajuus ja suurempaa voimaa tarvitsee soittoon. Liian paksu rumpu ei soi vaikka löisit kuinka. Sama syvyyden kanssa. Lue sieltä linkistä, lue. Ja palatakseni monipuolisuuteen. Pienestä rummusta lähtee tarvittaessa iso ja matala soundi. Isosta rummusta ei taas lähde tarvittaessa pieni jne. Jokainen asia värähtelee sille ominaisella taajuudella joka on kutakuinkin massan/tiheyden yms. suhteen vakio tai jotakin! Suurin osa soittajista mikittää setin keikalla kuitenkin, tosin Joensuussa ei vissiin tarvii kun siellä on niin isot rummut ja syvät tomit että kuuluu tänne asti. Tai ainakin joku ihmeellinen jupina tuntuu jokaisen kirjoitukseni jälkeen kuuluvan. :D | |
![]() 16.07.2012 17:47:46 | |
EJ84: Sieltä voit lueskella. Käyttötarkoituksen mukaan lähinnä, kuten Matti tuossa aiemmin totesi. http://www.kumu.fi/finnish/vinkkeja.html Pähkinänkuoressa kuitenkin niin että (valmistusmateriaalista riippuen) mitä paksumpi runko sen korkeampi on matalin mahdollinen taajuus ja suurempaa voimaa tarvitsee soittoon. Liian paksu rumpu ei soi vaikka löisit kuinka. Sama syvyyden kanssa. Lue sieltä linkistä, lue. Ja palatakseni monipuolisuuteen. Pienestä rummusta lähtee tarvittaessa iso ja matala soundi. Isosta rummusta ei taas lähde tarvittaessa pieni jne. Jokainen asia värähtelee sille ominaisella taajuudella joka on kutakuinkin massan/tiheyden yms. suhteen vakio tai jotakin! Suurin osa soittajista mikittää setin keikalla kuitenkin, tosin Joensuussa ei vissiin tarvii kun siellä on niin isot rummut ja syvät tomit että kuuluu tänne asti. Tai ainakin joku ihmeellinen jupina tuntuu jokaisen kirjoitukseni jälkeen kuuluvan. :D Nojoo, ollaan tavallaan samoilla jäljillä, mutta yhteen asiaan silmä pökkäsi. Se on se että pienestä rummusta lähtee tasan yhtä hyvä saundi matalalla vireellä, kuin mitä isosta rummusta korkeassa vireessä. Tähän pätee hieman sovellettuna sanonta; Suutari pysyköön lestissään. Joka rummulle on ainakin mun setissä tarkoitus, ja oon niiden tarkoituksien mukaan valinnut omat tuumakoot. :) www.suhdelukucoverband.fi | |
![]() 16.07.2012 20:46:46 | |
Amazeus: Tuntuu olevan ihmeen halpa ollakseen tuplasetti, vielä kun uutena myydään.. Oonko vain vainoharhanen tai jtn, kannattaako harkita? Vainoharhanen pittöö olla, ei kannata harkita. Kuten kincy jo tokassa viestissä kiteyttikin ei näitä mapexin halppissarjalaisia kannata hankkia. Ite oon soittanu tuollaisella QR-perussetillä eikä siitä meikäläisen viritystaidoilla saanut oikein soitettavaa. Ero silloiseen omistamaani semipro M-Birch settiinkin oli melkoinen. Tuollainen vastaava tuplasetti sattui kerran musaliikkeessä vastaan ja yllätyin kuinka halvalta/lelulta se näytti, no hintalappu sen mukaan tosiaan ;) kuten tässäkin. Ja Todellakin tuon 900e voit sijoittaa paljon paremminkin. Itse esim sain Saturn sarjalaisen tuohon hintaan mnetin torilta. Hyväsoundiset laadukkaat pannut! Aina voit päivitellä settiä sitten isommaksi jos tarve sellaiseen tulee. mutta miten vain, go for it jos siltä tuntuu :) | |
![]() 16.07.2012 22:16:41 | |
ferodoz: Onko sulla mitään käsitystä rumpujen soitosta? Tai saundeista? Mäiden kirjoitusten perusteella ei todellakaan ole. Mulla on korvat. | |
![]() 16.07.2012 22:19:12 | |
Duro: Joo no mä en itse näitä anttilasettejä koskaan ees laske näihin yhtälöihin. My bad, ei olekaan puristetta se käytetty sana vaan LEHMUSTA.. "Puupalikat" ei ole anttilaa. | |
![]() 16.07.2012 22:32:23 | |
statistiÖ: Mulla on korvat. Tämä väite ei todellakaan tue sun edellisiä postauksiasi. www.suhdelukucoverband.fi | |
![]() 16.07.2012 22:32:46 | |
Krisse82: Taitaa muutenkin ohutrunkoiset rummut olla keskimääräistä tyyriimpiä :D Kalliimpia? Onko tämä kierteishuumoria, tipahdin :) | |
![]() 16.07.2012 22:35:36 | |
statistiÖ: Kalliimpia? Onko tämä kierteishuumoria, tipahdin :) Näin minä asian näkisin. Ei taida kovin edullisia alle 4mm:llä rungolla varustettuja settejä olla. Niinq esimerkkinä :D Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin... | |
![]() 16.07.2012 22:36:23 | |
Speedy: Ei kai se niin sanonu, kysy vain että onko testattu.. Ja miten kalliista rummusta ei saa hiljaista ääntä? Sanoin juuri niin, kuin Vallu ymmärsi. Testasin ja kehoitin testaamaan. Kallis rumpu on kovaääninen, vaikka hiljaa kopauttaa nimim. hiljaa kopautin ja kaaduin selälleni äänestä. | |
![]() 16.07.2012 22:44:07 | |
ferodoz: Juuri näin. Enkä missään vaiheessa saanut sellaista kuvaa että hän olisi juuri näitä testannut, joten mutulla menee todennäköisesti myös hän.Kalliin rummun parhaita puolia on se että se soi hiljaakin soitettuna hyvällä saundilla, joten mun mielestä staristiÖ:n käsitykset on vastakohta todellisuudelle. Mene ja tiedä. Noh tuota, ensimmäinen kirjoitukseni: mitä kopauttelureissua muistelen. Mm. mapexin tuplan rumpuja kopautin ja niitä kaikkia muita, mitä oli. Mikä on hyvä saundi ja mikä sun hiljaa? Veikkaan että sun hiljaa, on mun kohtuukopautus :) Yhtä lujaa en löisi (koskaan) kuin sinä tavallisesti. Mun mielestä siitä paremmasta pytystä olisi tullut hyvä saundi vasta kovemmalla lyönnillä ja hiljaakin tuli kova ääni (ei sointi). | |
![]() 16.07.2012 22:55:05 | |
ferodoz: Ai nytkö se onki sivuseikka että onko niitä testannut vai ei? Ja noi nyt ei ole mitenkään vertailukelpoisia asioita keskenään. Minunkin mielestä on vertailukelpoisia. | |
![]() 16.07.2012 23:07:31 | |
ferodoz: Tämä väite ei todellakaan tue sun edellisiä postauksiasi. Tukee, toisinpäinkin. Tuossa oli aika moni samaa mieltä omin päin tai lähteellä ryyditettynä. Minä liikun fiilispohjalla ja kuulohavainnolla. Sinä olet lukenut huonosti, mitä olen kirjoittanut ja kommentoinut sen mukaan, tuhma. :) | |
![]() 16.07.2012 23:11:38 | |
Krisse82: Näin minä asian näkisin. Ei taida kovin edullisia alle 4mm:llä rungolla varustettuja settejä olla. Niinq esimerkkinä :D Vieläkään. Paksut on kalleimpia, ohuet halvimpia. Fertsin kaveri :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)