Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Lyriikka »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sisäänrakennettu ominaisuus?
1
novo
15.07.2012 09:54:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohdusta.
Täysin vapaana.
Kaikesta kuonasta.
Ja lentää vasten seinää.
Ikuinen mustelma.
Aivot solmussa.
Tuntee kuinka kaikki lähtee ja päättyy vain kaaokseen.
 
Ei kai taas uudestaan? Päästä ei otteestaan.
 
Tahdosta.
Tahdonvoimasta.
Muiden toiveista ja siitä mitä onkaan oikea.
Vetelee langoista.
Sätkynukkea.
Ei tahdo eikä saakaan itseään hallintaan.
 
Ei kai taas uudestaan? Päästä ei otteestaan.
 
Vittuili vanhemmille.
Vittuili vanhuksille.
Vittuili vammaisille.
 
Tahtoi tappaa..
 
http://www.youtube.com/watch?v=OB3yDnTTTG4&feature=youtu.be
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Kalmo
15.07.2012 16:33:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimivan minimalistinen ja assosiaatioita ruokkiva teksti, mielestäni. Pitkästä aikaa teksti, jonka oikein pysähdyin lukemaan pariin kertaan juuri siksi, että se on niin riisuttu ja jaarittelematon. Tulin heti uteliaaksi, jättääkö teksti biisissäkin mielikuvia pyörimään.
 
Tällaisella vanhalla hipillä on kuitenkin vähän pinttyneet käsitykset tekstin merkityksestä biisissä :o/
 
Itse biisissä tekstin painoarvo putoaa rajusti, koska laululla ei ole biisissä mitään roolia, kuten ei tässä genressä yleensäkään. Biisi tai laulun toteutus (tietoisesti jätän käyttämättä ilmaisua "laulumelodia", koska se ei tähän genreen kuulu) ei ota mitenkään huomioon tekstin sisältöä ja ajatusten rytmitystä.
 
Tämäntyyppisessä metallissa teksti useimmiten (?) "syljetään" mukaan raivolla, joka ei lainkaan elä tekstin mukana, ja jää täysin kuuntelijan aktiivisuuden varaan, ottaako hän koskaan selvää, onko teksti hyvä vai ei.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
novo
15.07.2012 18:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäkin tapauksessa on kyseessä perinteinen tapani tehdä (punk)biisi: sattumanvarainen rämpyttely johtaa jonkinlaiseen hahmotelmaan johon pikkuhiljaa tulee makuja laulumelodioista ja näin ollen myös rytmi. Kun rytmi on selvä, keksin pääteeman ja makustelen aihetta. Sanoja täyttelen kuin ristikkoon ja niin tässäkin biisissä säkeistöjen laulurytmit poikkeavat hieman toisistaan.
 
Kiitos palautteestasi, olen itse harvinaisen tyytyväinen tekeleeseen, mutta toisaalta tulkitsen tekstiäkin eri vinkkelistä.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «