tkbass 19.04.2004 11:37:27 | |
---|
Elikkäs tänne vois suositelle hyviä särkijöitä bassolle. musiikki tyyli ois heavy meteli |
balzary 19.04.2004 11:43:43 | |
---|
Elikkäs tänne vois suositelle hyviä särkijöitä bassolle. musiikki tyyli ois heavy meteli haulla tästä löytyy aikaisempia threadeja esim särö sanaa käyttämällä. (tai esim pedaalien nimillä) oma ehdokas: nobels bass overdrive- halpa ja hyvä, jos sen onnistuu jostain löytämään. omastani käytettynä maksoin soitin huttusella 40e. |
hemmo 19.04.2004 11:58:00 | |
---|
Kaikki on hyvää! - sisäpiiri |
Niskamies 19.04.2004 16:22:37 | |
---|
Kovaa soitetty putkinuppi:) Sbassossa on neljä kieltä. |
Bilharzia 19.04.2004 17:44:05 | |
---|
Mulla on tää skitalle tarkotettu Bossin Drivezone.. siinä on muff fuzz-mallinnus. Kuulostaa hyvältä. Täytyy kokeilla noita overdrive-mallinnuksia paremmin että tulis semmosta runtumpaa saundia. Särönä muff fuzz kuulostaa hyvälle. www.LifeofDebauchery.Com |
Teijo K. 19.04.2004 18:04:19 | |
---|
Kovaa soitetty putkinuppi:) Jeah, röytämällä. Täysii. Kernelit ne on unixeissakin ...
- KooAa. |
Vemmy 19.04.2004 19:07:25 | |
---|
Kovaa soitetty putkinuppi:) Otetaan tuosta tuo hymiö pois. Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Niskamies 19.04.2004 20:07:52 | |
---|
Otetaan tuosta tuo hymiö pois. No juu, mutta pikkasen eri asia. On mun trankku-ebs:ssä ihan kivat säröt :) Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Vemmy 20.04.2004 09:28:08 | |
---|
No juu, mutta pikkasen eri asia. On mun trankku-ebs:ssä ihan kivat säröt :) "Hyvää säröä" ei kai voi oikein mitenkään määritellä yleispätevästi, koska kyse on suurimmaksi osaksi henkilökohtaisista mieltymyksistä, joten basson signaalin säröyttämisessä putkinuppi on yksi vaihtoehto, ja siinähän on usein jopa kaksi vaihtoehtoakin: joko etuastesärö, tahi sitten se joidenkin mielestä jumalainen (ja ainoa oikea) päätesärö. Ensinmainittua minä suosin. Ei välttämättä halvin vaihtoehto eikä edes vastaus esitettyyn kysymykseen, mutta vaihtoehto kuitenkin. ps. Roland Spirit Bass 50-transistori-ihmeestä lähtee myös kivat säröt, mutta se aiheutuu elementistä. Ei kunnon säröä, mutta kivaa rutinaa. Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Elikkäs tänne vois suositelle hyviä särkijöitä bassolle. musiikki tyyli ois heavy meteli Nimin. arva on hyvä särkemään sbassoja ja tekee homman aina mielellään. 8-= Kaikki on hyvää! - sisäpiiri |
Karlsson 21.04.2004 15:26:42 | |
---|
Nimin. arva on hyvä särkemään sbassoja ja tekee homman aina mielellään. 8-= Joo, mäkin suosittelen arvaa. Tehokas ja nopee. Sairaan nopee. Myydään: Nauhaton Music Man ja 6-kielinen Samick/ Valley Arts. Halavalla lähtee! |
KMT 21.04.2004 15:40:29 | |
---|
Nimin. arva on hyvä särkemään sbassoja ja tekee homman aina mielellään. 8-= Hoho. Liity sinäkin uusavuttomien klupiin! #1 |
Cornflake 22.04.2004 17:00:20 | |
---|
Vemmy: siinähän on usein jopa kaksi vaihtoehtoakin: joko etuastesärö, tahi sitten se joidenkin mielestä jumalainen (ja ainoa oikea) päätesärö. Ensinmainittua minä suosin. Mun mielestä molemmilla on puolensa. Tosin tämäkin riippuu ihan sikana käytetystä vermeestä ja säärintamien liikkeestä. Ja juuri siitä minkä tyyppistä kamaa vedetään. _Minusta_ tuohon hevi-meisinkiin sopii "paremmin" etus-särön tyyppinen ja rouheampaan rokkiin tuo päättärimeininki. Etusesta saa _yleensä_ erottuvamman särön ja päätteestä sellaisen rouhean ja mouhean. Molemmat ovat kivoja. Jopa yhdessä, hitusen molempia. Ketjun aloittajalle sanoisin että kannattaa tyyppailla vähän kaikkea. Mistäs sitä tietää löytyykö se sun, ja varsinkin sun bändin sekaan istuva, särösi purkista, putkesta vai löytyykö sitä ollenkaan. Lick my lovepump! |
Vemmy 22.04.2004 19:03:15 | |
---|
_Minusta_ tuohon hevi-meisinkiin sopii "paremmin" etus-särön tyyppinen ja rouheampaan rokkiin tuo päättärimeininki. Etusesta saa _yleensä_ erottuvamman särön ja päätteestä sellaisen rouhean ja mouhean. Molemmat ovat kivoja. Jopa yhdessä, hitusen molempia. Särön määrä ja laatu ovat sellaisia juttuja, että niitä pitäisi olla jumalattoman monennäköistä saatavilla, että voisi olla tyytyväinen. Eri biiseihin tarttis olla erilaista, puhumattakaan sitten kun hypätään kokonaan musiikkityylistä toiseen. Pitänee hommata midiohjattava putkietunen ja putkipääte, tahi sitten ajaa se olemassaolevan putkinupin päätteeseen, kun tuntuu ettei kaksi särökanavaa riitä millään, koko ajan pitäisi olla ruuvaamassa. Tai sitten minä en vain osaa olla tyytyväinen tuottamaani bassosäröön siinä määrin, että se sopisi joka biisiin missä sitä tarvitsen tahi haluan käyttää. Tai sitten siirrytään yksinkertaisempaan kokoonpanoon, jossa kaikki tulee kevyellä yliohjauksella... Ja kyllä se riippuu hevistäkin, että millaista bassosäröä sinne sopii lykätä sekaan, ja että mikä sinne sopii. Kitarapuolella on paljon helpompaa minulle tuo säröpuoli... Tai sitten se johtuu vain siitä, että sillä puolella tuo yksi särötyyppi on jo niin tuttu, ettei muuta edes halua... Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Cornflake 22.04.2004 19:12:28 | |
---|
Vemmy: Ja kyllä se riippuu hevistäkin, että millaista bassosäröä sinne sopii lykätä sekaan, ja että mikä sinne sopii. Jep. Ei tuo ympäripyöreä funtsailu ollut miksikään ohjenuoraksi tarkoitettu. Pitäisi itsekin hommata midi-poljin niin saisi ainakin cover puolelle joka biisiin suht sopivan soundin. Omassa tuotannossa ajattelin pitäytyä pääsääntöisesti yhdessä soundissa. Se on rutussa vähän sieltä täältä:-) Lick my lovepump! |
hemmo 22.04.2004 20:15:13 (muokattu 22.04.2004 20:19:33) | |
---|
Särön määrä ja laatu ovat sellaisia juttuja, että niitä pitäisi olla jumalattoman monennäköistä saatavilla, että voisi olla tyytyväinen. Eri biiseihin tarttis olla erilaista, puhumattakaan sitten kun hypätään kokonaan musiikkityylistä toiseen. Tai sitten kannattaa tehdä kuten skitaristit ja hommata pedaalilauta vermeineen. Mie oon ainakin tehny niin ja pärjää melkein missä vaan seuraavalla surffilaudalla (joka on tosi puolet pienempi kuin vuosia sitten) - SansAmp Bass Driver DI - Boss Bass Synth - Boss Bass Eq - Boss Bass Chorus - Boss Bass Overdrive - EBS Multidrive - Nobels Bass Overdrive Noilla saan kovempaa ja särömpää ja vätkytystä kaiken tarpeen mukaan. Tykkään. Kaikki on hyvää! - sisäpiiri |
Vemmy 22.04.2004 20:21:22 | |
---|
Jep. Ei tuo ympäripyöreä funtsailu ollut miksikään ohjenuoraksi tarkoitettu. Erehdys ja tärähdys- metodi sopii näihin hommiin loppujen lopuksi parhaiten: ensin kysytään 'viisaammilta' (jotka itse metsästävät täydellistä soundiaan hamaan hautaan asti) hyviä vinkkejä, sitten ostetaan eniten kannatettu (eli vähiten vihattu), ja kymmenen vuoden päästä on käyty läpi sen lisäksi kahdeksan muuta aikoinaan ehdotettua vaihtoehtoa... =) Joten ympäripyöreät pohdiskelut sopivat tähän hommaan kuin pippuripihvi valkosipuliperunoiden keralla. (Niin, ja loppujen lopuksi parhaissa tapauksissa hommataan se alkuperäinen vaihtoehto takaisin.) Pitäisi itsekin hommata midi-poljin niin saisi ainakin cover puolelle joka biisiin suht sopivan soundin. Omassa tuotannossa ajattelin pitäytyä pääsääntöisesti yhdessä soundissa. Se on rutussa vähän sieltä täältä:-) Minulla taas cover-puolella riittää vallan hyvin yksi särö... ;) Omassa tuotannossa pitäisi olla ainakin kolme-neljä eri soundia käytössä... Taitaa tuo kitaravermeitä varten hankittu midipedaali mennä osaksi bassokamoja vielä. JA ASIAAN! Hyviä bassosäröjä on vaikka ja kuinka paljon. Ja se 'oikea' särö voi yhtä hyvin löytyä kitara- tai bassoefekteistä, lattia- tai räkkimallisesta, putki- tai transistorivahvistimesta, tai jostain muusta. Ei muuta kuin kokeilemaan. Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Vemmy 22.04.2004 20:23:57 | |
---|
Tai sitten kannattaa tehdä kuten skitaristit ja hommata pedaalilauta vermeineen. Mie oon ainakin tehny niin ja pärjää melkein missä vaan seuraavalla surffilaudalla (joka on tosi puolet pienempi kuin vuosia sitten) - SansAmp Bass Driver DI - Boss Bass Synth - Boss Bass Eq - Boss Bass Chorus - Boss Bass Overdrive - EBS Multidrive - Nobels Bass Overdrive Noilla saan kovempaa ja särömpää ja vätkytystä kaiken tarpeen mukaan. Tykkään. Tuosta SansAmpista kun saisi räkkimallisen midiohjattavan version... Sellaistahan ei taida olla muistaakseni..? Sillä saisi mukavasti vaihtelua, ja nupista sitten loput... Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
hemmo 22.04.2004 20:26:29 (muokattu 22.04.2004 20:27:40) | |
---|
Tuosta SansAmpista kun saisi räkkimallisen midiohjattavan version... Sellaistahan ei taida olla muistaakseni..? Sillä saisi mukavasti vaihtelua, ja nupista sitten loput... Eikös tuo Cornflaken omaama SansAmp PSA-1 ole juuri sellainen? Kaikki on hyvää! - sisäpiiri |
Vemmy 22.04.2004 20:31:19 | |
---|
Eikös tuo Cornflaken omaama SansAmp PSA-1 ole juuri sellainen? No niin, sehän se... Pitänee muistaa ottaa muistinparannuslääkkeet useammin... Milläköhän sen muistaisi... Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |