Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä mieltä soololovellisista kitaroista?
1
viisi_kitaraa
20.06.2012 15:08:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette soololovellisista akustisista kitaroista?
 
Omasta mielestäni soololovi jotenkin rikkoo symmetrian ja saa kitaran näyttämään huonommalta.
 
Voisitko ostaa soololovellisen kitaran?
 
PS. En edes tiedä mitä noilla ylimmillä nauhoilla tekisi, kun en niitä koskaan käytä. Ja jos niitä jostain syystä tarvitsisin, niin sitten voin ottaa sähkökitaran käteen.
 
Funkånaut
20.06.2012 17:22:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itteltäni löytyy lovellinen, ja muutama loveton. Eip se mua juurkaa haittaa. Lovellisella tulee joskus käytettyä ihan ylimpiäkin nauhoja, ettei sinänsä turha soitin ollenkaan.
 
miehet on pilluhaukkoja ja tissikotkia, naiset on peppusääksiä ja kikkelipöllöjä - hemmo Kuuntelen tälläistä
samueld
20.06.2012 17:23:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

viisi_kitaraa: Mitä mieltä olette soololovellisista akustisista kitaroista?
 
Omasta mielestäni soololovi jotenkin rikkoo symmetrian ja saa kitaran näyttämään huonommalta.
 
Voisitko ostaa soololovellisen kitaran?
 
PS. En edes tiedä mitä noilla ylimmillä nauhoilla tekisi, kun en niitä koskaan käytä. Ja jos niitä jostain syystä tarvitsisin, niin sitten voin ottaa sähkökitaran käteen.

 
Kuulematta paskoja. Mutta joo. Samansuuntaiset mielipiteet. Paitsi että minä kyllä käytän kaikkia nauhoja, mutta soittoasento tekee sen ettei siihen tarvitse lovea.
 
Mutta esim. mikitettyä soololovetonta naikkaria on vaikea löytää, joten saattaisin tuossa tapauksessa taipua.
 
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
RamoQ
20.06.2012 23:27:50 (muokattu 20.06.2012 23:28:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samueld: Kuulematta paskoja. Mutta joo. Samansuuntaiset mielipiteet. Paitsi että minä kyllä käytän kaikkia nauhoja, mutta soittoasento tekee sen ettei siihen tarvitse lovea.
 
Mutta esim. mikitettyä soololovetonta naikkaria on vaikea löytää, joten saattaisin tuossa tapauksessa taipua.

 
Jatkan samalla linjalle tiedän kanssa, ja lisään vielä että omaan korvaan soololovi syö vähän saundia. Aina kun olen soittanut samanlaista kitaraa lovella ja ilman, niin loveton on soinut paremmin. Vertailussa on ollut siis useampia Yamahoita, pari Fenderiä, ja Martinilta kaksi yksilöä.
 
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
tomaattiorava
30.06.2012 15:06:35 (muokattu 30.06.2012 15:08:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

viisi_kitaraa: Mitä mieltä olette soololovellisista akustisista kitaroista?
 
Omasta mielestäni soololovi jotenkin rikkoo symmetrian ja saa kitaran näyttämään huonommalta.

 
Jos lähetään siitä, että kitaran kuuluu tuntua hyvältä ja kuulostaa hyvältä niin se on yks ja sama "rikkooko soololovi kitaran symmetrian" =P Mun mielestä ei ees riko, lovelliset kitarat on omaan silmään ihan yhtä nättejä kuin tavallisetkin.
 
Voisitko ostaa soololovellisen kitaran?
 
PS. En edes tiedä mitä noilla ylimmillä nauhoilla tekisi, kun en niitä koskaan käytä. Ja jos niitä jostain syystä tarvitsisin, niin sitten voin ottaa sähkökitaran käteen.

 
Eikä se lovi välttämättä saundia syö, mulla on jumbokoppanen e-akustinen soololovella ja soi kyllä muhkeasti.
 
Mun mielestä se vaan on vähän tyhmää että otelaudalla on 22 nauhaa mutta lovettomassa akkarissa puolet otelaudasta on käytännössä ulottumattomissa ja täten turha.
 
En ole erityisesti lovellisten tai lovettomien keppien puolella ja vastkkainasettelu on mielestäni aiheeton. Samoin lovellisten kitaroiden haukkuminen, niille tulee paha mieli.
 
JIRPPI
11.07.2012 20:50:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se minusta ihan hyödyllinen on, jos tarvitsee korkeampia nauhoja.
 
"Itse olen pohtinut asiaa naisen logiikalla ja mielestäni syynä on ihmisen ahneus. Öljyä pumpataan surutta ja saman koostumuksen omaavaa täyteainetta ei pumpata tilalle. Tämän takia syntyy maan sisälle epätasapaino, joka panee mannerlaatat liikkumaan." -
Alfons Åberg
15.07.2012 14:35:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mikittämätöntä akustista etsin, niin lovettomat etusijalla. Mutta muutenhan se lovi joko on tai ei ole.
 
Itsellä akkarissa ei lovea, kaarevakantisessa puoliakkarissa on.
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «