Aihe: Pienikokoinen ja edullinen etuaste-kaiutinsimulaattori haussa
1 2 3
Hanok
19.04.2004 10:38:18
Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta Tech 21 TRI- AC:sta? Olis tähtäimessä se tai juuri tuo GT2... tai joku muu vastaava.

En ole tri-AC:tä testannut, mutta jos ajatuksenasi on käyttää purkkia livenä, kannattaa tosiaan suunnata katse tuohon suuntaan. GT2:ssahan on se "puute" että erilaisia soundeja on saatavilla todella paljon, mutta niitä ei voi vaihtaa pedaalilla. Lisäksi laite värittää soundia myös ollessaan pois päältä (tämähän on toki aivan tarkoituksella tehty ominaisuus). Jos siis tri-AC soundaa suunnilleen samalta kuin GT2, mutta lisäksi käytettävissä on useampi "kanava", laite voi olla hyvinkin pätevä.
Hanok
19.04.2004 10:39:39 (muokattu 19.04.2004 10:40:01)
En ole tri-AC:tä testannut, mutta jos ajatuksenasi on käyttää purkkia livenä, kannattaa tosiaan suunnata katse tuohon suuntaan. GT2:ssahan on se "puute" että erilaisia soundeja on saatavilla todella paljon, mutta niitä ei voi vaihtaa pedaalilla. Lisäksi laite värittää soundia myös ollessaan pois päältä (tämähän on toki aivan tarkoituksella tehty ominaisuus). Jos siis tri-AC soundaa suunnilleen samalta kuin GT2, mutta lisäksi käytettävissä on useampi "kanava", laite voi olla hyvinkin pätevä.

EDIT: Lisätään nyt vielä että itselleni tuosta GT2:n rajallisuudesta ei ole hirveästi haittaa kun purkkia tulee kuitenkin käytettyä lähinnä äänitykseen. Aiemmin olisin liveolosuhteissa kyllä hieman kaivannut parempia ohjausmahdollisuuksia.

EDIT 2: Ja painoinpa sitten taas väärää nappia.
PomppoK
19.04.2004 11:09:02 (muokattu 19.04.2004 11:14:26)

Pääasiassa kotiäänityksiin olen ajatellut. Kunnon vaffistinta olin alkuun hankkimassa, mutta järkevämpää varmaankin hankkia jonkin kaappimallinnus/etunen tässä vaiheessa, kun ei turhan usein tarvitse livenä soitella.

Editoin pois jotakin turhaa, jota sainkin jo selville.

Tuossa triAC:ssa näyttäis olevan myös mid-potikka, jonka puuttumista aiemmin valiteltiin GT2:n kohdalla, mutta muutoin on vähemmän säätöjä.
"I've been busier than a one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Hanok
19.04.2004 11:51:48
Pääasiassa kotiäänityksiin olen ajatellut. Kunnon vaffistinta olin alkuun hankkimassa, mutta järkevämpää varmaankin hankkia jonkin kaappimallinnus/etunen tässä vaiheessa, kun ei turhan usein tarvitse livenä soitella.

Editoin pois jotakin turhaa, jota sainkin jo selville.

Tuossa triAC:ssa näyttäis olevan myös mid-potikka, jonka puuttumista aiemmin valiteltiin GT2:n kohdalla, mutta muutoin on vähemmän säätöjä.

Itse pitäisin ehkäpä kuitenkin yhdistelmää GT2 + erillinen eq parempana äänityskäyttöön. Veikkaisin nimittäin ettei tri-AC:lläkään pärjää ilman lisä-eq:ta vaikka siinä onkin erillinen middle-säätö. Soundinvaihtomahdollisuudestakaan ei äänittäessä ole vastaavaa hyötyä kuin livenä. Itse olen äänityksissä käyttänyt GT2:n perässä vanhaa Bossin 11-kaistaista graafista eq:ta. Eq-säädön voi tietysti hoitaa softallakin (olettaen että äänittelet tietokoneella), mutta silloin ei tietysti soittaessa kuule "valmista" soundia.

Itse en pidä GT2:n lisä-eq:n tarvetta varsinaisena ongelmana, koska niitä kitarasoundeja joutuu kuitenkin miksauksessa ruuvailemaan.
PomppoK
19.04.2004 12:39:17 (muokattu 19.04.2004 12:47:12)

Itse pitäisin ehkäpä kuitenkin yhdistelmää GT2 + erillinen eq parempana äänityskäyttöön. Veikkaisin nimittäin ettei tri-AC:lläkään pärjää ilman lisä-eq:ta vaikka siinä onkin erillinen middle-säätö. Soundinvaihtomahdollisuudestakaan ei äänittäessä ole vastaavaa hyötyä kuin livenä. Itse olen äänityksissä käyttänyt GT2:n perässä vanhaa Bossin 11-kaistaista graafista eq:ta. Eq-säädön voi tietysti hoitaa softallakin (olettaen että äänittelet tietokoneella), mutta silloin ei tietysti soittaessa kuule "valmista" soundia.

Itse en pidä GT2:n lisä-eq:n tarvetta varsinaisena ongelmana, koska niitä kitarasoundeja joutuu kuitenkin miksauksessa ruuvailemaan.

Itse asiassa nykyisellä ohjelmalla ei pysty ruuvaamaan soundeja jälkikäteen, kaikki on sisässä sellaisena kuin ovat tulleet, kaatuu koko roska jos lähtee esim. eq-säätöjä muuttamaan.

Saattais olla eq-pedaalikin saatavilla, käytettynä. Soundillisesti noissa itse värkeissä (triAC vs. GT2) ei luulisi paljoa olevan eroa? Jos jätetään GT2:n laajemmat säätömahdollisuudet laskuista pois.
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Niskamies
20.04.2004 06:59:06
No, mitäs lopulta tuli sitten hommattua?
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
PomppoK
20.04.2004 08:36:04

No, mitäs lopulta tuli sitten hommattua?

GT2 löytyy Juccizelta ja kohta ehkä multakin. Ei tiedä vielä.

Osaako joku sanoa suorilta, löytyykö mistään Tampereelta ko. värkkejä? Piti eilen käydä katselemassa, mutta en sitten ehtinyt.
PomppoK
20.04.2004 19:32:27

Kävimpä tilaamassa Tammer-Pianoon GT2:n. Myyjä laittoi samalla tuon SansAmp Classicinkin tulemaan, hieman kalliimpi värkki ja ilmeisesti 'parempi'?
Jucciz
21.04.2004 15:59:39
No mikäs on mielestänne parassaundisin etuaste/kaappimallinnusloota äänityskäyttöön?

Elä osta diidzjitaalista kun se ei kuulosta lämpöseltä.

Näin parin viikon testauksen perusteella voin suositella tätä SansAmp GT2:akkosta lämpimästi. Muutamia pätkiä:

http://peavey.mine.nu/mp3/gt2/
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
PomppoK
21.04.2004 16:37:20

Elä osta diidzjitaalista kun se ei kuulosta lämpöseltä.

Näin parin viikon testauksen perusteella voin suositella tätä SansAmp GT2:akkosta lämpimästi. Muutamia pätkiä:

http://peavey.mine.nu/mp3/gt2/

Jucciz, pystyisitkö/viitsisitkö tehdä muutaman klipin myös jollain muulla kuin Fenkulla? On kyllä liikkeeseen tulossa tuommoinen värkki testiin, mutta kuumottaa, kuumottaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)