ReBeat 16.07.2012 01:19:22 | |
---|
lvaatamoinen: 7. vuonna paukahti tallamikistä käämilanka poikki -> Mikkien vaihto (2kpl), töineen päivineen 200e huitteilla Olisit saanut torilta yhden mikin 50 eurolla ja vaihtanut sen itse. Älytöntä laskea kokonaishinnaksi 200. |
Decadetroll 16.07.2012 15:53:04 | |
---|
ReBeat: Olisit saanut torilta yhden mikin 50 eurolla ja vaihtanut sen itse. Älytöntä laskea kokonaishinnaksi 200. Tämä pisti minuakin hymyilyttämään. Toinen juttu oli se, että kitara kaatui ja kaula meni paskaksi -> lisähintaa kitaralle. "Kas vain." Suosittelen opettelemaan kolvaamisen jalon taidon ja myös sen, ettei niitä kitaroida kaadella sieltä telineestä naamalleen, niin säästyy paljon vähemmällä rahalla, oli sitten kyse 2000 euron ESP:stä tahi 600 euron Halpa-ibanezista. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
Krice 16.07.2012 16:10:26 | |
---|
Decadetroll: Toinen juttu oli se, että kitara kaatui ja kaula meni paskaksi -> lisähintaa kitaralle. "Kas vain." Kolmas juttu, että kannattaako tuollaista loppuun kulahtanutta Ibanezia lainkaan korjata. Myyminen olisi fiksumpaa, saisi rahaa uuteen kitaraan. |
Decadetroll 16.07.2012 16:14:18 | |
---|
Krice: Kolmas juttu, että kannattaako tuollaista loppuun kulahtanutta Ibanezia lainkaan korjata. Myyminen olisi fiksumpaa, saisi rahaa uuteen kitaraan. En minäkään korjaisi halpis ibanezia, jossa on paska mikki, huono talla ja kaula poikki.. Ei mitään järkeä kyllä :D don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
oiva tumpeloinen 16.07.2012 16:16:04 | |
---|
Decadetroll: En minäkään korjaisi halpis ibanezia, jossa on paska mikki, huono talla ja kaula poikki.. Ei mitään järkeä kyllä :D Ne ei varmaan tule kaikki samaan aikaan? Siinä vaiheessa, kun olet 300 euron kitaraan laittanut satkun tai päälle huoltoon, alkaakin jo mietityttämään, kannattaako se heittää roskiin, vai huollattaa myöhemmin parin satkun hinnalla. |
Decadetroll 16.07.2012 16:27:14 (muokattu 16.07.2012 16:28:47) | |
---|
oiva tumpeloinen: Ne ei varmaan tule kaikki samaan aikaan? Siinä vaiheessa, kun olet 300 euron kitaraan laittanut satkun tai päälle huoltoon, alkaakin jo mietityttämään, kannattaako se heittää roskiin, vai huollattaa myöhemmin parin satkun hinnalla. No ei tietenkään tule ei, mutta en siltikään alkaisi maksamaan 200 euroa siitä, että halpa-ibaneziin laitetaan uudet mikit kun vanhasta meni käämilanka poikki. Saati siitä, että saan vaihtaa paskan tallan 300 euroa maksavaan schalleriin. Tai edes sitä ~200 euroa maksavaa kaulaa en laittaisi tuohon. Toki olen joskus itsekin ostanut jonkun ~600 euroa maksavan kitaran ja jopa vaihtanut siihen osiakin, mutta 50 euroa mikistä ja jotain 70 euroa original floyd rosesta käytettynä on hieman eri asia kuin maksaa 500 euroa noista osasista. Mutta jokainen tietysti tyylillään. Itseäni vaan hauskuutti tuo, että kun kitarassa tuntuu olevan pelkkää paskaa osaa ja nauhatkin kuluvat ennätysnopeasti ja on ihan scheisseä kaikki muutenkin, niin siihen satsataan ensin 200 euroa mikkeihin, 50 euroa nauhojen hiomiseen, sitten 250 euroa uuteen kaulaan ja lopulta 300 euroa tallaan, jolloin ollaan jo ylitetty reippaasti kitaran alkuperäinen arvo. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
edenbeast 16.07.2012 17:05:57 | |
---|
Puolentoista tonnin kitarassa logokin kiiltää kauniimmin, mikinkuorista voi ihastella peilikuvaansa ennen lavalle astumista ja soitto sujuu vaikkei edes koskisi kieliin. :) |
jniska 16.07.2012 17:58:39 | |
---|
Kysymys: Mikä on siinnä 1500€ kitarassa parempaa kuin 500€ kitarassa ? Vastaukseni: Kaikki on parempaa. Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
En jaksanut lukea etusivua pidemmälle, mutta niinhän se aina on, että persaukiset koirat kiljuu kateuttaan, kun itsellä ei rahat riittäneet kuin siihen vitun tokai jätepuupalasen.. Naapurilla on uusi Corvette, mutta meidän vitun tila-Citroeniin mahtuu enemmän roinaa, niin mikä vittu sekin luulee olevansa? Vittu meidän mamma valitsi niin että sopii läskiperse kyytiin,.. Jos ei ole rahaa ollaanhiljaa ja kadehditaan niitä joilla on.- Eli nyt raatokärpäset hiljaa!! Minulla on kitaroita yli 50-tonnin edestä ja te istutte hiljaa tokainenne ja soitattte kiukusta puhisten makkarissa nin ettei äiti hermostu..kateelliset apinat. 20-sivua katkeraa ulvomista, voi reppanoita. |
stumpe 16.07.2012 18:15:38 | |
---|
loner: En jaksanut lukea etusivua pidemmälle, mutta niinhän se aina on, että persaukiset koirat kiljuu kateuttaan, kun itsellä ei rahat riittäneet kuin siihen vitun tokai jätepuupalasen.. Naapurilla on uusi Corvette, mutta meidän vitun tila-Citroeniin mahtuu enemmän roinaa, niin mikä vittu sekin luulee olevansa? Vittu meidän mamma valitsi niin että sopii läskiperse kyytiin,.. Jos ei ole rahaa ollaanhiljaa ja kadehditaan niitä joilla on.- Eli nyt raatokärpäset hiljaa!! Minulla on kitaroita yli 50-tonnin edestä ja te istutte hiljaa tokainenne ja soitattte kiukusta puhisten makkarissa nin ettei äiti hermostu..kateelliset apinat. 20-sivua katkeraa ulvomista, voi reppanoita. Sulla on näemmä päähän kihahtanut sellainen keltainen neste, ureaksi kutsutaan juum. Lähinnä naurattaa se, miten kirjoitit asiasi, onko kivekset varmasti laskeutuneet? :)) |
Morri 16.07.2012 18:16:26 | |
---|
stumpe: Sulla on näemmä päähän kihahtanut sellainen keltainen neste, ureaksi kutsutaan juum. Lähinnä naurattaa se, miten kirjoitit asiasi, onko kivekset varmasti laskeutuneet? :)) Liekö sarkasmiakin hiukan mukana... Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
stumpe 16.07.2012 18:23:25 | |
---|
Morri: Liekö sarkasmiakin hiukan mukana... Hyvä kysymys, toivottavasti on. =D |
hemmo 16.07.2012 18:45:59 | |
---|
loner: Minulla on kitaroita yli 50-tonnin edestä ja te istutte hiljaa tokainenne ja soitattte kiukusta puhisten makkarissa nin ettei äiti hermostu..kateelliset apinat. höpöhöpö, kunhan uhoot vaan, todennäköisesti sulla ei oo yhtn mitn www.soittimienomistajat.net "sisäsiittoisen saamattoman paskasäkin lennosta rallattelua" -Thominisk |
loner 16.07.2012 18:57:16 | |
---|
stumpe: Sulla on näemmä päähän kihahtanut sellainen keltainen neste, ureaksi kutsutaan juum. Lähinnä naurattaa se, miten kirjoitit asiasi, onko kivekset varmasti laskeutuneet? :)) Kuules hassun näköinen lippalakkipää.. minä soitin kitaraa ennenkuin vanhemmillesi sattui ko vahinko..Itse et varmaan huomannut, mutta juuri tuo on sitä perikateutta kun itse soitat lippis päässä makuuhuoneessa ja toisilla menee vaan paremiin. Mutta se on sinun osa ja joidenkin pitää vaan tyytyä soittamaan makkarissa lippis päässä, ei siinä mitään pahaa ole. |
loner 16.07.2012 18:59:16 | |
---|
Morri: Liekö sarkasmiakin hiukan mukana... Oih, olin jo luopunut toivosta ja luulin saavani kiusata makuukamaripoikia koko rahan edestä, senkin ilonpilaaja. |
lavaamo 16.07.2012 18:59:45 | |
---|
loner: Kuules hassun näköinen lippalakkipää.. minä soitin kitaraa ennenkuin vanhemmillesi sattui ko vahinko..Itse et varmaan huomannut, mutta juuri tuo on sitä perikateutta kun itse soitat lippis päässä makuuhuoneessa ja toisilla menee vaan paremiin. Mutta se on sinun osa ja joidenkin pitää vaan tyytyä soittamaan makkarissa lippis päässä, ei siinä mitään pahaa ole. LTD:t muuttuu ESPeiksi ja Squjut on by Fender http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=654260 ;) Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Morri 16.07.2012 19:08:28 | |
---|
loner: Oih, olin jo luopunut toivosta ja luulin saavani kiusata makuukamaripoikia koko rahan edestä, senkin ilonpilaaja. Olen pahoillani... ;) Mutta asiaan, minusta jokaisen tulisi itse omin käsin ja korvin todeta mikä siinä 1500 euron kitarassa on parempaa kuin 500 euron vastaavassa. Tietysti näinä nettimarkkinoiden päivänä ei välttämättä ihan helppo juttu jos nyt ihan esim Helsingissä ei satu asumaan. Voi olla että ero ei välttämättä niin merkittävä ole. Tai sitten on. Todennäköisyys sille on suurempi ainakin. Mielenkiinnolla haluaisin kokeilla esim tuota oman A Smith Jacksonin "halpisversiota". Siinä ehkäpä voisi olla konkreettinen 500/1500 vertailu, kun kuvien perusteella "samannäköiset" soittimet ovat kyseessä. Mutta mitä tulee tuohon hintasuhteeseen niin minä ottaisin lähtökohtaisesti mieluummin 1500 eurolla käytetyn soittimen kuin uuden 1500 euron kepin ;) Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
Gabe 16.07.2012 19:29:56 | |
---|
Halpiskitaroita puolustelematta täytyy sanoa että kalleinkaan soitin ei ole hyvän soittotaidon tae vaan loppupeleissä se soundi lähtee soittajasta itsestään. Katkerana muistelen kun joku vuosi sitten kaveri joka on soittanut kitaraa parikymmentä vuotta minua kauemmin vetäisi 300e mehiko fenderillään 100 kertaa paremmin kuin meikäläinen neljä kertaa kalliimmalla jenkkipelillä :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
oamkbonor 16.07.2012 19:46:27 | |
---|
Hintahan ei tee soittimesta parempaa tai huonompaa. Hintaan vaikuttaa nykyään vahvasti brändi ja sen arvostus sekä kuuluisat artistit jotka käyttävät kyseisiä soittimia. Voisin kuvitella, että jos Zakk Wylde alkaisi soittamaan Schecterillä niin niiden ritsojen hinta triplaantuisi välittömästi. Mielikuvat myy ja myös se tosiasia että huiput ja ammattijätkät ei vedä millään paskalla vaan työkalut pitää olla kunnossa jos meinataan myydä areenat täyteen ja tienata miljoonia. Nyrkkisääntönä sanoisin, että 1500e soitin on todennäköisesti komponenteiltaan ja kokonaisuutena parempi kuin 500e kitara. Johtuen ihan siitä, että eri hintaluokkien soittimissa käytetään eritasoisia osia ja niissä on eri vaatimustason työvaiheita ja myös siksi, että jotkut mallit halutaan profiloida ylemmän hintaluokan soittimiksi. Esimerkiksi perussarjatuotantomalliin saadaan lisää hintaa sillä, että joku tunnettu artisti houkutellaan käyttämään kyseistä mallia ja endorsement-diiliin kuuluu, että malli nimetään hänen mukaan, jolloin voidaan laittaa pari sataa hintalappuun lisää. Business is business. Kyse on siitä mitä haluaa. Haluaako soittaa itse tehdyllä, merkittömällä soittimella joka on juuri itselle se paras peli? Haluaako soittaa samannäköisellä kitaralla kuin A. Laiho vai haluaako soittaa yhtä hyvällä kitaralla kuin A. Laiho? Haluaako soittaa "merkkisoittimella" vaikkei se itselle sopisikaan vaan kunhan logo lavassa on oikea? Haluaako sivuuttaa kaikki brändit ja etsiä vain itselleen parhaiten sopivan riippumatta merkistä, väristä tai muodosta? Itse esimerkiksi tykkään soittaa Gibsonin Custom Shop Lea Paulilla ja silloin joudun maksamaan siitä sen hinnan mitä siitä joutuu maksamaan. Jos taas tykkäisin soittaa Yamaha Pacificalla niin sitten maksaisin siitä sen hinnan. Simple as that. |
Ukkovaari 16.07.2012 19:51:54 (muokattu 16.07.2012 19:53:45) | |
---|
Gabe: Halpiskitaroita puolustelematta täytyy sanoa että kalleinkaan soitin ei ole hyvän soittotaidon tae vaan loppupeleissä se soundi lähtee soittajasta itsestään. Katkerana muistelen kun joku vuosi sitten kaveri joka on soittanut kitaraa parikymmentä vuotta minua kauemmin vetäisi 300e mehiko fenderillään 100 kertaa paremmin kuin meikäläinen neljä kertaa kalliimmalla jenkkipelillä :) Hyvin kirjoitettu! Mielenkiintoista myös on, että vaikka soittotaidot olis samat ja vedetään samalla kitaralla täysin samoilla vahvari ym. asetuksilla niin soundi voi olla selvästikin toisistaan poikeavat sen persoonallisen tatsin takia. Jostain syystä kitara vaan soi joidenkin näpeissä erillailla ja paremmin kuin toisten käsissä eikä tarvita edes paljoakaan tehdosteita soundiin kun homma on hunajaisen kaunista kuultavaa. |